holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:04

Leuk al die foto's !! En wat zien ze er allemaal goed uit. En allemaal
Een vriendelijke uitstraling!
En toch stuk voor stuk allemaal anders.

Kosta het blijft ook echt een jurysport dan erg jammer!! Want ergens gaat het dan niet goed met jureren, want zoveel verschil..... Mag eigenlijk niet kunnen.

Ik heb nog een filmpje van vandaag einde van de les. Was ff pittig!!! Haha meneer was van de week buiten niet te harden..... Hij ziet werkelijk alles!! Schrikt van "niks" en loopt dat compleet onder me weg. zo begonnen we vandaag ook, dus handen eraan gelijke druk veel bezig houden, en recht maken!!! Want meneer ontlast het liefste rechts achter en daardoor treedt hij niet lekker onder.

aan het einde ging hij wel lekker op z'n moeilijke hand! Hij moest er nog iets meer inzakken maar dat vind hij zo moeilijk!! Haha

Laatst bijgewerkt door collendoorn op 24-06-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:22

Vanmiddag wat filmpjes gemaakt van Gilly onder het zadel. Eerste keer los van de lijn in de grote rijbaan.
Ze was onwijs hengstig (zoals alle merries bij ons op stal op het moment...) en erg tegen het been en niet netjes nageeflijk te rijden. Maar voorwaarts en rust is het belangrijkst dus haar hoofd even laten zitten waar hij zat en de stagiaire heeft Gilly toch goed weten rond te sturen, ondanks het sterrenkijken toch heel braaf gelopen. Galopvideootje is wel aardig, kunnen jullie zien wat voor sprongen ze neemt..... Einde van de lange zijde was de stagiaire in drie passen, dacht ze...

collendoorn

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:42

Kijk die gilly gaan!!! Leuk joh, en die beentjes wat schattig. En dat koppie komt vanzelf wel eerst maar voor het been.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:09

Ik zal een van de draffilmpje uitzoeken om hier te plaatsen, ook dan weer zevenmijlspassen. Ze zit zo goed in elkaar dat ze wat betreft haar bewegingsvrijheid van haar schouders nooit last zal hebben van een zadel. Schoudertoppen liggen mooi nog voor de schoft dus het zadel komt daar niet eens in de buurt. Zo anders dan haar mams die schoudertoppen midden onder de schoft heeft, die ook nog wat lager zijn geplaatst. Altijd gehannes met een goed passend zadel. Die moet ik standaard een handbreedte achter haar oksels aansingelen anders zit ik halverwege op haar hals.
Echt, Gilly is het vierde veulen dat ik heb gefokt en zij is echt veruit de beste qua type en bouw (en beweging ook). Maar zeker geen beginnerspaard dus niet geschikt voor rondjes met toeristen op haar rug. ze moet echt de sport in en een band opbouwen met 1 iemand. Zij heeft echt een superconsequente ruiter/amazone nodig die wel heel kalm blijft en haar in haar waarde laat. Omdat de verkoop op dit moment toch niet lukt (Jan en Alleman kan er dus echt niet zo op gaan zitten), heb ik besloten haar in bruikleen af te staan aan de stagiaire (degene die in het filmpje er op zit). Over een jaar kijk ik dan wel weer verder.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:25

Heel klein stukje film van aan het eind van de training, toch even laten stappen en nageven en een klein stukje aandraven en iets doorvragen, zodat ze toch voor de volgende keer iets heeft om over na te denken.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:02

Kijk die Gilly al braaf zijn, top paard !!!

En Collendoorn, wij zaten verder niet zo met het verschil, ze was zelf tevreden en geloof me dat is al heel wat met een super fanatieke amazone, die vindt het niet snel goed genoeg. Maar wat loopt Cuba (als ik het goed heb, ben niet zo goed met namen) daar lekker te draven, gaaf hoor.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:19

Wow wat is ze braaf en wat een beweging!

Hier een hele leuke leerzame week gehad, B.art B.ax vond ik niks, maar daar in tegen, liep hij bij Loes Corsel perfect! Volgend jaar gaan we zeker weer!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:13

Er is vannacht bij ons op stal ingebroken... Alle sloten stuk geknipt! Ze hebben echt gericht gezocht naar de dure spullen. De zadels, hoofdstellen, mijn nieuwe wedstrijdlaarzen. Maar ik denk dat ze zijn gestoord tijdens hun actie want de buit lag nog binnen het hek toen de eigenaar van stal arriveerde om de paarden buiten te zetten..

Godzijdank is alles er nog en is er niks met de paarden aan de hand.. Schrik zit er flink in, dus alle dure spullen maar mee naar huis genomen en voorlopig maar heen en weer slepen...

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:24

Jeetje zeg dat is schrikken!! Godzeidank alles dus nog terug gevonden. Dat is echt mijn nachtmerrie dat al m'n dure spullen weg zijn!!

