nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:13

Myca schreef:
Wat fijn Jessica, dat zal voor Amigo ook een flinke oppepper zijn.

Ja hij gaf een paar flinke vreugdebokken onderweg _O-

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:36

Dan heb je toch weer een beetje gesprongen ;-)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:55

Myca schreef:
Dan heb je toch weer een beetje gesprongen ;-)

Ik niet, mijn bijrijder wel :+ ik zat op de fries

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:03

Lucky bijrijder _O-

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:40

Fijne feestdagen allemaal!!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:44

jesss_amigo schreef:
Hahaha geweldig Myca, ik mis het springen wel enorm!

Wil je alleen met een eigen paard springen of zou je dat ook met andere paarden willen?
Ik zag toevallig dat bokker chico-lama een bijrijder zoekt voor meerdere paarden, zij heeft ook wel eens in dit topic gereageerd en woont in de buurt.

Tnx Marijkeee!

Hebben jullie nog goede voornemens voor het komende jaar?
Zijn er nog Indoctro-doelen gesteld?
Ik had afgelopen jaar eigenlijk M startgerechtigd met Twister willen zijn, maar we zijn op 8 wp blijven steken. Dat voornemen neem ik maar mee naar het eerste kwartaal van 2017.
Verder wil ik Twister vooral heel houden en toch zoveel mogelijk leuke dingen samen doen, TREC, WE en misschien nog een Trail rijden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:16

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:51

@myca. Daar heb ik wel over nagedacht maar wil toch echt met een eigen paard op wedstrijd. Dan ben je toch minder beperkt. En heb dan ook meer het gevoel dat je het echt zelf bereikt. Samen met je eigen topper. En niet die van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:07

Jaaa ik hoop volgend jaar endurance te starten en de dressuurwedstrijden af te sluiten :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:21

Volgend jaar hoop ik het sport predicaat te halen met Gucci, op naar het Z springen :)
De grote indoctro ook weer oppakken met het springen en wie weet als het goed gaat ook met haar op naar het sport predicaat. Dan de 3 jarige die dan 4 jaar wordt misschien wel klaar maken voor de ISAH cup in Ermelo.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:16

Ik kan me ook best voorstellen dat je het liefst met je eigen paard traint/start Jessica, alleen sommigen vinden dat geen punt.

Endurance lijkt me ook leuk Dreamer, daar heb ik geen ervaring mee. Ik ben benieuwd of het je lukt om de dressuur af te sluiten, dat is bij mij al verschillende keren mislukt.

Knap hoor Marijkeeee, ik doe het je niet na!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:20

Ik ben dit jaar maar 2x gestart en er echt helemaal klaar mee, dus dat zal geen probleem worden ;) Wil gewoon nog 1 wedstrijd rijden, puur om het echt af te sluiten

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 01:13

Helemaal vervreemd geraakt van Bokt, kwam ik het ineens weer tegen. Wat gaaf dat dit topic nog steeds bestaat en er nog steeds zoveel in gekletst wordt. Al weer een hele tijd terug dat ik deelnam, leuk om wat dingen terug te lezen van afgelopen jaren!

De mensen die mij nog niet eerder hier hebben gezien: Hoi! Ook ik heb een prachtige Indoctro x Ahorn. Mijn gigantische vriend van 1.80 groot met het gedrag van een veulen. Inmiddels is hij al weer aardig op leeftijd, maar nog steeds even blij! Afgelopen jaar was een, op z'n zachts gezegd, rot jaar voor ons. Mijn vriend kwam uit de wei met een gigantische wond aan zijn achterbeen, een gapend gat en net niet de pees geraakt. Ook zijn andere achterbeen was kapot, maar daar waren de wonden niet ernstig diep. Erg lang gerevalideerd, want we kregen tegenslag na tegenslag. Het begon heel voorspoedig, alles zag er super goed uit de eerste paar weken. Maar op het moment dat we bijna niet positiever konden zijn kwam de ellende. De wond begon te ontsteken, en toen het eenmaal weer de goede kant op ging kreeg hij Einschuss. Hij heeft een tijdje op de kliniek gestaan om in de gaten gehouden te worden. Inmiddels gaat het weer de goede kant op, maar het been zal waarschijnlijk niet meer worden zoals het was. Het lymfedrainage systeem in dat been is verstoord, wat er voor zorgt dat hij snel last heeft van een dik been. Het lijkt dan op Einschuss, maar zonder de koorts. Kortom, veel ellende voor mijn grote vriend..

