Ik dacht dat ik een vrij gewone Charmeur had deze keer, maar mijn jaarling begint te lopen! Heel apart. Het dansende en swingende van haar moeder. Ik zal haar binnenkort eens op de foto zetten. Ze zijn fris genoeg momenteel. Dit is een wat oudere foto, het is de achterste (ja hard nodig wat betere plaatjes)
Succes joh, en wat is die Gaaf. Gently doet het super. Hij is super makkelijk in het werk en was echt binnen no time zadelmak. Is super werkwillig
Sjarett
Geplaatst: 07-02-14 18:39
Vannacht geboren. Een zwart hengstveulen van Charmeur. Ik heb nog geen goede foto's kunnen maken. Geheel tegen onze gewoonte in is de merrie vandaag de box nog niet uitgeweest. Het is een moeilijke merrie en het weer werkte ook niet echt mee. Morgen hebben we wat hulp en dan gaan ze even de binnenbak in.
Mauve7
Geplaatst: 07-02-14 19:56
Gefeliciteerd Sjarett . Zwart en een mooie aftekening op het hoofd, sjiek!
Dank jullie wel, we zijn zo blij met hem. Na twee jaar guste merrie's eindelijk de beloning in de vorm van zo'n mooie jongen. Ik ben blij dat het een hengst is, want als het een merrie zou zijn dan zou de verleiding om die te houden te groot zijn. Deze moet echt verkocht worden.
Die van jou is ook al een echte vent aan het worden he Tooske. Geniet er maar van, ze zijn zo weer drie jaar.
Tooske
Geplaatst: 07-02-14 23:56
Oh dat verkopen lijkt me helemaal niks! Ik kan het niet!
Gently begint zich nu hengst te voelen klein beetje maar dus nog wel te handelen. Zodra het echt te erg wordt dan is het even naar de kliniek brengen en als een hetje terug komen
Sjarett
Geplaatst: 08-02-14 16:00
peetje82 schreef:
van harte met je veulen! Maar verwacht je er nog een omdat ze het alarm nog om heeft?
Op advies van onze veearts houden wij het alarm er nog een dag om. Het kan gebeuren dat de merrie na de geboorte alsnog de baarmoeder naar buiten perst. Het alarm waarschuwt dan. Ik vond het altijd kul en onzin, maar vorig jaar twee gevallen gehoord. Eentje terwijl ik met de merrie bij de veearts was om te scannen en hij werd gebeld dat het net was gebeurd en ook nog een merrie hier op bokt. Toen heb ik besloten die singel er ook nog maar een nachtje langer om te laten.
Ook was ik op het moment van de foto's met alarm erom nog niet in de box geweest. De bevalling ging super snel en probleemloos dus ik was net op tijd om het laatste stukje nog te zien. Wij hebben deze merrie ondervoed en verwaarloosd gekocht via een veiling uit een erfenis. Ze viel toen aan en was echt niet leuk in de omgang. Juist nu met een veulen erbij wil ik geen risico nemen. We hebben haar net even in de binnenbak gehad en met wat voer was ze redelijk makkelijk weer te pakken.
Ja van mij mag het wel weer zomer worden haha ze gaat straks nog een half jaar het land in, ben nu al wel wat met haar bezig, ze is echt zo braaf maakt nergens een probleem van. Ze is alleen nog niet erg groot meet nu 155 hoop dat ze nog wel 160 wordt
NatasjavE
Geplaatst: 10-02-14 13:32
paardje2013 schreef:
Mijn charmeur doet het ook erg goed ze word in juli alweer 3 jaar [ Afbeelding ]
Van de ZOmer gaat die van ons het land op. Hij wordt nu zadelmak gemaakt en dan mag hij lekker van de zomer weer gaan spelen en nadenken. Daarna wordt meneer gecastreerd en dan gaan we hem serieus oppakken. Nu wordt er dus 3 keer per week 10 minuten met hem geoefend. Daarnaast is het spelen voor meneer. Hij si nu 168 groot
Ja ik zit er ook wel aan te denken om haar nu zadelmak te maken alleen wordt ze in juli pas 3, dus weet niet in hoever dat kwaad kan vind haar nu nog zo puppy
als je het rustig opbouwd en daarnaast genoeg vrijheid geeft dan ze is niet teveel puppy kun je er rustig mee gaan beginnen. @ keer per week gaan longeren en dan over een maandje een keer met zadeltje longeren dan in mei n keer erop dat zit je al bijna tegen 3 jaar aan.