Leuk renateeee_ was dat echt een week trainen met verschillende trainers?

Dankjewel! Hij liep uiteindelijk ook echt lekker. Helaas is het dan de rest van de week Erg moeizaam op gang komen maar soms was het resultaat uiteindelijk goed maar dan Ben je al 3 kwartier bezig. Hopen dat dat sneller gaat.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:55

Oe ik ben echt gek op Gilly! Wat is ze mooi!

Dat is flink schrikken Rochelle! Gelukkig heb je alles nog.

Lastig is dat als je niet met iemand overweg komt, maar fijn dat de andere je wel kon helpen!

Ik heb hier kei leuk bezoek gehad en die hebben ook onwijs mooie foto's gemaakt.
Een heel klein voorproefje:
Afbeelding
De mooie moeten we nog uit filteren dus die volgen nog hoor :D
En een filmpje met een drone:
https://www.youtube.com/watch?v=NX76lzg ... e=youtu.be

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:26

Filmpje kan ik niet zien.

Maar foto super gaaf!! Zoo braaf, hopelijk ooit met Cuba haha

Echt nogmaals super mooi!!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:45

@diane65: wat super dat je dit doet voor je paard: niet verkopen maar haar laten rijpen bij deze stabiele amazone... :) gaat volgens mij helemaal goed komen... ze beweegt erg goed... ben es benieuwd wat je over een paar maanden voor een filmpjes post! :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:02

Leuk filmpje Leonie87 en fraaie foto!

Dank je wel Rhian, ze staat alweer op de nieuwe stal en al helemaal op haar gemak. Lekker dag en nacht buiten want er mag wel wat vlees op, maar ze heeft gelijk al vriendschap gesloten. Zo dominant ze eerst als veulen was (moeder = alphamerrie) en hoe onzeker ze werd toen ze zes maanden na het ongeluk weer de groep in ging en in elkaar werd getimmerd, zo sociaal is ze nu. Ze vertrouwt echt niet iedereen, net als haar mams, maar Tamara en zij hadden gelijk een klik. Voelt ook gewoon goed. Ze blijft te koop staan, maar dit is voor alle partijen een goede oplossing. Ze leert gelijk binnen de hekjes te lopen, want de rijbaan daar heeft geen hoog hek ;-). Van het voorjaar gaat ze de IBOP doen en hopelijk krijgt ze dan ook het vol KWPN papier.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:28

Spannend hoor Diane65!!

Ben wel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien als er mooie spieren aan komen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:04

Zooo dat ziet er lekker ontspannen uit Leonie! Heerlijk! Bevalt het in Frankrijk?

Super Diane65, heel leuk dat het zo goed gaat!

Collendoorn, op de KNHS week heb ik van 2 mensen les gehad, B.art b.ax en Loes Corsel. De eerste hadden Caramba en totaal geen klik mee, wilde veel te voorwaarts en ongecontroleerd rijden, maar met de tweede ging het echt lekker! Heel fijn gereden.

En we hebben gister een fotoshoot gehad voor een vriendin van mij haar studie
[ITP] Caramba W voor het eerst in the picture!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:34

Hoe gaat het met jullie toppers!!??

Cuba is ff lastig er doorheen te rijden... Houd giga vast op rechts.
En hij vind het instappen rechts achter zo moeilijk! En het uitstappen links achter (denk aan wijken, het instappen gaat al niet je van het maar dan het uitstappen met z'n been gebeurd zo goed als niet)

Hebben jullie hier nog tips voor? Ik heb namelijk giga pech met lessen zaterdag was de les zonder dat ik het wist vervroegd, en vandaag was m'n instructrice uitgeschakeld helaas.

Zo Kom ik namelijk niet aan m'n wedstrijden toe! Haha

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:01

Hier hetzelfde met Cayano hoor, die is er ook zo moeilijk doorheen te rijden, stap en draf gaat nu super, linker galop ook, maar de rechter galop is ook een probleem. Dat houdt ons ook bij de wedstrijden weg. Eerst dacht ik dat het helemaal aan Kim lag, maar met het jonge paardje heeft ze dat probleem niet.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:31

Okee... Toch misschien wel een Dayano kwaaltje, hij heeft moet ik ook toegeven heel snel en lang spierpijn dus ik snap wel dat hij er moeite mee heeft om "door" te gaan.

Al moet ik zeggen vandaag lekker gereden maar nog lang geen L2 niveau

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:33

Wat vervelend Collendoorn!

Bij ons is het vooral dat ik hem in de weg zit met m'n linkerhand.. Ik probeer hier erg op te letten dus het gaat al een stuk beter! Z'n draf is minder fijn als z'n galop te bewerken. We zijn nu 2x per week aan het lessen omdat ik toch graag een keertje met zo min mogelijk spanning op wedstrijd willen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:02

Lekker toch! Zolang je kan lessen ben ik daar groot voorstander van!! Want dat is echt de oplossing.
Morgen in de groepsles hopelijk helpt dat iets.

