En moniek ben jij nog gegaan? Hier was er geen houden aan , spiegelglad op de weg dus helaas heeft stalgenootje moeten beslissen niet te gaan en voor veiligheid van paard en mens te kiezen.
Ik ben wel geweest, het was hier goed te doen. Helaas veel te lage punten gekregen.. kon met niet helemaal vinden in het commentaar. Het is jammer maar goed op naar het M
Ik zou mn B debuut maken vandaag maar om 9 uur begonnen ze pas met strooien en er zijnin 1 nacht een stuk of 20 ongelukken gebeurd hier in de stad. Ik vind dat organisaties best wat mogen doen in dit soort gevallen... ik kies voor mn paarden omdat het gewoon onverantwoord was om te gaan rijden. Maar mag dan wel even het startgeld + administratiekosten betalen. Als het nou om een vlokje ging... maar het was echt heel glad en gevaarlijk.
Shark, ja hij was fijn te rijden ben ook erg trots op hem
Vibabu, ik twijfelde ook erg maar de binnenwegen waren hier schoon ivm dat de melkwagens hier ook rijden.. mijn grootste probleem was van het pad afkomen, maar met de shovel wat sneeuw schuiven en een hoop zout erachteraan konden we makkelijk de weg op
Qleke
Geplaatst: 12-02-17 21:38
Ah Moniek das zonde! Maar je weet zelf best of het goed ging of niet he.. Toch top dat jullie al M gaan doen!!
Hier zijn een paar vlokjes gevallen gisteren maar zeker geen pak.. had wel eens zin in sneeuw anders
Hier valt nooit sneeuw... nu wel. Ik moet eerst 20 minuten over klinkertjeswegen, heuveltjes en langs sloten en ik zag dus dat de wegen om mij heen (ik woon bij het station dus veel bussen) niet gestrooid waren. Als die wegen al niet gestrooid zijn, hoe moet het dan met de andere wegen? Heb wel meteen de rekening gekregen of ik even 46 euro wil betalen. En ik baalde al zo dat ik niet weg kon...... super zuur!
Ik was vannacht naar een feestje en heb gelijk een slipcursus gehad op de weg naar huis! Ben ook wel flink geschrokken, maar er reed gelukkig niemand anders op de weg. Dilan en ik hebben morgenavond les op een andere stal voor onze instructeursopleiding, hoop dat het tegen die tijd niet glad is en alles weer heeft gedooid! Vond 1 á 2 daagjes sneeuw wel leuk, maar het mag van mij wel weer verdwijnen
Hee meiden ben ik weer haha was een weekendje naar maasstricht dus heb stil meegelezen .
Jammer dat sommige van jullie niet naar de wedstrijd kon! balen van de sneeuw en gladheid! En moniek zonde van je punten maar idd op naar het M hoppaa! haha komt helemaal goed met jullie.
essie_blue
Geplaatst: 13-02-17 11:20
Balen moniek.. altijd jammer als je met zo'n gevoel naar huis moet, en al helemaal als het een kampioenschap was.. veel succes in t M
Veel sneeuw he, niet normaal! Afgelopen week weinig kunnen doen, erg druk geweest. Deze week maar beetje meer oppakken.
De echte functie is dat ze minder druk op hun hoofd hebben heel simpel eigenlijk Hudson loopt met een gecombineerde neusriem echt niet fijn, neemt het bit niet aan met alle gevolgen daarvan. Ik longeerde hem er voorheen wel nog mee omdat ik 1 micklem had, elke keer tong over het bit... nu longeer ik hem met micklem en nergens meer last van Hudson heeft gekozen hahaha ..
Best grappig dat sommige paarden er zo duidelijk voor kiezen. Moet zeggen dat ik bij fancy niet echt veel verschil merk ,loopt op de micklem net zo fijn/ of niet zo fijn (legt aan haar bui) als op een gecombineerde of lage neusriem. Al rij ik zelf meestal met de micklem omdat ik het toch wel stoer vind staan bij fancy misschien toch maar weer eens met me gecombineerde rijden om te kijken of er verschil is haha.
Ik had niet echt iemand in de omgeving waarvan ik hem kon lenen , zeker gezien fancy extra full heeft dus het was een gok. Gelukkig vind ze hem niet vreselijk! Hahah... en met een mooie frontriem erop staat die deluxe versie nog netjes ook.
Mijn paard gooit of haar tong over het bit of ze zet d'r hele kaak vast met een gecombineerde neusriem. Maar ze doet helaas precies hetzelfde met een Micklem hoofdstel... Dus dan blijft het bij toch maar bij een lage neusriem helaas! Maarja als ze daar fijner op loopt moet ik maar niet letten op het uiterlijk ervan.