nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:13

Dank jullie wel :)

Wat grappig dat het zo beweegt! Schiet ook al op :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:54

Ik vroeg me trouwens af wat ongeveer een richtprijs is voor een veulen van don cremello.
Ik heb nu zeker niet de intentie om Loïs te verkopen, maar ik ben wel heel nieuwsgierig. Zijn er mensen die ervaring hebben met het verkopen van haar veulen?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:01

Ik heb hier geen ervaring mee, heb wel mensen gehad die mij contacteerden om haar te kopen maar heb altijd gezegd dat ik haar niet weg doe :).

Leuke Ivy!

Jouw merrie ziet er stralend uit, Nessie!

Super tof dat het veulentje zo beweegt :D ! Ik heb Lilith maar 1x zien bewegen toen ze nog in Mariekes buik zat, maar dat heeft ze ruimschoots goedgemaakt achteraf haha.

Nu is ze echt geen baby meer :)
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:07

Knapperd! Mooie gangen heeft ze :)

Verkoopwaarde wisselt natuurlijk zoals bij ieder ander paard. Afstamming (ook aan de moeders kant, ook het sportniveau van de moeder), premies/predicaten, uitstraling en op leeftijd natuurlijk ook het niveau van africhting.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:14

Tnx :). Gangen zijn nog heel erg 'pony' hoor, haar mama beweegt een stuk ruimer. Maar ze is nog jong en onbezonnen, kracht komt nog wel. En zo niet is dat ook niet erg, ze is zo lief, open en mooi dat de rest me niet al te veel uitmaakt :D .

Over de prijs denk ik inderdaad verder wel hetzelfde als jij ook aangeeft. Plus, bij speciale kleurtjes is het vaak wat de liefhebber er voor over heeft denk ik, sommige mensen willen graag een bepaalde kleur die ook de waarde mee bepaalt, zelfs al is de afstamming langs moeders kant dan minder. Het hangt er van af met welk doel de kopers op zoek zijn naar een dier denk ik.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:32

Voor een vriendin keken we naar volwassene D/E pony's met een kleurtje (valk/palomino), deze kosten gerust (met een beetje uitstraling en een gewoon papier) 5500-12.000 euro, van groen tot op Z niveau. Veulens hebben wat mij betreft wel meer te maken ook met de prestaties van de ouders. Van rijpony/rijpaard veulens wederom met kleur zie je ze over het algemeen staan tussen de 2000-4000 euro +/-, afhankelijk van uitstraling/afstamming en inderdaad wat iemand er voor over heeft.

In Duitsland zijn paarden en pony's bijvoorbeeld ook al duurder. Mijn vorige Haflinger had ik te koop voor 3000, wat ze hier aan de prijs vonden en uit Duitsland kreeg ik allemaal telefoontjes waarom hij zo goedkoop was, of hij ziek was.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:47

Ik heb geen idee wat de veulens waard zijn. Ligt inderdaad aan een hoop dingen. Daarbij heb ik natuurlijk niet de intentie die van mij ooit te verkopen. Al heb ik wel regelmatig de vraag gehad of hij te koop is of niet.

Ben gister weer even bij hem op bezoek geweest. Hij doet het goed en word weer blond tussen alle donkerbruine haren door. Zal hij dan echt weer licht worden?

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:54

Knap koppie! Zelf weet ik nog niet of ik het veulen aanhoud, maar dat zie ik dan pas :) Ligt aan wat eruit komt en hoe mijn 3 jarige hengst zich (straks onder zadel) ontwikkelt.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:44

Ine23 schreef:
Nu is ze echt geen baby meer :)
[ [url=m/4ssZGc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al heel leuk uitgevouwen! Ben benieuwd hoe die t straks onder t zadel gaat doen

Bedankt trouwens voor de reacties.
Lois heeft straks half papier. De merrie is niet officieel uitgebracht maar doet t wel leuk in zowel de dressuur als cross.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:44

Myrthee_ schreef:
Ik heb geen idee wat de veulens waard zijn. Ligt inderdaad aan een hoop dingen. Daarbij heb ik natuurlijk niet de intentie die van mij ooit te verkopen. Al heb ik wel regelmatig de vraag gehad of hij te koop is of niet.

Ben gister weer even bij hem op bezoek geweest. Hij doet het goed en word weer blond tussen alle donkerbruine haren door. Zal hij dan echt weer licht worden?

[ [url=m/B6rvvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel duidelijk een licht snuitje

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:55

Gerdien, dat heeft zijn mama ook.. maar die is verder bijna zwart. Gelukkig lijkt er toch wat blonds tussen de donkere vacht te komen :)
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:59

_Gerdien_ schreef:
Ik vroeg me trouwens af wat ongeveer een richtprijs is voor een veulen van don cremello.
Ik heb nu zeker niet de intentie om Loïs te verkopen, maar ik ben wel heel nieuwsgierig. Zijn er mensen die ervaring hebben met het verkopen van haar veulen?

