Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:58

hallo, meld ik me ook dan, ik heb ook een Ferro, net zadelmak, zwart-bruin met kleine bles en 4 witte sokjes. En hij kan de hele wereld aan hoor. Wel een beetje zuur op stal maar zal niks doen hoor, alleen dreigen, geen knuffelpaard.
Hij kan ook zeer slecht zonder andere paarden, als hij er 1 hoort dan is hij totaal niet meer bij de les, de boef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:06

sympie schreef:
hallo, meld ik me ook dan, ik heb ook een [***], net zadelmak, zwart-bruin met kleine bles en 4 witte sokjes. En hij kan de hele wereld aan hoor. Wel een beetje zuur op stal maar zal niks doen hoor, alleen dreigen, geen knuffelpaard.
Hij kan ook zeer slecht zonder andere paarden, als hij er 1 hoort dan is hij totaal niet meer bij de les, de boef

Die is dan het tegenovergestelde van mijn merrie want dat is een knuffelkont eerste klas, die kruipt het liefst in je. En ze geeft er niets om of ze alleen moet staan, alleen op buitenrit gaat enz of met anderen.

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:09

sympie schreef:
hallo, meld ik me ook dan, ik heb ook een Ferro, net zadelmak, zwart-bruin met kleine bles en 4 witte sokjes. En hij kan de hele wereld aan hoor. Wel een beetje zuur op stal maar zal niks doen hoor, alleen dreigen, geen knuffelpaard.

Dit komt me wel bekend voor. Als een ander paard de bak uit gaat en die van mij moet alleen achter blijven vindt hij dat niet leuk en wil hij wel heel graag met die ander mee.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:12

en hij kan ook enorm sterk zijn, hebben jullie Ferro's dat ook? Als hij aan het halster is en hij trekt bv naar rechts, ja, dan kan ik alleen maar meegaan hoor, hij tilt me zo van de grond. En ik ben nu niet bepaald een pluimpje

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:16

mijn ferro is echt een knuffelbeertje ... ze heeft totaal veel aandacht van me nodig , ze kan ook met en zonder andere paarden maar net al Gast8253 ook zegt met buitenrit haha heb ik oook ze durft niet alleen ze meot met andere echt raar , die van mij kan op sommige momenten echt kracht zetten waar ik verstelt vansta haha maar dat is dan met rijden .. aan de hand ben ik de baas en doet ze ook niets wilt ze wel is hoog met staart lopen en op de teentjes lopen en blazen echt zo stoer doen nou dan heeft ze echt de verkeerde voor zich want ik geef een ruk aan de touw en ze doet het niet meer ze weet het dan wel ...

maar elke ferro is wel krachtig denk ik wel

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:21

Die van mij is ook enorm sterk ja. Aan het halster is hij meestal wel braaf, maar als hij met rijden iets in zijn hoofd heeft hou ik hem echt niet tegen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:22

dat zurige heeft die van mij wel van zijn moeder denk ik, die is ook niet echt een knuffel.
En hij is nogwel een beetje ongemannierd, nog niet zoveel in de hand geweest he, maar hij pakt alles wel snel op.

@windsor; die van mij dus ook, ik kan hem niet dwingen hoor om iets te doen, bv een enge hoek is ofzo, vergeet het maar. Maar ik steek het nog wel een beetje op zijn "nog groen" zijn

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:25

@ sympie; hoe oud is die van jou dan?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:27

Zijn naam begint met een W (dat is vijf worden he).

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:28

haha nou die van doe ik dus echt wel ergens naar toe drijven als ze het eng vind .. ze moet het maar neit eng vinden .. ja zo is het makkelijker voor haar als voor mij dan leert ze het sneller .. die van mij dan ... erst was ze bang voor een zweep en kon ik nooit zweep gebruiken omdat ze dan keihard ervandoor gaat maar ben steeds de zweep gepakt en in longeerring ook dat ze begrijpt dat het niet eng is en zo is het wel gelukt zelfde met plastic heb ik dat gedaan helpt echt ... als je het zo doet van het is niet eng ... alles moet gewoon wennen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:30

ik heb ook een ferro merrie gereden.. sorry dat ik t zeg maar in de ferro zit best wel een bitchy/bebokt karakter.. dit is dr:
Afbeelding

ik heb dr nog een gereden waar ferro in zit, deze staat trouwens ook te koop
Laatst bijgewerkt door moniekk op 05-01-08 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:31

