De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:04

Citaat:
Yttel ga je met jou Unaniem naar Laarakkers toe om naar de bult te laten kijken ? Houd ons maar op de hoogte van zijn bevindingen !! Kun je me trouwens (via pb) even het adres van Laarakkers doorgeven ?

Nee, ik ga niet met die van mij naar Laarakkers. Ik dacht dat Titia heen ging maar, dat is ook niet zo. Ik ga naar D.A.P. AA en Hunze.

Citaat:
Nee zover ik het kan beoordelen heeft ze er geen last van. maar hoe merk je zoiets.
Ik heb haar nog maar kort sinds sept en sinds dec zijn we in "training" we hadden daarvoor gezeik met een been

Dus been en rug... conclusie is dan wel getrokken

Ik hou je wel op de hoogte via pb gaat mijn meelezers niks aan.

Tja, als ze zo kort in "training" staat dan, kun je er ook nog weinig over oordelen.

Als ze idd ook al last heeft gehad van haar been dan, ga je toch nadenken. Ik wacht je pb's af!

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:05

Citaat:
Sneeuw88 schreef:
Ik meld me ook! Heb sinds november een Unaniem dochter. Ik hoop ook dat het laatbloeiers zijn, want mijne meet ook krap 1.60m. Ze wordt eind juni 4 jaar. Haar mams is een Sydney.

Wat een ontzettend lief koppie heeft die van jouw! Doet me denken aan mijn merrie.. :)

co2

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:17

Wa leuk al die nakomelingen! De meeste hebben ook dat mooie donkere kleurtje!

Ik heb zelf ook twee Unaniem nakomelingen uit mijn merrie, een hengst en een merrie (volle broer en zus van elkaar).

Grappig om te lezen dat de ene nakomeling juist flink is, en andere echte laatbloeiers.

Mijn hengst wordt in april 2 jaar en meet nu ong. 165, misschien iets hoger. Zijn zusje is nog geen jaar oud maar wel echt een ukkie vergeleken met hoe hij was op die leeftijd. Zij echt echt heel fijn gebouwd met een super klein koppie, ik denk dat zij uiteindelijk hooguit 1.60/.165 zal worden. Maar goed, wie weet krijgt ze nog een groeispurt ;-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:26

Yttel ze heeft geen last van der been er zit soort galbultje in der spronggewricht volgens Lienden was dat overvuldepeesschede, dit heb ik nog laten onderzoeken SO kliniek nabij Utrecht die kwam met een ander verhaal.

Niks overvuldepeesschede maar een verhaal, ze heeft geen pas kreupel gelopen, was gewoon zo dat ik 100% zeker wilde weten wat er aan de hand was voordat we gingen trainen.
Als ze 7 is kan er een operatie plaats vinden maar ze zal nooit kreupel hierop gaan lopen, en nog steeds geschikt blijven voor de "hogere" sport.

Tja rug is ook GGK dus ik ga er vanuit dat ze geen last van gaat ondervinden.

Ik ga wel naar Laarakkers hoor, jij zegt in je post van niet :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:32

https://lh6.googleusercontent.com/-zCEl ... Texel3.JPG

Die van ons zijn we overigens nog steeds heel blij mee. Dat paard doet altijd haar best. Ze loopt nu M1 dressuur, L springen, L SGW en zoals op de foto te zien is ze Noord-Hollands kampioen SGW geworden en met overtuiging doordat ze (geloof ik alle) N-Hse wedstrijden heeft gewonnen in de klasse B.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 16:10

tita schreef:
Yttel ze heeft geen last van der been er zit soort galbultje in der spronggewricht volgens Lienden was dat overvuldepeesschede, dit heb ik nog laten onderzoeken SO kliniek nabij Utrecht die kwam met een ander verhaal.

Niks overvuldepeesschede maar een verhaal, ze heeft geen pas kreupel gelopen, was gewoon zo dat ik 100% zeker wilde weten wat er aan de hand was voordat we gingen trainen.
Als ze 7 is kan er een operatie plaats vinden maar ze zal nooit kreupel hierop gaan lopen, en nog steeds geschikt blijven voor de "hogere" sport.

Tita heb je misschien (per pb) het adres van Laarakkers voor mij ?

Wat was dan eigenlijk de bevinding van Utrecht ? Lienden vertelde dat het een overvulde peesschede was...

