wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davincilover

Re: wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:43

Nog niet? nou vervelend hoor Kim.
Ja kneuzen kan vaak nog langer duren dan breken, nu wil je niet dat je paard wat breekt!
Ja dan is rust toch de beste remedi, denk ik.
Rijd je nu wel zelf nog op andere? of ben je Valanda lekker aan het tuttellen?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:59

hoi, nee ik heb alleen valanda dus daar frutteldetuttel ik nu mar een beetje mee. Heb geen gelegenheid om nog andere paarden te rijden. Helaas, toen ik vroeger opde manege stond kon dat wel, maar ach Eigenlijk ben ik al blij als ik de tijd aan valanda kan spenderen, die is soms al zo kostbaar!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:32

heb vandaag wedstrijd gehad Lachen

was 1x 4e met 190 die proef ging echt super goed Bloos

2e proef ging veel minder ik was moe en uk had geen zin meer dus was rommelig Bloos maar was ik boven verwachting 3e met 199 ! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:31

super vera!!

Melissa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:37

vera23 schreef:
heb vandaag wedstrijd gehad Lachen

was 1x 4e met 190 die proef ging echt super goed Bloos

2e proef ging veel minder ik was moe en uk had geen zin meer dus was rommelig Bloos maar was ik boven verwachting 3e met 199 ! Haha! Haha!

Hej veer,
Goed man!! Vriendin van mij reed ook mee in de L2, ze was 2x 2e.
Nou meid echt super!!!

Kus Mel

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:15

hoi,
ik heb ook een wellington ruin.
nu 8 jaar oud.

het is een goudeerlijk paard die graag voor je wil werken.
vreemde mensen kunnen er wel op maar als je hem te hard aanpakt wat hij niet eerlijk vind dan zal je dat weten ook.
als hij wil dan kan hij er iedereen af krijgen maar dit is echt alleeen als hij heel hard ten onrechte aangepakt word.

hij is wel eenkennig en het liefste heeft hij dat ik hem alleen rijd en verzorg.
dat doe ik nu dus ook na veel problemen te hebben gehad.
en daar word i knu voor beloond.
hij is zo lief,zo makkelijk en zo braaf.

vroeger was hij soms nogal een heethoofd echt een bloed paardje maar nu ik hem alleen doe en hem ook in zijn waarde laat is dat voorbij.

zijn karakter is braaf maar soms ondeugend,een echte clown,goed verkeersmak,goudeerlijk,fijn om mee te werken,goed verkeersmak,veelzijdig.

op vreemd terrein is hij erg druk en is er bijna niks mee te beginnen.
dan moet je zelf wel rustig blijven(wat soms erg moeilijk kan zijn)anders word het helemaal niks.
zoals eerder gezegd is hij wel eenkennig en kan erg showerig doen.

hij kon zeer goed lopen maar doordat hij een lange zware blessure heeft gehad door een ongeluk is dat helaas nu niet meer echt te zien.

galop is zijn favoriete gang en als hij de kans krijgt dan gaat hij ook erg hard.

hij heeft een zeer hoge pijngrens en dat maakt het soms moeilijk om te merken wanneer er iets met hem is.
ik ken hem nu bijna door en door en ik heb het meestal wel in de gaten als er iets aan de hand is maar andere personen niet.
zelfs mijn man niet.

hij heeft ook kleine ogen ik weet niet of dat iets van wellington is??

ik weet zo niet echt meer wat ik er nog over moet zeggen.
komt straks vast nog wel iets in me op.

wie herkent er iets in van zijn of haar wellington of de wellingtons die ze kennen??

foto in mijn profiel het is de bruine oja hij is 172 en rank gebouwd.
stapelgek op springen.

door de kleine ogen heel moeilijk om op de foto te krijgen want hij kijkt altijd naar je ook al is hij aan de andere kant vna de bak hij houd je in de gaten.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:51

