Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:38

@AnneOmie: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)..

@abcde: Wat een beauty!! Ben benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen :)..

Mijn Jazz ben ik weer wat aan het oppakken, had er ongeveer 7 maanden niet opgezeten :o Ze pakt het werk weer super op, krijg zelfs alweer zin in de wedstrijden.. :o
Ook is ze weer drachtig gescand.. :D

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:44

gefeliciteerd mientje met de dracht en dat je er weer op gezeten hebt!!
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat doen,
Zal wel filmen en foto's maken, dus wordt vervolgd :D

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:28

Vulina

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:22

Ziet er super uit zeg!!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:18

Het vosje op mijn profiel is ook van jazz :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:22

abcde: Gaaf!! Erg braaf ook!! Was dit echt de eerste keer, ook hangen enzo??

Fair: Moederskant is Jazz toch?? Leuk Beestje. :)

Mienetje: Wat fijn dat ze drachtig is! Van welke hengst, of heb ik daar overheen gekeken?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:38

Haha Ja, de papa van de mama is een Jazz, mar vond zelf dat je dat wel heel duidelijk in hem zag :)

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:42

http://youtu.be/0lwnNhAQC6A

dag 2, met een galopje.
Gister was echt de eerste x hangen,
heb wel al veel gelongeerd, en wat half gehangen zeg maar.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:50

Mooi voorbeen ook!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:56

Gister voor het eerst in 5 weken weer gereden. Door tijdgebrek en mijn vakantie kwam het er niet van. Toen ik terugkwam van vakantie was ze ook helaas weer aan het hoesten. Heel erg. Waarschijnlijk door de warmte is de stofallergie weer opgespeeld. Nu weer aan de fenegriek en een hoestdrank en ze hoest niet meer! Gister voor het eerst maar weer eens gereden en het was opstappen en wegrijden. Hoezo zijn Jazzen moeilijke paarden, hahaha! Ik had haar maandag en dinsdag wel even aan de longe gehad maar voor het rijden niet. Ze was echt superbraaf en heeft geen stap verkeerd gezet. Ze liep eigenlijk wel fijn. Af en toe een beetje stug, maar dat mag dan ook wel

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:37

Gelukkig Setteli dat het hoesten weer over is En wat een super paard zeg, opstappen en wegrijden!

Ik heb mijn 1,5 jarige zwarte Jazz (x San Remo) 'te koop'. Wij verwachten over 6 weken een babietje en ik weet niet hoeveel tijd ik dan heb met nog 2 rijpaarden, een opfokbedrijf en mijn gewone werk, om nog een jong paard te gaan rijden straks.. Daarbij komen er as jaar ook 4 veulens bij..
Vind het erg jammer en ze gaat dan ook niet zomaar weg. We hebben wel plek voor haar.. Maar mocht er iemand komen die net zo weg is van haar dan ik, dan moet ze toch maar weg...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:29

Rustig hier zeg. Hoe gaat het met alle mooie Jazzen hier uit het topic?

Ik heb mijn Jazz inmiddels al weer 5 weken en we beginnen al een beetje een band te krijgen. In het begin was ze best wel een beetje bang en liep snuivend over het erf. Alles was spannend en de smid dat lukte voor geen meter... Ze is eigenlijk erg onzeker en dat uit zich dan in dominant gedrag. Nou ja in het begin ook even een gevecht op de spuitplaats want mevrouw wou absoluut haar achterbenen niet laten afspuiten en ging me dan pletten := bleek dat ze niet gewend was om afgespoten te worden. Wel even druk geweest met haar te leren dat mensen pletten en door mensen heen lopen not done was :+ Een heleboel dingen zijn gewoon nog nieuw voor haar en daar moet ze gewoon aan wennen. Ze stond nog steeds bij de fokker waar ze 5 jaar geleden is geboren. Heeft tijd en geduld nodig, maar inmiddels kan ik haar dus gewoon afspuiten en zelfs wassen :D Ik was helemaal trots de 1e x dat ik haar zomaar helemaal kon afspuiten en heb haar meteen gewassen en ze vond het nog lekker ook :D Ze is wel een beetje een viespeuk want ze rolt dus in haar box na het rijden -O- daar ben ik niet zo blij mee, maar weet even niet hoe ik dat moet afleren.

