Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:20

Leuke foto mar_tatricia!

En die blik in je paard d'r ogen, die herken ik vooral Haha! ...je paard zou zo een zussie van de mijne kunnen zijn Knipoog Clown

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:40

Dank u!!
Nou zoals je ziet lukt het wel met de foto's(uiteindelijk)
Hoe gaat het momenteel met rijden bij jullie,met de wind enzo,regen....bah!
Vervelend is dat ik altijd eerst een stuk over de openbare weg moet,soms wel lastig als mijn schatje zo lekker fris is,kunnen juliie binnen rijden?
Bij ons is alleen een buitenbak,het lijkt me heerlijk een binnenbak!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:16

Wij hebben ook alleen een buitenbak en die is op dit moment veranderd in een zwembad Verdrietig dus veel kunnen we niet doen de afgelopen dagen......ik heb d'r gisteren maar even losgegooid maar verder dan dat gaat echt niet.

Hopen dat het snel beter weer wordt Haha! (maar volgens mij gaat het volgende week vriezen....)

Gelukkig staan die van mij overdag buiten, kunnen ze tenminste een beetje hun energie kwijt.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:18

Ik heb de luxe van een mooie binnenbak, wat nu wel erg leuk is, ondanks dit noodweer kunnen rijden. Met mn vorig paard stond ik bij een boer waar niet eens een buitenbak was dus dit is wel een hele verbetering voor mij. Lachen

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:55

Ik heb ook alleen een buitenbak, die eigenlijk bijna altijd te rijden is (op een paar uitzonderingen na, zoals afgelopen dagen...). Mijn vent heeft niet zo veel van het weer, alleen ik heb dan niet zo'n zin meer Bloos Hij staat ook een aantal uur per dag in de paddock, zodat hij dan al wat energie kwijt kan, dus als ik ga rijden of longeren dan gaat dat meestal wel goed. Afgelopen dagen heeft ie 3 dagen niets gedaan en de 4e dag zo ontzettend braaf, dat ik er zelf versteld van stond. Normaal is hij dan een draak, maar dat was nu niet het geval Haha!. Dit komt ook omdat hij het nu veel fijner heeft op de stal waar ik nu sta.

Mijn topper een jaar geleden en nu....
viewtopic.php?f=53&t=714358&p=22073743&hilit=#p22073743

Groetjes, iris

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:33

Ik moet zeggen dat de buitenbak bij ons op de vereniging echt super is,de longeerring is wel nat maar ja je kan niet alles hebben toch!
Mijn negrootje is op het moment echt heeeel stout,probeert van alles om onder het werk uit te komen,voor mij niet zo leuk omdat ik er erg onzeker van wordt Boos!
Komt omdat ik van de zomer aan mijn rug ben geopereerd en ja dan (en dat wil je niet) wordt je toch een beetje voorzichtig...lastig!
Ik overvraag niks,zit niet elke dag in de bak...probeer het af te wisselen,we gaan ook nog wel eens gewoon alleen maar een beetje wandelen,doe echt wel mijn best om het een beetje gevarieerd te houden.
Dus als er tips zijn?! Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:11

Hmmm tips heb ik niet voor je denk ik.....ik doe zelf heel veel grondwerk met mijn aap (Parelli Nevzorov etc). Dan kan ik er in ieder geval niet afvallen Knipoog Als ik merk dat Timber druk wordt of dominant begin ik weer vanaf de grond naar boven te werken. Erg leuk en onze band is zo veel sterker geworden. Een jaar geleden had niemand gedacht dat ik met mijn aap gewoon met touwtje om haar nek over het erf kon lopen.....nu loopt ze ook vaak zonder touwtje keurig mee (niet altijd want je moet een beetje stout blijven uiteraard Knipoog )

Ik heb ze vandaag weer even op de foto gezet....zitten best aardige plaatjes bij.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=714630&start=0&st=0&sk=t&sd=a

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:33

Ik heb ook een Negro, voor foto's zie mijn profiel. Heeft iemand trouwens een idee waarom Negro niet meer in de sport wordt uitgebracht?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:36

He Nieuwegein....dat is dichtbij grappig...ik ga zo even in je profiel spieken Bloos

Negro heeft een hele erg blessure en volgens mij gaat die blessure niet goed komen helaas Verdrietig

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:55

jammer is dat vind je niet? zou het wel heel tof vinden als ie nog eens word uitgebracht.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:03

Topaas schreef:
jammer is dat vind je niet? zou het wel heel tof vinden als ie nog eens word uitgebracht.

