Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:20

Ze is van mei 2013 :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:46

https://www.youtube.com/watch?v=FUY0r6o ... e=youtu.be

Van Vandaag. :D :D
Uiteraard werkt ze, gezien haar leeftijd van bijna 3, niet. Spelende wijs probeer ik dit wel uit te breiden.
Dit was de 8x keer, waarbij het altijd onder de paar minuutjes is gebleven. Zij zelf vindt die paar rondjes te weinig.. hoop dat dit een goed teken is. :Y)

Bewust gekozen voor zweeploos en bitloos. Af en toe komt die Jazz kant naar boven en dan is er paniek.
Hoewel dat binnen die 8x nooit is voorgekomen, denk ik niet dat een zweep of bit bijdraagt aan het bedaren van een paniekmomentje.

Tot nu toe is ze een zeer slimme meewerkende dame.

In juni gaat ze naar de Gelderse Keuring.
Ze meet nu op 1.62 cm. Stiekem toch nog een groeispurtje. *\o/*

Spoiler:
En als je sterallures hebt, oranje bent EN Argentinië op je hoofd hebt staan mag je best Vo(r)stin heten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:41

heee Wyntonnetjes... kakt ons topic in?

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:25

Leuk knert! Ik ben zo trots ik heb voor het eerst gedraafd en losgereden op mijn wyntonnetje! Heb wel filmpje van vorige week maar die staat op mijn Facebook.. Ze is gewoon zo leuk, echt doet geen stap verkeerd :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:44

nynkeline schreef:
Leuk knert! Ik ben zo trots ik heb voor het eerst gedraafd en losgereden op mijn wyntonnetje! Heb wel filmpje van vorige week maar die staat op mijn Facebook.. Ze is gewoon zo leuk, echt doet geen stap verkeerd :)

Oh wat leuk...! Heb geen fb.. Kun je het filmpje toch laten zien?

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:48

leuk dier Poesnoes, lekker groot al zo te zien.

Knert wat een leuk merrietje zeg!!

Eddi_L leuk paard is het, aparte aftekening ook zo op zijn hoofd!

Urusa, lekker in de groei

Wyntonnetje hier heeft wel een bijzonder karakter om het maar zo te noemen, herkenbaar? :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:54

hebben jullie nog mooie hoofd - hoofdstel foto's?
Wil graag een mooie voor de keuring dit jaar. Maar kom er nog niet uit...

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:32

Oeh nee, ik moet ook nog een nieuwe ook voor de keuring dit jaar :D
Heb even nieuw filmpje gemaakt vandaag, voor de eerste keer los door de hele bak gereden! Dat was best wel spannend :)
Heb het geluid even eraf gehaald, vreselijk om jezelf te horen. Heb een heel verhaal over hoe knap en braaf ze wel niet is :') Er is nog genoeg werk aan de winkel maar vindt dit toch wel vreselijk braaf! <3

https://youtu.be/XqZzaHhLxdQ

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:54

nynkeline schreef:
Oeh nee, ik moet ook nog een nieuwe ook voor de keuring dit jaar :D
Heb even nieuw filmpje gemaakt vandaag, voor de eerste keer los door de hele bak gereden! Dat was best wel spannend :)
Heb het geluid even eraf gehaald, vreselijk om jezelf te horen. Heb een heel verhaal over hoe knap en braaf ze wel niet is :') Er is nog genoeg werk aan de winkel maar vindt dit toch wel vreselijk braaf! <3

https://youtu.be/XqZzaHhLxdQ

zo die heeft ook soepele gangen. Toch denk ik wel dat je je paard al iets meer denk materiaal mag geven. Volgens mij kan die dat prima aan. Niet meteen doorslaan natuurlijk, maar denk dat een tandje bij je dier niet zal storen. Voor lekker iets meer loslaten, aanleuning komt vanzelf wel vooral omdat ie een mooi achterbeen heeft. En zelf had ik een tikkeltje van de staart afgeknipt.

