Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:52

Nee nog geen mestonderzoek kunnen laten doen. Kreeg nu te horen dat je pas 12 weken na de laatste ontworming mestonderzoek kan doen als je hebt ontwormd met Equest :( Vind ik echt irritant, want nu weet ik dus nog niet of die beesten er nog zitten en in welke mate.
Hij had gisteren wel echt een beetje een slechte dag, was heel down en sloom.
Vandaag was hij gelukkig weer vrolijk en alert :D
Maargoed ik maak me gewoon heel veel zorgen....

Boxrust vind ik ook maar niks, maar soms is het inderdaad niet anders. Hopelijk komt het weer helemaal goed met het paardje. Klinkt wel heftig, maar als het goed geneest dan heb je er later dus geen gevolgen van.

Qua karakter past mijn babypaard ook wel in het plaatje. Hij is heel lief en hapt ook niet meer in mensen haha. Maar hij doet nog steeds elke keer een poging om de touwen van de wasplaats door te bijten haha. Na 2 x CARAMBA!! Snapt hij meestal wel weer dat dat niet mocht haha.

Vandaag een vliegendeken gehaald en opgedaan en meneer gaf geen kik! En dat terwijl hij nog nooit een deken had omgehad. Met dat soort dingen is het echt een koele kikker, hopelijk blijft dat zo!!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:48

Nou gaat denk ik de goede kant op met mijn paardje.

Hij krijgt steeds meer praatjes :+ en wordt steeds manser Niet gemeen gelukkig, maar wel aan het uitproberen momenteel.
ik vond hem welk weer iets minder vol worden, maar heb tegelijk ook het idee dat hij iets aan het groeien is. Als dat ook echt zo is zou het dus wel een logische verklaring zijn. Volgende week maar wwer eens de meetstok erbij :Y)

8 september moet ik weer met hem naar de dierenarts voor een controle, hopelijk krijg ik dan goed nieuws!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:31

rowo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 14:19

Super leuk koppie Bianca!! Heb je alweer nieuwe foto's?

@ diehdieh: gelukkig gaat het de goede kant op!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:57

Ik heb nog geen nieuwe foto's van hem. Ik zal kijken of ik binnenkort nog wat kan schieten!

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:06

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:00

Wij hebben ook een Van Gogh; zelf gefokt uit onze kerumerrie van Elmshorn x Calato:
Allereerst nog een foto van Januari:
Afbeelding

Deze week:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:05

Wow wat een verschil bij die laatste van Gogh!! Leuk paard!!
Erick heeft inderdaad een superlief koppie.

Ik heb gisteren weer foto's gemaakt van Caramba, wou ze net op de computer zetten, maar mijn kabeltje ligt waarschijnlijk in de winkel. Ik zal z.s.m. even een recente foto van Caramba plaatsen.
Ondanks dat ik hem nog steeds iel en klein vind merk ik nu al wel echt verandering. Hij wordt toch wel echt meer paard zeg maar. Gisteren heb ik hem over een balkje laten lopen met longeren en dat zal ik de komende tijd wat meer gaan doen.
Ik merk wel dat hij met fris weer ook echt heel FRIS is zeg maar haha. Ik ga nu dus express zoveel mogelijk met hem aan het werk in de buitenbak, want hij zal er toch echt aan moeten wennen.

Wel grappig trouwens dat er weer 3 nieuwe van Goghjes zijn bijgekomen in het topic, hopelijk volgen er gauw nog meer. Mijn vorige paard was een Gribaldi en dat topic ging echt heel snel, maargoed die heeft denk ik ook een stuk meer nakomelingen, dus dat is ook wel logisch.

Heeft een van jullie ook een filmpje van de gangen van jullie paard?? Daar ben ik namelijk wel heel erg benieuwd naar.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:47

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:43

Nou dat klinkt in ieder geval goed!!

ik zal anders wel even op youtube gaan kijken of ik daar filmpjes kan zien van andere nakomelingen.
Is gewoon leuk om te zien :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:34

Mooi gehoekt achterbeen heeft die zeg :j mooie hals ook!

Vind dat opvallen, heel veel van gogh'jes hebben zulke mooie gehoekte achterbenen! iets waar onze Lordanos wat mee mist..

Wij mogen trouwens op gaan bouwen, hij is uit het gips na precies 7 weken :D Nog maar 2/3 minuten per dag, maar het is wat!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:37

Meesten zijn best lovend over hem :j Op de keuring vonden ze zijn exterieur niet goed genoeg helaas, zijn bewegingen daarentegen waren ze heel erg over te spreken.

