Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:44

Welkom Margot1001! Heb je ook foto's van je paard? Wel interessant gefokt, Florencio x Ferro. De lossigheid en veer van Florencio en het sterke achterbeen en vermogen tot sluiten van Ferro, als je geluk hebt!

Mijn Florencio staat alleen voor op ijzers. Achter durf ik niet zo goed, ben bang dat hij bij zijn rare capriolen in de wei zichzelf achter dan te hard aantikt. Mijn Z-merrie (springgefokt) staat wel rondom op ijzers, die is heel rustig in de wei en heeft de stabiliteit van ijzers wel nodig. Kan me wel wat voorstellen dat je teveel knie-actie krijgt, dat is bij mij ook een risico. Ik los het op door hem meer over de rug te rijden, dan wordt het voorbeen weer vloeiender en mooier rond. Zijn voorbeen wordt alleen hectisch als hij zich wat vasthoudt. Misschien dat dat voor jou ook helpt?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:50

Maar ze loopt nog niet genoeg op die achterhand om dat te kunnen, en vooral bij spanning (wedstrijd)komt die erge knieactie naar boven, dan is het extra moeilijk om haar over de rug te rijden. Thuis rij ik veel vw nw maar op wedstrijd is het in haar eigen krulletje en gaan met de banaan :Y)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:52

Mijn flo heeft in het begin ook vierkant op aluminium gestaan, ze had hele gevoelige voeten en kon op het hard niet goed lopen. Sinds een paar maanden staat ze op ijzers omdat ze toch te snel slijten.

Margot1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:14

Dankje wel Venetia!

Weet alleen nog niet helemaal hoe het moet om foto's te plaatsen. zal dat nog even een keer uitzoeken! ze is idd leuk gefokt alleen wel erg rank maar wel in verhouding maar ze blijft nog erg jong. Hebben meer daar last van? dus doe nog erg rustig aan!

Ik heb haar alleen ook voor op ijzers vanwege dat ze dan wat mooier gaat lopen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:56

Die van mij heeft ook nog lang gegroeid.. en is nu 5 en ze word nog steeds breder haha. In het begin oogde ze echt als een baby en ook wat iel. Nu sinds een half jaar begint ze echt meer paard te worden :)
Dus ik denk nog even geduld ;)

Margot1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:11

Dat is echt precies het goede woord ''baby'' dat heeft ze bij mij nu ook nog. dan heb ik nog hoop! dankje

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:43

Benthe vorig jaar augustus
Afbeelding
En dit jaar augustus
Afbeelding

Margot1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:51

Wow wat een verschil! ze ziet er echt super uit nu!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:52

thx ;) verschil in kleur is ook echt immens he! Zoals op de eerste foto is ze nooit meer geweest, nog even en ik heb een zwart paard :+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:54

Wat een verschil titsia, net al bij mijn dame. Zie dat bente ook veel donkerder aan het worden is. Josje was eerst ook super licht en word,nu echt een donkere. Ook is ze een beetje uit haar zadel gegroeit! Nu leg ik er maar een heel dun dekje onder anders zit het wat strak.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:56

Haha ik vraag me ook af wanneer het stopt ;)
Eerst had mijn vos echt bijna witte stukken onder haar buik! Niks meer van te zien:p

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:28

Wat een verschil zeg :D echt leuk om te zien!!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:07

He grappig, beetje laatbloeiers dus! Dan gaat dat iele bij Diantha er hopelijk ook nog af :)

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:31

Hier gister ook weer op wedstrijd geweest in de B. Was 2e met 204 en 1e met 198. Was wel een overwinning met een bijsmaak want haar verkoudheid kwam er uit met rijden en bij thuiskomst had ze ook nog 40 graden koorts :\. Gelukkig daalde haar temo 's avonds wel weer wat en ze at ook gewoon goed. Hopelijk is ze snel weer de oude.

Titsia: mijn staat ook alleen voor op ijzers. En wat een verschil zeg op de foto's.

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:28

Welkom margot!

Die van jou is echt veranderd Titsia! Een stuk mooier geworden

Gefeliciteerd marsmars! Mooie punten zeg, wel balen van de koorts. Hoe gaat het nu met haar?

Ik had vandaag ook wedstrijd. Ging absoluut niet, ze had van tevoren d'r hele hooinet zowat opgegeten en had volgens mij erg last van haar buik met rijden, ze wou namelijk de hele tijd stil gaan staan en moest veel poepen (doet ze normaal nooit)
Verder waren de letters voorzien van plaatjes en dacht ze dat de aap haar ging aanvallen }:0 ze sprong bij A elke keer opzij :')
Punten weet ik niet precies, ben namelijk maar gelijk naar huis gegaan. Volgens mij iets van 193 en 200 ofzo, niet echt verdiend,maar wel blij mee natuurlijk :D

Iemand anders nog op pad geweest?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:47

Ja maar dan op buitenrit :D Huifkarren en marathonwagens waren doodeng! Ineen krimpen en echt trillen onder mij, arm schaap :Y)
Plassen wou ze ook niet door, maar ach, nog maar 2de keer op buitenrit, was echt superblij met hoe braaf ze was..

condesa wees maar gerust dat iele gaat er zeker af! En anders blijf je maar beetje op mijn foto's staren, zit echt maar een jaar tussen de foto's in!

