nakomelingen Colandro; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:49

Hoi hoi! :)
Wij hebben sinds afgelopen zondag ook een colandro uit een merrie van dutchboy.
tot nu toe lijkt hij erg braaf, maar kent nog niks, is zo de wei uit geplukt.

Afbeelding

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:04

wakiekie schreef:
nou ik heb 1 van mijn Colandro's verkocht, en hij loopt nu in zwitserland!
vind het nog steeds jammer, maar het is beter.

de andere (de grote zwarte, meet ondertussen al weer 1.72) houden we zo lang mogelijk aan, maar er word elke wedstrijd wel na gevraagd.
hij heeft afgelopen weekend de L2 dress afgesloten met een 1e prijs en 194 punt, en loopt aankomend weekend dus zijn eerste M1 proef al weer..
en zodra die daar een aantal winstpunten in heeft dan ga ik me met hem even verder richten op het springen.
en binnenkort eens even kijken naar wat oefen terreinen voor het sgw. kijken hoe die dat gaat op pakken!! :)

Iorrr; en hoe doet het veulentje van jou het?

Netjes hoor!
Ondertussen al sgw-geoefend en al veel punten gepakt in het M? ;-)

Robby_

Re: nakomelingen Colandro; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:05

Miron : Wat een leukerd! Erg aansprekend paard! :j Wat ben je er mee van plan? Dressuur,jumping,sgw,...?

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:06

Ik ben ondertussen al goed bezig met mijn colandro in de eventingsport!
Paar weken terug hadden we ons Jonge Paarden debuut (in Belgie L niveau , in nederland M niveau) en dit deed ze voortreffelijk! Foutloos maar wat tijdsfouten!
Dit weekend proberen we dit over te doen in Arville :)

Miron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:37

Er zijn nog niet echt duidelijke plannen voor hem. Hij is in eerste instantie aangekocht om te beleren en dan een poosje door te rijden om hem vervolgens weer te verkopen.
Maar aangezien we nog een paard hebben en en het altijd gezelliger is met zn 2en zit er dus zeg maar niet echt een houdbaarheidsdatum aan :7
voor hetzelfde geld blijft hij gewoon en gaan we m misschien wel op wedstrijden starten, allemaal nog een beetje een verassing dus hoe het gaat lopen! :)

Ik ben u vooral erg benieuwd hoe die het gaat doen en of hij een beetje braaf onder het zadel is. Maar we nemen rustig de tijd met hem, want hij is nog wat schraal.

Maar wat ik zo lees doen jullie colandro's het allemaal wel netjes dus!
Ik ben benieuwd hoe die van ons het gaat doen, lijkt in ieder geval fijn te kunnen bewegen, maar heb verder nog niet veel gezien omdat ik de hele week in groningen was. dus kijk weer uit naar het weekend! :D

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:09

Op die foto toont hij wel echt een hele lekkere draf hoor! :D
wat doe je met je andere paardje? :)
kan ik geloven dat je verlangt om hem terug te zien :+

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:12

Dit is mijn topper :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

O:) mijn excuses voor het spammen

Miron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:44

haha nou dat mag hoor, leuk om te zien! :)
Ziet er super uit zeg, stoer paard! Heb ooit geloof ik nog een keer een dressuurtopic van jou gezien, zag er ook erg fijn uit toen!

De andere op stal is van mijn zusje een merrie van Cavalier, zij springt momenteel B met dr. Ik heb mijn paard helaas laatst moeten verkopen omdat ik vanwege mijn studie door de weeks op kamers zit. voor mijn zusje was het niet echt wat om hem erbij te doen, want zij is meer springruiter en ondanks zn afstamming (codex x camus) was het toch echt meer dressuurpaard. Kon super springen, maar had niet altijd genoeg lef. Maar is wel jammer, want was echt een superpaard! :)

Corintus (Co :+ ) die we dus nu gekocht hebben, heb ik samen met mijn zusje gekocht. We hebben de afgelopen jaren samen een aantal pony's zadelmak gemaakt/ doorgereden en vervolgens verkocht en nu dus dit paard gekocht.