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 16:14

Mosh schreef:
https://lh6.googleusercontent.com/-zCEl ... Texel3.JPG

Die van ons zijn we overigens nog steeds heel blij mee. Dat paard doet altijd haar best. Ze loopt nu M1 dressuur, L springen, L SGW en zoals op de foto te zien is ze Noord-Hollands kampioen SGW geworden en met overtuiging doordat ze (geloof ik alle) N-Hse wedstrijden heeft gewonnen in de klasse B.

Mosh WAUW wat een prachtige foto van jou en je paard. <3 Inderdaad een hele grote !!!
Knap hoor dat je al M1 dressuur, L springen EN L SGW bent !!
Als je een keer een SGW wedstrijd, een beetje in de buurt hebt, kom ik een keer naar jullie kijken als je dat goedvind !
Heerlijk er zijn dus meerdere Unaniems zo veelzijdig. Al ga ik met die van ons geen samengesteld rijden, ik ben veel te bang dat ze wat oploopt rijdens de cross. Die van ons is Z dressuur klaar en die ga ik nadat ze door een geschikte ruiter/amazone naar het Z springen is gereden, ook in de dressuur uitbrengen (direct in de klasse Z2) dus hopelijk lukt het allemaal en heeft onze Unaniem straks een sportpredikaat springen EN dressuur...

co2 JIJ hebt dus een volle broer en zus die kwa grootte dus ook heel verschillend zijn ! Je kunt ook niet zeggen : "de hengsten zijn groter" want kijk maar naar de merrie van Mosh hierboven die met haar 1.78 M toch zeker geen "kleintje" is !!!

Ik vind het ook helemaal geweldig om al die Unaniem nakomelingen te zien ! :j
Laatst bijgewerkt door andamoon op 23-02-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:14

tita schreef:

Sorry, heb je dan verkeerd begrepen met betrekking tot het been. Laat je haar opereren op zevenjarig leeftijd of niet? (mag ook via pb antwoorden)

Ik begreep idd dat je nog heen ging maar, niet met de bult op de rug van je merrie. Ik zette het er alleen ff verkeerd neer! Sorry! :+

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 16:16

Tita waar moet ze aan geopereerd worden dan ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:10

Ze wordt niet geopeereerd maar iemand die zich stoort aan de soort vochtbultje in haar sprong kan daar iets aan laten doen.

Overvulde peesschede kun je bijv laten inspuiten dan gaat het tijdelijk weg.

Ik dacht eerst dat laarakkers meer van zweverige gedoe was maar blijkt ook osteo en fysio te zijn dus toen had ik zoiets van okay we gaan voor alles. Op moment van verkoop had ik al mijn twijfels over de rug, en had ook besloten die goed te laten onderzoeken fase 1 is goed dus nu door naar fase 2.
Wat daar uitkomt zal ook blijken of ze bij mij blijft, ik weet wel dat ik een ander niet ga opzadelen met leed en ook Door leed wil besparen. Ik doe wat in mijn vermogen ligt. Maar heb haar wel voor de sport gekocht daar ben ik duidelijk in, een recreatiepony heb ik al op stal staan en 2 is te duur.

Ik maak me zeker niet druk om dat been want daar heb ik alles zwart en wit op papier uiteindelijk van 3 verschillende klinieken, was fijn geweest als ik het gezien had en anders wel kliniek nummer 1 die haar GGK op 42 foto's
Na veel ellende weten we wat het exact is, maar niet hoe het ontstaan is. Daar kom niet meer achter want oude eigenaar en ik zijn niet meer on speaking terms.
Wat betreft de bevinding van Utrecht en Gent waren hetzelfde dus ik geloof ze gelijk en nogmaals ik hou dat voor me bij eventuwele verkoop zal ik alles vermelden maar hier op bokt waarbij alle meelezers incl de verkopende partijen mee kunnen lezen heb ik geen zin in. Toen de ellende begon was het allemaal mijn schuld. Ik vind ook dat het hun niks aangaat, toen toonden ze geen intresse dus hoeven ze ook niks meer te weten.

Adres http://www.holistischdierenarts.nl/cont ... nformatie/

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:15

Als ik eerlijk ben zou ik mij ook niet storen aan een vochtbultje. Waarom een operatie + revalidatie als het paard er geen last van heeft? Is voor je portomone niet prettig en voor je paardje ook niet..

Vind het goed van je dat je er alles aan wil doen om zeker te weten dat het goed is. Dit zou ik zelf ook doen! Snap ook je punt dat je geen 2 recreatiepaarden wil hebben.