Ik ken het wel trouwens ik heb het met m'n rechterhand, die hou ik vast en daardoor laat hij niet los en pakt links niet aan...

Galop is vaak makkelijker idd.

Maar met jou spanning wat bedoel je dan? Dat hij niet lekker door z'n lijf loopt? Of echt meer stress?

Cuba is wel een fijn paard om te rijden laat ik dat wel voorop stellen. Want zet iemand anders erop en ze rijden er mee weg.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:10

Meer dat hij niet fijn door z'n lijf is, wat mede door mijn linkerhand komt. Maandag liep hij héél fijn, dus hopen dat we dit vast kunnen houden! Hij is van zichzelf een paard dat zich snel druk maakt, en dan kropt hij op in z'n nek, en zet z'n rug vast. Maar dit kunnen we er al sneller uitrijden!

Ik hoop dat je groepsles helpt idd! Altijd fijn, iemand die even kan zeggen wat je moet doen!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:22

Zo daar ben ik weer eens!
Ik zie heel veel mooie foto's en filmpjes, wat zien de Dayano's er allemaal goed uit!

@renateee: hopelijk blijft hij zo fijn lopen! En rug vastzetten is altijd erg vervelend. En zelf proberen lekker relax te rijden, dat scheelt ook heel veel.

@collendoorn: Cuba gaat fijn dus?

@kosta: hoe gaat het met Kim en Cay?

@leonie: wat zit je daar toch schitterend! Hoe gaat het verder? je draai al helemaal gevonden?

@diane: hoe gaat het met Gilly? Nog steeds fijn?

@annetjuuh: hoe gaat met je mooie schimmel?

Volgens mij ben ik alsnog mensen vergeten maar goed.
Hier gaat alles goed! Diva is weer helemaal terug na lekker een winter minder gedaan te hebben. Ze zijn hard aan het trainen voor de overgang naar het Z, maar eerst gaan we nog een keer naar de Regiokampioenschappen :) ! Ze hebben zich afgelopen zaterdag geplaatst en zelfs kringkampioen geworden. In de laatste proef reden ze 213 punten :wow: :o :D !!!!
Echt supergaaf! Met zelfs negens op het protocol. We waren erg tevreden na afloop van de proef al, ze liep zo fijn. En het is ook erg prettig dat een jury dat fijne gevoel beloont.
Nu mogen we begin augustus naar de regio, ben benieuwd hoe dat weer gaat lopen. :D
Verder nog mensen die meedoen met selecties of andere wedstrijden?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:32

Wauw wat goed!!! En echt dikke punten super fijn!!! Heel veel succes met de regio!!

Cuba gaat echt met kleine momentjes fijn. Maar er echt lekker doorheen gaat hij niet.
We zouden zaterdag naar Limburg gaan naar een osteopaat, maar gaat helaas niet door pas in aug. Dus dan weet ik nog niet of er iets niet lekker zit of gewoon stug... Maarja!!

Wel zondag een heerlijk rondje buiten gedaan. En ondanks dat hij heel groot word en mega gaat draven.... En helaas bijna botsing met een auto door stomme Schotse hooglanders (hij snapt überhaupt niks van koeien en schapen)
Een heerlijk ritje en in her verkeer super braaf

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:38

Ik had niet anders verwacht Linda! Het is gewoon een super combi en dat gaat helemaal goed komen in de Z! En gefeliciteerd met het kringkampioenschap :D

Hoe gaat het nu collendoorn? Empi kan soms wel eens even vastpakken maar als ik dan weer even vertel dat het loslaten is, is het weer goed. Lengtebuiging blijft hij wel wat lastig vinden, maar ja er zit concorde in (moeder) en dan krijg je dat. Die zijn meer plank gericht :P
Edit: tegelijk post, lees het al ;)

Ja ik zit hier heerlijk. In augustus komt er een professionele fotograaf! Heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Momenteel ben ik even uit de running. Empaier heeft een virusje opgelopen en hoest her en der wat. De DA is zaterdag al geweest en hij heeft meds gehad en krijgt nu nog wat anders door het voer (allemaal homeopatisch) en nu zou het met 2 weken over moeten zijn. Erg balen want onze volgende wedstrijd staat de 26ste gepland. Ik wil alleen gaan als hij echt fit is en als ik goed heb kunnen trainen. Dus even afwachten tot het einde van de week.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:16

Wauw jeeyje zeg!! Wat een super punten, heel veel succes op de regio!

Fijn dat een goede stukjes tussen zitten Collendoorn, ik hoop dat het na de osteo beter gaat!

Beterschap voor Empaier!

Bamba gaat echt lekker de laatste tijd, volgende week weer een wedstrijdje. Z'n kont begint ook eindelijk een beetje bij te komen qua bespiering, en dat voel je ook tijdens het rijden. Gaat gaat lekker om het zo maar te zeggen hahaha