Gelukkig zijn we al weer een hele tijd lekker aan het rijden, hij geniet er nog onwijs van en wij genieten van hem. Inmiddels rijdt mijn moeder hem vaker, erg leuk om te zien hoe goed dat gaat! Dochter en moeder, altijd al samen de liefde voor paarden gedeeld, genieten!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:06

Herverwelkomen, zou dat een woord zijn? :D In ieder geval: Welkom terug, Miespotter! :-) haha. Leuk zeg! Een Indoctro x Ahorn, wij hadden er ook 1. Een vosje! Die is inmiddels verkocht trouwens... maar niet zo groot als de jouwe. Maar wel een beetje een naar jaar achter de rug dus :-( Fijn dat het nu wat beter gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn! En geweldig dat je de liefde voor het rijden met je moeder kan delen!

Leuk om al die goede voornemens te lezen! Ik hoop dat het voor iedereen hier gaat lukken! :-)

Ik hoop het meest op mijn gezondheid en dat het hiermee de goede kant op gaat. Loop al een tijdje met huidproblemen in combinatie met hevige buikpijn/darmproblemen en eist een beetje z'n tol van me in de zin van weinig energie en onzekerheid. Durf niet zoveel meer weg, ook paardrijden doet pijn ivm het openkrabben van plekken. Zit sinds kort ook in mijn gezicht en ik ga kapot van de jeuk overal. En het steekt dat huisartsen, dermatologen enz. het steeds afwimpelen met hormoonzalfjes, prednison en lichttherapie. Klaar mee.. Zij doen aan symptoombestrijding, ik weet dat het van binnenuit komt. Heb gewoon soms koorts als ik een ontsteking krijg! Is toch niet normaal? Ben nu met een prebiotica kuur voor mij darmen bezig en dan straks probiotica erachteraan. Loop nu bij een homeopaat, voeding aanpassen alleen ook dat geeft nog niet echt resultaat :-( Volgende week naar een Chinese praktijk in Amsterdam, hoop zo dat dit me dan eindelijk wel verder gaan brengen. Hoor er in ieder geval goede verhalen over van dichtbij.

Maar goed.. dat dus! En verder hoop ik in februari af te studeren, daarna een baan te vinden voor 32/36 uur (ik werk nu 24 uur) en wat paardrijden betreft wil ik met Elrite in 2017 graag M springen met winst worden en haar naar de M1 dressuur rijden. Cuba Libre, die dan 5 is, moet halfweg februari eerst veulenen en dan wil ik met haar de competitie voor vijfjarigen gaan rijden in 2017. Genoeg goede voornemens dus! :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:23

Welkom back Miespotter! wat een ellende heb je met je grote vriend gehad, wel fijn om te lezen dat het nu goed gaat, op naar een jaar met nog meer mooie momenten :)
@Ingeltje: Ah wat verschrikkelijk!!! Wat rot dat je niet de juiste hulp krijgt! Vriendin van mij heeft soort gelijke klachten gehad met haar huid, zij krijgt dan prednison. Maar ja dat is gewoon een K medicijn! ik denk soms wel dat het meer kapot maakt dan beter.. Hoop zo voor jou dat de Chinese praktijk jou de juiste hulp kan geven en misschien met voeding.
Wel mooie doelen!! Zou super gaaf zijn als je Elrite dubbel M krijgt en met Cuba de vijfjarigen competitie kunt doen!

