Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden. Ik heb toen ook buiten het appaloosa stamboek gekeken maar omdat ik 1x een veulentje ging fokken en dan toch het liefst met kleur wilde binnenkort het stamboek gebleven. Ook voldeed casanova aan al mijn eisen. Al is dit veulen ook super mak
Buiten het stamboek denk ik dat floris bs ook een mooie combinatie kan zijn
Dames, dank jullie wel tot zover! Ik zal deze ook eens gaan bekijken.
Paardjes123, okay dus zo kwam dat! haha! En goed gelukt ook!
Floris BS is net nieuw he? Is in eigendom bij een kennisje van mij van vroeger. Tja, je weet het maar niet he.
Ik vind het toch lastig. Je zou zo graag willen dat je zeker weten de juiste keuze maakt en dat er een plaatje van een veulen uit komt wat precies is/ wordt wat je had bedacht. Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Hebben jullie wel eens een veulen gefokt waarvan je (eerst) dacht: hmm... iets anders dan ik hoopte?
Ik heb wel eens gehad dat ik dacht; wat dit moet worden en dan groeide het uiteindelijk toch uit tot een erg mooi paard!
Fokken is gokken.. je moet je eigenlijk een beetje bedenken wat je doet wanneer het niet is wat je verwacht. Wanneer ik fok, doe ik dat in eerste instantie voor mezelf, maar wel altijd met de blik op verkopen, dus een commerciële keuze. Wanneer ik het dan niet aanhoudt, zou het 'op papier' verkoopbaar moeten zijn.
Okay Vulina, dat is ook wat ja. Gelukkig helemaal goed gekomen dus! Het is ook moeilijk te zeggen he, wat het wordt. Sommige babies zijn ook niet zo mooi en worden heel knappe mensen.
Deze was als veulen wel erg mooi, maar een écht naarling ipv jaarling. Zekerheid heb je inderdaad nooit! Veulens met dezelfde vader én moeder lijken soms niet eens op elkaar...
moonprayer
Geplaatst: 30-07-15 14:55
hallo,
Zijn er nog leuke grote nakomelingen te koop? ik ben (nog) low budget (hoe langer mijn zoektocht, hoe hoger mijn budget )
Ik heb Peru zelf op paard en erfgoed gezien, ik denk 3 jaar geleden. prachtige verschijning
*voorkeur gaat uit naar Ruin, (of nog hengst als het een twenter is) *lief en sociaal in kudde.
ik heb 5 jaar geleden noodgedwongen mijn paard moeten verkopen, door omstandigheden kwamen we in de bijstand.
ik ben vorig jaar mijn eigen bedrijf gestart en dit gaat heel prima zo goed dat ik weer kan denken aan stalling en alles wat erbij komt kijken. ook mag ik een beetje geld bijlenen.
Wat ik wil is lekker bezig zijn, lekker rijden, buitenrijden, clublessen af en toe een sprongetje als we daar beide plezier in hebben.
Maar ik mis de wedstrijden vooral. Ik reed Z1 met mijn vorige paard toen ik hem verkopen moest.
low budget is mijn eigen €1500 en dan kan ik nog ongeveer 1000 bijlenen.
ik begrijp wel dat dit erg weinig geld is voor een goed paard.