Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:32

Thanks, hij is ook wel mooi en chique gebouwd, alleen nog wel klein. Ik had een email pas naar Nijhof gestuurd of ze mij konden vertellen hoe de karakters van de nakomelingen zijn en of het bekend is of hij laatbloeiers geeft. Toen kreeg ik o.a. deze reactie terug:

"Wij hebben een aantal nakomelingen van sir oldenburg uit 2009, en die hebben prima karakters in de omgang, maar die zijn nog te jong om te weten hoe ze onder het zadel zijn. Ik weet wel dat er in duitsland heel veel nakomlingen van sir oldenburg in de sport lopen. Sir Oldenburg zelf heeft een hoog percentage volbloed, en dat betekent bijna alijd dat ze dan laatbloeiers zijn."

Dus ik hoop dat ze gelijk heeft en dat mijn beestje dus ook echt een laatbloeier is, want de lucht in mag ie nog best wel ;) Ben benieuwd hoe hij straks is als ik hem op stal heb en of hij ook echt daadwerkelijk zo gaaf loopt. Als veulen denk je het wel een beetje te kunnen zien en de opfokstal zegt ook wel dat hij leuk kan lopen, maar dat is toch afwachten hoe het straks daadwerkelijk is.. :) Vind het iig leuk om hier halfbroertjes/zusjes van mijn paardje te zien!

paardjes123

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:34

Tja het is altijd maar afwachten wat ze nog de hoogte in gaan. Mijn vorige paard was met 3 jaar 158 en dat hij 6 was meten hij 168 cm. Ik kwam net een onwijs gave Sir Oldenburg afstammeling tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ZbVLlQDX ... re=related

Als ik zo volgend jaar rond deze tijd door de bak kan, ben ik dik te vrede :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:37

Tsja, dan heb ik toch liever de mijne dan die op het filmpje... :o

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:09

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:50

Mijn SO'tje is vandaag op de foto gegaan voor PROK en de DA feliciteerde me :D
Nu nog even de uitslag van KWPN afwachten. Hopelijk is de post snel, want ze gaan 5 januari beoordelen..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 07:56

MariekeA schreef:
Mijn SO'tje is vandaag op de foto gegaan voor PROK en de DA feliciteerde me :D
Nu nog even de uitslag van KWPN afwachten. Hopelijk is de post snel, want ze gaan 5 januari beoordelen..

Super! Gefeliciteerd, ik moet 9 januari heen. Ik ben nu al zenuwachtig.... :o

sandra55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:12

Hoi allemaal. Jullie kennen mij nog niet maar wilde jullie laten kennismaken met mijn Sir Oldenburg nakomeling Fe na vida.
Ze is nu anderhalf jaar oud en staat in de opfok. Ik weet nog niet hoe ik een foto moet plaatsen maar ga het uitzoeken. Ben benieuwd wat jullie van haar vinden.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:58

sandra55 schreef:
Hoi allemaal. Jullie kennen mij nog niet maar wilde jullie laten kennismaken met mijn Sir Oldenburg nakomeling Fe na vida.
Ze is nu anderhalf jaar oud en staat in de opfok. Ik weet nog niet hoe ik een foto moet plaatsen maar ga het uitzoeken. Ben benieuwd wat jullie van haar vinden.

hoi, ik ben benieuwd. Je kan via image shack gewoon foto´s uploaden, heel gemakkelijk en dan forum code kopieeren en plakken

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:11

sandra55 schreef:

Hey,
wat leuk, die van mij is even oud als die van jou,
ze is ook 1,5 van 1 juli! die van jou dan?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:13

Ik heb trouwens donderdag mijn dame verhuist, naar een plek met een jaarling maatje, 8 min fietsen van mijn huis!
dus kan nu lekker makkelijk bij haar op bezoek
Hier heb ik een foto's van haar,
gek beestje haha!
Afbeelding

en deze, beetje vage foto, achtergrond beetje bewerkt, want vond die niet mooi, haha :o
Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:29

Mijn SO-tje vandaag:

Afbeelding

Ze vindt zichzelf ook erg leuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:10

@marieke wauw zei is echt prachtig aan de maat, ook mooie sierlijke bouw!! Het valt me trouwens wel op dat veel SO nakomelingen, merrie's zijn

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:40

Ze ziet er goed uit Marieke! Die van mij is veel ieler als die van jou

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:07

Dank!

Paardjes, die van mij komt uit een Gelderse merrie..
Gaat ook naar Didam voor stamboek opname Gelders Paard..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:46

MariekeA schreef:
Dank!

Paardjes, die van mij komt uit een Gelderse merrie..
Gaat ook naar Didam voor stamboek opname Gelders Paard..

Van moeders kant een heel ander type.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:32

Hoi allemaal!