Toch fijn dat je alles van het been zwart op wit hebt staan van verschillende klinieken. Bij eventuele verkoop kun je aantonen wat het is.
Ik zou ook niet zo alles open en bloot op bokt vertellen. Niemand verplicht je dat ook om te doen. Het kan altijd tegen je gebruikt worden.

Succes bij Laarakkers! Ben benieuwd hoe het je bevalt!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 01:22

Tita bedankt voor de informatie en heel veel succes met je paard.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:18

Bedankt voor de leuke reacties! Ze is nu veel donkerder, en hariger haha.
Echt leuk al die Unaniems!

succes met je paardje Tita! Klinkt niet echt fijn allemaal..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:46

Tijd hier niet meer gereageerd allemaal! Hoe gaat het met de Unaniempjes?

Mijne pakt het allemaal heel erg goed en braaf op.. Het is tot nu toe echt een heerlijk paard. Zaterdag voor het eerst een buitenritje gemaakt (was wel iemand mee op de fiets) en dat deed hij prima. Alleen langs andere paarden kwam zijn hengstengedrag wel naar boven; hinniken en hij liet even zien dat hij heel goed de piaffe kan.. :Y) Al met al heel braaf en hij pakt het goed op. Rij hem nog niet heel lang; ongeveer kwartiertje, want hij heeft nog niet veel conditie :(:)

Nieuwe foto's (met mobiel gemaakt, dus sorry voor de slechte kwaliteit :o )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 10:09

Melanie_B de foto's zijn duidelijk genoeg ! Mooi paard, nog wel een beetje "puppy" SUPER dat hij zo braaf is, maar hij laat zich dus toch wel steeds gelden als hengst....... (voorjaar hè ?) Onze routiniers (dekhengsten van 13 en 20 jaar) hebben op dit moment ook wel dat de hormomen opspelen en dat ze wel erg gefocused kunnen zijn op een ander paard (lees merrie)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:47

Momenteel gaat het met de mijne iets minder, hij heeft flink last van mok en had ook flink wormen, dus hij is momenteel zo sloom als ik weet niet wat, maar wel super braaf en superlief.

Ben flink bezig om hem helemaal weer op volle sterkte te krijgen dus dat komt wel weer goed

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:59

Woow... Volgens mij heb ik de goden verzoekt met mijn vorige -bovenstaande- post :oo
Lag vanmiddag bijna NAAST mn hengst.. :o Ineens ging die op de achterbenen en aan de ren....
Was aan het rijden met nog iemand in de bak... Of het hengstengedrag is? Hmm, weet niet.. of
gewoon frissigheid.. maar apart was het wel! Poehh..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:11

Hmmm dat moet toch niet vaker gebeuren, dan is hij vast snel hengst af hahah

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 01:20

Het blijft opletten, zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf, met hengsten !!! Het ene moment kunnen ze nog zo braaf zijn, om ineens iets te doen wat je helemaal niet verwacht....Je kunt nóóit je aandacht verliezen. De acties zoals je hierboven beschrijft Melanie_B kunnen een beetje op imponeergedrag wijzen naar dat andere paard, maar jij zit er wel op en dat was hij even vergeten...... Niet handig. :n

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:07

Niet alleen hengsten volgens mij :D stalgenootje gaf wat been bij haar merrie en die werd toch partij pissig

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 09:24

tita schreef:
Niet alleen hengsten volgens mij :D stalgenootje gaf wat been bij haar merrie en die werd toch partij pissig

:= Tuurlijk kan ook bij een merrie en bij een ruin. Het "probleem" is alleen dat als je er met een hengst vanaf gaat en er rijden andere paarden mee, dit meestal tot hectische toestanden leid......... Zeker als ze weten waar "Abraham de mosterd haalt" om het zo maar eens te zeggen....

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:02

We gaan 't ff aanzien.. en anders gaan de ballen eraf.. :D Ben gelukkig niet bang aangelegd, maar er moeten geen (onnodige) ongevallen plaats vinden omdat 't een hengst is.. Een ruin is ook leuk :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:09

Heel goed Melanie!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:41

Inderdaad melanie_B, het moet wel leuk blijven.......

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:29

Het is wel een prachtbeest Melanie_B!
Gaat wel kriebelen van al die paardjes onder zadel. Heb Jay de hele winter eigenlijk weggezet, vond haar nog veel te puppy.. Nu eigenlijk nog steeds, dus maar afwachten wat het longeerwerk gaat doen met de bespiering.