We zijn naar de zadelmaker toe geweest met de trailer en daar was ze in de binnenbak echt superbraaf! Zadelmaker was erg over haar te spreken en vond dat ik een goede keus had gemaakt :) Trailerladen geoefend samen met stalgenoot en nu loopt ze er zo in 1x in. Tandarts is geweest dus ze heeft een APK gehad! Moest wel lachen want de tandarts vroeg wat voor bloed erin zat. Ik zei wat denk je? Jazz zei hij.. Bingo :D Moet wel zeggen dat de meeste mensen erg raar reageren als ze horen dat ze een Jazz is... wat een vooroordelen zeg :(

Ben erg blij met haar <3 Ze moet nog veel leren, maar we komen er samen wel. Mijn andere paardje Omar is een Arabisch volbloed (ben dus wel wat gewend) en die was veel erger toen ik hem kreeg, dat heeft echt heel erg lang geduurd voor we een band hadden. Tot de dag van vandaag wil hij op vreemd terrein niet de spuitplaats op := Inmiddels heb ik hem al weer 10 jaar en kan ik met hem lezen en schrijven. Hoop met Choice ook ooit zo'n fijne band te krijgen :)

Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en hier plaatsen. Ben altijd een beetje lui met foto's maken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:34

Wat leuk dat het al zo goed gaat AnneOmie :) Je bent in ieder geval goed bezig :j

Mijn 1,5 jarige Jazz (x San Remo) staat te koop.
Ik ben over 3 weken uitgerekend van ons 1ste kindje en heb al 2 rijpaarden.. Daarbij verwachten we volgend jaar weer 4 veulens. Dus tsja, keuzes... Ik baal er wel van, het wordt echt een mooi paard. Maar ja..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:44

Spannend joh over 3 weken uitgerekend! Jammer dat je 1.5 jarige te koop staat. Al kijkers gehad?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:16

Ik heb er idd wel aardig animo voor.. Maar ik heb 1 nadeel: Ik wil haar liever niet weg hebben :o Heb ook een goed bod gehad, maar die mensen wouden haar puur voor de fok. En dat vind ik dan weer zonde..

Ja spannend idd! Alhoewel ik me er nog niet echt een voorstelling bij kan maken ;)

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:36

AnneOmie schreef:
Ze stond nog steeds bij de fokker waar ze 5 jaar geleden is geboren. Heeft tijd en geduld nodig, maar inmiddels kan ik haar dus gewoon afspuiten en zelfs wassen :D Ik was helemaal trots de 1e x dat ik haar zomaar helemaal kon afspuiten en heb haar meteen gewassen en ze vond het nog lekker ook :D Ze is wel een beetje een viespeuk want ze rolt dus in haar box na het rijden -O- daar ben ik niet zo blij mee, maar weet even niet hoe ik dat moet afleren.

Hoi, wat lijkt me dat een fijn paard! Gauw foto's posten dan maar.
Overigens hoef je haar dat rollen niet af te leren: laat haar na het rijden even lekker in het zand van de bak rollen. Dan is de behoefte om te rollen in de box gelijk over. En het losse zand veeg je zo weg als het is opgedroogd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:24

eiber schreef:
AnneOmie schreef:
Ze stond nog steeds bij de fokker waar ze 5 jaar geleden is geboren. Heeft tijd en geduld nodig, maar inmiddels kan ik haar dus gewoon afspuiten en zelfs wassen :D Ik was helemaal trots de 1e x dat ik haar zomaar helemaal kon afspuiten en heb haar meteen gewassen en ze vond het nog lekker ook :D Ze is wel een beetje een viespeuk want ze rolt dus in haar box na het rijden -O- daar ben ik niet zo blij mee, maar weet even niet hoe ik dat moet afleren.

Overigens hoef je haar dat rollen niet af te leren: laat haar na het rijden even lekker in het zand van de bak rollen. Dan is de behoefte om te rollen in de box gelijk over. En het losse zand veeg je zo weg als het is opgedroogd.

