holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:25

HanneloreH, hij is naar Zwitserland verkocht en verder weet ik er ook niets meer van. Ik weet zelfs niet of hij nog voor de dekdienst wordt ingezet.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:10

We zijn wel mega stil hier allemaal!!
Hoe gaat het met alle Dayano's??

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:41

Nou, dat zeker collendoorn! Gilly wordt inmiddels 3 x per week gereden en ik longeer 1 x per week. Ze werd erg vervelend en had te weinig te doen. Onder het zadel is ze superbraaf, maar aan de longe kan ze wel apart doen. Zeker als ze te weinig doet. Dus daar zit nu ook wel weer verbetering in. De amazone heeft al een keertje met haar gesprongen (gehuppeld, zeg maar) vindt Gilly ook leuk om te doen. Dus het gaat zijn gangetje met Gilly, eigenlijk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:18

Ah dat klinkt goed Diane!

Empaier gaat ook zijn gangetje. We trainen soms wat harder soms zit het weer in de weg en kunnen we even niks. Ik hoop in het voorjaar de 6 jarige competitie te gaan starten met hem :D

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:53

oeii eventje tijdje niet gelezen en weer 23 pagina's erbij,

ik ben met mijn Dayano merrie inmiddels al M aan het springen maar die dressuur lukt nog niet zo goed dus we gaan vanaf feb stage lopen bij Steffanie Peters. ben benieuwd

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:48

Wat leuk om weer te lezen!! Dus er is vooruitgang bij de Dayano's!!

En gilly zie ik idd op FB voorbij gaan dus dat is altijd leuk. Meer lekker als ze aangeven dat ze meer aankunnen.

Steffanie Pieters klinkt heel bekend!! Haha maar M springen is toch ook al super!!

Spannend dr 6jarige competitie !! Succes alvast!!

Cuba gaat na een periode verkeerd bit zadel enz eindelijk de goede kant op! kleine stapjes met terug vallen, maar we komen er. We gaan in ieder geval de kring weer starten!! Goed doel haha

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:53

Hier gaat het allemaal ook goed. Diva heeft het een tijdje rustig aan gedaan en wordt nu weer opgebouwd naar het Z.
We zijn overgestapt naar een nieuwe instructrice en dat is heel erg omschakelen, maar bevalt echt super! En Diva gaat er nu echt steeds fijner en losser van lopen.
We gaan ergens in het voorjaar weer starten!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:23

linda_hans schreef:
Hier gaat het allemaal ook goed. Diva heeft het een tijdje rustig aan gedaan en wordt nu weer opgebouwd naar het Z.
We zijn overgestapt naar een nieuwe instructrice en dat is heel erg omschakelen, maar bevalt echt super! En Diva gaat er nu echt steeds fijner en losser van lopen.
We gaan ergens in het voorjaar weer starten!

nog een diva!! is jou paardje net zo erg een diva als de mijne?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:34

Wat leuk dat het allemaal zo goed gaat!

Afgelopen 3 maanden toch 4 puntjes weten binnen te slepen, gaat steeds iets beter op ander terrein!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:55

@beauWertz: Diva is wel een echte Diva ja! Maar wel een heel fijn en makkelijk paard. Heeeel lief in de omgang en zal onder het zadel ook altijd alles voor je doen, echt een fijn dier! En die van jou?

@renateee_: wat fijn! Goed hoor dat het nu beter gaat op ander terrein!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:08

Super renateeee_ !! Hoe staat de teller nu?
Ik denk dat alle Dayano's wel lief in de omgang zijn, Cuba heeft onwijs veel fans jong en oud op de manege. Hij vind alles en iedereen leuk haha! Ideaal maar soms ook heel irritant....