Gistermiddag toch naar Indoor Beukers gegaan. Gucci deed het super! mooi foutloos en prijs. Tweede parcours iets de leg eruit. Ook nog geselecteerd voor de finale, maar heb ik afgemeld. Ze is nog jong en 2 dagen achter elkaar springen en dan de lange rit in de trailer. Spaar haar liever ;) ze moet nog langer mee.
Filmpje van het eerste parcours: https://youtu.be/LUCny7S62HU

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:29

Leuk dat je er weer bij bent miespotter! Wat vervelend dat Potter zo in de lappenmand is gekomen, gelukkig zijn jullie op de goede weg en hopelijk komt hij weer terug in vorm.
Twister heeft ook 2x een Einschuss gehad na een trap van een pony. Gelukkig waren we er snel bij, maar ik weet nu wel dat hij erg heftig reageert. Wij hebben nu altijd een fles Metacam paraat staat voor het geval dat hij weer een wondje aan zijn benen heeft, dan geef ik het profylactisch en sindsdien heeft hij hier nooit meer last van gehad. Is dit een Indoctro trekje? Die overgevoelige reactie op iets van buitenaf?

@Ingeltje, hopelijk gaat het met jou ook beter. Soms kan de holistische manier je verder brengen dan de reguliere geneeskunde, zeker als de oorzaak niet gevonden is. En... In februari afstuderen, dat betekent dus nog even de schouders er onder. Succes!

@Marijkeee, wat fijn dat Gucci zo goed ging bij Beukers en verstandig dat je haar spaart. Leuk om jullie te zien!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 04:17

Ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling.

Enjoy ervan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:02

Op naar een jaar zonder dierenartsen! Voor een hoop van ons volgens mij :=

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:42

Anoniem schreef:
Op naar een jaar zonder dierenartsen! Voor een hoop van ons volgens mij :=

Nou idd! En over dat einschuss: amigo had toen ook een super dik been (tegen einschuss aan) door de mok. Apart dar vele indoctro's dat dus schijnbaar hebben

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:40

Gelukkig is Twister niet gevoelig voor mok. Wij hebben al een paar keer gehad dat de meeste paarden van stal mok hadden maar Twister had geen last. Dat is één van de redenen dat ik bij voorkeur geen paard wil met witte sokken. Het zijn vaak die witte benen die er last van hebben.

Vandaag hebben we weer een winstpuntje erbij gehaald, nog eentje en dan mogen we promoveren. Twister zag het juryhuisje niet zitten, dus hij was wat onstuimig bij C en dat maakte de proefjes wat rommelig. Al met al was ik niet ontevreden. Voor dressuur zijn we tenslotte allebei niet in de wieg gelegd.

Hoe gaat het met jullie? Is al het ziek en zeer een beetje op zijn retour?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:02

Gefeliciteerd met je winstpunt! Naar Welle klasse mag je dan promoveren?

Met amigo gaat het echt super lekker! Hij is weer topfit. Hoewel de dressuur niet echt lekker gaat (is voor ons beide altijd al moeilijk geweest) maken we weer heerlijke buitenritten!

Verder krijg ik steeds meer reacties voor hem. (Verkoop) Wat wel een dubbel gevoel is want ik kijk uit naar een nieuwe uitdaging maar tegelijkertijd is het best eng om hem nu écht los te gaan laten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:47

Dank je Jessica, we mogen bijna M starten. Dressuur is ook niet echt ons ding, maar ik geloof wel dat je een paard langer heel houdt als je hem dressuurmatig netjes rijdt. Verder doen we heel veel andere dingen, anders houden we dit niet vol.

Wat heerlijk dat het weer goed gaat met Amigo! Hopelijk vindt je een nieuw baasje voor hem waarbij jij je goed voelt, dan kan je dat makkelijker loslaten. Zoiets zal altijd wel even lastig zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:07

Afbeelding

Mijn Indoctro is helaas gisteren ingeslapen..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:46

Awh sterkte dreamy!

Ik moet ws ook afscheid nemen van mijn indoctro. Ivm prive omstandigheden kan ik hem niet langer in bruikleen houden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:37

Dreamy schreef:
[ [url=m/HUDaOX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Indoctro is helaas gisteren ingeslapen..

Als je ooit een Indoctro'tje wilt knuffelen of rijden, of wat dan ook, je bent altijd welkom hè!! :(:)