Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:13

even terug gelezen, wauw een jazz van 1.84 m.............kom ik met me uk van 1.59m :+
waarvan ik hoop dat hij nog wat groeit.

verder ontwikkeld elvin zich goed en heeft totaal geen jazz karakter! Heeft zelf als door het bos gelopen!!

uxgranta

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:39

Alle kans dat jouw jazz nog doorgroeit abcde, mijn ruin mat met drie jaar krap 1.60 m. En dan moest je de meetlat nog gunstig neerzetten. Nu haalt hij de 1.70 m met gemak. Wel blijft het een pony om te zien, hij is smal en had iets meer lengte mogen hebben. Qua karakter was het altijd een echte jazz, maar hij is ondertussen door de training een stuk stabieler geworden. Gisteren voor het eerst buitenom geweest met hem, langs de weg, en dat ging super. Zelfs de koeien waren niet eng dus gewoon geduld hebben .

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:25

bamsy schreef:
Applelover schreef:
Bij ons op stal staat ook een puppy van papa Jazz. Is nu drie jaar. Heeft keigave bewegingen. En supermooi!
Misschien meld zij(de eigenaresse) zich hier strx ook.

Heb je het over de mijne?? Sallie is een Valdez :o dus wel jazz verder in de lijn :j

Aha, Ja ik heb het over die van jouw. Hahaha ik dacht dat ie van Jazz was, dat zei Peter :+
Srry, hihi :o

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:51

Hier wel wat nieuws over onze Jazz. Ze staat nu sinds 2 maanden bij Kathleen van Winden om zadelmak gemaakt te worden. Dat gaat super en die twee voelen elkaar prima aan. We hebben dan ook besloten Etoile bij Kathleen op stal te laten staan en Kathleen haar te laten doortrainen en voor te bereiden op volgend wedstrijdseizoen zodat ze dan samen de ring kunnen betreden. Wij zijn heel blij hiermee!
Afbeelding

Afbeelding

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:34

Afbeelding
mijn knappie, nu 2 maanden onder het zadel,
hij doet het echt super fijn. En is zo lief <3
zelfs geschoren zonder verdoving, wel benen er in gelaten maar geen stap verkeerd.

Hoest verder met alle jazzen?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:36

Afbeelding
nog eentje

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:05

Mijn Jazziee is inmiddels bijna 10 jaar. (Wise Guy, Jazz x Juventus)! We hebben inmiddels onze punten voor het Z2 en zijn hard aan het oefenen voor de wissels waar we nu weer op de goede weg zitten.

Hebben jullie ook snel tongproblemen? (dus tong over bit, tong uit mond hangen enz.), mijn Jazzie is inmiddels weer onwijs fijn op stang en trens nadat we het bijna een half jaar in de kast hebben laten hangen, hij hing alleen nogmaar zijn tong eruit. Nu is z'n aanleuning 100x beter en is dat tongprobleem ook weg, maar het heeft echt tijd gekost!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:18

zo, lang niet gepost in dit topic. Ging ook niet geweldig met m'n Jazzy, dus ook niet veel positiefs te melden.

Ze bleef wat onregelmatig in stap, veel verzet, niet na willen geven, aan de longe soms uit het niets steil overeind gaan staan (gelukkig niet onder het zadel). Na behandeling van osteo en fysio wel elke keer verbetering, maar problemen bleven terugkomen.

Vorige week m'n zadel na laten kijken en zij verwees me door naar een chiroprator (tevens dierenarts).

Vandaag geweest. Na een aantal foto's en echo bleek ze een lichte vorm van kissing spines te hebben. Man, wat een klap in m'n gezicht. Na overleg besloten de rug in te spuiten met ontstekingsremmers en ze krijgt een tildren infuus (gelijk gekregen). Ik moest weer naar huis ivm de kinderen, dus ze blijft een nachtje op de kliniek staan. Dierenarts heeft goede hoop, dus dan heb ik dat ook maar. Ik krijg morgen ook een aangepast trainingsschema mee.

Ik hoop zo dat ze weer als vanouds gaat lopen. Ik hou jullie op de hoogte.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:58

Jeetje Settei, dat is echt balen...
Kan het ook mede komen door spanning? Dat dat haar tegenwerkt? Dat daardoor de wervels nog dichter tegen elkaar aan komen? Jakkes joh, hopelijk valt het mee!

Ik heb besloten mijn Jazz toch aan te houden. Ik had haar te koop, erg veel reactie, maar uiteindelijk is er altijd wel wát.. Iedereen vind Godinn geweldig, maar de ene heeft tóch het geld er niet voor, de andere kan geen stalling vinden, de andere woont te ver weg etcetc.. Ik vind haar zelf erg mooi en ze kan giga bewegen, dus ik heb goede hoop voor de keuring volgend jaar. Ze is nu 1,5 jaar en meet 1.55m dus dat komt ook wel goed :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:31

Ja die spierspanning werkt dan niet mee. Elke keer als ik haar door de fysio laat behandelen is het even weer goed, maar door de ks gaat ze haar spieren weer spannen. Ik hoop dat dat hierna ook beter gaat worden.

