Paarden van Ponyland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:19

Dakotah, dat is een mooi verhaal. In werkelijkheid is het big business en hebben ze wel 300 pony's lopen her en der.
Interessant om te weten dat ze verhuizen. Ik dacht dat ze net verhuisd waren naar Tytsjerk. Wel sneu dat er nog minder toezicht gaat komen in het buitenland.....

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:40

Ze gaan niet verhuizen, maar kunnen het bloed niet meer kwijt omdat dit dus verplaatst naar het buitenland ;) Alle pony's zullen dus wel verkocht worden :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:28

Deze kalvermesterij heeft het nooit slecht gehad hoor, haha! Niet zo naïef zijn!! Ze hebben bedrijven overgenomen in het hele land en zelfs in het buitenland; ze behoren tot de grootste holding in mestkalveren van Nederland en die kalveren hebben ook geen leven, geen daglicht, geen bodembedekking, komen ook nooit van hun leven buiten. Ze worden gefokt voor de slacht, kalfsvlees is duur. Wat het buiten staan betreft zijn de pony's beter af! :D
Laatst bijgewerkt door Lante op 11-09-13 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:30

Zouden de pony's niet mee gaan naar het buitenland, is goedkoper dan nieuwe kopen denk ik.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:58

Jullie begrijpen mij verkeerd :P Zij gaan het niet in het buitenland doen, de afnemers van het bloed gaan het uit het buitenland halen. Ze moeten er dus mee stoppen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:20

Ozo, nou; dt is nieuw voor mij, maar welk buitenland? Moet ik denken aan Duitsland of bijvoorbeeld Polen? Ik hoop dat ze er inderdaad mee stoppen.

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:40

Ik loop regelmatig langs die ponys. Vind ze altijd een beetje sneu. Ben heel vaak even blijven kijken en op een gegeven moment herkenden ze je wel een laten ze zich aaien. Er was ook een super lief veulentje, dat ik overal kon aanraken, maar is nu Ws verkocht. Er zat ook een keer een paard vast in een stuk zeil dat daar laag. Is er gelukkig zonder verwondingen afgekomen, maar ik vond dat toch niet helemaal normaal. Er is daar ook zon hengst, een appaloosa, met en bult op zijn kont, weet nog altijd niet wat dat is.

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:55

De merries hebben vaak ook gescheurde hoeven en soms hoor je de merries, die al drachtig zijn, gewoon gillen omdat de hengst weer eens op hun springt. Hij jaagt ook vaak de veulens weg. Soms staan de ponys ook met 15 in en box Ofzo. Echt zo zielig. en dan die magere dieren met allerlei modderkluiten.
Ja hoor, natuurlijk paarden houden, massaproductie zul je bedoelen.
(sorry voor het tweede bericht)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:56

Ik ben niet naïef, ik kan me alleen voorstellen dat het in die tijd zo is gebeurt.
Heb diverse kennissen die boer zijn en een aantal daarvan is ook andere dingen erbij gaan doen, omdat ze geen keus hadden, of die gewoon helemaal gestopt zijn,
omdat het niet langer uit kon, en er geen gezin meer van kon leven, zodoende.
Verder ken ik deze mensen niet, ben er 2 keer geweest, en de keren dat ik er was, zag het er keurig uit.
Jij ziet kennelijk meer omdat je paarden er naast of in de buurt hebben gestaan, dat geloof ik graag.

Ik zie ook dingen bij mijn buren die een ander niet ziet en die ook beslist niet diervriendelijk zijn.

Op het moment dat ik er was, waren er geen magere paarden, waren de hoeven van de merries bekapt, en werden ze gevoerd.
Dus ik heb niks gezien wat niet door de beugel kon.
Misschien was het een paar maand later anders, maar goed toen was ik er niet, dus kan ik niks over zeggen.
Ik geef alleen mijn beeld op dat moment, en daar was destijds niks mis mee.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:24

Ik zag vandaag een vredige kudde, hengst en merries met veulens van Ponyland. Zag er prima uit. De kudde aan de Zomerweg, achter de oorspronkelijke boerderij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:42

Zag de site en wat een lage prijzen.. , maar bloedtapperij echt nergens op de site :')

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:50

Nee snap hoor. Ik vind ook dat ze het ene moment er beter uitzien dan het andere.
En de friezen vind ik er sowieso meestal wel goed uitzien.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:30

Op de site verkopen ze alleen romantische verhaaltjes en als er kopers langs komen ook trouwens. In de zomer zijn ze meestal mooi, want dan groeit er gras. In de winter zien de meeste er de laatste jaren ook acceptabel uit gelukkig. De voorvallen die ik mee gemaakt heb zijn niet zichtbaar meer voor toevallige voorbijgangers. Lees het hele topic maar eens door. Dan zijn er meer dingen die in het verleden met de kalveren gebeurd zijn die ik hier niet eens ga noemen. Ik ben blij dat de pony's weg gaan, hoop dat er ook nog eens wat gedaan wordt voor de kalveren in de bio-industrie.