Ik heb vorig jaar mijn Don Cremello hengstveulen verkocht. Moeder is een Jazz en heeft M2 gelopen.
Dotan had een 1e premie op de keuring gekregen. Hij zal hoogswaarschijnlijk ruim boven de 1.60 worden. Laat ik zo zeggen, ik heb hem voor een leuke prijs verkocht. Pb maar voor meer info.

Ik ga zaterdag trouwens bij hem kijken! Zo leuk om hem weer even in het echie te zien.
Ik krijg wel regelmatig foto's en filmpjes, maar in het echt is toch veel leuker!

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:58

Myrthee_ schreef:
Gerdien, dat heeft zijn mama ook.. maar die is verder bijna zwart. Gelukkig lijkt er toch wat blonds tussen de donkere vacht te komen :)
[ [url=m/fl3nVM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe merrie heb je!

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van vandaag
Loïs is echt een kleine bandiet, maar zo lijkt ze zo lief

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:47

Dankjewel Nessie :)

Dankje Gerdien! Lois heeft ook een knap koppie zeg. En ook brutaal dus. Klinkt bekend haha

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:13

Vandaag bij Dotan op bezoek geweest. Wat een heerlijk beest! Zo rustig, kon hem lekker overal kroelen. Hij krijgt heel veel donkere vlekken. Volgens mij heeft Jazzy dat ook. En op andere plekken is ie weer heel licht, bijna wit. Heel apart.
Afbeelding

Afbeelding

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:26

Sunshine begint gelukkig weer wat donkerder te worden. Die was bijna wit

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janneke584 op 17-04-16 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:32

Je foto's doen het (bij mij) niet

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:17

Zijn er hier mensen die Don Cremello een (kwpn) rijpaard merrie hebben laten dekken?

Ben wel benieuwd naar foto's van deze veulens/nakomelingen en waarom gekozen voor deze combinatie?

Kan je ook gewoon een papier krijgen bij het nrps of kwpn?

Twijfel namelijk heel erg. Ik heb een Jazz kwpn merrie (voorlopig keur PROK (dit najaar hopelijk elite sport) die nu drachtig is van kwpn hengst Floris (v. Negro)) en een D-pony nrps merrie (die nu 2 jaar is, dus die gaat dit jaar zeker nog niet naar de hengst, misschien volgend jaar afhankelijk hoe ze is en zich ontwikkeld heeft). Wil graag een keer een E-pony/klein paard voor mezelf fokken met als aller belangrijkste een heel goed karakter, verder goede bewegingen en goed exterieur. Nu wil ik beide merries in zetten voor onze beginnende fokkerij in Zweden straks, de D-pony merrie om fijne sport (dressuur)pony's te fokken in de D maat (die uiteindelijk ook zeker bij een Du Bois hengst zal gaan! Maar ik denk dan Goldstar of misschien Cassanova) en mijn jazz merrie om fijne kwpn dressuur paarden te fokken.

Nu gaan we dit jaar emigreren naar Zweden en nu besloten om mijn jazz merrie waarschijnlijk toch niet te laten dekken dit jaar door een kwpn hengst (wij willen even sparen voor de emigratie en aangezien kwpn hengsten al snel boven de 1.000 gaan alleen al voor t dekgeld excl bt...), maar vind t ergens ook zonde om haar leeg te laten.

Dus bedacht me nu waarom dan nu niet haar laten dekken voor een E-pony/klein paard voor mezelf (was er voorheen nog niet overuit of ik mijn Jazz merrie zou laten dekken door een D-pony of de D-pony merrie door een dressuur paard, maar denk dat ik met mijn kwpn merrie een fijnere nakomeling kan fokken met een d-pony hengst). Volgend jaar gaat ze sowieso zeker weer bij een kwpn hengst. Nakomeling van de pony hengst is dan ook niet bedoeld voor de fokkerij of de verkoop, maar puur als een fijn paard voor mezelf om mee te kunnen rijden en/of mennen en mee op concours te nemen in Zweden (waar een E-pony ook gewoon een klein paard is).

Ik denk zelf dat DC wel heel goed bij mijn merrie kan passen. Hoop dat t veulen dan karakter krijgt van beide (merrie heeft echt top fijn karakter en totaal geen jazz of uniform karakter) en ook de goede bewegingen mee krijgt met name de super draf van mijn merrie. Echter vind ik t wel belangrijk dat t veulen ingeschreven kan worden bij t nrps of kwpn (t liefste zelfs KWPN). Is dit mogelijk? Stel dat ik t veulen wel ooit wil (of misschien zelfs moet...) verkopen, is een pony/paard met papier toch een stuk interessanter dan zonder.