Ze hebben toen tegen mij gezegd dat die weer terug zou komen maar dat is nou ook al twee jaar geleden Knipoog
Ik zie dat je in Nieuwegein woont dat ze vrij dichtbij, rij je ook wedstrijden?
Misschien kom ik je dan wel een keer tegen Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:04

Zeker jammer! Ik was er in maart ofzo voor de hengstenshow en toen werd hij wel getoond, maar helemaal in de bandages en hij mocht alleen maar stappen....later hoorde ik dat hij die blessure in januari al had geloof ik....dus het gaat in ieder geval een hele lange weg worden voor hem om terug te komen. Vrees dat hij nooit meer uitgebracht gaat worden.....niettemin is het een schitterende hengst!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:30

mar_tatricia schreef:
Ik moet zeggen dat de buitenbak bij ons op de vereniging echt super is,de longeerring is wel nat maar ja je kan niet alles hebben toch!
Mijn negrootje is op het moment echt heeeel stout,probeert van alles om onder het werk uit te komen,voor mij niet zo leuk omdat ik er erg onzeker van wordt Boos!
Komt omdat ik van de zomer aan mijn rug ben geopereerd en ja dan (en dat wil je niet) wordt je toch een beetje voorzichtig...lastig!
Ik overvraag niks,zit niet elke dag in de bak...probeer het af te wisselen,we gaan ook nog wel eens gewoon alleen maar een beetje wandelen,doe echt wel mijn best om het een beetje gevarieerd te houden.
Dus als er tips zijn?! Knipoog

Ik denk dat alle Negro's wel een beetje stout zijn. Mijn mannetje is ook af en toe heel stout. Boos! Ik kon er in het begin ook moeilijk mee om gaan, tegenwoordig laat ik m maar ff (zolang het niet gevaarlijk is) en dat werkt uitstekend. Ik heb een reading bij hem gedaan en aan de meeste adviezen houd ik me tegenwoordig. Mijn paard is met rijden enzo ook mijn maatje, zodra ik echt bazig ga doen, gaat ie er vol tegenin, dus dat heeft geen zin. Misschien werkt het om met hem 'samen te werken' in plaats van te zeggen/aangeven wat hij MOET doen. Mijn mannetje vind het ook heel erg leuk om beloond te worden en gaat dan nog meer z'n best doen, dit is heel belangrijk. Ja houd het vooral afwisselend zoals je al doet, zodra het saai word gaan ze vaak proberen om onder dingen uit te komen, veel varieren... Ik hoop dat ik je hiermee wat heb geholpen... Haha!

Groetjes Iris

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:12

Nou he he we zijn weer kleddernat geregent....ben net(zoals Timbers schreef) een beetje grondwerk wezen doen,dat was leuk.
Binnenoortje naar binnen,likken en kauwen ondertussen begon het te hozen en zijn we maar gestopt!
Maar het lukte aardig. Pling
Ik moet denk ik vooral zelf een beetje ontspannen en er wat makkelijker mee omgaan,maar ja iedereen is zoals ie is,en ik zie gauw allemaal beren op de weg! Bloos
In ieder geval bedankt voor de tips en laat de lente maar komen!
O ja Iris..vertel eens over die reading?

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:18

Afbeelding

vanmorgen vroeg!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:17

Wat wil je wetenover de reading? Haha! Ik heb alleen doorgegeven hoe mijn mannetje heet, hoe oud hij is en dat het een ruin is. Verder gaat zij (de vrouw die de reading doet) van alles aan mijn knullie vragen en daar krijg je dan antwoord op. Je mag ook specifieke vragen stellen. Kijk eens op deze website: www.staldanae.nl. Ik vond het erg leuk om het te lezen en vooral dat er zo veel klopt en op z'n plaats valt...

