holsteiner Dayano

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:07

Gilly gaat goed. Ze is lekker relaxed op haar nieuwe adres. Zondag zijn mensen komen kijken en vanavond bellen ze om een tweede afspraak te maken, maar er is alweer aangegeven dat de vp te hoog is. Eerst maar eens vragen in welke richting zij denken voordat ik een wildvreemde op het paard laat zitten en de koop uiteindelijk misschien toch niet doorgaat omdat we niet tot elkaar kunnen komen. Ze liep overigens wel braaf, maar ze heeft inmiddels door dat ze ook eigenwijs kan zijn. Dus linksaf als rechtsaf wordt gevraagd...... kind van haar moeder!!! Ze is inmiddels ook iets gegroeid, 1.71m. gemeten en ook weer overbouwd op het moment. Kasteeltje in aanleg!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:52

Oohh dan word ze groot!!

En wel spannend toch opzich kijkers!! Maar je hebt wel gelijk dat je niet hoppate iedere wildvreemde koper erop zet. Terwijl ze dr van te voren al te duur vinden.

En een beetje een eigen willetje mag wel toch! Haha

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:53

Wauw linda-hans, wat een punten, gefeliciteerd !!!

Die Gilly groeit als kool en weet ook al dat ze puber is, hahahaha. Gelijk heb je hoor dat je niet iedereen erop zet. Ik heb dat bij de verkoop van de pony, ze komen langs en mogen hem proberen, maar ik heb besloten dat ze dus niet meer proef mogen springen met hem. Hij heeft daar zulke knauwen mee gekregen dat Kim in de problemen kwam in het parcours met hem omdat hij zo onzeker van die vreemden was geworden. Hij is heel voorzichtig een heeft vertrouwen nodig, dat heb je nog niet van hem als je een keer op hem komt rijden en als je dan tijdens het springen in zijn mond gaat hangen, dan is hij er zo klaar mee en springt niks meer. Dressuur vindt hij geen probleem en dat doet hij ook top.

Met Kim en Cay gaat het niet echt momenteel, mennn wat een dal weer en ze begint het goed beu te worden. Zeker omdat de jonge die ze nu heeft gewoon wel lekker gaat, die wilt ook wel pesten hoor, maar dat is niet erg, alleen Cay is zo gruwelijk sterk dan en daar loopt ze tegen problemen aan. Vandaag was hij in stap niet eens fatsoenlijk rond te rijden. Ik heb er de slof maar aan gehangen, want hij moet ook niet denken dat hij ermee weg gaat komen, daar is hij veel te slim voor. Daarna heeft ze nog wel lekker met hem gereden, maar ze heeft er dan wel goed de pee in. Zo jammer dat hij niet even die knop om wilt zetten, dat als hij een uurtje per dag mee werkt, hij een super leventje bij ons heeft. Zoals hij zich nu gedraagt denk ik dat hij binnenkort op de nominatie lijst komt om weg te gaan. Het is ook niet alleen het paard zijn schuld, ze mist gewoon de echte klik met hem en dan is het allemaal wat moeilijker.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:29

Jammer Kosta, maar ja, er zit Farrington in zag ik en dat zijn echt niet de makkelijkste. Paardrijden is een hobby en dat moet vooral leuk zijn, denk ik. En misschien is het meer een mannenpaard.
Je kunt met de leeftijd die hij nu heeft toch echt wel verwachten dat hij weet wat de bedoeling is, maar wat ik schrijf, de Farringtons kunnen machtig lopen, maar hebben een flinke kop er op.

De mensen zijn toch serieus geïnteresseerd en ze willen nu volgende week de instructeur meenemen. Die mag er wat mij betreft wel even op gaan zitten. Ik begreep ook wel dat ze Gilly graag willen hebben en dat er wel gezegd is dat de vp veel te hoog is, maar ik vermoed dat we er wel uit gaan komen. Dus wordt vervolgd. Hopelijk laat Gilly zich dan van een nog betere kant zien (bitje meer aannemen en iets horizontaler met haar nekkie ;-) ). Qua bewegingen kun je sowieso wel zien dat ze mega-potentie heeft ;-).

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:52

Spannend Diane65, klinkt goed in ieder geval.

Ach we zien het wel met Cay, het is verder echt een onwijs lief paard, maar hij moet idd met zijn leeftijd nu wel begrijpen wat hij moet doen, weet hij ook wel, hij heeft er alleen geen zin in :+

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:52

Kosta, je weet hoe ze het bij de Spaanse rijschool doen he, achterin die slipjassen zitten zakken vol snoepjes. Paarden worden na een oefening ook gelijk beloond met een snoepje. Doen ze het fout, dan is die zweep er niet voor niets. Schijnt erg goed (en duidelijk) te werken. Als Bridie weet dat ik snoepjes in mijn rijbroek heb, heeft ze ook ineens veel meer aandacht voor mij... ;-)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:25

@kosta: hoe gaat het nu met Cay?

