Wie heeft er een Andretti of gaat ermee dekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:08

Prachtig veulen zeg :9

Die laatste foto vind ik echt heel mooi *D Ik zou zeggen een lijstje er omheen en aan de muur :D

Ms_1

Re: Wie heeft er een Andretti of gaat ermee dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:33

Als ze op de foto's goed is ben ik sinds gisteren de eigenaresse van een heel ruig Andretti-merrieveulen.
Is dit het enige Andretti-topic??

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:58

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:38

Ik volg ook even dit topic wil mijn merrie graag volgend seizoen laten dekken door Andretti en ben ook erg te spreken over zijn nakomelingen in dit topic. Wat een leukerds allemaal zeg.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:17

Wij zijn nog steeds enorm blij met de keuze. Ik zal proberen weer eens wat leuke foto's te maken.
Leuk dat er een paar nieuwe enthousiaste mensen komen in dit topic :) want het is nog erg rustig hier.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:28

Andretti is deze week end met To Franckx ingeschreven aan de beker van Belgie voor 6 jarige.

Since wanneer is hij van ruiter veranderd? Is het een definitieve verandering?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:27

dit is ook nieuw voor mij? blijft hij wel als nederlandse dekhengst dan?

Santvoortje ik zie graag meerdere foto's van je veulen! Ik heb nog geen een lelijk veulen van andretti gezien! :D

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:02

Blijkbaar niet goed geweest deze week end met Andretti.
Hij eindigd laatste van de 6 jarige!

Moest toch iets gebeurd zijn, want met Theo liep hij toch goed?

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:22

Dat is jammer. Misschien wennen aan een nieuwe ruiter...

Vandaag even een kiekje gemaakt van onze Giorgio. Hij wilde alleen maar bij ons staan dus beweging zat er vandaag niet in. Dat witte vlekje op zijn buik zit niet op hem zelf maar is volgens mij een vuiltje op m'n lens....

Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:41

Wat wordt hij al groot Santvoortje! :D Ben nu wel benieuwd naar meerdere foto's :o hij is echt leuk jullie boffen maar met hem!

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:45

Hier ook een veulen van Andretti, geb 15.07.2011

Andretti is cker een aanrader om mee te fokken! Zie hier het resultaat

Afbeelding
Giandretti (Andretti x Landeur x Hitchkock)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:59

Knap veulen zeg!

22 februari wordt onze Andretti x Gribaldi alweer verwacht.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:50

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424382_10150594291444426_536199425_9030072_1821789139_n.jpg

Hier eventjes nieuws van mijn Andretti.
Hij is net 9 maanden en is zooooo calm!
De fokkerij waar hij staat hebben dat dus nooit gezien, altijd calm, lief, nooit schrikken, alles op zijn gemak, no stress.
Moeder is ook heel calm, maar toch, haar veulen is nog erger.

Kwa beweging weet ik niet veel, hij is binnen en als ik in de weekend ga kan ik hem niet in de paddock loslaten want daar lopen de manegepaarden.

Nog een dikke maand wachten en hij zal terug op de wei mogen.
Gisteren gemeten aan 1m43.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:02

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:09

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:47

Onze San-Remo merrie is weer drachtig gescand van Andretti, dus er is er weer 1 in de maak.

Nog iemand meer gekozen dit jaar voor Andretti?

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:22

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:26

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:29

@Moni_Q Ik zie dat je ook hier uit de buurt komt (Oudemirdum/Bolsward). Zijn jullie met de merrie helemaal naar Brabant geweest om te insimineren, of kon dat via een hengstenhouder hier in de buurt??

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:43

GeeskeP schreef:
@Moni_Q Ik zie dat je ook hier uit de buurt komt (Oudemirdum/Bolsward). Zijn jullie met de merrie helemaal naar Brabant geweest om te insimineren, of kon dat via een hengstenhouder hier in de buurt??

Hoi Geeske,

Ze sturen het sperma ook naar een erkend hengstenhouder. Tenminste dat deden ze toen en zullen ze nu vast nog wel doen. Daarvoor moet je even contact op nemen met Hengstenhouderij Kuiper. Als we helemaal naar Brabant moesten hadden we het niet gedaan.. Wil je Andretti ook gebruiken?