In mijn Wellington ruin herken ik wel behoorlijk wat punten:

het is een goudeerlijk paard die graag voor je wil werken.
iedereen kan er wel mee rijden, maar als je hem te hard aanpakt laat hij het ook wel merken. Hij wordt dan heel druk. Dat is echt een heel goed herkenningspunt van hem. Als hij bijvoorbeeld eens weigert bij het springen moet je hem niet hardhandig met een zweep aanpakken, want dan springt hij bij wijze van spreke niets meer. Terwijl als je zelf rustig blijft dan doet hij alles voor je. Maar... hij probeert wel even uit hoe ver hij kan gaan en dan moet je wel even streng voor hem zijn. Anders maakt hij er misbruik van.

hij is lief, makkelijk en braaf.

zijn karakter is braaf maar soms ondeugend,goed verkeersmak,goudeerlijk,fijn om mee te werken,goed verkeersmak,veelzijdig.

Die van mij heeft juist vrij grote gitzwarte ogen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:19

slecht nieuws hier:
valanda is nog steeds niet rad.
de dierenarts is geweest. Hij heeft gekeken ze is nu op beide voorbenen kreupel. li voor heel krom, re voor ook niet goed. Hij ziet geen verdikkingen op pezen, niets is warm, nergens erg gevoelig op. Valanda moet dus vrijdag naar de kliniek en ze moet op de fot; Foto's van de kogel, kootbeen en hoefbeen. Ik heb inmiddelsallerlei doemscenario;s in mn hoofd van hoefkatrolontsteking, artrose, ocd en zie al bergen geld voor mijn neus wapperen en ik zit even helemaal in de put! Ik haat dit. De dierenarts wil vanalles uit gaan sluiten dus vrijdag om 2 uur moeten we op de kliniek zijn voor de fotosessie. Hij wil 8 foto's maken. wat mij verontrust is dat ze opbeide benen niet goed is voor.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:20

hoeven en voeten ook niet warm of vergroeiingen.
Ik word hier in ieder geval heel onrustig van. Probleem is nu meer dat ik het niet uit mijn hoofd krijg en allemaal van die rampscenarios in mijn hoofd krijg.
ik moest net even heel hard huilen. Ik voel me hier echt superk..... onder..

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:39

Hey Kim,

Kop op, bij ilivus is ook alles goed gekomen. Misschien valt het bij jou ook allemaal wel mee.
In ieder geval heel veel sterkte.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:55

jeetje dat is wel vervelend hoor Bloos Verdrietig ben benieuwd en hopen dat het meevalt.. maar hoop wel voor je dat iig iets uitkomt vrijdag dat je weet wat het is en wat je eraan kan gaan doen Bloos

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:06

ja, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Gaat nu wel weer een beetje rustiger met mij, ik kan toch niets anders doen dan afwachten. Ik hou jullie op de hoogte!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:16

nou, naar de kliniek geweest vandaag, alles voor op de foto. geen hoefkatrol, wel een cyste op het hoefbeen linksvoor maar daarop liep ze niet kreupel.Ze heeft arthrose in de rechter voor kogel. Daar heeft ze een fractuur aan het kootbeen gehad en daar is een botwoekeringetje op gekomen! daar loopt ze nu kreupel op. de da heeft haar kogel ingespoten met gewrichtsvloeistof en ontstekingsremmer. Ze moet nu 10 dagen in haar huis blijven en 4 keer op een dag 10 minuten stappen.
Stom he nooit iets geweten dat ze een fractuur in haar been heeft hgehad. Over 10 dagen komt de da terug dan kijken we hoe dan verder. in ieder geval dus nog niet aan euthanasie oid dergelijks denken. De da zei dat ze absoluut nog niet afgeschreven was en ook zeker niet rot. hij zei: je moet er een leuk veulen uit fokken!
ben een beejte gerust gesteld nu!
groetjes

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:17

Ik heb een tijdje met een wellington gereden.. Super lief dier!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:06

Hoi iedereen, een tijdje al niet meer gesproken.
Ik lees net je verhaal kimbuuron wat vreselijk allemaal zeg!
Maar kun je nu nooit meer rijden?
Een veulen fokken is iig wel weer heel erg leuk!
Hoe gaat het verder met de wellingtons?

