nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:13

Ik kom mijn DC nakomeling ook weer even showen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volgende week word hij alweer 5... tijd dat hij weer onder het zadel gaat ;)

Setteli

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:41

Hij is mooi Lonneke! Ga je engels of western met hem rijden?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:36

Loïs is zooooo schattig :D

En wat een leukerds zijn het allemaal :~

Nessie spannend !!!!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:45

Mooie palomino kleur heeft hij! :)

Hier nog geen baby, verwacht het binnen nu en een week ongeveer (vorige x was ze ook een paar dagen over de exacte 11 maanden heen) :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:53

Spannend Nessie!

@Setteli: Engels.... Hij is tzt voor de verkoop, wat niet wil zeggen dat ik er niet n keer mn western spullen op zal leggen voor een fotoshoot ;)

Daarnaast kan ik gewoonweg geen 3 paarden aanhouden en aangezien ik echt verder wil in de western staat hij dus op de lijst om te verkopen. Mijn merrie gaat er nooit uit en ook mijn hengstveulen niet....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:37

Ja ik ken het dilemma. Het veulen van Jazzy wat hopelijk volgend jaar geboren gaat worden, moet ook weer verkocht worden. Jazzy en Phoebe doe ik ook niet weg. En helaas kan ik er ook niet meer houden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:39

Hier zelfde dilemma's, ligt er ook heel erg aan wat eruit komt. Ben zelf meer een hengstenmens, op Carrera na want dat is echt een topper! Maargoed ik word er waarschijnlijk toch wel verliefd op wat eruit komt :+

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:42

Hij ziet er super uit! Mooi dier :) . Ik moet mijn 5-jarige ook terug oppakken.

Ik heb met Lilith duidelijk ontdekt dat fokken voor de verkoop niet mijn sterkste kant is := . Mocht Marieke terug enorme hormonale problemen krijgen, wordt het een ovariectomie normaal gezien.
Maar als Lilith echt heel knap wordt, wordt dat ook moeilijk om niet mee te willen fokken.

Ik kijk uit naar jullie veulens van dit jaar!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:45

Kriebel gaat van zijn levensdagen niet weg.
Liby wordt alleen weer gedekt dit jaar. En als die niet zo leuk wordt als Kriebelvriend, dan is die toch voor de verkoop. Want de eerste jaren in de opfok is het prima te doen. Maar daarja drie paarden in pension in omgeving Amsterdam.. dat kan niet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:48

Ja paarden houden is geen goedkope hobby :+ Hengsten en ruinen zijn veiliger voor me, kan je niet mee fokken (of nouja het kan wel, maar niet voor jezelf).

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:51

Wat zijn jullie redenen om te fokken? Dit bedoel echt totaal niet aanvallend trouwens, ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar andere mensen hun idee daarachter :D !

Hier staan ze trouwens aan huis, qua plaats en kosten is het dus gewoon afwegingen maken. Maar vooral tijdgebrek haalt de bovenhand, ik kan niet meer dan 4 paarden aan qua verzorging vind ik :).

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:56

Toen ik na de verkoop van 1 van mijn Haflingers op zoek ging naar een E/klein paard, met een kleur (valk bij voorkeur maar ook palomino en zwart werden bekeken), beweging en sportpotentie kwam ik er erg weinig tegen. De pony's/paarden welke een kleur (dan nu op palomino/valk duidend) hadden in dit formaat, waren vaak duidelijk hierop gefokt en daarbij leek de rest vergeten (sportpotentie en beweging). Daarnaast was sowieso het aanbod erg schaars, ook in Duitsland en België. Omdat ik vaker de vraag ernaar hoor en het ook mijn voorkeur had, heb ik de keuze gemaakt er zelf 1 te fokken. Geselecteerd op een match met mijn merrie in beweging, karakter, bouw en kleur. Oftewel, een paardje naar mijn wensen maar ook goed commercieel verkoopbaar.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:08

Liby is natuurlijk alweer bijna 22. Ze kan natuurlijk nog makkelijk 10 jaar mee. Maar over een aantal jaar wil ik alleen nog maar leuke dingen met haar doen. Ik wilde in eerste instantie een opvolger voor haar. Kriebel dus.
Alleen heb ik haar nog nooit zo gelukkig gezien als in haar dracht en met veulen aan de voet. Dus zolang ze het nog aan kan, waarom zou ik haar dat niet gunnen? Plus mijn dierenarts zegt letterlijk dat het zonde is om met een paard als haar niet te blijven fokken zolang ze het aan kan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:12

Ik heb sowieso nooit echt gefokt voor de verkoop maar ik ben n 2 jaar geleden overgestapt van de dressuur naar de westernsport... wij hebben 2 jaar in de usa gewoond en Dazzle stond toen nog gewoon lekker in de opfok. ik heb in de usa n paint gekocht en tja, dat was n merrie (ben absoluut geen merrie mens!), die daar aan laten dekken omdat t kon en ik zo in Europa nieuw bloed toe kon voegen... dit veulen is letterlijk uniek (staan van die hengst maar 3 nakomelingen in Europa, 1 hengst is geïmporteerd naar Italië en 1 merrie is geboren in Ierland en dan nu mijn hengstveulen) dus dat was mooi meegenomen...

