Het ligt een beetje aan je paard hoe vroeg je kunt beginnen.
Wij zijn vorig jaar mei met haar begonnen toen was ze ruim 3 jaar. In het begin om de dag erop en de dagen daartussen een beetje werken aan een lange lijn (eigelijk alleen om goed aan de stem te laten wennen, daar heb je onder de man ook baat bij) zeker niet bijzetten, gewoon omdat ik daar zo jong een voorstander van ben.
Hebben haar daarna zo'n 5x in de week gereden (ca. 25 min) per keer. Vanaf december terug gebracht naar 2x in de week rijden en de rest alleen los op de wei (gewoon om het een beetje bij te houden), zijn vanaf deze week begonnen met om de dag longeren en 1x in de week erop, dat gaat makkelijk omdat ze heel braaf is (en blijft) en het voordeel is dat ze nu weer goed begint te groeien niet zozeer in de hoogte (zal nu tegen de 1.70 zijn) maar krijgt meer formaat.
Ik verwacht dat we haar met een paar weken weer 5x per week onder het zadel rijden om ze klaar te maken voor de wedstrijden in april.
Op deze manier gaat het met haar het beste, wij kijken per paard wat wij denken dat de beste manier is en dat is elke keer weer verschillend.
In mei gaan we naar de stamboekopname (maar dat had ik geloof ik zal gezegd).
Wootje was ook maar een dametje hoor, maar ze begint nu veel meer paard te worden (laatbloeier misschien) ze heeft hele charmante benen, niet te dik en niet te dun en een heerlijke manier van lopen. maar dat hebben gelukkig de meeste van jullie (ons)