Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 07:55

Denk dat Roos ook nogal naar d'r moeder aardt. Qua stokmaat, lichaamsbouw, karakter en temperament. Maar als ik kijk naar het koppie en de gangen en gebruik van het achterbeen dan heb ik het idee dat dat bij papa vandaan komt.

Toch leuk als je beide ouders kent!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:13

Ja dat is zeker zo, heb vader dan nog wel niet in het echt gezien binnenkort maar eens een wedstrijd bezoeken ;).
Moeders wel vergeet nooit meer dat we daar voor t eerst waren, wat een machtig paard <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:11

De beste wensen iedereen!

Staan er al wedstrijden op de planning?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:14

Thanks, ook voor jou (en de anderen!) ook de allerbeste wensen voor 2011!

Wedstrijden ja, 15 januari a.s. weer. L2 met mijn Lancet-merrie. Zie het niet zo zitten maar we gaan er wel gewoon heen. We hebben maar eens per maand wedstrijd hier op het eiland dus ik doe gewoon mee. Jij wedstrijden binnenkort?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:26

Waarom zie je het niet zo zitten? Oke dat is wel lekker een keer per maand!
In maart/april is er hier western maar ik weet niet of ik m'n pony optijd klaar krijg, hij is een beetje verkouden en staat door drukte op werk al ffies stil.
Heb voor Parti vandaag een knalrood halster gekocht staat erg goed op hem hij is nu echt zwart!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 07:17

Haha nou hier geen wedstrijden op de planning. ;) Stip is nu net officieel 3 jaar en drachtig :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:19

Hier veel te druk voor wedstrijden, heb vorig jaar (2010 dus) welgeteld 1x te paard gezeten....
Alle 4 de merries zijn ook drachtig.. Verwacht eind maart mijn Metall x Scen-Tao

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:21

Ben heel benieuwd naar je veulen Donja! Ik moet nog wachten tot begin mei... (Tenminste voor Stip's veulen.)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:26

Ik ook :D
Dit is bij mij het eerste veulen. Ik verwacht dan half april nog een Metall x ster/pref v. Sonny af Hojmark (moeder van Queen) en ook half april een Metall x ster v. Farrington.
Dan eind mei nog een Axioma's Casanova C x Glennridge

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:35

Spannend! Ik ben al vanaf dag 1 aan het duimen voor stippen. Ze is natuurlijk door een 'gewone' bruine hengst gedekt...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:58

Tja, Metall is natuurlijk ook (maar) gewoon een kwpn'er ;) Maar Queen is een snowcap (net als haar moeder) en die geven altijd de appaloosa genen door.. Dit kan natuurlijk ook een (bijna) effen zijn met alleen zichtbare kenmerken zoals gestreepte hoeven, gevlekte mond en geslachtsdelen en een mensenoog, maar Queen haar moeder heeft tot nu toe ook altijd vachtpatroon doorgegeven (van snowflake, schabrakbont tot panterbont) met effen hengsten, dus dat hoop ik met Queen ook.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:35

Ik hoop het ook voor je!

Bij stip heb ik ook wel goede hoop, maar je weet maar nooit... Ach een bruine of zwarte is net zo goed welkom!

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:02

Ik heb 15 jan mn eerste wedstrijd met mn scen taotje, in sonnega :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:52

Leuk al die veulens op komst :D !
Spannend Chefke! Maar dat gaat vast wel goed komen :)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 07:02

Hier wel wedstrijden op de planning. Vorige week donderdag met A la Royal (die drachtig is van Scen Tao) en Katrinus Sjoerd fan stal de Takomst (inderdaad een Friese Ster ruin) een oefen wedstrijd gedaan. Beide heb ik voor dit jaar een startkaart. Katrinus in de L1 gestart, daar was ik eerste met 186 punten mee. Was erg tevreden want meneer heeft nog niet zo veel beleeft. Met Royal ben ik B gestart en daar werd ik 6e met 192 punten.
Royal moet ik vrijdag en zondag starten in Bedum en Sneek. Katrinus staat op de wachtlijst voor Sneek.
Royal hoeft pas in juni een veulen te krijgen, dus die heeft nog niet last van haar buikje en kan mooi mee op wedstrijd.

@Chefke: Oeh spannend man! Heb je nog meer opgegeven? Misschien komen we elkaar een keer tegen!