Dazzle heeft hele goede gangen en is kwa maat iets te groot uitgevallen (beide ouders zijn D, hij is E) maar ach, voor mij is dat niet erg en ik gok straks voor de verkoop ook niet...

Karakter is top en kleurtje ook... komt dus wel goed ;)

Waarom ik fok... verbetering van de merrie met als doel n geschikte nakomeling. Mijn huidige merrie (paint) is n tank, ze is zo breed als dat ze hoog is (1.45m) en ik wilde graag n iets groter veulen met wel body maar ook n iets langere bovenlijn... zover als ik t nu kan zien/beoordelen is dat gelukt.

Dazzle z'n moeder had n hele korte bovenlijn en n hele schuine schouder... daar wilde ik dus n wat langere bovenlijn, iets meer body en n wat ruimere schouder uithalen, Dazzle heeft dat dus...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:08

Tja, ik fok met Jazzy omdat ik het toch wel heel erg leuk vindt. Ik rij niet meer met haar, ze kost me dus alleen maar geld. Maar wegdoen doe ik niet, ze is echt mijn paardje (hoewel ze absoluut geen knuffel is, integendeel zelfs). Heb haar al zolang (14 jaar). Maar door verkoop van het veulen, kan ze zichzelf een beetje onderhouden. En ik hoop toch een uniek exemplaar te fokken! Opvolger voor haar heb ik al in de vorm van Phoebe, en die is nog maar 5, dus ik heb nog geen andere opvolger nodig.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:06

CubaLibre schreef:
Ik kom mijn DC nakomeling ook weer even showen :)

[ [url=m/c1vJYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/37kZld.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/35xErx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgende week word hij alweer 5... tijd dat hij weer onder het zadel gaat ;)

<3 wauw mooi paard heb je daar! Uit watvoor merrie komt hij?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:19

Thanks! Hij komt uit n vosbonte tobiano merrie van 1.46m (moeder van die merrie was tinker x new forest, vader was volbloed arabier)...

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:17

Dan is hij mooi groot geworden!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:28

Mag niet klagen ;)

Hij was als pasgeboren veulen al best groot (91cm) dus toen gokte ik ergens al dat hij mss groter zou worden dan paps en mams... zal 'm volgende week eens opmeten (eerst n meetlat scoren ;) )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:18

Beetje onverwacht krijg ik toch ook nog cremello (kleinklein) kinderen dit jaar. Odin (opa cremello) heeft twee merries gedekt afgelopen jaar. De eerste was evy een appaloosa en de andere devaney (dochter van cremello) ben er wel heel blij mee.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 11:39

Een kleine update hier van mijn kant.
Ik zag al een foto van Ivy voorbij komen op haar nieuwe plekje.

Een paar maanden geleden heb ik Ivy verkocht.
Ze staat nu op een heel fijn plekje aan huis samen met haar moeder.
Kylah is namelijk in bruikleen mee gegaan.

Het was even een hele overgang maar ik moet zeggen dat 2 paarden (naast mijn fulltime baan) wel beter te combineren is dan 4. Het stelt me gerust dat ik weet dat ze op een super fijne plek staan, op 15 minuten van mijn huis af, dat we er altijd heen kunnen en dat ze gewoon weer bij mij terug komen op het moment dat dit nodig zou zijn.

Ik ben momenteel lekker aan de gang met mijn bijna 4 jarige palomino ( paard) merrie. Dus heb mijn handen wel vol. Ben stiekem wel aan het oriënteren op een leuke hengst voor haar ) McJonnas x Lord Leatherdale)
Daarom wel erg benieuwd naar de veulentjes van dit jaar!
@Marjolein, welke van jullie hengsten fokt het grootst door? Dae is nu 1.62m en nog nog wel wat aan het groeien.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:16

Oh, Kylah, heb je foto's van jouw palomino paard? Ik ben heel nieuwsgierig :D Heb zelf een combi van Don Carino x paard, zij is nu een jaarling, maar gezien haar maat zal ze ook paard gaan worden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:20

Mijn grootste komen uit de djamai lijn. Maar mede ook omdat beide merries wat groter waren. Hengstje van djamai is nog afwachten nu nog geen jaar oud.
Mijn ene djamai is een e geworden, de andere nu twee en grootste van de twenters die ik nog heb.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 12:51

Ik moet echt even nieuwe foto's maken, deze zijn van vorig jaar.
Maar dan hebben jullie ongeveer een beeld

Afbeelding

Afbeelding

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 13:04

Suffie en Lailapri: hebben jullie foto's van de jonkies? Ben heel benieuwd. Heb tot nu toe eigenlijk alleen maar goed gekeken naar Cremello omdat ik zeker een valk of palomino bij de bruine wilde fokken. Daarom niet zo goed naar Djamai en Carino gekeken.