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:41

Andretti geeft precies veel zijn aftekeningen door.
Die 3 jarige heeft ook een beetje dezelfde hoofdtekenen.
Mijn veulen heeft de zelfde witte benen, op dezelfde plekken, en de zelfde bles en wit neusje als papa!

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:21

Hey mensen!
Hoe gaat het allemaal met jullie Andretti's?

Mijne is 2,5 jaar, we zijn eind october naar Belgisch kampioenschap jonge paarden geweest waar hij een score van 71% heeft behaald.
Hij is echt super braaf, heel zen, nooit bang van iets, echte cool in zijn hoofd, zijn die van jullie ook zo?
We zijn hem op vrijdag gaan helen in zijn wei (waar hij since mei staat), 1u15 rijden tot onze stal, niets gehoord. Zaterdag wat klaargemaakt en zondag naar wedstrijd en dan terug op de wei.

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:07

Helaas is onze Andretti gister opgehaald door de verzekering |(
Er is spinale ataxie (ook wel bekend als Wobbler syndroom) bij hem geconstateerd.
Hij is hiervoor behandelt en er was een lichte verbetering. Maar helaas niet voldoende, hij bleef erg slepen met zijn linker achterbeen en had niet altijd de controle over zijn coördinatie. De dierenarts, de fysio en een keuringsarts van de verzekering gaven ons zeer weinig hoop dat het ooit helemaal goed zou komen en het zal cker geen sportpaard worden. Hij had gelukkig nog geen pijn, maar ook dit zou met de tijd komen op spelen. Na het oordeel van deze 3 deskundigen heb ik samen met mijn moeder het vreselijke besluit genomen om hem weg te doen. Echt dit wens je niemand toe om zo'n besluit nemen!

Ik zal nu misschien hier op Bokt een bak ellende over me heen krijgen dat we dit besluit hebben genomen (so be it), maar wij hebben gedaan wat in onze macht lag (wat ook de 3 deskundigen beamen).

Ik heb de dag voordat hij werd opgehaald nog wat foto's van hem gemaakt, Miss you my boy!
Afbeelding Afbeelding

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:08

Fotos doen het niet.
Wat doet de verzekering ermee, naar de slacht? Was er geen dierenarts om hem in te slapen?

Heb ooit zo'n veulen gekend, verzekering is komen ophalen voor de slacht, maar 4 jaar later heeft een vriendin van mij die gekocht! Hoe is hij terug op de markt gekomen, no idea, maar het was hij, chip nummer klopte, gewoon geen passport erbij.
Volgens zijn fokker had hij veel OCD, maar op 4 jarige leeftijd niets meer te zien, operatie? Weet niet, is inmiddels 9 en doet het prima.

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:10

Ik weet niet hoe ik mijn eigen bericht kan bewerken, dus dan maar even zo. Hoop dat het nu wel goed gaat..
Hier de foto's die ik in mijn vorige bericht geplaatst heb, de dag voordat hij werd opgehaald..

Afbeelding Afbeelding

Hij is idd opgehaald voor de slacht. We konden hem idd ook op het erf laten inslapen. Wij hebben ervoor gekozen om dit niet te laten doen omdat wij het al vreselijk vonden om de beslissing te nemen hem weg te doen. Wij wouden het paspoort dan ook niet afgeven mee op transport en zelf opsturen naar het stamboek. Maar er werd ons (door de verzekering) op het hart gedrukt dat zodra hij er niet meer is, zijn paspoort word opgestuurd naar het stamboek. Het is ook verplicht dat wanneer een paard vervoert wordt, dat hij het paspoort bij zich heeft. Dus heb t paspoort dinsdag gewoon af gegeven. Wel ga ik volgende week contact opnemen met het stamboek, om te vragen of zij het paspoort hebben ontvangen. Mocht dit niet zo zijn, ga ik stappen ondernemen om het paspoort boven water te krijgen of iets dergelijks.

Wel toevallig dat een vriendin van jou dat paard heeft gekocht!