wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 05:46

Dat heeft Ace ook een tijdje gedaan :=
Die maakte met het hoofd dan een snoekduik naar beneden, maar ik reed eerst met glad lederen teugels, dus die schoten uit mijn handen :=
Nu doet ze dat gelukkig niet meer.
Maar ik ga naar stal, Ace even vlechten en Wedge rijden, en dan op wedstrijd met Ace!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 07:36

hij gaat niet met zijn hoofd naar beneden maar gewoon zijn hoofd op en neer gooien zodat het lijkt of je in een kermisattractie zit ;)
veel succes vandaag op wedstrijd ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:07

Whoehoe ben helemaal happy!
Ging kei goed op wedstrijd! De mama van Ace (Lania (garanco×Nelson) is met 'n stalgenootje 10e geworden met 191 punten!
En ik was met Ace 3e met 203 punten! En dat voor de 2e keer op wedstrijd :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 08:33

super! Kei goed gedaan!
Hopelijk gaan onze wedstrijden ook beter worden; op wedstrijden is hij zo gespannen dat ik er niet aan kan rijden in de ring en hij alles doet wat niet mag; hoof omhoog, verzet, teugelkreupel enz. dus helaas nog steeds geen winstpunt in de b :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:00

Nou vandaag Wedge was een heel stuk minder...
8e met 181, hij was behoorlijk kijkerig in de baan, en liet zich dus lang niet zo goed zien als dat hij kan.
Baal er wel van, het is dan wel een winstpunt, maar we kunnen zoveel beter.
Maarja, over 2 weken gaan we naar Vught, kijken of het daar beter gaat.
Sta er wel van te kijken hoor, Ace is pas 2 keer mee geweest en die is super braaf, en Wedge gaat al 2 jaar mee en die blijft aan het spoken :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:01

Vanmiddag lekker een stukje buitengereden met Ace, ze was best braaf :j liep wel constant te dribbelen.
Maar het was echt lekker in het zonnetje :j
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wedge had vandaag vrij :)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:04

Hier ook een buitenrijder, begin van de avond even een rondje dorp gedaan, gelukkig was haar bomproof vriend mee want er was weer genoeg te kijken. Lang teugeltje was niet mogelijk maar wel met een heel fijn gevoel afgestapt :D

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:19

Wat een goede punten Renske_W!

Angel begint een beetje te klieren. Was het gister echt even zat :=
Ze wil de laatste tijd niet loslaten. Pas naa heel lang rijden begint ze te zakken.
Maar gelukkig komt een vriendin me helpen, ik heb soms gewoon even een back up nodig :P

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:15

Super Renske_W *\o/* *\o/*

De mijne heeft gisteren in de les een nieuw truckje ontdekt :P genaamd : Boltrekken (den maar aan een rodeo) en dan heen en weer springen. Gelukkig is haar algemene nivo wel omhoog gegaan.

Na de vorige keer als nog oefenparcour niet gedaan te hebben. Gaan we het vandaag toch echt proberen :+ (volgende week zondag immers eerste keer wedstrijd).

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:54

en a.s. zondag wordt mijn garanco voor de 1e keer geschoren! ;)
ondanks dat ik het hele jaar door; elke dag dekens op en al weer zo n 3 weken een gevoerde deken van 300 grams fleece dus 150 grams vulling ong. heeft mijn paard al weer erg dikke haren.
Ik twijfel de afgelopen 3 winters al iedere keer over wel/niet scheren maar iedere gekozen voor niet omdat ik bang was dat hij te snel en dus te fris zou worden maar nu ik ook wedstrijden rijd kan ik er niet meer onder uit.
Gisteren is trouwens de da geweest en heeft hem verdoofd en zijn tanden bijgevijld en behandeld; hij had een aantal scherpe punten aan de kiezen; heb gevoeld :P

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:59

jeetje tamaramt, Angel heeft echt niets weg van de jouwe :P Bij sommige zie ik wel iets, hihi!