@diane: en hoe gaat het nu met Gilly? Is ze braaf? of is ze ondertussen verkocht?

@renate: hoe gaat het met bamba? Al een wedstrijd gepland?

@collendoorn: hoe was het met de osteo? Is Cuba er beter van geworden?

@leonie: en hoe is het daar? Gaat het weer beter met Empi?

Hier hebben we dit weekend regiokampioenschappen gehad! En ik heb echt supertrots op mijn zusje en Diva want ze zijn regiokampioen geworden *\o/* :D in het M2. In de finaleproef hadden ze meer dan 66%, echt supergereden. Dus het 1e weekend van september gaan we weer naar de Hippiade, echt supergaaf!
En Diva liep vooral de finaleproef erg goed en was superbraaf met de parade, fijn paard! <3
Nu op de Hippiade, echt zo leuk. :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:26

Van harte gefeliciteerd linda_hans! Wat een prachtige resultaten!! Leuk dat jullie door zijn naar de Hippiade.
Gilly is nog niet verkocht, kreeg een veel te laag bod voor haar. Volgende week ga ik in Gouda kijken hoe ze het doet en even het zadel van haar moeder er op passen. Die gaat morgen naar de kliniek vanwege rugproblemen en haar zadel is te lang. Dat van Gilly is te krap dus we gaan even ruilen. Gilly heeft haar amazone duidelijk laten weten wat ze van het te krappe zadel vond, t blijft toch een kind van haar moeder, alleen iets heftiger. Dus voorlopig moet ze deze week maar even longeren.
Zelf zit ik nu met een hoogdrachtige fokpoes die elk moment kan gaan bevallen, dus ik kan niet zo makkelijk weg nu. Vandaag is ze nog redelijk rustig, maar ik zie al wat voortekenen. Ik hoop dat ik morgen mee kan Bridie naar de kliniek brengen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:02

Gefeliciteerd met Diva!! Super gedaan!

Vandaag met bamba een wedstrijd gehad, 176 en 169.. Ik ben ziek, en het regende ook nog is vollop. Dus was allang blij dat we zelf fijn hadden gereden haha. Nu hebben we 23 en 30 augustus en 13+14 september in de planning staan!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:03

Wauw wat goed!! Succes op de hippiade !!!

En zonde dat je zo een laag bos kreeg Diane65, maar heel veel haast heb je niet toch?

We gaan de 23e naar de osteopaat het was verzet. Balen maar even niet anders! Sinds van de week wel weer lekker aan het rijden. Hij gaat eindelijk iets rechter lopen zelfs rechtsom gaat het beter alleen de galop blijft een ramp!! Ik kan zelf dan ook niet lekker zitten! Maar het is al beter

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:58

Wat is het stil! Hoe gaat het met alle Dayano's? Is er nog animo voor een clinic met de Dayano's? Anders ga ik nog even verder zoeken met waar Dayano zelf nu is haha! Misschien is het leuk om te kijken waar hij staat en welke ruiter hem rijdt?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:00

Ja leuk leuk Renate!! Ik ben er nog er steeds voor in leuk!!

Cuba gaat deze weken echt beter! Zaterdag in de les (groeps) ging m'n instructrice achter me aan lopen en toen ging hij lopen!!! Zitten en hals erop super fijn.

Maar helaas lukt dat nog niet alleen.

Donderdag heb ik les van lotje schoots, ik ben heel benieuwd

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:29

Lang geleden dat ik op bokt geweest was, maar wat een mooie resultaten komen langs zeg, kringkampioen, regiokampioen, gaaf hoor, allemaal gefeliciteerd !!!!!

Collendoorn, lekker dat Cub goed gaat !!!

Diane, die koper komt vast wel, ik vind het een erg aansprekend paard.

Hier is Kim met Cay en Erena op vakantie geweest naar het adres waar Cay voor opvoeding was geweest en Erena vandaan komt, ze heeft er genoten van het rijden en daar kwam voor dit moment ook de klik met Cay. Tenminste hij bedacht zich dat hij ook wel soms mee kon werken. Ik ken hem en geloof nog niet dat hij het lang vol gaat houden, maar ik merk wel dat slof-straf hem weer vrij snel in het gareel zet. Op dit moment gaat het rijden dus goed en doen ze zelfs al 4 wissels om de pas. Wat dat betreft is het een rare knol, als hij meewerkt, dan kan hij ook echt alles wat je vraagt en is niks een probleem. Ach laat haar nu maar genieten wie weet is het volgende week weer voorbij. Met de jonge merrie gaat het goed.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:59

@kosta: inderdaad lekker genieten van het feit dat het nu lekker gaat!