Ik moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat we nu weer een paardje erbij hebben, want heb vanaf mijn 3e thuis al paarden pony's gehad en mis het rijden enorm en ik kan zo af en toe dan die van mijn zusje er wel een keer bij pakken, maar goed dit is dan toch weer leuker en dus goed te combineren met mijn studie omdat ik hem samen doe met mijn zusje.

Hoe oud is jouw paard dan? Rijd je m voornamelijk eventing? springen?

Miron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:49

en nog een fotootje :#

Afbeelding

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 06:18

Ik vind het echt een prachtig paard ja! :j
die is 4 nu?
hopelijk is die net zo braaf al de mijne toen met zadelmak maken!

huphuphup, nog een uurtje studeren en examens gaan maken :=

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:03

Robby_ schreef:
wakiekie schreef:
nou ik heb 1 van mijn Colandro's verkocht, en hij loopt nu in zwitserland!
vind het nog steeds jammer, maar het is beter.

de andere (de grote zwarte, meet ondertussen al weer 1.72) houden we zo lang mogelijk aan, maar er word elke wedstrijd wel na gevraagd.
hij heeft afgelopen weekend de L2 dress afgesloten met een 1e prijs en 194 punt, en loopt aankomend weekend dus zijn eerste M1 proef al weer..
en zodra die daar een aantal winstpunten in heeft dan ga ik me met hem even verder richten op het springen.
en binnenkort eens even kijken naar wat oefen terreinen voor het sgw. kijken hoe die dat gaat op pakken!! :)

Iorrr; en hoe doet het veulentje van jou het?

Netjes hoor!
Ondertussen al sgw-geoefend en al veel punten gepakt in het M? ;-)

ik heb nu 4 proefjes gestart in het M1 en al weer 6 winstpunten!
ik wou beginnen om hem te trainen voor sgw, maar nu het dress zo goed gaat wacht ik nog
even de selecties af! ik sta er nog goed voor en volgende week zijn de kringkampioenschappen! (voor het springen sta ik ook nog goed geplaatst voor de selectie :Y) )
en dan aan het trainen! hij wil thuis graag het water in, op en afsprongen pak ik regelmatig mee, dus dat kent die al!
en dan hoop ik straks togh ook echt sgw wedstrijden met hem te gaan rijden!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:04

Miron_ schreef:
Hoi hoi! :)
Wij hebben sinds afgelopen zondag ook een colandro uit een merrie van dutchboy.
tot nu toe lijkt hij erg braaf, maar kent nog niks, is zo de wei uit geplukt.

Afbeelding

ohh leuk leuk leuk!
nog iemand met een colandro!
ben benieuwd naar hoe hij is!

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:07

Hallo...

Ik meld me ook even. Heb een 5 jarige colandro. Als 2 jarige gekocht en zelf ingereden en opgeleid. We gaan volgende week L1 starten en zijn deze maand officieel gestart met springen.

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:08

dit is een filmpje van zijn laatste L2 dress proef!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:09

modansa schreef:
Hallo...

Ik meld me ook even. Heb een 5 jarige colandro. Als 2 jarige gekocht en zelf ingereden en opgeleid. We gaan volgende week L1 starten en zijn deze maand officieel gestart met springen.

leuk! er zijn best aardig wat Colandro's die het ook goed doen in het dressuur!!
ben benieuwd na foto's!!

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:13

Ja zo als ik in dit topic zie lijken de colandro's best op elkaar. En doen ze het ook goed in de sport. Het zijn best veelzijdige paarden. Zijn ze ook allemaal zo braaf en cool of heb ik een uitzondering ??
p.s geen idee hoe ik hier een foto moet plaatsen..

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:38

Hey Hey,

Al lang niet meer hier geplaatst. Mijn Colandro is absoluut niet braaf en cool, verre van dat en hoor ook juist dat de meesten niet braaf zijn. Hier in de omgeving lopen er heel wat, maar ik hoor verder nergens dat ze zo braaf zijn.. Apart!

