Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:30

Mijn vriend rijdt nu een tijdje een 7-jarige Haarlem merrie voor iemand: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=229283

We zijn er mee aan het springen, binnenkort mag ze mee op oefenparcours en als dat goed gaat, gaat hij haar een keer in de BB starten :D en als dát goed gaat, startkaart aanvragen voor de B.

Ik vind het een erg mooi dier, ook qua gangwerk. Qua karakter op stal en op de wei een échte merrie, dat wel! Ook een wat vlugge. Heb geen foto, maar schijnbaar is het 2 druppels water haar vader (Haarlem).

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:59

Wat een rust hier..
Laat ik dat eens even verpesten :Y)

Hoe gaat het met de paarden?
Met die van mij gaat het wel goed. Het rijden gaat alleen even wat minder..
Ook niet vreemd, we moeten nu echt aan het werk. Hebben een halfjaar een beetje rond kunnen tuffen :P
Heb inmiddels wel m'n 1e puntje in het M1. Daar wel een beetje trots op :) Maar het gaat nog lang niet zoals het zou moeten gaan..

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:49

Laatste foto`s van bistara van 29 augustus

http://i56.tinypic.com/2wdogfn.jpg

http://i54.tinypic.com/2e6c1so.jpg

Vind het nog steeds dood zonde.. We hebben nu wel een ander paard op proef, maar dat is het toch niet, het lijkt wel alsof als je een keer een Haarlempie hebt gehad je dan helemaal aan hun karakter vast zit.
Gelukkig staat er bij ons nog een bruine haarlem op stal met ook een witte bles en het zelfde karakter.

Ook vond ik nog een Haico x Ferro afstammeling precies haarlem, absoluut geen Ferro in te bekennen
ook een leukie, een bonte

Helaas was dit paard pas 3 en ver boven het budget, ze lijkt wel op de mijnes;

http://i51.tinypic.com/5l58pe.jpg

De foto`s eventjes kopiereen en in de balk plakken, de pixels zijn namelijk groter dan 800x800

Elise95

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:54

@xSamm
Vet leuk paard! Heeft echt wat weg van Haarlem :j

@R_S_H
Top hoor! :D Wedden dat jullie de M1 ook zo doorvliegen :))

Wij zijn ondertussen ook weer L1+16 :) Dus dat schiet lekker op. En we waren zondag 3e geworden met onze vereniging bij de equipwedstrijd, dus dat was wel erg leuk :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:02

Met Bas gaat alles ook redelijk. Heeft vorige week nog een B proef gelopen, maar dit ging niet goed. Was erg tegen de hand. Heb de paardentandarts, zadelmaker etc. al gebeld en ook elastieken gekocht. Mijn man rijdt altijd met een lang teugeltje, ook tijdens de proef en dan wordt het niets. Moet toch maar gaan springen ha,ha. Gaat beter. Hij springt zo een B parcours in de rondte, met lang teugeltje. Hij denkt dat ie Franke Sloothaak is geloof ik.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:44

Eindelijk een nieuw topic!
In het oude was ik niet meer zo actief ;)
Ik heb een 12 jarige HaarlemxDarwin... Gekocht toen hij 9 jaar oud was en zowel L dressuur als springen geklasseerd!
Inmiddels starten we succesvol in de klasse Z1 en springen we af en toe voor de lol.
Ik heb veel geduld met meneer moet hebben. Hij was in het begin een beetje angstig en had veel vertrouwen nodig!
Inmiddels is het een schatje en kan ik echt alles met hem doen!
Even wat foto's

Afbeelding
Afbeelding

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:56

Wat een mooie. Hij heeft ook van die lange stelten. Bas was in het begin ook bangig. Nu is ie een stuk brutaler. Leuke combinatie met Darwin. Was ook een gave hengst.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:57

bastiaan02 schreef:
Wat een mooie. Hij heeft ook van die lange stelten. Bas was in het begin ook bangig. Nu is ie een stuk brutaler. Leuke combinatie met Darwin. Was ook een gave hengst.