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:11

Ja valt wel te hopen, ik vind het goed dat de ponys weggaan maar ook wel jammer want ik vond het wel leuk dat er zoveel ponys in de buurt staan

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:17

patserke schreef:
leuk dier..
dit is de mijne <3
[img]http://ponymeeting29juni.weebly.com/uploads/6/0/4/5/6045428/1011454_orig.jpg[/mg]

[img]http://ponymeeting29juni.weebly.com/uploads/6/0/4/5/6045428/5977965_orig.jpg[/ig]

Grappig!

Bij ons op de ruitervereniging lopen 2 merries van ponyland. Destijds(2005) zijn beide merries drachtig gekocht en van beide was papa onbekend.
1 vd 2 veulens, nu volwassen, heeft echt exact dezelfde tekeningen en uitdrukking als die van jouw. Alleen een stukje kleiner denk ik.
Zal wel familie zijn ergens ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:38

Hebben julllie nog ponyland veulens? , ben benieuwd hoe ze er nu in de winter uitzien.. Ik sorteer sinds een paar maand post en heel toevallig ook de kalvermesterij / ponyland straat :') Maar nooit echt nooit is er post voor ponyland altijd de kalvermesterij wel 15 a 20 poststukken :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:10

Wat leuk dat ik dit topic weer zie.

Iedere dag rijd ik wel langs een kudde met de jonge veulens.
En stiekem ben ik al een tijdje verliefd :oo

Ze zien er op zich wel goed uit, ze hebben altijd te eten :)
Natuurlijk is het drassig, blubberig en hebben ze een hele lange vacht.
Maar ze staan 24/7 buiten, zonder een borstel of een knuffel.

Ik zal zo een foto uploaden van mijn "verboden liefde".
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:26

Oh dat snoetje <3

hunkyxpassoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:20

Hier mijn pony van ponyland!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is nu M springen en M1 dressuur, 1 B SGW gestart en 4e, 1 L SGW gestart en 3e (een van de zwaarste SGW's) Heeeeel erg lief en ondeugend, 1 Witoog, C pony, 6 jaar, binnen 2 jaar dit bereikt en het Z springen en Z1 dressuur gaat waarschijnlijk nog wel lukken! Ik ben dus zeer tevreden over ponyland aangezien de kwaliteiten die hij heeft. Heb hem van de 2e eigenaar gekocht.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:34

wat een leuke pony

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:19

Tijd geleden vertelde ik in dit topic over de 2 merries die onze ruitervereniging destijds in 2005 drachtig had gekocht. 1 van die "veulens", nu 9 jarig paard, heb sinds februari gekocht. Zijn moeder is een draver en de vader onbekend. Ze zeggen dat pappa een Fjord is, maar persoonlijk geloof ik dat niet helemaal. Niet de beste foto's, maargoed.. het gaat om de vos:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ONDD6ANV.jpg

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappe merrie van ponyland :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:05

zijn ze ermee opgehouden omdat er geen nieuwe paarden meer op de site staan?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:08

Wat leuk ik heb nu 2 jaarlingen van Ponyland zeer tevrede over ze en als ik van het na jaar nog een leuke voorbij zie komen ga ik die zeker ook ophalen!
Ik zal kijken of ik zo het topic hier kan plaatsen van mijn knappe Kyowa en Amica. Ze waren beetje verkouden toen ik ze kocht maar met een sterke ab kuur waren ze er zo overheen. Daar waar zoveel jong spul bij elkaar staat breekt we lees een pleurisje uit en dat wist ik dus dierenarts bij thuiskomst er bij en een kuurtje gekregen voor beide.
Ik kan me geen leukere lievere aangekochte veulens bedenken. Mijn eigen gefokte veulens waren makkelijker en benaderbaarder maar goed die waren vanaf dag 1 om handen deze hebben 5 maanden in de groep gestaan zonder een mens te hebben gezien.
Wat leuk ook zoveel leuke paarden/pony's voorbij te zien komen.
De bonte is duidelijk wie de vader is de donkerbruine niet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:17

Bloedtappen is door nieuwe regelgeving niet meer zo lucratief heb ik begrepen, dus zijn de meeste pony's weg zo te zien, zijn ze blijkbaar plotseling gestopt met deze prachtige hobby, geen idee wie nu al die weilanden mogen begrazen. Ik gok een diersoort die wel genoeg geld in het laatje brengt! ;)