Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:12

carrembally schreef:
Ben benieuwd wie r nog meer komen vanavond. Heb gehoord dat Marcel de boer een gekneusde rib heeft Vingers aflikken Van een paard afgevallen.. Ben dus benieuwd wie Sydney rijdt vanavond...

Hij heeft overigens een kopstoot van een paard gehad, terwijl hij op een ander paard zat.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:37

tienus63 schreef:
Hij heeft overigens een kopstoot van een paard gehad, terwijl hij op een ander paard zat.

Hoe doe je dat??
je zit op paard 1 en je krijgt een kopstoot van paard 2 Verward

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:26

Ja ben ook wel benieuwd en Marcel is ook nog niet zo klein.
Of kwam het door de val????

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:26

Het was weer gezellig op de hengstenshow! Maar ik hou t voor gezien..morgen weer een drukke dag.

Sydney liet zich ontzettend goed zien..hij sprong zonder moeite over een hindernis die helemaal boven in de staanders stond..en dat met een gastruiter (de broer van Marcel)

Ons veulen ging ook lekker vond ik! Hij is weer een hele ervaring rijker!!

Whatje ging ook heeel appart door de baan! Super!!

oh ja marcel had een kopstoot gehad van t paard waar hij opzat...toen hij van t paard af ging..heeft hij op 1 of andere manier zn ribben gekneusd..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:33

te laat gelezen hihihi.
Hoop dat jullie lol gehad hebben!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:46

Het was gezellig en druk.
Sydney liet zich inderdaad goed zien, maar ik heb de indruk dat hij zich het afgelopen jaar zeer positief aan het ontwikkelen is.
Hij lijkt makkelijker te springen dan een paar jaar terug.
Het lijkt wel of hij beter gebruikt maakt van de mogelijkheden die zijn lijf biedt.

Whatje was geweldig.
Nooit in de gaten gehad dat het zo'n Prachtpaard is.
Het was genieten om te zien hoe Zooist van haar optreden met Whatje genoot Go jij! Go jij! .
Ze nam en kreeg de tijd om Whatje goed te laten zien, publiek waardeerde het zeer dat ze er was.

Ondanks haar extreem lange benen, past ze perfect op hem.
Ik heb alleen maar positieve reacties over Whatje gehoord.

De twee Sydney veulens die er vanavond waren leken wat beknopter van bouw dan CR, maar wel met een hele fijne beweging en schwung in de kleine lijfjes.

Verder werd nog de 3 jarige aangewezen Sydney nakomeling getoond, ook een heel gaaf beest om te zien.
Niet helemaal zo'n mooi gezicht als zijn vader, maar desondanks een plaatje om te zien.
Ook een hele gave kleur, als CR zo mag worden Vingers aflikken

@ Zooist; de "hoestdrank" is koud het lekkerst.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:38

Verslag
Hengstenshow bij Klaas Wilting in
Dalen / Wachtum vrijdagavond 9 maart 2007

Gastoptreden, op verzoek van de heer Klaas Wilting, van
Whatnow (Sydney x Weratosthenes x Komeet x Lector)
Fokker van Whatnow (voorheen Wydney genaamd) is de 83-jarige heer Nieborg.
Eigenaar en amazone is Malene Notenboom.

Organisator van de hengstenshow: Klaas Wilting
Presentator van de hengstenshow: Bert de Ruiter

Met de trailer van Krimpen aan de IJssel (Rotterdam) naar het plaatsje Wachtum / Dalen (via Vianen en Ommen) is toch wel de langste trailer-rit die Whatje ooit gemaakt heeft op nog geen 4-jarige leeftijd!
Hij heeft zich als jonge ruin keurig gedragen op de trailer tijdens deze rit.

Deze lange rit was voor de voskleurige Whatnow (eigenaresse Malene Notenboom) van belang om zich als zoon van de hengst VDL Sydney te presenteren op de hengstenshow van Klaas Wilting als 1 van de DRESSUUR-NAKOMELINGEN van VDL Sydney.
"Dressuur" -nakomeling zeggen wij met nadruk omdat de nog jonge hengst VDL Sydney volledig springgefokt is. Echter; de hengst Sydney wordt door fokkers voor EN dressuurmerries EN springmerries gebruikt!
Sydney fokt grote, hoogbenige, rassige, langgelijnde rijtypische veulens die zeer goed kunnen bewegen. Niet te vergeten is het bekende “edele” sprekende hoofd van de hengst VDL Sydney wat hij veel doorgeeft aan zijn kinderen.