Groetjes, irsi

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:18

Iris is mijn naam geloof ik Bloos (beetje te snel getypt, omdat ik op me werk zit... Knipoog )

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:45

interessant!
Heb effe op de site gekeken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 13:18

Ik ben ook helemaal blij ik had Vrijdag weer les en mij instructrice ziet er echt een goede toekomst in mij paardje Bloos
Ze heeft al twee keer gezegd dat ze Ti amo wil kopen maar daar komt niks van in Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:17

patjelisa schreef:
Ze heeft al twee keer gezegd dat ze Ti amo wil kopen maar daar komt niks van in Haha!

Heb ook al een paar mensen gehad die mijn zwarte monster zouden willen kopen......maar ik vrees dat ze haar binnen een dag weer huilend terug komen brengen dus ze blijft lekker bij mij Knipoog

Maar ik moet haar idd niet 2x hetzelfde vragen want dan krijgt ze een "ik snap het nu wel" houding...dus afwisseling is inderdaad heel belangrijk.

Enne ik heb ook een reading gehad van mijn meissie....bij iemand anders, maar er werd me een hoop duidelijk Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:30

Timbers schreef:
patjelisa schreef:

Heb ook al een paar mensen gehad die mijn zwarte monster zouden willen kopen......maar ik vrees dat ze haar binnen een dag weer huilend terug komen brengen dus ze blijft lekker bij mij Knipoog

Maar ik moet haar idd niet 2x hetzelfde vragen want dan krijgt ze een "ik snap het nu wel" houding...dus afwisseling is inderdaad heel belangrijk.

Enne ik heb ook een reading gehad van mijn meissie....bij iemand anders, maar er werd me een hoop duidelijk Haha!

Ze willen al die knappe Negro's maar kopen! Ik heb het al een aantal keer gehad, er werd gewoon op geboden Boos! Nou, mijn mannetje is niet te koop Bloos , de enige keer wanneer ik hem weg breng is als ie dood is! Hij blijft zijn hele leven bij mij...

En inderdaad, mijn knullie gaat ook zelf denken als je iets 2x vraagt... Wel een lastige eigenschap he? Wil jij afwenden, gaat meneer een volte maken, aangezien we dat net toch ook hebben gedaan??? Haha!
Ja die knollies geven ontzettend veel lol, kan me af en toe echt rot lachen om die grappige dingen die hij uithaalt.

Ja die reading heeft bij mij ook ontzettend veel geholpen.

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:47

Ik heb ook n negro(x animo), het is eigenlijk altijd een erg lief en geinteresseerd paard, ze heeft altijd overal zin in en wil alles zien en overal aan ruiken. maar er zijn ook momenten dat ze niet meer nadenkt en dan zou ze je zo omverlopen, zo gaat ze altijd als n gek door deuren heen en op wedstrijden heeft ze vaak last van spanning. nog een nadeeltje is dat ze vrij korte voorbenen heeft. Verder is het een heel mooi paardj die altijd alles op wil eten wat haar eetbaar lijkt, ze leeft eigenlijk voor het eten Vingers aflikken . Ze doet het erg goed op wedstrijden, we hebben in korte tijd al heel veel gewonnen Pling . Voor foto's: zie mijn profiel

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:35

@corina_90 ik heb in je profiel gespiekt Bloos maar leuk paardje hoor!

Mijn monster vandaag Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker fris dus Clown Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:38

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:41

@corina_90 mooi paard hoor een echte negro, heeft veel van mijn mannetje weg... Haha! zie profiel.
De planning voor mij is ook om dit jaar mijn eerste wedstrijdje te gaan starten, maar aangezien hij ook best heet is op ander terrein en nog erg jong in z'n koppie ga ik eerst met hem op vakantie met een vriendin en haar paardje naar de Veluwe, daar kan hij lekker hard gaan, wat hij zo graag wil (en dan gaat ie ook echt hard... Knipoog ) Heb er onwijs veel zin in. Haha!

Groetjes