Dat heb ik al geprobeerd en in het zand rolt ze dus niet na het rijden :D ze wil gewoon in het stro rollen... Zucht!

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:20

AnneOmie schreef:
eiber schreef:

Dat heb ik al geprobeerd en in het zand rolt ze dus niet na het rijden :D ze wil gewoon in het stro rollen... Zucht!

Dat zou ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat ze zich misschien niet helemaal safe voelt in de rijbak? Misschien gaat het over als je het gewoon blijft aanbieden. Rollen doen paarden alleen maar als ze de omgeving voldoende vertrouwen om te gaan liggen. Ik zou zelf bijven proberen en niet het gedrag verhinderen, want het is echt iets dat hoort bij paardengedrag en het is een uiting van welbevinden. Verder heb ik wel eens horen zeggen dat het de beste vorm van fysiotherapie is die een paard zichzelf kan geven. ;) :D Dus dan zou je het dus juist moeten aanmoedigen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:26

Ze staat sowieso iedere dag buiten. In zomer op het land overdag en nu in winter seizoen hele ochtend in paddock. Rollen kan ze dus gelukkig genoeg :) Ik heb het vermoeden dat ze het gewoon fijn vind om lekker in het stro in haar box te rollen als ze bezweet is.

Choice is er trouwens 1 van een tweeling. Allebei de veulens hebben de dracht overleefd, schijnt best bijzonder te zijn. Ik zou heel graag willen weten wie haar tweelingszus is. De tweelingszus was best klein hoorde ik van de fokker en heeft hij vrij snel verkocht (omdat ze te klein was gebleven). Heb al lopen googlen, maar kan niets vinden ook niet op bokt.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:01

Bij ons op stal staat ook een puppy van papa Jazz. Is nu drie jaar. Heeft keigave bewegingen. En supermooi!
Misschien meld zij(de eigenaresse) zich hier strx ook.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:29

Applelover schreef:
Bij ons op stal staat ook een puppy van papa Jazz. Is nu drie jaar. Heeft keigave bewegingen. En supermooi!
Misschien meld zij(de eigenaresse) zich hier strx ook.

Heb je het over de mijne?? Sallie is een Valdez :o dus wel jazz verder in de lijn :j

cazzmk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:03

Zijn er geen spannende belevenissen meer van de Jazz-jes?? Ik heb zelf een 5 jarige ruin (jazzx rhodium) van 1.84m.. Momenteel staat hij bij monty roberts nederland omdat meneer de trailer niet in wilde.. Er moet nu dus een grotere trailer gaan komen.. Van de week kan ik hem weer gaan oppakken en dan wil ik binnenkort toch maar een in de sport gaan beginnen met hem. Hij kan zeker een grote angsthaas zijn en dan vooral als het hem uitkomt! Verder een super fijn paard met heerlijke gangen. Echt een power horse!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:58

Wow wat een grote zeg Cazzmk! Heb je ook een foto? Ik heb ook een 5 jarige (JazzxDublin) en ze is 1.63 m. Vind ik wel mooi maatje :D Kan me wel voorstellen dat je een grotere trailer moet kopen. Gaat het laden nu goed? Ik wil zelf denk ik per 1 januari mijn startkaart gaan aanvragen :) Choice kan zich soms ook wel beetje aanstellen, maar dat is dan idd ook als het haar uitkomt. Buiten was ze laatst voor de 1e keer echt super stoer!

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:05

Meld me ook aan met twee Jazz nakomelingen: een 6 jarige koffievos-ruin, 1.70 m. En een jaarling merrie van nu al 1.63 cm, ook vos, maar dan meer en doodgewone voskleur. De ruin wordt binnenkort voor het eerst in de Z-dressuur uitgebracht. Kan ook nogal spooky zijn en dan met name als het hem goed uitkomt. Overigens, ze zijn zelf gefokt uit een keurmerrie (Z1-dressuur) van Amsterdam . Zodra ik recente foto's heb van de Jazzjes zal ik ze hier plaatsen.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:08