Vandaag weer op pad geweest! Eerste proef was ze wat van slag. 181punten tweede vond ik ook niet alles maar toch 2e en 194 punten, heb er nu na 5 proeven L2, 6 winst! *trots*!!
Condesa
Geplaatst: 26-11-11 19:15
Wat gaan jullie goed
Pff ben even van slag.. mijn pony, had ik net 1,5 maand verkocht, is zojuist overleden Ze had heel erg koliek.. Ben er echt kapot van
Even een vraagje.. waren jullie Flo's in het begin ook wat plakkerig aan het been? Ik betrapte me er vandaag op dat ik veel te vaak been moet geven, vooral in stap. Is dat een flo-trekje?
mijne wil in stap soms wel iets traag worden maar dat komt meer denk ik omdat hij zo verschrikkelijk groot stapt dan is het moeilijk om toch vlug te blijven..
marsmars
Geplaatst: 26-11-11 23:03
Grappig dat hier iedereen zijn flo 'mijn flo' noemt, terwijl ik mijn (was het maar echt de mijne ) flo in het echt ook altijd Flo noem. Typt zo grappig, haha!
Flo vandaag ook weer meegehad, 2e met 201 punten . We staan alweer op 16 wp na 5 wedstrijden, gaan wel erg hard zo met elke keer 2 wp per proef. Gelukkig heeft ze in december en januari maar 1x wedstrijd, dus kunnen we ons thuis rustig gaan voorbereiden richting de L1.
Mijn flo is altijd snel aan het been. Lijkt ook wel niet moe te krijgen. Maar dat is ook het eerste wat ik haar heb ik haar heb aangeleerd met inrijden. Niets bezig geweest met haar houding in het begin, alleen maar naar voren leren denken. En hier staat flo ook onder 2 dekens. Zoals het er nu naar uit ziet hoef ik haar nog niet te scheren
Mijn Flo heet ook echt Flo(rentino) roepnaam: Flo hihi Volgens mij was hij ook de eerste Florentino, we hebben onze merrie door Florencio laten dekken toen hij nog geen 3 was en nog in duitsland bij Katmann stond. Waren meteen "begeisterd" van de hengst, toen was ie in NL nog niet goedgekeurd.
Ik ben nu dus ook heel bewust bezig met aan het been (zonder constant been te geven), snel reageren en weinig voorkant, dat komt later wel. Eerst maar eens op eigen benen en balans. In draf heeft ie nu wel een heel flink basistempo, dus dat gaat prima. verruimen gaat bijna vanzelf (versnellen doet ie niet), maar in stap mocht ie van mij veel meer werken.
@romygic ja ben zo bang dat ik dr kapot rij en het is echt een tallent voll beestje! hebben jullie ook dat ze alles zo snel oppakken! het is zo gaaf om je paardje zo zijn best zien doen! ik hoop er nog zo lang plezier van te hebben
Kaaaren
Geplaatst: 27-11-11 12:41
Condesa schreef:
Wat gaan jullie goed
Pff ben even van slag.. mijn pony, had ik net 1,5 maand verkocht, is zojuist overleden Ze had heel erg koliek.. Ben er echt kapot van
Wat erg Condesa Ik heb het ook gehad met mijn konijn, komt echt hard aan als je dan zon telefoontje krijgt.
Mijn flo is niet plakkerig aan het been, ze durft het wel, maar is snel terug bij de les na een tikje van de zweep. Zijn die van jullie ook zo angstig bij andere ruiters? Die van mij zou dan zo in standje full speed willen vertrekken.. en ze houdt zich dan achteraf echt in, loopt met der staart tussen de billen Vanavond komt een vriendinnetje rijden met haar, ben benieuwd Had vorige week haar ijzers eronder uit gehaald, want ijzers, sneeuw en Benthe gaan niet samen (niet dat er al sneeuw ligt maar toch ) maar nu loopt ze zo gevoelig, hopelijk gaat het over, anders ben ik verplicht er terug onder te zetten..
Gister naar emmeloord geweest voor de subli cup en mijn paardje heeft zich geplaatst voor de finale in ermelo, ondanks hij gister niet echt bij de les was toch vet trots op mijn knolletje
Titsia: mijn flo kan ook heel goed de staart aan knijpen, met zadelmal maken was ze zo ril en dat wanneer ze moest mesten onder het zadel dat ze de mest tussen haar billen kneep en vervolgens daar zo hard van aan de klepper ging dat je moest maken dat je er af kwam. Gelukkig is ze nu na heel veel training in omgang niet meer ril. Ze wordt nu eerder wat brutaal . bang voor andere paarden is ze niet, wel wat mensenschuw.
Kaaaren
Geplaatst: 28-11-11 23:37
Wat stoer romygic!
Ik heb nog wat foto's gevonden van afgelopen weekend.. Hoe vinden jullie haar geschoren gevachtje?
Pasjee
Geplaatst: 29-11-11 10:22
Gefeliciteerd Romygic!
Ze ziet er goed uit Karen! Wou dat die van mij zo mooi slank was, ze wordt nog dik van lucht
Had zelf afgelopen zaterdag selectie. Moet zeggen dat ik zelf eindelijk is ontspannen was, maar waarschijnlijk werd het daardoor iets te saai. Was uiteindelijk 5e met 188 punten.
wel jammer dat ze altijd zo verkleuren he als je ze scheert, gelukkig hoef ik mijne niet te scheren die blijft altijd lekker dun in zijn vachtje. Weet nog goed dat vorig jaar mensen vroegen of ik hem geschoren had zo dun zit hij in zijn haar haha. Mijne is ook een beetje mensen schuw marsmars maar als het heel druk is met paarden in de bak voeld hij zich ook niet zo op zijn gemak.. Met inspringen is het vaak zo druk nou dan snapt hij er helemaal niks meer van en wil dan alle paarden in de gaten houden maar met dressuur is gelukiig niks aan de hand. Mijne deed in het begin met zadelmak maken ook de staart aan knijpen maar dan ging hij bokken en rondtollen vertelde degene die hem zadelmak heeft gemaakt en als ze er dan af lagen was hij helemaal van slag. Gelukkig is hij nu helemaal volwassen geworden en is nu wel rustig. In het begin kon ik ook niet achter het zadel kriebelen met mijn hand want dan kneep hij zijn staart aan en ging ie. Ben blij dat hij nu volwassen is haha.
Wat leuk cindy! Welkom ook hier op bokt, Ze heeft wel een hele gave bles zeg!
Of ze er op lijkt op die van ons... de kleur komt wel over een met die van mij maar verder is het niet echt te beoordelen! ben wel benieuwd naar meer foto's!
Maar als het om wedstrijd resultaten gaat lijk je volgens mij wel op onze flo'tjes haha..We kunnen toch wel stellen dat ze aantrekkingskracht op jury's hebben L2 met wp klinkt igg lekker!
Mooie foto's Kaaaren, netjes hoor zo Idd, aparte bles cindy! Welkom
Droes hier op stal..
Pasjee
Geplaatst: 01-12-11 19:25
Welkom Cindy! Echt super gave aftekeningen heeft ze
Ai, droes is niet fijn..
Condesa
Geplaatst: 01-12-11 21:09
Nee, alleen de Florencio heeft het.. de andere paarden hebben het al gehad dus we hoeven ze niet apart te zetten gelukkig Alleen oppassen met m'n veulen.
Hoe is het nou eigenlijk afgelopen met de clinic? Met Emmelie? Of lees ik daar over heen..