Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:38

Prachtige foto's weer! :D

Hier begint de transformatie tot teddybeer ook alweer }:0
Gaan jullie ze scheren?

Izzy19

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:49

Mooie foto's zien passeren en goede wedstrijdresultaten! Leuk!

Ik heb nu al een paar keer op mijn Florencio gezeten, zondag ook voor het eerst helemaal los in de piste. Ze was echt superbraaf :) Nog even en ze is echt helemaal 'zadelmak' :D

Ik ga haar niet scheren, ze staat nog in zomervacht. Gelukkig op tijd begonnen met dekens en ze houdt haar goed zo momenteel. Sowieso scheer ik zo'n jong dier liever nog niet.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:20

Ik heb haar eerder ook nooit geschoren. Maar nu ze echt aan het werk kan is het niet meer te doen.

Margot1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:24

Die van mij blijft dun in het haar hoef ik gelukkig niet te scheren! Alleen mijn andere oudere paard is nu echt een beer maar hij staat ook de heledag buiten wel met deken maar ik ga niet scheren als hij er geen last van heeft. Het haar is vast functioneel!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:35

Wat een leuke foto's :D!

Mijn flo ben ik ook niet van plan te gaan scheren. Ze staat nu ongeschoren onder +/- 300 gram. Tis nu gelukkig nog acceptabel. Gelukkig is ze weer goed te pas, dit weekend mag ze weer mee op cc :D.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:56

Hier is mijn Florencio (x Rockefeller v. Ramiro) even weer. Inmiddels een maandje of 2 ohz in training. Ons doel is om rond volgend zomer een net L proefje te kunnen rijden. Op dit moment is het balans krijgen, conditie opbouwen, vertrouwen kweken en dan verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:05

Ik denk dat ik als het nog wat kouder ga worden wel ga scheren..
Diantha heeft echt al een flinke vacht, opzich vind ik dat nooit erg, maar ze heeft ook een lelijke vacht.. :o
Het lijkt wel dat pluche, van zo'n teddybeer ofzo :=

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:12

Dat gaat al goed voor uit Leorah! netjes :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:22

Dank je! :D we hebben deze week voor het eerst de galop er weer bij gepakt en daar moet ik wel ff aan wennen. Hij heeft een grote sprong in vergelijking met mn andere paard. Die galoppeert vrij vlak, dus ik moet even mijn balans terugvinden.

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:30

Mooie foto's Leorah!

Het liefst scheer ik niet, maarja 3 kwartier wachten tot ze droog is, is ook niks :Y)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:41

Ben ik blij de mijne niet van mijzelf is ;) als ik heb gereden is hij altijd zeik nat! maar kan hem niet scheren omdat hij nu nog 24/7 buiten staat!! maar de man waar het paardje van is heeft hem dus aan huis staan. dus als ik klaar ben met rijden hoef ik hem alleen maar met een fleecedeken, emmertje water en zijn bak eten op stal te zetten en de rest wordt voor me gedaan :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:22

Doe maar luxse! Die van mij is net van zijn vacht verlost! We hadden haar wat versuft. Ze deed het super en bleef rustig.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:55

Mijn Floortje heeft een heel bescheiden vachtje gelukkig.
Ze heeft van dat donkerbruine superkorte maar wel een beetje zacht wollig vachtje, vind haar altijd op een molletje lijken. Qua vacht dan :D .
Dus gelukkig is scheren er hier niet bij, ook m'n andere paarden niet, ook allemaal lekker dun in 't haar, terwijl ik geen superwarme binnen stal heb of zo. Begin altijd tijdig met een deken als het wat frisser word, is natuurlijk ook handig dat ze bij mij thuis staan, kun je altijd snel inspelen op de temperatuur.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:15

Dat scheelt wel Diega! :j

Wat had je hem gegeven dan Kaaaren? Dat is voor onze paarden ook wel een goed idee denk ik..
Ze zijn nog nooit eerder geschoren, en het kunnen best wel opgewonden standjes zijn :=

Die van ons staan nu allemaal nog buiten, dus vandaar dat ze ook allemaal zo'n dikke vacht hebben.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:15

3 streepjes Sedelin. Werkte voldoende bij die van mij. Uurtje van te voren geven dan kan het goed inwerken.