@renate: doe jij soms morgen mee op Stad ah Haringvliet?

@collendoorn: hoe was je les? Beviel het? En hoe gaat het verder?

@leonie: bevalt het nog steeds?

@diane: hoe gaat met Gilly?

Hier zijn we aan het toewerken naar de hippiade, ben erg benieuwd hoe dat gaat. In de training gaat ze steeds beter, dus ik ben benieuwd.
Het wordt denk ik best spannend als ze een goede proef loopt!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:11

Super spannend hoor de hippiade !! Wanneer is dat??

Wat fijn Kosta dat de samenwerking alweer wat beter gaat, gelukkig maar.

M'n les was pittig!! Maar zeer duidelijk, meneer moet veeeeeel soepeler in z'n lijf (hij houdt zo vast op rechts)
Dus dat was veel meer tempo!! En door vragen kleine voltes opzei voor m'n been enz enz. Dus echt basis! Maar zonder deze basis komt er anders nooit een mooi stukje wijken uit.
Dus was zeker voor herhaling vatbaar!

Alleen nu eerst morgen de osteopaat afwachten

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:16

Fijn dat je les zo goed ging!

Ja linda_hans! Dat ben ik haha, dit weekend 2 wedstrijden en volgend weekend 2 wedstrijden

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:05

Leuk dat je gelijk zo'n resultaat had met je les Collendoorn! Daar doe je het voor!
Renateee, lekker fanatiek aan het starten, knap hoor!
Gilly gaat morgen ook naar de osteopaat en ik heb dan in mijn auto ook een ander zadel liggen want de Wintec is haar al te krap dus rijden gaat nu even niet. En omdat mijn kleine pony Bridie haar zadel niet past want te lang, ga ik morgen even kijken of de Diamant op Gilly wel mooi past. Dan kan Tamara er weer op gaan zitten.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:28

@collendoorn: fijn dat het zo goed ging! De hippiade is 5 en 6 september (6 september is de finale, maar die moeten we eerst zien te halen, dat zal al een moeilijke klus worden).

@renate: dat dacht ik al! Dan zie ik je nog wel. Ik ben vanaf kwart over 12 aanwezig daar, doe in de middag het wedstrijdsecretariaat! Dus ik mag je prijsuitreiking doen.

@diane: altijd lastig he een goed zadel vinden?! Vooral als ze nog zo veranderen in hun bespiering. Wij hebben ook een diamant gehad, maar nu super blij met een Custom!

Pff wat een weer weer vandaag. Het lijkt maar geen droog weer te worden! De weien zijn al nat zat nu!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:19

Wat leuk, dan zie ik je morgen! Hoop dat het wat beter weer is en dat hij zich gedraagd. Zag dat ik meneer luijendijk had, die was vorige keer helemaal weg van caramba haha. Heb er zin in ieder geval!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:07

Linda-Hans, altijd leuk om naar de hippiade toe te werken, zet hem op !!!

Renatee veel succes morgen op wedstrijd.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:05

Nou, na het bezoek van afgelopen zaterdag aan de stal in Gouda heb ik besloten Gilly-Gail eind van de week weer op te gaan halen. Omdat haar mams op dit moment behoorlijk geblesseerd is, heb ik even meer tijd om aan haar te gaan besteden. Eens kijken wat de puber allemaal doet of niet doet en als ik denk dat ze braaf is ga ik er denk ik toch zelf maar eens op zitten... het is erg jammer dat het niet naar mijn zin is uitgepakt, maar ik hou toch liever zelf een oogje in het zeil. Ik heb een te druk bestaan om regelmatig naar de andere stal te rijden om te zien wat er met haar wordt gedaan. Afgelopen zaterdag heb ik haar in elk geval even op haar nummer gezet en had ze wel door dat ze ineens met mij te doen had ipv met het meisje dat haar in bruikleen had. Temperamentje..... ;-) (net als haar mams, allebei heethoofdjes).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:23

Toch Gilly weer naar huis. Ik heb ze ook het liefst daar waar ik ze in de gaten kan houden :D. Ben benieuwd of je er op kruipt Diane! Fotos :D!
Wel jammer dat de koop niet is doorgegaan. Een mooi huisje vinden is natuurlijk helemaal ideaal. Mensen moeten gewoon door dat been heen kijken. Er mankeert verder niks aan.