Chicka is wel heel erg gesteld op aandacht, maar dat heeft wel meer dan een jaar geduurt. Aan het touw is ze praktisch niet te houden, ze is heel ril en bloed snel. Daarbij is ze heel eigenzinnig en eenkennig. Ik kan alles met haar (en het veulen) maar mensen die ze niet kent of niet mag, kunnen beter niet in de buurt komen }:)

Ik heb nu sinds dat ze het veulen heeft er twee keer weer opgezeten en dit gaat perfect! Ze heeft er echt zin aan en proest constant. Geen geschreeuw naar het veulen oid, maar heel erg met mij bezig. Heerlijk dus!

Foto van gister:
Afbeelding

Foto's van haar veulen van Colandro (die een stuk relaxter is dan haar zelf ;) )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:39

Zie twee nieuwen in dit topic, wat leuk!

Miron wat een leuk dier zo van de foto!!!

Robby gave foto's zeg, jouwe lijkt echt fijn te springen. Heb je snel voor elkaar gekregen!

Wakiekie filmpje kan ik helaas niet zien...

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:14

Hier is mijn colandro !!

Afbeelding

Wel apart dat het karakter zo verschilt. De mijne is echt super cool kijkt van niks op en vind alles best. Wel heeft hij een eigen willetje en dresuur is niet zn echt zn hobby :+
Maar met inrijden was ie zooo makkelijk. 1 week gelongeerd en gehangen en 2de week hup opstappen en weg rijden. echt geen enkel probleem.. we zijn zelfs een maand nadat ik er voor het eerst op zat alleen mee naar buiten geweest. Super makkelijk dus.. :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:28

LeuK dier Modansa! Chicka is ook niet zo van de dressuur. Ze galoppeert voor een 10, maar haar draf is relatief simpel. Zadelmak maken heb ik uitbesteedt (omdat ze gewoon niet hanteerbaar was) en dat heeft 3 maanden geduurt!

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:37

Iorrr schreef:
LeuK dier Modansa! Chicka is ook niet zo van de dressuur. Ze galoppeert voor een 10, maar haar draf is relatief simpel. Zadelmak maken heb ik uitbesteedt (omdat ze gewoon niet hanteerbaar was) en dat heeft 3 maanden geduurt!

Phoe 3 maanden !! nou ja als het maar goed gebeurd das het belangrijkste.
Bentley heeft inderdaad ook een hele fijne/goede galop, maar de draf vind ie een stuk moeilijker.
Vaak heb ik in mn proeven 8/9 voor de galop en voor de draf 5/6 dus dat herken ik wel.
:j

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:49

Ja het is heel erg goed gebeurd :) Ben uiterst tevreden over haar en ben echt super gek met haar, maar makkelijk is ze absoluut niet. Ze is heel snel in het lichaam en vindt veel dingen spannend... Geeft niet, zolang ze het voor mij maar doet ;)

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:10

@ iorr... Zijn er bij jullie veel colandro's in de buurt?? Hier hoor of zie ik nooit iets van nakomelingen of de hengst zelf. ook kom ik er nooit tegen op wedstrijd.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:17

Ja hier zijn er best veel. De hengst heeft hier natuurlijk in de buurt gestaan en is door veel plaatselijke fokkers gebruikt...

Miron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:45

@ Modansa Wat een leuke, lijkt zo qua eerste oog opslag best op onze Co!
Wat ik tot nu toe gezien heb lijkt co nog best fijn te draven en heeft een makkelijke gallop.

Ik hoop dat hij zich ook keurig zal gedragen, maar tot nu toe doet hij alles echt super als ik het thuisfront mag geloven! :)

@ robby, ja hij is 4 geworden dit jaar. zijn je examens nog goed gegaan?

@Iorr, zie dat jij in dalfsen woont, dan woon je wel aardig in de buurt :) k woon namelijk in dedemsvaart!
Stoer veulen ook! Is het gedrag van je merrie nu ook makkelijker geworden sinds ze een veulen heeft?
Trouwens waar in de buurt heeft de hengst gestaan?

@Wakiekie die van jou gaat ook goed dus! Proef zag er ook netjes uit!

Ze lijken allemaal wel goed veelzijdige paarden zo! :D