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:17

Ze hebben inderdaad volgens mij allemaal een heel fijn karakter! Onze teller staat nu op L2+6, maar we blijven lekker lang in de L2 totdat we zonder problemen de bak rond komen haha

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:02

linda_hans schreef:
@beauWertz: Diva is wel een echte Diva ja! Maar wel een heel fijn en makkelijk paard. Heeeel lief in de omgang en zal onder het zadel ook altijd alles voor je doen, echt een fijn dier! En die van jou?

die van mij is een echte maar dan ook echte diva!!
aan de hand en in de omgang het meest makkelijke paard wat je je maar kan voorstellen nog nooit zo'n makkelijk paard meegemaakt. en dan heb ik er al een hoop in mijn handen gehad

maar onder het zadel is het echt een nachtmerrie :D ze wil wel presteren en dat doet ze ook in het parcours maar dat trainen en vooral de dressuur oei oei oei :x en laat haar vooral niet in de regen komen want dan word ze boos

er word over haar wel eens gezegd devil wars parda ,
omdat ik altijd parda's bested bij de smid dus misschien maar eens nike's :)*

owja ik zou nog eens een foto plaatsen van mijn dayano diva

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:55

Wat een knapperd! Een van de weinige springers in dit topic geloof ik haha! Over dat van de regen dat herken ik in mijn homo ruin :+

Wij gaan de 25e weer aan de start in Hellevoetsluis, hij gaat opzich best lekker maar hij is érg fris.. Hier nog een foto'tje van bambs

Afbeelding

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:46

Leuk dat hier nog eens wat leven is.
De diva's doen het goed :) leuke foto's trouwens.
Renate, bij jou ziet het er ook goed uit seg! :)
Hier moeten niet veel balken in de buurt komen, want I-jana sloopt ze allemaal, balkjes draven lukt nog net, maar springen is niet nodig volgens mijn mevrouw :')
In december had ik zo net wel/net niet een longontsteking dus in combinatie met de feestdagen (wat voor mij 70uur per week werken is) is er niet veel getraind geweest :( maar sinds vorige week er terug in gevlogen.
En gevlogen heb ik :') ze zat een beetje fris (ook al was ze al aan de longe gezet) maar ja ik ken ze ondertussen goed genoeg dus niets ergs gebeurd.
Ik zal ook nog een foto'tje plaatsen van de training, niet op men handen enzo letten, heb regelmatig een herinnering nodig voor men houding :( maar die krijg ik dan ook genoeg van men lesgeefster :)
Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:55

Leuke foto's allemaal!! Daar houd ik van zien hoe de Dayano's het doen!!

En dat houding verhaal ken ik.... Ik kan er ieder uur van de dag aan denken maar op je paard is dan toch weer lastig haha.

Cuba vind springen wel leuk! Ben alleen nog op zoek naar een springzadel. En een portie lef! Haha ik vind 60cm al hoog.....

Zondag heb ik hier de regio kampioenschappen... Mijn enige doel is een normale proef neerzetten! En zelf tevreden kunnen zijn. Ben heel benieuwd, vanavond weer even trainen.

Cuba is ook geen regen fan hoor. Al moet ik zeggen we rijden dan gewoon ook binnen maar zomers op het landje nou..... Meneer word helemaal gek! En weet niet hoe snel hij eraf moet, suikerpoppetje haha

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:19

@collendoorn haha ik spring met mijn dayano diva op cc M en in training 1,40 ooit vond ik 60cm ook al verschrikkelijk hoog nu heb ik dat met 1,40 daar slik ik nog even voor als ik er op af rij maar gelukkig zeilt mijn diva daar ruim overheen :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:59

@beauwertz het zal uiteindelijk minder eng worden natuurlijk, maar daarvoor moer je wel eerst durven en elkaar vertrouwen haha. Is jou Dayano geen weigeraar?

Eerste proef gister ging niet zo goed, gewoon slordig enz. 2e proef was ik meer tevreden over, en dat werd dan beloond met een 4e plek 183 punten van de 19 starts!!! Dus ik was echt wel een beetje trots op ons want we zijn nog lang niet op ons oude niveau na alle pech.

En gelukkig was m'n instructrice erbij met inrijden want meneer was weer lekker stout. Hij begint dan de eerste rondjes super fijn, en dan opeens lijkt hij wel te verzuren en gaat de kop omhoog (zelf word ik dan snel boos) maar dankzij m'n instructrice kon ik rustig blijven alle gekke sprongen negeren en hem zo weer in m'n hand stellen. Helaaaaaaaas kan ik dit gevoel nog niet in de proeven leggen haha dus dat word het doel voor komend jaar

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:23

collendoorn schreef:
@beauwertz het zal uiteindelijk minder eng worden natuurlijk, maar daarvoor moer je wel eerst durven en elkaar vertrouwen haha. Is jou Dayano geen weigeraar?