Super gaaf Linda! Ik ben zo benieuwd hoe ze het in het Z gaan doen, maar dat kan vast niet missen. Eerst de hippiade dus!

Leuk dat ze een klik heeft gevonden Kosta! Hopelijk blijft het nu werken voor die 2. Heel lastig als je niks met een paard hebt om hem toch te rijden.

collendoorn wat zei de osteo? Heeft hij wat kunnen helpen?

renate hoe ging jou wedstrijd?

Het is wat stil geweest hier, ik ben de negatieve toon in ons topic momenteel vrees ik. Na zijn virusje (waar hij vrij snel van opgeknapt is) op wedstrijd geweest. Een prachtige 1ste plek met 72.4% en een voorlopige plaatsing voor de landfinale. Ik moest alleen aanwezig zijn bij de laatste selectie... Helaas mocht dat niet zo zijn.
Empaier heeft een zwaar ongeluk gehad:
[MD] Een liggende operatie aan huis na enorme hoofdwond. Tips?
Dus volledig uit de running nu al sinds 5 augustus.

Wel nog super gave shoots kunnen doen aan de hand:
leonie87 @ [ITP] Franse fotoweek met Empaier by Juliette, Deel 1
Maar geen dressuur foto's waar ik zo naar uit gekeken had ook. Nou ja eerst herstellen dus.

Osteo is vandaag geweest, zaterdag mag ik gaan beginnen met stappen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 06:11

Jees, Leonie87, dat was een lelijke wond zeg! Ik heb zoiets al eerder gezien maar dan in iets mindere mate. Was op een bepaald moment helemaal niets meer van te zien omdat het op tijd was gehecht. Maar het is wel heel triest als je paard eerst een virus onder de leden heeft en dan dit nog een keer er achter aan krijgt.
Ik ben ook blij Gilly weer 'thuis' te krijgen. Als ze nu weggaat, is het naar een nieuwe en serieuze eigenaar. Ik heb mijn instructrice al ingelicht dat ik haar binnenkort wel nodig ga hebben. Zij gaat er ook van uit dat als Gilly en ik weer een band hebben opgebouwd, ik er zelf makkelijk op kan gaan zitten. Eerst maar zorgen dat ze thuis komt en aandacht krijgt. ;-). Volgens mij heeft ze dat nog het hardst nodig ;-).

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:38

Kom ook weer eens aanwaaien! :o

Leonie heeeeel veel beterschap voor Empaier! Wat zul jij geschrokken zijn zeg!
Wel een hele gave shoot en fijn dat je 'm binnenkort weer mag oppakken.

Jammer dat het niet goed heeft uitgepakt Diane! Altijd lastig om dit soort dingen uit te besteden.
Lekker zelf met je knappe paard aan de slag. Veel plezier en succes! Misschien wil je haar wel gewoon houden daarna! :D

Succes alvast op de Hippiade Linda! Top dat je je geselecteerd hebt. Volgens mij zit jij best in een pittige regio? Gezien jullie punten zo gemiddeld belooft dat veel goeds straks in Ermelo! Leuk! +:)+

Lekker op wedstrijd Renate! Jammer dat de puntjes even bleven liggen, maar gewoon lekker kilometers maken! Komt goed!!! Hoe is het afgelopen weekend gegaan?

Fijn dat het wat beter gaat met Kim en Cay! Niks mis met een slofje op zijn tijd hoor wat mij betreft. Duidelijk voor het paard en fijn voor de ruiter. Geen 100 kilo aan de armen en je kunt de slof gelijk laten ontspannen wanneer het goed gaat! :j

Met mijn Dayano alles heel goed! Het is echt een bodybuilder aan het worden. Nog even doortrainen en we gaan (denk ik eind dit jaar) al weer over naar het Z! *\o/* Stang en trens pakt hij super aan en is hij nog fijner op! Ik geniet dagelijks echt enorm van hem! <3
Laatst bijgewerkt door Nexus op 09-02-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:38

Wat is ie gaaf zeg Nexus!!

Nou afgelopen weekend was weer een weekend met erg veel spanning.. Zaterdag stonden we in de file dus erg kort losgereden, daardoor helaas 170 en 158 gereden. Zondag wat langer losgereden en de eerste proef was het weer prijs, hoe erg ik er ook aan reed, hij was niet uit z'n wereld te halen.. Tweede proef ging opzich wel fijn, nogsteeds veel spanning maar we hebben hem uitgereden.. 166 punten.
We blijven gewoon door starten ookal zijn dit niet echt motiverende punten. We gaan gewoon verder met lessen en wedstrijden rijden, het zal ooit wel een keertje komen!