Ik heb een bijna 3 jarige (april) ruin van Sir Oldenburg uit een ster&prok merrie van Jazz.

Hoe kan ik foto's plaatsen in zo'n berichtje als deze?

Er staat wel "Img" van image maar er gebeurt dan niets, wie kan mij helpen of uitleg geven?

Groeten,

Yvonne

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:18

wittedirk schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb een bijna 3 jarige (april) ruin van Sir Oldenburg uit een ster&prok merrie van Jazz.

Hoe kan ik foto's plaatsen in zo'n berichtje als deze?

Er staat wel "Img" van image maar er gebeurt dan niets, wie kan mij helpen of uitleg geven?

Groeten,

Yvonne

Ben benieuwd! Als je op img klikt, krijg je dit: [ img] [ /img]. Vervolgens moet je de link van je foto tussen die 2 "blokjes' zetten, dus dan krijg je dit: [ img]link van je foto[ /img]

Je moet je foto dus eerst uploaden op internet, dat kan via mijnalbum.nl of picasa (van google) etc.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:39

Hoi Mara,

Bedankt voor je uitleg maar ik krijg een foutmelding ivm fotopixels...

Ik zal proberen een fotoalbum openbaar te maken en een linkje te plaatsen naar het album toe.

Mijn ruin wordt in april 3 jaar en meet momenteel 1m68 op zijn schoft en 1m70 op zijn kontje.

Hij is chique en smal/iel gebouwd maar wel zeer elastisch en een plaatje om te zien.

In september en oktober heb ik hem 2x in de week een kwartiertje gelongeerd zodat hij de beginselen alvast onder de knie heeft. Nu heeft hij lekker rust en mag hij vd winter genieten en ik pak hem in de lente wel weer rustig op zoals het nu lijkt.

Op de foto's lijkt hij veel breder en massaler maar dat issie in het echt niet, echt nog een iel manneke :P

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:34

roedie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:59

Hallo,

Vind het leuk om al die foto's te zien. Ik heb gewerkt waar Sir Oldenburg gestald stond. Hem heel wat keren klaar gemaakt voordat hij de trailer in ging om te dekken. Erg leuk om te zien wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen. Jammer dat Ollie hier niet meer in Nederland is. Ben benieuwd hoe ze het volgend jaar op de keuring allemaal gaan doen.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:59

Ik heb alle foto's even bekeken in dit topic maar ik vind ze stuk voor stuk erg mooi!

Duidelijk familie van elkaar, allemaal chique gebouwde paarden met een goed exterieur, mooie hoofdjes en harde lange benen...echt leuk om te zien!

Die combi's met gelders geeft ook mooie dieren!

Zijn er nog meer mensen die het komende voorjaar met hun SO'tje bezig gaan ivm beleren?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:10

@wittedirk wauw wat een prachtig beestje, ookal zo mooi aan de maat! Ik hoop ech dat die van mij haar groeispurt nog krijgt, want ze is nu 1,5 en nog maar ong. 140 :=

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:23

@ Grace Dank je, ben er zelf ook erg blij mee! Waar in friesland woon je?

Hopelijk groeit die van jou nog ff flink door! De ene groeit tm 2,5/3 jr en de ander groeit tussen hun 3de en 6de jr nog even een flink stuk, ben benieuwd!

Kheb vroeger een 3jarige gekocht van 1m66 die was als 7 jarige 1m74 !!!

Ik heb vorig jaar augustus afscheid moeten nemen van mijn vorige paard ivm chronische blessure.

Daarna ben ik gaan zoeken naar een nieuw paard en heb ik deze knappert gekocht en ben er nog steeds erg blij mee ookal moest ik wel geduld kweken omdat hij toen nog maar 2,5 jr oud was....

Hij is nog wel iel maar volgens mij heeft dat gewoon wat tijd nodig en zullen de SO'tjes als 5/6 jarigen wel veel meer "paard" zijn qua body.

De mijne is speels, jeugdig maar heeft wel een zeer vriendelijk en openhartig karakter.

Groetjes,

Yvonne

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:36

@yvonne

haha, ja dat hoop ik dan ook.
Maar tjong 8 cm nog naar zijn 3de jaar!

Opzich moet ze ook wel ronde de 170 worden.
Omdat sir oldenburg zo uit mijn hoofd 168 is en haar moeder iets van 172 is.

Maar dat karakter heeft die van mij ook.
Ze is echt heel vriendelijk, rustig en mensgericht.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:39

wittedirk schreef:
Die combi's met gelders geeft ook mooie dieren!

Gelderse zijn ook erg leuk :D

Ja, de mijne gaat ook beleerd worden, maar heeeeeeeeeul rustig aan.