Dankje!!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:37

Afbeelding

Nou als het goed is zien jullie nu eindelijk Bastiaan.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 07:36

@Marnixx
Op die eerste foto lijkt het net Val. Als je de kleur en aftekeningen weghaalt. Ook zulke lange benen en toch een kort lichaam.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:16

Halloo,
Ik kwam toevallig dit topic tegen, heb al een aantal foto's bekeken.
Zal me morgen even wat meer inlezen. Ik heb sinds mei 2009 ook een Haarlem ruin!
Hij was toen een half jr onder het zadel en dat ging helemaal mis. Ruiter was bang, en hij pakte vaak het bit vast en ging dan zonder controle aan de kletter. Na een poosje hard trainen en veel plezier beleven en veel vertrouwen opbouwen gaat het hard stikken goed. We zijn in Juni voor 't eerst in de M1 gestart en heb zondag weer mijn 1e wedstrijd na een zomerstop. Springen ben ik nu B+7, heb afgelopen zomer een paar parcoursjes gesprongen, en eigenlijk springt hij suuuper. Helemaal boven verwachting. Nog nooit geweigerd (op concour) en af en toe een balkje. Voor de zomer ook onze eerste crossles gehad, en 2 week geleden onze eerste oefencros, hij vond het allemaal wel erg spannend (1e x in t bos + direct een cros) maar heeft alles gesprongen!
Hij was eerst best schraal, maar met meer voer kon die soms door het lint gaan. Op dit moment hebben we de juiste balans gevonden en doet hij het erg goed. Hij ziet er goed uit, en heeft meer power.
Hier een paar fototjes.
Afbeelding
Afbeelding

http://imageshack.us/photo/my-images/338/dsc03865v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... 20378.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 834au.jpg/

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:44

Ook een leukerd. Geloof ik niet zo groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:55

Ik was van plan mijn merrie afgelopen zomer door Haarlem te laten dekken, maar heb uiteindelijk besloten om het niet te doen. Daar heb ik nu toch een klein beetje spijt van :o

Hier is jullie Haarlem:

Afbeelding

Afbeelding

Hij is zo knap! <3

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:53

bastiaan02 schreef:
Ook een leukerd. Geloof ik niet zo groot.

Toen ik heb kocht was hij 1,65. Alleen is hij het afgelopen jr behoorlijk gegroeid!
Meisje van wie die was schrok ervan toen ze hem laatst zag.
Het is een fijn gebouwd paard, maar idd wat je zegt t is geen reus. :P

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:12

Bas is ook niet grof gebouwd. Heeft ook lange benen en is nu al op 1.74 gemeten. Maar hij heeft ook een super instelling. Wil het alleen maar verschrikkelijk goed doen voor je. Hebben heel even in een dipje gezeten, maar zijn dit nu te boven. Dit is ons vierde paard, maar dit is absoluut de fijnste en beste.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:19

Tof is dat he als ze het zo leuk doen! :) En dan vooral die instelling.. ! Wat rij je met Bas?
Mijne, Adidas, heeft toen ik hem kocht met enorme gebitsproblemen rondgelopen. Hij ging steeds meer t bit vastpakken en hoe vaker ik reed, hoe erger het werd, ipv andersom. Toen hebben we zijn gebit laten controleren, en ja hoor z'n halve mond lag open.. Heeft dus nooit iemand naar gekeken. Echt zo zielig, en ondanks dat alles liep die toch super! Daarna is hij ook alleen maar vooruit gegaan.
Alleen wat hij op dit moment erg moeilijk is, is dat hij zichzelf moet gaan dragen van achter zodat hij koppie er meer uit komt voor de M1. Heel veel getraind, en het wordt steeds beter. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:04

Dat is ook wat met het gebit van jouw paard. Gelukkig is alles nu goed. Bas had veel moeite met de aanleuning. Dus is mijn man dit jaar in de B gestart. Haalde wel een paar puntjes, maar is de laatste keer behoorlijk afgestraft daarop. Bas snoept ook teugellengte. Nu rijden we met rubber teugels en dit gaat veel beter. Hij is ook behoorlijk gegroeid de afgelopen tijd, dus hebben we geen haast met hem. Zelf wil ik eerst zeker weten dat ik niet voor ... rijdt, daus train nog even verder. Wil dat het gewoon goed gaat. Heb pas een heel fijne les gehad waar ik heelveel heb geleerd. Gaat echt fijn nu. Dus misschien volgend jaar eerst een onderling wedstrijdje. Verder hebben we een paar keer een oefenparcours gesprongen met hem en dat vindt ie ook heel leuk. Weigert nergens voor. Spring altijd. Het zijn echt super fijne paarden en vaak nog bloedmooi ook. Dit is echt mijn vriendje aan het worden. Heb ik met mijn andere paarden toch minder gehad.