Naomi_16 schreef:
haha nou die van doe ik dus echt wel ergens naar toe drijven als ze het eng vind .. ze moet het maar neit eng vinden .. ja zo is het makkelijker voor haar als voor mij dan leert ze het sneller .. die van mij dan ... erst was ze bang voor een zweep en kon ik nooit zweep gebruiken omdat ze dan keihard ervandoor gaat maar ben steeds de zweep gepakt en in longeerring ook dat ze begrijpt dat het niet eng is en zo is het wel gelukt zelfde met plastic heb ik dat gedaan helpt echt ... als je het zo doet van het is niet eng ... alles moet gewoon wennen

Maar ik probeer hem er ook naartoe te drijven, maar hij vertikt het gewoon om dan naar mijn been te luisteren, ik mag zitten drijven, duwen, stampen wat ik wil, als m'neer nee zegt is het nee. Maar als hij moe wordt, gaat dat wel hoor, alleen de 1e 10 minuten niet Haha!

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:33

Hoe zijn die van jullie eigenlijk als ze ergens bang voor zijn? Rennen ze ervoor weg of blijven ze redelijk kalm?

@ Naomi; ik keek net even in je profiel, mooi paardje hoor!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:35

die van mij rent niet weg, maar gaat er in een groooooote boog omheen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:41

Mel is wel eens een beetje schrikkerig maar in de 11 jr dat ze onder het zadel is, is ze nog nooit meer dan 3 á 4 passen van iets "weggerend". Suffe doos doe ik zelfs geen plezier met een strandrit.
Je moet bij haar altijd alles vriendelijk doch dwingend vragen zodat ze eigenlijk geen kans heeft te weigeren. Maar o wee als je het te resoluut vraagt, vergeet het dan maar. Verder is het een tante die wat ze in haar hoofd heeft niet in d'r kont heeft zitten en zeker bij anderen. Mel is echt één-baas-paard en die baas c'est moi Duivel Whoosh!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:44

t zijn angsthazen Tong uitsteken t liefst rennen voor hun leven Gestoord

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:45

Haha die van mij rent nooit weg Tong uitsteken Als hij al ergens bang voor is zoekt hij juist heel erg steun bij mij.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:47

ja, eerst stoer zijn en dan snel weglopen en achter een brede rug verstoppen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:50

Die van mij gaat als ze iets ziet wat ze niet vertrouwt stokstijf staan en na verloop van tijd wint de nieuwsgierigheid het toch van de angst en stapt ze er toch aarzelend op af. Scheelt misschien wel dat zij de alpha merrie in de groep is, die moeten altijd het voortouw nemen.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:52

Windsor schreef:
Hoe zijn die van jullie eigenlijk als ze ergens bang voor zijn? Rennen ze ervoor weg of blijven ze redelijk kalm?

@ Naomi; ik keek net even in je profiel, mooi paardje hoor!

dankje
die van mij probeeert er dan onder uit te komen door weg te schieten maar zodra ik dan met me been aankomt is het over dus bv als ze naar links schiet gooi ik gelijk me linker been er tegen aan dan is ze weer met der hoofd aan het werk egt raar geval soms

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:52

zo ging ik deze week eens een stukje uitstappen langs de weg, dat ging echt heel goed, totdat de zon vanachter de wolken kwam en hij ineens schrok van zijn eigen schaduw. Daar stond em dan, en stond em dan, en stond em dan,en stond em dan, toch wel 10 minuten lang, Bloos

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:54

okeej hoe oud is die heb je foto ..? sympie

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:58

hij wordt vijf denk ik, naam begint met een W, zou eens op zijn papieren moeten kijken Bloos
We hebben nogal wat paarden van verschillende stamboeken en ik weet nog niet alles van die beesten. Erg he

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:59

eigenlijk wel ja haha ach ja Haha!:D
wel goed dat je zijn ouders kent !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:00

Klopt W is van 2003 dus hij wordt 5 dit jaar.