Heb net lekker gereden! Vriendin kwam me helpen omdat het laatste tijd wat minder ging. Ging echt lekker :))

Goh ik zou Angel ook wel willen scheren, maar dan word ze denk nog frisser :P En denk niet eens dat ik dat apparaat in de buurt krijg.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:37

Ik heb Wedge vorig jaar ook geschoren :j
dit jaar word Wedge zoiezo weer geschoren, hij is nu al een teddybeer := terwijl ik toch vrij vroeg ben begonnen met dekens. Moet alleen nog kijken wanneer we hem gaan scheren.
Als ik nu ga scheren heb ik kans dat ik 'm straks nog 2 keer kan gaan scheren. Gezien de temperatuur nog wel flink zal dalen.
Vorig jaar heb ik 'm pas eind november geschoren, wil 'm nu ook zeker niet voor half november scheren. Dan nog maar even een teddyvachtje!
Ace word waarschijnlijk ook geschoren, maar momenteel is ze nog vrij dun in het haar, dus als dat zo blijft hoeft ze niet.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:39

Jullie garanco's geen angst voor het scheerapparaat?

Angel is ook al teddy :( En dat vind ik echt niet cooool

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:43

Wedge heeft vorig jaar een spuit sedasan gehad :D

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:51

@Renske W: gefeliciteerd met je punten ;) knap hoor!

@tamarant: een bekend probleem die dikke teddyvacht. Als het echt erg is dan is de mijne niet meer vooruit te branden.
Ik zie het alleen niet als een probleem :D , Urnie kan ik helemaal scheren zonder verdovingen en heeft er geen hekel aan. Ik scheer hem nu voor het vierde jaar en is nog nooit een probleem geweest.
Na de scheersessie resulteert dit in een fris, vrolijk bommetje met rijden :D .

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:20

ik ben dus heel benieuwd of hij het accepteert dat wij hem gaan scheren
heb wel een al een paar keer zijn benen opgeschoren en in het begin was dat een ramp maar op het laatst ging het een stuk beter
evenals zijn hoofd; zoals de oren, kin en baard bijwerken
in het begin een ramp maar na tijdje went hij er aan en dat gaat het wel redelijk.
ben nu al zenuwachtig voor zondag ;)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:34

Ik wil ook echt scheren! Vind ik zo cool atlijd!
Heb trouwens zin om te rijden, ging gister echt lekker!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:43

heb gister priveles gehad in de buitenbak; ging goed maar omdat de buitenbak echt heel zwaar is was op een gegeven moment de pijp echt leeg en werd hij langzaam en traag voor het been

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 06:06

Daar heb ik nou helemaal geen last van. Op tijd begonnen met de dekens en nu een mooi dun vachtje. (moet zeggen dat dit al het 2de jaar voor haar zo is).

Oefenspringen ging helaas niet zo goed. Bijna iedere hindernis wel een paar keer geweigerd. Ik wist niet dat een oxer zo eng kon zijn :P . Nou ja ik ga vanavond even afspreken dat ik ergens maandag nog kan oefenen zodat ze volgende week zondag in ieder geval over hindernis 1 komt ;). Het is net dat laatste beetje dat ze nog niet doet dus het kan nog steeds.

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 06:39

Ik denk niet dat ik de mijne zou kunnen scheren, ze wordt al woest als ik de pluimen uit haar oren wil knippen...
Ze zit gelukkig nog niet zo dik in haar vacht, hoop dat dat zo blijft..
Buiten dat ik met de scheermachine waarschijnlijk niet eens in de buurt kan komen wil ik ook niet weten wat voor bom er tevoorschijn komt als ze haar vachtje kwijt is..
Is en blijft een echte Garanco!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:14

@ Lovesherpony: Ik ben ook heel vroeg begonnen met de dekens, sommige mensen verklaarde mij al voor gek dat ik er iets oplegde. Maar Wedge is toch doorgeschoten in zijn vacht.
Je zal hem waarschijnlijk nog wel 1 keer zien als teddybeer op de cursus :P

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:40

@ Renske_W : Ik moet zeggen vorig jaar toen ik haar kocht toen zat ze al dun in haar vacht (terwijl het toch vrij koud was). Toen heb ik haar meteen dekens opgedaan en echt een dikke vacht heeft ze niet gekregen, dus we hopen op herhaling.