Met die van mij prima.
Ben imiddels verhuist naar een andere stal voor mij heel dichtbij 5 min. fietsen en heeeel veeel land!
Bij mijn vorige stal zat geen land bij en ik merkte dat ze hier onder leed ze was chagarijnig en ik vind het gewoon belangrijk dat ze overdag lekker loopt, ik ben nu weer zo druk met werk studi ect. dat dat gewoon heerlijk is.

Nou ik hoor jullie wel weer Knipoog

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:20

of ik nog kan rijden horen we maandag pas. Het hangt er dan een beetje om of ze weer goed loopt na de behandeling. Dat hoor ik dus maandag volgende week, dus ik ben hier toch wel zenuwachtig voor hoor. De dierenarts vind het wel een reeele kans dat ze wel weer bruikbaar wordt als rijpaard, maar dit gaat in ieder geval niet meer over. Ik denk dat ik eventueel ook op zoek zal moeten naar een andere stal want 260 euro voor de pensionstal waar ik nu sta vind ik veel geld voor als je verder niets met je paard meer kan!
groetjes

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:12

paarden keupel ik kreupel wat een gedoetjes allemaal.. hopen dat het snel goed komt kim...

ukaat is maandag weer boven op mn voet gesprongen Verdrietig vorig jaar ook al toen was tie gebroken nu mn andere voet en gelukkig alleen gekneusd maar wel mooi blauw en dik Clown

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:47

sinds vorige week officieel eigenaar van een 5 jarig artrose paard. Mijn merrie die ik al 3 jaar heb liep onregelmatig in draf en had al drie weken rustig aan gedaan (stappen aan de hand,afspuiten en lekker op de wei) Toen de da na 3 weken weer kwam kijken zei hij dat ze nog niet goed wis. Ik moest dus naar de kliniek om beide voorbenen helemaal vanaf de knie naar beneden op de foto te zetten. Wat bleek nu? Valanda heeft ooit een keer een fractuur aan haar kootbeen gehad en dat was netjes aan elkaar gegroeid, maar er zat wel een haakje (doorgroeiing van de groeilijn) op het bot welke artrose in de rechtervoorkogel veroorzaakte. Ik heb nooit geweten dat ze haar kootbeen gebroken heeft gehad!!! Nooit iets gemerkt eerder. De da heeft onstekingsremmer en synovia ingespoten in het gewricht en komt morgen terug. (10 dagen later) Ik ben hier heel erg van aangedaan geweest. Ik vind het heel erg, maar van de da mocht ik haar nog niet opgeven, dat was nergens voor nodig zei hij. En ze zou ook een mooie fokmerrie zijn volgens hem (wellington x Flemmingh x Statuar) Nu ik hier een heleboel verhalen heb gelezen ben ik een beetje beter gemutst. Ik ben zenuwachtig voor morgen. Ik hou jullie op de hoogte. Hij zei me ook maar eens na te denken over supplementen. Nu ben ik geisteren op horse event bij diverse standjes geweest en iedereen vind zijn product het beste/ Maar wat is nu het beste?
- gelatinaat van primeval
- clucosamine van paard natuurlijk van de groene os?
- jointsaver?
- horse food glucosamine?

Nou, gelukkig liep ze weer helemaal rad toen de da afgelopen maandag kwam controleren!!! Ik mag nu twee keer per dag een kwartier rijden. Vooral stappen en af en toe een lange zijde draven.
Valan is wel een beetje woest! Maar wat wil je met al zo'n 5weken geen beweging en nog maar 5 zijn. Ik vond het al heel knap dat ze zich zo goed gedroeg. Aan de hand ontplofte ze wel even vandaag, echt met vier benen tegelijk omhoog springen en een enorme bok Kan ook weer niet goed zijn. Ook daar nog tips voor? ik hoorde iemand over muisjes. Wat is dat?