Bij Royal heb ik t gevoel dat er een vos merrie uitkomt. Dus ik hoop dat ik het stukje vos verkeerd heb! Ik wil zo graag weer eens naar de keuring van t NAS met een veulentje!

@Donja: Dit jaar wat vaker te paard zitten hoor! Hoe gaat t met je gezondheid?

@Gribaldi: Ahaa meneer heeft een nieuw halster! Dus nog steeds zwart? Dan zal ie ook wel zwart blijven denk ik. In ieder geval een erg mooie kleur!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:43

Gaat zijn gangetje... ben gelukkig sinds een maand van de hormoonkuren af, lijf mag nu eerst weer even detoxen.. (en hopenlijk daardoor ook weer wat slanker worden :D )

Kreeg laatst wat foto's van Corvette door (dochter Scen-Tao en Odette, mijn kwpn merrie, wordt dit jaar 4)
Afbeelding

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:39

Mooi paard hierboven!

@Gribaldi: nou ik zie het niet zo zitten omdat we nog wat spanningsproblemen hebben in de proef. En ik ben een beetje de weg kwijt met dressuur rijden omdat ik bepaalde dingen geleerd heb die ik nu weer zou moeten afleren in het kader van mijn instructeurscursus. Daar zitten een aantal elementen in waar ik mee bezig moet maar die ietwat lijnrecht staan tegenover wat ik geleerd heb.. Lastig!! Daar wordt een proef rijden dus ook niet makkelijker van, wat mij betreft.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:59

@ applin, Ik heb Oudega nog opgegeven en wou naar warga in februari ik heb alleen mn coupons nog niet dus kan warga niet opgeven :( Zijn er verder nog mooi B wedstrijdjes? Het gaat heel goed met het rijden alleen, ze kan wel heel erg afgeleid zijn en dan krijg je haar hoofd met geen mogelijkheid naar beneden en ze is heeeeel erg bang voor andere tijdens het rijden dan vooral draf en galop dus eigenlijk verwacht ik er de eerste paar keer niet zoveel van.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:47

Hier trouwens een fototje van mij en mijn topper

Afbeelding

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:31

Leuk! hoe groot is jouw paard en hoe groot ben jij? (even voor mijn beeld ;-)

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:38

Ze is net rond de 164 ofzo? nooit gemeten maar ze is iets groter dan mn andere merrie en die is 161. ik ben 180.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:37

Jij bent ook lang he? Ik ben 1,85m en mijn rijpaard nu is 1,75m. Roos wordt waarschijnlijk ook iets van 1,65m. Ben benieuwd hoe dat gaat staan met mijn lange poten..nog even geduld.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:01

Ja ik ben ook lang. Alle paarden lijken klein onder mij :( terwijl ik wel liever op de kleinere beesjes rij :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:06

haha nou die van 1,75m lijkt dus ook niet zo heel groot als ik erop zit!
Weet je, ik heb nog een oude merrie van ongeveer 1,50m en ik reed tot 3 jaar geleden altijd op een arabiertje van 1,55m... ik had er enorm veel plezier mee maar ja, het leek eigenlijk nergens naar.
Toen het arabiertje overleed, kreeg ik een tijdje een paard van een vriendin te rijden. Ik vond hem enorm met zijn 1,69m. Maar toen zag ik mezelf in een spiegel voorbij komen op hem en dat was toch zo'n deceptie: zelfs dit paard leek klein onder mij!
Maar goed, je went eraan..;-)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 11:17

@Donja: Aaah Corvette is echt heel mooi geworden. Weinig aan veranderd, als veulen was ze ook zo super mooi! Weet je ook wat ze meet?

@Chefke: Ja er zijn best wel leuke B wedstrijdjes hoor. Even kijken wat heb ik allemaal opgegeven.... Buitenpost, Zwaagwesteinde, Bedum, Cornwerd, Warga, Bergum, Oostwold, Groningen, Foudgum en Vroubuurt. Je kunt best wel veel een vaak starten hoor! Die van jou is inderdaad niet super groot. En hoe is het met de jongere?

Mijn merrie meet nu 1,82 (die drachtig is van Scen Tao) en ik ben 1,73 ofzoiets. Ze is alleen niet zo breed, dus je ziet het meer als ik er naast sta dan als ik er op zit.
Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft inmiddels 2 wedstrijden gelopen 193 2e prijs en een 180er. Ze is braaf!