Arm beest... hoe lang heeft ie nu op hok gestaan?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:45

Ik vind frits ook helemaal super!
Over een paar jaar kunnen we samen op cc met onze van goghjes ;)

marloes wat fijn dat je weer mag opbouwen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 14:17

Laat Frits maar eerst veilig uit de opfok komen :P Die moet nog een jaar langer als de jouwe.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:22

de mijne gaat volgend jaar in training voor de hengstenkeuring. Klinkt al best snel, vorig jaar was het nog zo'n dreumes ;)
Maar daarna mag hij weer de wei en nog even genieten van zijn jeugd

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 14:24

Ga je hem voorbrengen voor de eerste bezichtiging jah? Wat onwijs cool! :D
Dat soort dingen doe ik niet aan mee. Merrielijn stelt er veel te weinig voor voor, het kost mega veel geld en je kans is ongeveer nihil.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:43

hebben wij ook nog nooit gedaan maar lijkt ons een keer leuk. Geloof dat het ook in assen is dus ook praktisch naast de deur

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 14:43

Kost geloof ik wel 1500euro he? Eigelijk absurd veel geld!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:00

is inderdaad veel geld! Maar voor één keer moet het toch kunnen

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:03

Frits is cool!!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:53

diehdieh schreef:
Heeft een van jullie ook een filmpje van de gangen van jullie paard?? Daar ben ik namelijk wel heel erg benieuwd naar.

Ik heb in mn profiel een filmpje van Contessa waar ze los door de bak draaft en galoppeerd.

Hier wat foto's van mn eerste 2 keren thuis op Tess, ze is nu 3,5 en ik pak haar rustig aan op.
Ze is een stuk volwassener en sterker geworden de laatste tijd en ik vond dat ik wel eens wat kon rijden.
Ik rij haar zowel met als zonder bit, beide gaat goed,sturen doe ik toch zo weinig mogelijk met teugel.
Ik vind ons een leuke combi.

Eerste minuten los.
Afbeelding

Stappen.
Afbeelding

En lekker manen rossen na de tijd, waar ze helemaal van in trance raakt haha.
Afbeelding

Beginsel van spaanse pas, inmiddels strekt ze haar been ook meer naar voren maar ze begint zo.
Afbeelding

We waren al nat van de regen, toen zijn we ook maar even gaan kijken of ze wel t water in wil (ze heeft namelijk een hekel aan de tuinslang maar inmiddels 'accepteerd' ze het).
Afbeelding

Ik en mijn mooierd <3
Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:07

mooie foto's!
En wat doet ze het goed :D

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:34

Leuk hoor en ze kan ook leuk lopen!! Ook goed om te horen dat je lekker voorzichtig aan doet met haar. Vaak zie je mensen die met een net 3 jarig paard gelijk heel fanatiek aan de slag gaan en dat is ook niks voor mij. Met Caramba ga ik ook lekker rustig aan doen.
Wel weer zo een grote Van Gogh, ga steeds meer denken dat ik de enige ben met een dwergen Van Goghje haha :+

Ik ben anderhalve week geleden trouwens weer met Caramba naar de kliniek geweest. Ze waren heel positief! Zijn bloedwormen zijn weg, zijn immuumsysteem is weer goed, inwendig gaat het weer helemaal goed, bekken en rug was goed. Hij was een tijdje heel druk en vervelend, maar dat komt volgens hun doordat dat het punt was dat hij van ziek paard naar gezond paard ging en dus bruisde van energie. Gelukkig was dat voor een korte periode en was hij daarna weer normaal hahaha. Ik vind hem toch nog af en toe zo raar staan en hij houdt in mijn ogen toch een beetje vast rond zijn kruis. Ze hebben dat verder onderzocht en nu bleek dat zijn casteratie waarschijnlijk niet helemaal goed is verlopen. Ze denken dat hij verklevingen heeft rond zijn casteratielitteken en dat hij daarom vaak "op save" loopt met zijn achterbenen :(:) . Hij krijgt nu 2 x per week een zalfje op zijn litteken en 2 x per week medicijnen om de verklevingen inwendig op te laten lossen.
Hij ligt de laatste tijd ook heel veel en is een beetje suffig :Z soms, maar dat komt volgens hun doordat hij nu zijn achterstand aan het inhalen is en dat kost hem gewoon veel energie. Hopen dus dat ik binnenkort vooruitgang ga merken.
Zo nu zijn jullie weer helemaal up-to-date over caramba :Y) :D

Oohja en dan heb ik nog een vraagje. Heeft 1 van jullie ervaringen met happy athlete??

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:49

gelukkig gaat het weer een stuk beter met caramba! Nu lekker suffen en dan is hij straks weer helemaal de oude