Een "presentatie" van Whatnow en Malene Notenboom was het zeker voor het publiek op de tribune die op de hoogte waren van de komst van o.a. de hengst VDL Sydney en zijn 4 nakomelingen. Dit waren 2 veulens van 2007, 1 springgefokt en 1 dressuurgefokte nakomeling die zich erg mooi toonden in de binnenmanege van Manege Norwiek in het kleine plaatsje Dalen.

Voor de nog geen 4-jarige Whatnow en zijn eigenaresse Malene Notenboom was het dubbel spannend. Ondanks dat Whatnow, met gemak, in 11 dressuurproeven, 24 winstpunten bij elkaar heeft gelopen en al een beetje "publiekservaring" heeft, blijft het spannend om als jong en "onervaren" paard rustig te blijven in een arena waarvan de gehele lange zijde volgepropt zit met klappend publiek en luidsprekers waar gezellige maar hele harde muziek uit komt denderen. Deze "sensatie" is voor menig jong paard een drama en vooral moeilijk om rustig te blijven!

De ingang van de binnenmanege was toch eigenlijk wel een “attractie” voor iedereen om daar te kijken naar de hengsten die binnengebracht werden. Hengsten die de muziek al in de verte hoorden, werden steeds onrustiger naarmate zij dichter in de buurt van de binnenmanege met muziekboxen kwamen. Ook voor de tuigpaardhengsten was dit "binnen komen" in de binnenmanege mega-spannend! De schimmelhengst Victory kwam met 4 begeleiders (!) binnen als een stuiterbal die tot bedaren gebracht moest worden binnen in de manege. Het liefst wilde deze tuigpaard hengst een keuze maken uit 2 dingen: OF ter plekke ontploffen OF als een kanon zijn knie-actie laten zien in de arena en het kabaal van de boxen zo snel mogelijk vergeten. De 4 mannen die hem begeleidden gingen (en kwamen) natuurlijk voor het laatste.

Voorbereid op een eventueel onrustige Whatnow heeft Malene Notenboom zich nuchter opgesteld naar haar paard toe en heeft het losrijden opgepakt op de wijze wat ze ook in het verleden op de "gewone" wedstrijden heeft gedaan. Vertrouwd, rustig en kalm, wat ze ook overbracht naar haar jonge ruin Whatnow.

Whatnow heeft zich tijdens het losrijden zeer braaf getoond. Hij kon rustig stappend tussen de hindernissen door, bevond zich tussen hengsten die wat hindernissen sprongen en liet zich absoluut door niemand gek maken. Niet door de muziek, niet door de aanwezige (onrustige) hengsten en al helemaal niet door het publiek wat tot in het dorp Dalen te horen was met hun applaus en voetengestamp op de tribune.

Whatje werd omgeroepen om de hoofdring te betreden. Hij keek een moment naar het publiek, keek weer voor zich uit en schrok van een plantenbak naast een hindernis en zette zijn hele lijf op de handrem. Verstokt keek hij naar de plant in de plantenbak die volgens hem daar helemaal niet hoorde te staan. Publiek werd stil. Malene Notenboom dreef hem precies op tijd flink voorwaarts en Whatnow was zijn handrem alweer vergeten en zette het verstokken om in een spetterend drafspektakel! De andere lange zijde waar zich de tribune met honderden mensen bevond keek hij heel even vreemd naar. De daaropvolgende 10 minuten hadden Whatnow en Malene Notenboom maar 1 doel: Werken, genieten, showen en het publiek “dienen” waarvoor het gekomen was: Nakomelingen kijken van o.a. de hengst VDL Sydney!
Luisterend naar het enthousiaste publiek wat applaudisseerde voor Whatnow en zijn eigenaresse was zeer succesvol en waren ze dik tevreden over de presentatie van Whatnow!