Verder bemoei ik mij nergens mee :Y) Maar kan wel zeggen dat ie inderdaad erg braaf is en ook al mooi in het lijf zit!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:53

Dit is de 4e keer dat ik erop rij en eerste keer los door de hele bak. En aangezien we een dikke tegenslag hebben gehad ben ik hier heel blij mee.. maar gelukkig staan de beste stuurlui altijd aan wal :D
Doen het rustig aan met d'r. En is ook niet het eerste paard wat ik aanrij.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:33

Nynkeline: mooi ontspannen zo voor de eerste keer los in de bak, leg je mooi een goede basis mee :)

Leuk Knert, die van mij doe ik met touwhalster en zweep, heel sporadisch eens 10 min aan de longe, op stem stap, draf en ho.. doet ze al heel netjes, wacht nu op een goede bak om eens de galop te introduceren.

Morgenochtend komt de hoefsmid weer :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:25

nynkeline schreef:
Dit is de 4e keer dat ik erop rij en eerste keer los door de hele bak. En aangezien we een dikke tegenslag hebben gehad ben ik hier heel blij mee.. maar gelukkig staan de beste stuurlui altijd aan wal :D
Doen het rustig aan met d'r. En is ook niet het eerste paard wat ik aanrij.

Zo is het maar net! Heel benieuwd hoe deze zich ontpopt... Doe je nog een keer een update?

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:52

Absoluut! Kom er net weer vanaf. Ze was beetje fris maar daardoor wel iets voorwaatser waardoor ze al mooie stukjes weer liet zien. Zal met paar weken wel weer even filmen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:03

Heel benieuwd!! Hoe groot was die van jou ook alweer?

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:59

Denk zo'n 1.68 ongeveer :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:44

Fijn Nynkeline!

Ben wel heel blij dat dit het jaar is dat Whinny 3 wordt, komt het iets kunnen doen steeds dichterbij.. Als verjaardagscadeau komt in mei eerst de tandarts :') dan mooi wat beginnen met serieuzer longeren en werken aan de hand.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:58

Whinny heb ik vorige week opgemeten en ze zit op 1.60, dus dat gaat mooi!

Afbeelding

Afbeelding

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:06

Wat een snoetje ook!

Haerette alias Harry doet het echt super! Rijden gaat als een trein, mevrouw begint alleen wat praatjes ook te krijgen wanneer ik links wil zij rechts wil.. het is net een pony soms. Maar ze is zo leuk <3

Ik heb ook eindelijk iets op de foto wat ze s ochtends vaak doet. Het is echt een maf dier :')

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:09

Hilarisch...! Ze heeft humor!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:31

nynkeline: fijn dat ze het allemaal zo goedoppakt, haha, met zo'n clownhoofd ook :+

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:20

Hoe ist met die van jullie?
Heb de hengstenkeuring gevolgd. De wyntons lieten zich goed zien helaas maar 1 door naar het verrichtingsonderzoek ohja en ook nog een gelderse.

De mijne gaat iedere keer een stukje beter. De ene keer is ze heel fijn in de aanleuning en de andere keer loopt ze bijv weer heel fijn door is de aanleuning weer wat minder. Oftewel gewoon jongigheis komt goed!

Hebben jullie ook wel eens een clinic of iets georganiseerd? Of zijn er momenteel niet zoveel onder het zadel?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:44

Afbeelding
Vorige week gemaakt. Voor eerste keer een hoofdstel om.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:54

Heb altijd clinics georganiseerd voor het gelderse paarden clubje, maar hier nog niet, ik kan pas in 2017 meedoen :+

Knert: leuk, dat hoofdstel had ik ook!

Nynkeline, de algehele progressie is het belangrijkste, dat alles bij elkaar komt, komt vanzelf :D

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:59

Daarom! Ik heb er wel vertrouwen in. Vandaag ff op de trailer geweest en een blokje gereden. Ze vindt het zo eng. Echt die schat staat te trillen op dr benen. Iedere week maar even doen dat dit ook gewoon wordt! Wil graag even op ander terrein rijden

Wat een koppie hierboven ook! Ze hebben allemaal wel een beetje dezelfde uitdrukking he!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:57

He's cool gaat erg goed. Aanleuning vind hij soms ook nog moeilijk.
Heb nog nooit meegedaan aan z'n clinic van een bepaalde vader lijn. Lijkt me wel erg leuk.