Ik heb vorig jaar van vele mensen complimenten gekregen en de vraag of ik mijn paarden scheerde omdat ze zo goed in de vacht zaten :P . Misschien heb ik gewoon handige paarden daarin. En vergeet niet 1x geschoren dan blijf je vaak aan het scheren (vooral als ze ouder worden).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:31

Nou ging lekker vandaag, was aan het rijden (had les) komt er een mega windvlaag voorbij waardoor de bakdeur open sloeg, uiteraard net op het moment dat ik voorbij kwam rijden.
Dus Wedge schrok draait met zijn hoofd naar de bakrand (naar links we reden rechtsom) kreeg toen de deur tegen zich aan :(:) en schoot toen naar rechts toe, en toen lag ik ernaast...
Wedge stond gelukkig aan de andere kant van de bak al weer stil.
Gevolg is wel dat ik nu een gekneusde arm/pols/hand heb en een stel gekneusde ribben. Wedge heeft een kras op zijn flank en er zit een flinke bult. :(:)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 13:22

jeetje renske; mooi bagger zeg ; hopelijk knap je snel op!

en mijn garanco is geschoren!!
het karwei is geklaard;)
om 10 over half 9 vanochtend had ik de stressless pasta pas gedeeltelijk in zijn mond i.p.v. 8 uur sochtends want de tube(soort als ontwormingsspuit) werkte niet dus na veel gepruts en gedoe; tube opengesneden ; toen moest ik nog 2 handen gebruiken om de tube leeg te drukken dus uiteindelijk op mijn hand gespoten achter in zijn mond geduwd.
ging goed; totdat hij op mijn vinger beet
maar goed; om 10 over 9 begonnen met scheren en hij liet het goed toe
op een gegeven moment werden de overige paarden op de weide gezet en toen werd hij wat onrustig dus hooinet met kuil opgehangen en dat ging goed
alleen na dik een uur werd hij het beu en de kuil raakt op en hij is heel goed in zijn touw losmaken; resultaat; paard los en ging er plankgas vandoor
dus paard gevangen en hem ff 15 min aan het longeerlint laten draven en galopperen zodat hij de opgebouwde spanning en stress af kon laten vloeien en toen gingen we weer verder.
Ging allemaal harstikke goed; alleen zijn hoofd was hij bang maar na veel slijmpogingen met snoepjes ging dat best goed maar achter zijn oren en zijn oren en het voorhoofd wilde hij niet dus voelde ik ff zijn tanden in mijn hand. Was niet gemeen bedoeld; hij was gewoon erg geirriteerd dus om de stress voor hem en ons te beperken hebben we praam gebruikt voor de laatste delen van zijn hoofd en dat ging goed; toen ik het nog iets wilde perfectioneren brak hij tot 2 keer toe door de praam heen dus heb ik besloten dat het genoeg was
nog even klein stukje geschoren op een plek waar hij het niet erg vond en toen volop beloond weer
we zijn om 10 over 9 begonnen en toen ruim een uur gewerkt;toen was bijna het gehele lijf en hals al gedaan toen ff 15 min gelongeerd en weer verder gegaan; om 12 uur waren we helemaal klaar en alles perfect bijgewerkt;)
het resultaat mag er zeker zijn en zal van de week nog wat fotos plaatsen
ik heb nu 200 grams onderdeken en daarover bucas rain smartex(300 grams fleece dus ong 100 a 150 grams vulling) mijn vriendin die hem geschoren had vond dat wel weinig maar ik vind het eigenlijk wel genoeg; wat vinden jullie?
tevens nog geen halsstuk erop omdat ik er geen kan vinden van bucas zelf en dan het oude model

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:26

Ik hoop het ook :)) heb zondag wedstrijd met beide en wil die toch niet op gaan zeggen :=
Dus hopelijk zit ik morgen weer op beide. Bij Wedge is zijn flank nog steeds dik, warm en gevoelig, hij loopt er gelukkig niet kreupel op. Is echt alleen de plek zelf die gevoelig is.

Wat een scheeravontuur! Maar uiteindelijk toch nog gelukt!
Ik wacht nog even met het scheren van Wedge, ik denk dat ik hem half november ga scheren :j