Marsmars how das flink koorts zeg, gelukkig lijkt ze aan de beterhand :j

Pasje wie zet daar nou ook plaatjes op! Al moet ik zeggen dat Benthe bij de A ook nog steeds verschiet en daar staat toch echt enkel maar letter A op :Y)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:12

Wauw wat een punten weer allemaal zeg!

ik heb gisteren ook wedstrijd gehad:
het losrijden ging eigenlijk erg lekker, hij was goed aan mijn been en liep erg fijn. Dus hop de proef in! en daar ging het dus weer fout hij kakte meteen al in en was niet meer aan mijn been. weer terug in de losrijbak even gestapt en hem daarna weer even aan het been gezet wat weer super ging instuctrice was er dus die heeft een paar tips gegeven en hop de 2e proef in. Instructrice had gezegt dat ik hem nu toch echt wel een keer heel hard mocht slaan dus zo gezegd zo gedaan mijn hele proef lang best wel flinke tikken uitgedeeld.deze proef ging dan ook echt veel beter en had er zelf best een goed gevoel bij.
de punten vielen erg tegen, eerste proeg heel terecht 172 punten en dre 2e proef had mijn instructrice gezegt dat ik zeker wel boven de 4 andere zou staan die ze had zien rijden. maar helaas was 1 naar laatste met 169! dus het was echt een kl*te dag!!!

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:35

Fijn dat ze braaf was op buitenrit Titsia, het is natuurlijk ook allemaal heel spannend.

Jammer van je punten EL4a! Wel goed dat je hem hebt aangepakt, ik durf dat nooit op wedstrijd :+
Altijd vervelend als je gevoel niet overeenkomt met de uitslag

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:37

Hallo Allemaal :D

Ik dacht doe eens wat anders inplaats van foto's een klein filmpje.

gefilmt van het weekend. Ik heb het gefilmd om eens goed naar mijn houdig te kunnen kijken.
eerst zat ik erg ver naar voren nu soms weer wat te ver terug :P
Ik was dus verder niet echt bezig om haar het beste voortestellen haha...

maar goed dan hebben jullie een beetje een beeld van mijn Flo :D

hier de link: http://www.facebook.com/video/video.php?v=2561528840703

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:21

Hoop trouwens dat jullie het kunnen zien! Hoe ging het rijden bij jullie vandaag?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:09

leuk filmpje Karen!
Wat een leuke Flo :D ik zal mezelf ook eens een keer laten filmen....

Het rijden gaat sinds mijn les vorige week echt veeeeeeeeel beter :D nu lekker doortrainen dat we ooit naar t M kunnen zonder zweep haha

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:14

Leuk paard Karen! Jullie zijn vast zo het L1 door, ziet er netjes uit! :D

Fijn dat het rijden beter gaat El4a1990, dat is soms nog wel een struikelblok als je ineens zonder zweep moet ja :P

Hier gaat het rijden de laatste 2 dagen iets minder, ze moet nu wat mooier gaan draven en meer op de achterhand en dat is nog best moeilijk :+ Eigenlijk ging dat vorige week redelijk goed, maar nu opeens valt ze weer erg op de voorhand :Y)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:39

Dankje pasja en elvira!

Soms is even goed aanpakken nodig! Bij mij is ze zons ook wel eens half half bezig. Dan moet ik haar echt even wakker schudden want ze kan het makkelijk!

En lastig is dat he pasje! hier ook soms met ups en downs maar dat meer opwaardse dat kost ook veel spierkracht.

Ik heb net weer les gehad, ging lekker! Zondag onze 2e selectie binnen!
Krijgt ze morgen lekker vrij :)

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:18

Pasjee: mooie punten hoor en vaak ziet het er van de buitenkant beter uit dan dat het voelt. Heb ik ook vaak last van :+

Titsia: ik ben ook nog niet op buitenrit geweest met haar, alleen nog maar rondjes op het erf gestapt.

EL4a: balen dat je proeven niet fijn gingen. Als ze niet door lopen is echt irritant rijden. Thuis maar goed op oefenen.

Kaaren: leuk paard :j. Hij mag nog wel wat meer bergop komen. Hoe oud is die en welk niveau? Alvast succes zondag!

Ik zit nog in een dubio of ik dit weekend wel start. Koorts was vanaf maandag weer weg, ze is alleen nog aan het hoesten. Vooral in de overgangen omhoog naar draf en galop moet ze even inkomen. Kijk ff hoe ze het morgen onder het zadel doet qua hoesten en dan beslis ik.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:05

hopen dat het beter gaat en je gewoon kunt starten marsmarss!
ik ga volgende week weer op wedstrijd hoop dat het dan beter gaat.