Maar jij gaat lekker. Al M1. goed hoor. Ach wij zijn niet van die super ruiters en ook niet meer de jongste.
Alles rustigaan dus.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:42

Haha. Dat is toch ook het belangrijkste, dat je een band opbouwt. :) Dan komt de rest van zelf als jullie er beide aan toe zijn. Die van mij is ook echt een laat bloeier, hij is nu 6 en het laatste half jaar is hij pas echt mooi vol en rond geworden. + hij gaat de hoogte in, toont zo direct een stuk stoerder!

Bij mij ging het ook te snel hoor, vind het rijden heerlijk en geniet er ook echt van. Vind zelf springen veel leuker dan dressuur, maar omdat hij in het begin zo vast pakte durfde ik met hem nog niet het parcours in. Heb hem toen veel dressuur matig getraind en dit deed hij eigenlijk heel goed, toen wedstrijdjes gaan rijden en we gingen als een speer. Afgelopen zomer de laatste punten in de L2 gereden en we mochten M starten, dit 1x gedaan (had nog een wedstrijd) maar hier was hij gewoon nog niet klaar voor. Ik kon nog niet lekker op hem doorzitten en het ging met erg veel moeite, dat was Juni. Hij heeft lekker zomervakantie gehad daarna en zijn nu weer hard aan het trainen. Wou hem ook pas starten als hij er klaar voor is, en volgens mij is hij dat nu wel. :D Morgen weer voor het eerst op wedstrijd en ben erg benieuwd! Springen zijn we ook weer aan het oppakken, en binnenkort ook maar weer een keer mee naar oefenparcours of wedstrijd. Heb nog genoeg jaren dus wij doen het ook rustig aan op het moment, vind wedstrijd rijden ook niet leuk als je weet dat het allemaal nog niet bevestigd is..
De enige rede dat ik op wedstrijd ga is omdat ik er zelf echt plezier aan heb, zelfs aan de dressuur haha. En het commentaar van de jury neem ik vaak maar met een korreltje zout.. Ik ga op mijn eigen gevoel af, weet ik ook weer waar we nog weer aan moet werken!

Alleen reageert Ad (hij heet Adelheid, de vorige eigenaar noemde hem 'Ad' of 'Adje' en m'n zusje heeft hem weer Adidas genoemd) extreem op voer. Als hij alleen conditie brok krijgt is hij haast sloom, geef je hem haver dan wordt hij haast onhandelbaar.. Gelukkig hebben we nu een redelijke tussenweg kunnen vinden, hij is nu goed aan het been maar niet te vel. :P Maar wel lastig dus..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:57

Nou ik wens je morgen heelveel succes. Hoop op winst voor je.

Bas voer ik 3 maal 1kg basisbrok, van de manege. Hij krijgt 1 schep hippostar granenemuesli en 1 schep hippostar muesli na het werk. Doet het er erg goed op.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:57

Dankjee, we zullen t zien.
Oke! Adidas krijgt 3 kilo conditie brok per dag, en daarnaast nog per keer iets van granen met haver erbij (weet zo niet precies hoe het heet). Hier doet hij het de laatste weken goed op. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:28

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:53

Nee, helaas.
Van Bas loopt er ook nog een volle zus rond en die staat dacht ik ergens in het noorden van het land.
Dat is ook een Haarlem x Zeoliet x Zuidhorn. Ze heet Wimone. Zou het ook wel leuk vinden om daar eens wat van te horen.
Wat een grap zit ik net googlen en zie ik dat ze in Belgie staat, bij Don Leys en te koop is.
Lijkt als twee druppels water. Is alleen een stukje kleiner.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:06

Hmm nee hier ook niet bekend.
Zou wel leuk zijn als je het paard zou vinden!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:41

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:06

Erg leuke foto's! :)