Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:47

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:59

Mijn merrie krijgt vanaf vannacht voor het eerst de band om, zoals ik al eerder vertelde staat ze bij de DA en die verwacht enigszins dat het één deze dagen komt, ze staat namelijk echt op klappen! Hoop dus dat ze me niet net zolang in spanning houd als bij jullie ;)

Hoop btw ook dat de merrie-tijd is aangebroken want heb toch een lichte voorkeur naar en merrie ipv hengst :D (hengst is natuurlijk ook welkom :o )

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:49

oehh spannend.
Voor wat betreft de merrie-tijd.. mijn voorkeur was ook vrouwelijk maar zo'n man tussen de vrouwen is ook wel een keer goed.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:36

Nog even een stomme vraag, hebben jullie allemaal al een geboortebericht van het KWPN gehad? Bij mij is de hengstenboer namelijk vergeten onze merrie aan te melden want we hebben dus hebben nog steeds geen geboortebericht van het KWPN ontvangen, en de merrie staat al (nog steeds) op klappen.. Wel heeft ze trouwens nog steeds een heel vol uier maar nog geen veulen, afgelopen twee nachten met de band om heeft dus nog niets opgeleverd :P

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:22

Welke hengstenboer had je Landra? (mag ook per pb)

Ik heb ergens eind maart ofzo gebeld met het KWPN omdat ik nog steeds geen geboortebericht had gehad, was bij het KWPN ook niet bekend. Hengstenboer gebeld (Arjan Bekkers) en die hadden het wel aan Kuijpers doorgegeven maar die had het niet doorgemeld aan het KWPN (terwijl ik wel de nota van Kuijpers kreeg en al netjes betaald had).
Hoogst waarschijnlijk is het bij jou dan ook fout gegaan. Zou maar even bellen met het KWPN als ik jou was. Had hem daarna binnen 1 week binnen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:53

Ik heb het geboortebericht gisteren op de post gedaan. Had hem al ruim voor de tijd binnen gelukkig.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:30

Nou, is er al nieuws over de andere kleine ZK-tjes???

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 17:00

Nee, ik heb ook niet zo veel nieuws meer, alleen dat dat beest zo hard groeit als kool! :D
Hij eet al gras, hooi brok, muesli en noem maar op. De melk ik is gewoon bijna op. Dus eet hij maar alles wat ik hem geef, ook fruit vind hij geweldig. Hij leid er dus weinig van dat hij wat weinig melk krijgt..
Hij loopt netjes mee aan een touw, hoefjes geven, dekje op. Hij vind alles geweldig.

Heerlijk paard voor later hoop ik! Net zo braaf als zn papa en mama.

En hoe ist met die van jullie?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:55

Eskalando doet het super.. die krijgt veel te veel melk vrees ik.
Vandaag even gemeten en hij is met zijn 5,5 week al 1.21cm :roll:

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 00:00

Ik zal ex ook is opmeten, denk niet dat ie jou hoogte haalt!
Hier een fototje:
Afbeelding
Afbeelding

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 06:08

wat gaan ze hard he..

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:19

Ik ken de eigenaren ervan, ze hadden hem aangekocht als veulen, voor een stom bedrag, 1x hengstenkeuring en ja, goedgekeurd en hartstikke bekend nu:)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 00:36

Ik dacht dat hij gefokt was door P. Kuypers? De hengstenhouderij in Nederwetten.
Had ik van horen zeggen,,

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:49

roddels denk ik.. zo'n topper koop je niet voor een stom bedrag.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:50

Kan het me ook slecht voorstellen, alleen al door z'n pedigree.. Maargoed, onze merrie is vandaag uitgerekend en nog geen veulen! Spannend dus!

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:27

Het is wel waar;) Ze wisten niet dat ie zo goed was, de fokker ook niet, het was ook niet echt een superveulen ofzo:)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:51

nou aangekocht als veulen hadden ze zo wie zo niet. en zo'n paard koop je ook niet voor weinig geld hoor.......

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:02

Hopelijk lees NikkiS dit nog. aangezien zij de amazone is, zal zij toch wel weten hoe de vork in de steel zit. En dan nog, wat maakt het uit. Wij krijgen prachtveulens van die topper!!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:37

Dat leek me ook ver het belangrijkste!! En wat maakt het uit wanneer of voor hoeveel iemand een paard heeft gekocht.... Het is nu toch een TOPPER!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:21

Helemaal mee eens. Er zijn genoeg veulens die voor een prikkie van de hand gaan en het later ver schoppen in de sport, maar ook genoeg die duur verkocht worden en als volwassen paard geen stuiver meer opbrengen.

ZK is gefokt door EMG Kuijpers uit Luijksgestel volgens het KWPN. Volgens mij is dat geen hengstenboer, maar ik ken hem/haar niet.

Spannend Landra... hoop voor je dat jouw merrie ook niet 2 weken wacht zoals de meeste hier ;)

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:46

Raiza schreef:
ZK is gefokt door EMG Kuijpers uit Luijksgestel volgens het KWPN. Volgens mij is dat geen hengstenboer, maar ik ken hem/haar niet.

Ik ken die wel, hij is inderdaad geen hengstenhouder, hij 'had' wel een hele goede merrie! ;) UNIVERS!!

Thalin (half broer van Zjengis Khan) bij ons op stal is ook door de verrichtingen heen gekomen, heb hier wel eens ooit een foto geplaatst :D Dus die man weet wel wat hij fokt hoor! en hij is er trots op ook, naar Thalin komt hij wel eens kijken, is immers in de buurt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:16

vinos schreef:
Thalin (half broer van Zjengis Khan) bij ons op stal is ook door de verrichtingen heen gekomen, heb hier wel eens ooit een foto geplaatst :D Dus die man weet wel wat hij fokt hoor! en hij is er trots op ook, naar Thalin komt hij wel eens kijken, is immers in de buurt.

Ik dacht dat Thalin alleen aangewezen is voor het verrichtingsonderzoek, maar dit niet volbracht heeft. Als hij door de verrichtingen heengekomen is, zou hij toch ook goedgekeurd zijn, maar dat is hij niet.
Wel een erg leuk dier (alleen niet zo makkelijk als ZK ;) , Tja Olivi hé). Zie Laura welleens rijden met hem op concours.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:18

Eskalando begint op een Aliën te lijken. Hij is alleen rond zijn ogen aan het verharen waardoor er nu rond zijn ogen twee grote donkere rondes zitten, lijken net van die Aliën-ogen :D

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:10

Sorry ik bedoel ook aangewezen, door de bezichtigingen heen :)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:40

He RAiza, Excellent heeft het ook.
Rond zijn ogen wordt ie donkerbruin en zijn lieve snoetje wordt pikzwart.
Verder kan ik nog steeds niet zien of hij nu wel of geen witte voetjes krijgt...