Als je het laat scheren kan die persoon soms ook zelf inspuiten in het bloed. Dat werkt dan nog sterker.
maar weet niet precies welk spul dat dan is.

Heb haar nu snachts dikke deken op met fleece er onder. Ze was super fris vandaag in de wei haha.. morgen rijden ben benieuwd!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:14

Ik ben hier lang niet meer geweest zeg! Gaat maar goed met jullie flo's :)
Ben met die van mij M1 gestart, wat niet goed ging.. morgen 2e poging proberen!
Hij is de laatste tijd heel erg schrikkerig.. komt door het weer misschien?

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:53

Flo is dit weekend weer mee geweest op cc. We waren 2x 1e met 200 en 198 en nog een deken gewonnen :D!!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:02

Hier geen wedstrijden :\ Maar jullie gaan weer allen lekker hard :j

Scheren zou ik ook willen doen, maar dan zo'n deken model, dus enkel hals en onder de buik, ze komen hier teveel buiten voor alles eraf te doen, hebben jullie dan ook deken met hals opliggen?

Net terug van 4daagjes Vechta van de Oldenburg keuring, liepen een paar Florencio's mee maar die waren niet zo het van het, wel eentje verkocht voor 19.000 euro! :oo maarja duurste paard op de veiling ging dan weer rond de 850.000euro pfieuw

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:48

hmm vanavond normaal voor de eerste keer springen met Benthe (die zelfs niet over een cavaletti heen wil) haal ik ze uit de weide en jawel hoor, weer ijzer afgetrapt grrr! Zo dadelijk smid bellen en hij mag het ander er ook komen onder uit trekken

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:45

@ Titsia, als je een goede deken hebt dan kun je ze gerust helemaal scheren, ook al staan ze de hele dag buiten. Mijn paarden staan ook bijna allemaal de hele dag buiten en worden in het donker pas binnengehaald. Mijn Florencio scheer ik niet (die is al zo fris haha) maar als de anderen te dik in de vacht zitten scheer ik ze helemaal. Daarna Rambo duo op (is al 400 gram) met extra 400 grams onderdeken bij vorst en bij harde regen halsdeken op, en dan hebben ze het echt warm zat. Heb dat al een paar keer gedaan en dat ging werkelijk prima. Grootste probleem van scheren vind ik eigenlijk dat hun vacht zo gevoelig wordt voor schuurplekjes van hoofdstel en dekjes/laarzen e.d. dus mijn voorkeur heeft het niet, maar het kan ook als ze veel buiten staan!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:11

Oh maar helemaal scheren was ik sowieso niet van plan, ze is zo ook al fris genoeg, heb geen zin in al dat deken gedoe, en ze krijgt ook snel wondjes van het leer en bit dus als ik ze helemaal ga scheren, kan ik ze volgens mij volledig inpakken met wol :Y)

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:18

Gefeliciteerd marsmars! *\o/*

Ik heb haar nu ook onder 2 dekens staan, maar de onderste deken schuift altijd heel erg naar achter, niet echt fijn

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:22

Ik heb op mijn paarden ook 2 dekens liggen, maar ik gebruik het Rambo Duo systeem, dus ze blijven allemaal erg goed liggen en geen schuurplekjes :)
Mijn Florencio staat erg kort in het haar dus die moet ik gelukkig niet scheren :) Handig zo!

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:11

HALLLO! ik ben heel lang weg geweest want was het eigelijk beetje vergeten! Met mij floxkennedy gaat het super! ben l2 moet ff rustig aan doen want ga anders echt te snel ! en ben bang dat zo topper dan kapot gaat! lekker trainen dus ! hoe gaat het met dr broertje @romygic

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:51

Hey Fleur, met broertje gaat ook prima haha. Ook ik doe rustig aan anders gaat het ook bij mijne te hard.. Heb inmiddels 4 wp al in de M2 :)