Leuk dat je jouw jazzie aan gaat houden. Altijd leuk om te weten hoe ze gaan worden.
Dat heb ik ook met die 1,5 jarige van mij. Wil met haar in het voorjaar ook naar de keuring. Ben benieuwd wat ze van haar vinden, zeker omdat het toch een aparte kruising is :o

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:48

Ik heb ook een Jazz, ze heet Elegance en heb haar als jaarling gekocht. Ze is erg leuk en ook erg mooi maar niet zo groot en is inmiddels een aantal maanden onder het zadel. Ondanks dat ze niet zo groot is ben ik toch erg dol op haar. Hier een paar foto's van mijn barbiepaard Elegance Jazz x Krack C x Bustron

Afbeelding
Afbeelding

Heb ook nog foto's van haar dat ze onder het zadel is maar het wil niet zo lukken dus dan probeer ik die later nog eens te plaatsen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:08

Mooi hoofdje zit erop :) Hoe groot is ze geworden? En ze is nu bijna 4 jaar?

Hoe gaat het met die van jou Setteli?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:47

Vulina schreef:
Hoe gaat het met die van jou Setteli?

Gaat goed. Ik heb echt het idee dat ze beter in haar vel zit. Ik heb haar nu een paar keer gelongeerd en ze loopt best wel fijn. Ook heb ik het idee dat de onregelmatigheid in de stap weg is (of in ieder geval een stuk minder). Ik hoor het ook niet meer als ik met haar over de stenen loop, en dat hoorde ik vorige week donderdag bij de DA heel goed.

Van het weekend mag ik weer rijden en dan maar eens kijken hoe ze zich houdt. Best spannend.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:18

Nou inderdaad spannend! Hoop echt voor je dat het goed gaat!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:20

Je ziet echt van een afstand vaak al of het paard een Jazz is of niet. Ze hebben bijna allemaal dat sjieke hoofd en die 'Wauw' uitstraling! (Al zeg ik het zelf) Hoop ooit nog een Jazz erbij te hebben, we hebben nu een Vivaldi, Jazz en een United dus druk genoeg :).

Jazzie begint nu echt onwijs goed de wissels te springen, vind het nu wel lastig om normaal verzameld te blijven galloperen. Hij begint al te wisselen, hupsen en bokken achter als ik hem aan het verzamelen ben, goed begin en gaat vast beter als we door dit lastige stukje heen zijn!

Donderdag gaat de Vivaldi weg en dan staat alleen de Jazz nog op stal dus dan heeft die extra veel aandacht want dan hou ik ineens zeeën van tijd over! Ga maar eens wat meer doen aan school aangezien ik in het examenjaar zit van 4-mavo. Ik ben 15 dus heb het met school en de paarden druk genoeg :). Vind het overigens wel onwijs leuk dat ik de kans heb om zulke paarden te rijden!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:22

Leuk mavantos! Heb je ook een foto van je Jazzy?

Ik heb dat ook, vaak kijk ik in in De Strengen en dan zie ik de foto en de Jazzen haal je er zo tussenuit, heel grappig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:32

Afbeelding

Dit is Wise Guy, hij is 1.74m hoog en een Jazz x Juventus die ik nu start in het Z1 en aan het voorbereiden ben voor het Z2

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:02

Ik denk dat Godinn wel wat van die van jou zal hebben als ze volwassen is, Mavantos. Alleen heeft zij achter 2 witte sokjes en voor niet..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:15

Wat leuk!

Wise Guy is echt een heeeel fijn paard!
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:30

Wat mij betreft mag ze op Wise Guy gaan lijken :D Godinn is ook een heel erg fijn paard :j , daarom hebben we ook besloten haar te houden. Ze is de keuring wel waard denk ik..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:34

Ik meld me ook weer eventjes terug hier.
Na het afspenen van het veulen van mijn Jazzie zou ze bij een vriendin van mijn buurvrouw gestald worden die met haar aan de slag zou gaan.
Helaas heeft zij een eigen paard gekocht waardoor Kyra dus na het afspenen terug thuis gekomen is.
Ik merk alleen dat ze er niet gelukkiger op wordt om met haar 8 jaar alleen maar niets te doen.
Aangezien ik zelf geen fokplannen meer heb en ik zelf heb de tijd, mogelijkheid en ervaring niet om haar zelf te rijden, ga ik haar aanmelden als draagmerrie.
Toen ze drachtig was was ze erg happy, dus probeer ik het zo maar op te lossen...
Jammer, want ik denk dat ze best potentie heeft in de juiste handen/onder de juiste ruiter.

@Mavantos, Prachtig paard!

@Setteli, Gelukkig gaat het beter!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:04

Wat leuk!

Jaa, Wise Guy is over het algemeen wel een knapperd *\o/*. Helaas wat pech gehad met hem toen we hem kochten, maar verder een super paard!

kath7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:15

ik heb ook een Jazz*Gibraldi, 5 jr. Geweldig paard, ben sinds 3 maanden gestart in de B. En gaat goed.
Ze is 175cm en heeft pit maar is toch erg braaf!
Het lukt me alleen niet om een foto erbij te doen !

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:05

Ik ga een poging wagen om het topic nieuw leven in te blazen :D

Ik ben sinds eind januari in het bezit van een 9 maanden oud merrie-veulen jazz x san remo

Het is het volle zusje van Godinn; die hier ook in het topic staat.

Ben benieuwd hoe het met jullie jazz-en gaat!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:47

Ik heb Godinn verkocht... Ik vind het wel heel jammer, maar ik heb net een kleintje en over een jaar moet ze dus worden beleerd en doorgereden.. Ben bang dat dat nu even niks wordt.
Maar, al zeg ik het zelf, het is echt een mega leuk paard aan het worden!