Twijfel nog wel hoor (merrie is volgende maand uitgeteld), ook goed mogelijk dat ik er toch nog een kwpn dressuur hengst op zet of toch leeg laat dit jaar... Maar zou wel graag zien en horen hoe Don Cremello x kwpn/rijpaard nakomelingen geworden zijn! Misschien zelfs wel uit een Jazz merrie? En hoe groot ze geworden zijn? Zag namelijk dat er nakomelingen uit D-pony merries toch ook (richting) de E maat gaan, dus een maat zo richting de 1,55 zou dan wel te halen moeten zijn? Iets kleiner of groter mag natuurlijk ook, ben zelf niet zo groot (pas ook prima op een D-pony, maar wil wel echt graag groter dan 1,50 ivm wedstrijden in Zweden dat die tussen de paarden mee kan). Merrie zelf is 1,66m., dus ook niet enorm groot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de merrie waarover ik twijfel om haar door Don Cremello te laten dekken. Of denken jullie dat een andere (wel graag een Du Bois hengst! Ben namelijk echt fan van deze pony hengsten) pony hengst haar misschien beter zou passen?

Sorry voor mijn lange verhaal. :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:23

Hier komt er 1 aan, al is mijn rijpaard aan de kleine kant (kleine 1.60). Veulen wordt ingeschreven bij het NRPS. De merrie zelf is van Wup. Er is iemand eerder met een DC x Jazz geweest hier! Het enige is dat je met een schimmel nog steeds kans hebt dat het paard later gaat schimmelen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:26

Nou Quir je wordt op je wenken bediend. Ik heb vorig jaar een DC veulen gehad uit mijn Jazz merrie. Een paar posts hierboven staat ie. Hij is nu bijna 11 maanden. Hier een foto van hem als veulentje
Afbeelding

1 dag oud
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:18

Oh helemaal leuk een DC uit een Jazz. :D
Hoe groot is hij nu ongeveer? Welke maat verwacht je dat hij gaat worden? Vind m wel echt heel goed gelukt! Zo te lezen ook een fijn karakter, dat vind ik t aller belangrijkste voor deze combinatie en t doel wat ik met t veulentje heb. Zil is echt een hele fijne en ook goede merrie met super lopen, dus ik hoop dat ik zo een heel fijn paard in een kleinere maat kan fokken. Nu heeft DC (vind ik) geen pony gangen en dat is ook precies wat ik zoek en wat ik ook graag terug wil zien.

Hoe is t lopen van jouw Don Cremello? Heb je toevallig een video van hem?

Ben ook heel benieuwd naar t veulentje uit de merrie van Wup! wanneer is ze aan de tijd?

Ik weet inderdaad dat het veulentje 50% kans op schimmel heeft, maar ik doe t niet per se om de kleur. Denk gewoon dat hij goed bij haar past en kleurtje is natuurlijk mooi mee genomen. Ze is ook bruin geboren, dus met DC kunnen we alle kanten uit qua kleur. Valk, palomino (misschien zelfs smokey black, ik weet niet of DC (dubbel) agouti heeft? Merrie heeft enkel agouti) en dan 50% kans dat t veulen gaat schimmelen, maar dat vind ik niet heel erg. Valk of palomino geboren schimmel is ook gaaf. :D

Niet voor niets ook deze merrie gekocht, sowieso dressuur schimmels kom je niet zo vaak tegen en een schimmel van jazz ook niet vaak. :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:36

Quir, hier ook een veulen uit een KWPN merrie (V. Hamilton x Purioso) van 1.58
Als het goed is word hij een leuke e-pony. Hij zit nu in de D maat denk ik.
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:41

Carrera is nu hoogdrachtig, dus het komt tussen nu en 1.5 week ongeveer. (21 april uitgerekend). :)

Knappe beestjes allemaal <3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:21

Dotan is nu bijna 11 maanden en is 1.39 op de schoft en 1.43 op de kont. Dus lekker overbouwd. Ik schat dat hij tussen de 1.60 en 1.65 uit gaat komen. Hij kan fijn lopen. Ik heb hem vorig jaar verkocht. Toevallig was ik afgelopen zaterdag naar hem toe geweest.

Ik heb uit deze Jazz merrie (overigens 1.69) ook een bijna 5 jarige van Power and Paint en zij is nu 1.60. Ze zal denk ik nog ietsje doorgroeien.

Het ligt er dus ook aan hoe groot je eigen merrie is.