Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:00

Ik heb een vraagje over Jazz paarden.
Klopt het dat ze nogal "wild" (weet geen ander woord om het te omschrijven) zijn tot hun 4jaar en dat ze daarna rustiger worden?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:42

@Ella_ De meeste Jazz nakomelingen hebben vaak niet een makkelijk karakter, het zijn meestal wat heethoofden. Ken zelf ook een Jazz merrie, deze is juist heel makkelijk en relaxt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:46

Ik heb een Jazz van 1,5 en op het moment echt een schat van een dier. Helemaal niet wild of druk.. Maar wel een karaktertje..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:21

Het ligt er ook maar net aan hoe je ermee omgaat. Ga jij ernaast lopen van ' OHHH, het is een Jazz als hij maar niets geks gaat doen' dan gebeurd er 9 van de 10x wat. Maar doe je gewoon normaal relaxed en ben je niet al te pietepeuterig zijn het gewoon onwijs brave en lieve paarden.

Mijn Jazz gaat ook gewoon mee het bos in. Ook gewoon mee naar alle wedstrijden of het er nou kijkerig is of niet. En die van mij was eerst ook niet mak, mn moeder lag er iedere wedstrijd af omdat hij het juryhok overal eng vond. Maar ik heb hem een keer verteld dat dat niet zo eng is en heb nu nergens meer last van :). Hij blijft altijd wel een beetje kijkerig, alleen nu gaat hij niet wegspringen of andere maffe dingen doen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:29

Helemaal mee eens :D Volgens mijn vriend maak ik mijn paarden altijd veel te braaf.. Maar dat komt omdat ik zelf dan niet onder de indruk ben, en dan zijn de paarden het ook niet. Ik heb hier ook een andere merrie staan; erg druk en schrikkerig etc. zolang ik haar gedrag negeer is het echt het braafste paard op aarde. Zodra ik er op in ga is ze ineens weer de oude schrikkerige en drukke merrie...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:00

Ik heb ook nog nooit en lastig paard gehad qua kijkerig (Al waren ze niet blind of doofstom). Doe ook gewoon altijd alles met ze. Toen mijn Vivaldi nog 3 jaar was zat ik er al achterste voren op zonder zadel met een halstertje. Nu is het een van de makste paarden van stal :)

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:27

elvin gaat goed.
inmiddels goed zadelmak en loopt braaf zijn rondjes met bijzet.
Morgen komt de TA en daarna wordt het tijd voor de volgende stap :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:57

Ik snap niet waarom de meeste je "raar" bekijken als je zegt dat je een Jazz hebt.
Een vriendin van me heeft een Jazz. Die heeft wel wat Karakter maar is echt een heel lief paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:03

Ik volg dit even. Ik hou van Jazz(nakomelingen) en het is leuk om ieders ervaringen te lezen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:41

Leuke verhalen en foto's van prachtige Jazz-nakomelingen weer voorbij zien komen.
Ik ben zo trots op ons Jazzje, Etoile! Kathleen van Winden (KG_Images hier op bokt) is haar aan het beleren en gisteren zou ze voor het eerst gaan hangen. Etoile was zo braaf en vond het allemaal wel prima dat ze gelijk erop is gaan zitten en een stukje heeft gestapt!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:14

Wauw! Dat gaat dus hartstikke goed! Leuk hoor! Laat je haar zadelmak maken of ook helemaal doorrijden? En natuurlijk willen we binnenkort foto's :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:59

Ja echt super hoor. Omdat Kathleen ook de instructrice is van mijn zoon Max voor wie de merrie bestemd is, gaat het in overleg. Hij rijdt nu onze 4-jarige Valeron, daar is hij zelf als eerste op geweest (hangen en zitten) onder begeleiding, hebben we door iemand anders wat later een stuur en rem op laten zetten (die is toen 3x geweest) en toen heeft hij het weer verder opgepakt met veel begeleiding. Dat gaat momenteel erg goed. We moeten maar even kijken hoe dit gaat. Voor mijn gemoedstoestand is het handiger als Etoile iets meer doorgereden is hahaha.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:25

Haha ja, dat wil ik wel geloven. Toch anders als het je zoon is die er op moet. ;)
Ik ben ondertussen 7 maand zwanger, zou het erg leuk vinden wanneer mijn kinderen de paardjes ook leuk gaan vinden :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:04

Eerste kindje? Spannend. Ja ik ben zo iemand die overal spoken ziet haha, toch gaat het steeds beter al vond ik zijn oude pony eigenlijk groot zat LOL

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:09

Ja de eerste :) Haha dat wil ik wel geloven.. Hoe oud is hij?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:44

Hij is al een tijdje 16, dus ik zou me niet meer zo druk moeten maken hahaha *schaam*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:03

Haha, het blijft je zoon toch? Beter zo, dan dat je denkt; laat maar.. Dan is hij ineens nog máár 16..

Heb je nog fotootjes van je Jazz?
Ik zal binnenkort ook weer eens een paar maken. Heb er wel wat, maar die zijn allemaal van de achterkant etc. Ze staan bij ons op héle ruime weilanden, maar het lukt me maar niet om een actie foto te maken.. Meestal als ze aan het stoeien zijn, houden ze op wanneer wij erbij komen. En het is te ver weg om te kunnen bereiken met de camera.. (land is denk ik wel 3 á 4 km :o )

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:00

Ik zal binnenkort wat leuke fotootjes maken. Wat ik nu heb staat op mijn mobiel en dat is zo'n gedoe om die eraf te halen (voor mij dan ben nogal een pc nitwit).
Ja jullie land is absurd groot :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:57

Ok leuk!

Ja, heerlijk is dat voor de paarden! Voor ons soms wat minder, als je er helemaal heen moet lopen ;) Helemaal met mijn 7 maand zwangere buik Maar ach, goed voor me :) En ook geen straf hoor, even achter de zeedijk 'wandelen'.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:05

Misschien moet je zo'n golfkarretje aanschaffen :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:53

Ik kom mij hier ook even melden. Heb sinds afgelopen vrijdag een nakomeling van Jazz. Een Jazz x Dublin merrie van 1.63 m. Choice is 5 jaar oud en vos.

Ik kan nog niet echt veel over haar karakter vertellen. Ze moet nog wel goed worden opgevoed want daar schort het nog een beetje aan. Ze is sinds 6 maanden onder het zadel. Vanavond komt de smid (was hard nodig), zal mij benieuwen hoe dat gaat. Ze is pittig, maar wel braaf, eerlijk en een knuffel! Ze moet natuurlijk ook nog heel erg wennen aan haar nieuwe stal en aan mij. Bang uitgevallen is ze ook niet en schrikreactie is alleen even omhoog springen en dan snurken en dan kijkt ze even en is het klaar :D

Choice:
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:12

Mooi koppie! Veel succes met je Jazz

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:20

Bedankt :)

Was even het topic aan het doorlezen! Hele mooie paarden zeg :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:34

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ziet er leuk uit zo!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:25

gefeliciteerd met je mooie aanwinst!! Leuk aansprekend koppie.

Ik had een wat leuke foto's van mijn kleine jazzje,
hij gaat volgende week ruitermak gemaakt worden, longeerwerk gaat nu super goed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding