Eldorado v/d Zeshoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:25

Heb je een foto Nicole van je merrie Nicole?

Kayden is inmiddels bijna twee maanden oud. Hij is ontzettend lief! <3
De foto's zijn van een paar weken geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicole288

Re: Eldorado v/d Zeshoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:31

Kayden is ook een echte :j Knapperd :)

Merrie is van mijn buurman, ik verzorg ze mee en waak erbij bij de bevallingen. Ze heeft vanochtend een hengstveulen gekregen van Genius! Zal buiten foto's maken binnenkort, dit was even snel met de telefoon vanochtend

Wat ligt daar nu ineens in mijn stal? Hoe komt dat daar? :?
Afbeelding

Know-how (v.Genius) (op 323 dgn al geboren en best aan de maat)
Afbeelding

Plaatje van mama als tweejarige (net genezen van een draadwond waarbij de pezen door waren gesneden, enorm zonde)
Afbeelding

Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:26

ja je ziet het eldorado er wel in terug he!
Wat een leuk veulentje zeg! En mama mag er ook wezen! Zonde van het ongeluk op 2 jarige leeftijd, is het wel goed herstelt? Kun je er nog mee rijden of enkel voor de fok?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:47

Weinig activiteiten in dit topic. Ik heb geen Eldorado meer, de mijne is gisteren verkocht. Ruinen houden wij toch niet aan dus vandaar.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:13

sultan15 schreef:
ja je ziet het eldorado er wel in terug he!
Wat een leuk veulentje zeg! En mama mag er ook wezen! Zonde van het ongeluk op 2 jarige leeftijd, is het wel goed herstelt? Kun je er nog mee rijden of enkel voor de fok?

Ze is niet zadelmak gemaakt, je ziet het gewoon wel aan de beweging, die maakt ze wat overdreven met dat been, om zeker niet met de teen in de grond te komen. Ze kan ook de wereld springen (vrij) met een mega goede techniek, alleen bij de landing ontziet ze haar been door de eerste passen op twee achterbenen tegelijk te galopperen.

Ik zie dat ik nog geen andere foto van het veulen geplaatst had, zal eens kijken als ik de laptop heb.

De andere eldorado merrie is nu twee, dat is een schimmel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:06

Mijn 4 jarige loopt in het L
Het is eigenlijk te laag voor haar, ze begint pas te springen bij 1.30-1.40 :o
Ze gaat dit weekend voor het eerst binnen starten
Denk dat er deze winter ook wel iemand voor komt

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:58

ik ben benieuwd naar een foto nicole! :) Jammer dat je het toch wel ziet aan het been, zeker als ze zo'n springkanon is. Denk je dat je haar ooit wel gaat beleren?

janne succes dit weekend! Fijn dat de hoogte geen probleem is! Wat is je doel met haar?

Met Kayden gaat het ook goed. Dat er springbloed in zit is wel te merken :o Hij sprong laatst uit het weiland over een metertje :D Geen enkel probleem :P
Hij is in juli naar de keuring geweest, kreeg een 2 premie omdat hij t.o.v. de andere veulens erg jong en nog wat onontwikkeld was. Verder kreeg hij leuk commentaar, ben benieuwd hoe hij uitgroeit. Hij heeft in ieder geval een ontzettend goed karakter <3 volgende maarnd gaat hij naar de eifelopfok toe :)

Hier nog wat foto's van hem van de afgelopen tijd:

Toen hij een paar weken oud was stoer doen naar mijn andere veulen:
Afbeelding

half juli lekker in het land :)
Afbeelding

keuring
Afbeelding

Inmiddels een tintje donkerder, bijna helemaal verhaard :D
Afbeelding

knuffelen met de shetjes op stal <3
Afbeelding

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:19

Fijn veulen hoor. Eifelopfok is niet naast de deur. Waarom heb je daarvoor gekozen al ik vragen mag? Mijn Eldorado had nog niet zo veel gesprongen onder het zadel, even de tijd gegund vanwege zijn jeugdigheid. Maar hij sprong laatst al zonder problemen 1.20 onder de man.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:10

Ik heb gekozen voor de eifel omdat ze daar ook in de winter altijd buiten staan. Ik vind dat zelf erg belangrijk voor de ontwikkeling van de pezen enz. :) vind je het niet jammer dat hij weg is? Lijkt me zo moeilijk om afstand van ze te doen, zeker als ze zo lekker kunnen springen :)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:21

sultan15 schreef:
Ik heb gekozen voor de eifel omdat ze daar ook in de winter altijd buiten staan. Ik vind dat zelf erg belangrijk voor de ontwikkeling van de pezen enz. :) vind je het niet jammer dat hij weg is? Lijkt me zo moeilijk om afstand van ze te doen, zeker als ze zo lekker kunnen springen :)

Ja, maar ik heb een hele fijne 7-jarige waar ik zelf op rij en twee paarden wordt me te veel. Soms moet je keuzes maken.