En gelukkig was m'n instructrice erbij met inrijden want meneer was weer lekker stout. Hij begint dan de eerste rondjes super fijn, en dan opeens lijkt hij wel te verzuren en gaat de kop omhoog (zelf word ik dan snel boos) maar dankzij m'n instructrice kon ik rustig blijven alle gekke sprongen negeren en hem zo weer in m'n hand stellen. Helaaaaaaaas kan ik dit gevoel nog niet in de proeven leggen haha dus dat word het doel voor komend jaar

neeee absoluut niet ze spring altijd ook al is de afstand poedersuiker en red het ook altijd, zelf nadat we een keer dwars door een oxer over de kop zijn gevlogen springt ze nog altijd * toppaardje* :o

ik was alleen met mam met het inrijden en ben pas naar de les gekund toe ik zonder gesteiger een paar rondjes kon rijden ze is ook al springpaard opgeleid en niet als dressuur paard

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:47

Gilly-Gail wordt allround opgeleid. Eerst dressuur en sinds kort af en toe een sprongetje. Ze wordt overigens wel gereden door een springruiter/amazone, maar die kan ook behoorlijk dressuur rijden. Is ooit met haar vorige paard, dat was een tante van mijn vorige merrie, in de dressuur begonnen, maar omdat dat bij dat paard niet goed aansloot, is ze overgestapt naar springen en cross. Dus lijkt het haar leuk om met Gilly allerlei disciplines te gaan doen (zolang ze niet verkocht is). Overigens doe ik haar nu zelf een week omdat de amazone op vakantie is, maar ze kan met longeren best puberen. Ben vanmiddag maar even flink boos geworden (brul gegeven na de zoveelste zogenaamde schrikreactie) en toen koos ze wel eieren voor haar geld. Toch echt een kind van haar moeder :+ .

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:19

ow trouwens is het al iemand omgevallen dat er een Dayano X Contango hier op bokt markt staat??

het is de zelfde vader-lijn en vader-moeder-lijn al die van mij ook even oud en lijkt er bijna precies op die van mij, ik dacht heel eventjes dat iemand mijn paardje te koop had staan tot ik zag dat er andere mama in zat met wel de zelfde vader lijn....

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:03

Collendoorn: fijn dat je instructrice je een beetje kon 'kalmeren' dan :) en mooie punten/plaats

Diane: I-jana is ook zo, als mijn vriend ze vast heeft, durft ze nogal eens trekken en lastig doen, als ik dan gewoon een keer wat luider haar naam zeg, dan blijft ze braaf staan :D (dan mag ik twintig meter verder staan)

Beauwertz: het was me nog niet opgevallen :P maar ik kijk ook niet tussen de paardjes, want we hebben er genoeg staan op stal momenteel :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:14

Jaaa zeker fijn!!

En ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds ik een eigen paard heb nooit meer op de bokt markt marktplaats of sporthorses kijk haha

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:08

haha ik kijk wel ooit, gewoon voor de leuk. Wel even schrikken BeauWertz als je denkt dat ze jou paard er op hebben gezet!

Empaier gaat goed. We zijn nu weer echt aan het opbouwen en ik hoop dat het weer het blijft toelaten dat ik naar de rijbak kan. Hij begint iig fijne stukken te laten zien weer. Hij mist alleen echt de spieren dus dat gaat weer even duren. In mei begint ons seizoen weer, dus we hebben nog even!

Fijn dat gilly zo goed gaat diane. Zie het op fb pagina ook wel voorbijkomen als je update :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:35

Fijn dat het goed gaat Leonie! Lekker knallen dus in mei!

Leuk dat Gilly-Gail zo allround wordt opgeleide, heb je altijd wat aan.

Vandaag weer een wedstrijdje gereden met bamba, twee winst met twee keer eerste! Nu komt de M toch wel dichtbij!