Er was een programma ingezet voor Whatnow maar vooral voor de 83-jarige fokker van Whatnow die ook naar deze show was gekomen om zijn fokproduct weer eens te zien. Onder presentatie van de heer Bennie de Ruiter heeft Whatnow vele ronden zijn stap, draf en galop voor het publiek getoond en werden de fokker de heer Nieborg, Whatnow en zijn eigenaresse Malene Notenboom naar het midden van de arena geroepen door de heer Klaas Wilting.

De heer Nieborg werd in het zonnetje gezet met een bos bloemen en een cadeau omdat hij het zoveelste mooie paard heeft gefokt. Eveneens werd er door de heer Wilting toegespeeld naar de heer Nieborg dat het misschien toch niet zo’n slim plan was om Whatnow als, toen nog, jong paard te verkopen aan een ander…. Dat beaamde de heer Nieborg direct! Desondanks nam hij beretrots zijn cadeaus in ontvangst van de heer Wilting en werden er foto’s gemaakt van hun allen.

Een zeer geslaagde vrijdagavond voor het publiek van deze hengstenshow, de organisator Klaas Wilting, Malene Notenboom met Whatnow en natuurlijk vooral de fokker de heer Nieborg!

Whatnow heeft heerlijk geslapen in het plaatsje Dalen en is pas vandaag (zaterdag 10 maart) weer terug naar Krimpen aan de IJssel.

Via deze weg willen we gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de volgende mensen te bedanken voor hun hulp en gastvrijheid voor, tijdens en na deze spetterende hengstenshow:

Silvia (RZDLover op bokt)
De heer en mevrouw Wilting in Dalen
Familie Wilting in Wachtum voor de goede zorg tijdens de overnachting van Whatnow
Marcel en Kim de Boer
De heer Nieborg sr.
De heer Nieborg jr.
En alle anderen die we vergeten zijn: Namens Malene Notenboom: HARTELIJK DANK!

Afbeelding
Even Sydney in de trailer bezoeken

Afbeelding
Sydney met Silvia en Malene

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Downhill met Sydney

Afbeelding
Neeeee... Whatnow stond niet met Sydney op de trailer....

Afbeelding
Losrijden in de losrijbak

Afbeelding
Fokker van Whatnow de heer Nieborg (Senior)

Afbeelding
Beretrots is hij op Whatnow!

Afbeelding
Even wat energie uit Whatnow rijden voordat hij de ring in moest

[img]tp://www.dekasteeltoren.nl/afbeeldingen/09-03-07-11.jpg[/img]
Malene en Whatnow en op de achtergrond...... VDL Sydney!

Afbeelding
Vader en zoon....

Afbeelding
Het welbekende edele hoofd van Sydney

Afbeelding
De heer Nieborg Junior

Afbeelding

Afbeelding
HET showblok voor het publiek, maar mijn camera trekt dat natuurlijk niet goed...... Boos!

Afbeelding
En mijn camera trekt het ZEKER NIET als deze combinatie ook in VOLLE VAART door de ring heen zweeft....... Verdrietig

Afbeelding
de heer Nieborg wordt door de heer Wilting naar het midden van de
binnenmanege geroepen... Op de achtergrond de heer Bennie de Ruiter.

Afbeelding
De heer Wilting gaat met de 83-jarige heer Nieborg in discussie hoe het in godsnaam mogelijk is dat hij Whatnow OOIT verkocht heeft...

Afbeelding
En de discussie gaat voort.......

Afbeelding
En Malene en Whatnow luisteren het aan....

Afbeelding
En de discussie gaat maar voort waarom Whatnow ooit is verkocht door de heer Nieborg....

Afbeelding
De heer Wilting geeft de heer Nieborg nog wat "tips" voor het volgende
goede fokproduct wat hij dan maar beter kan HOUDEN en niet VERKOPEN!

Afbeelding
En daar staat degene die WEL zo slim is geweest om dat paard te KOPEN...!

Afbeelding
Uiteraard... Wie het laatst lacht, lacht het best!!!

Afbeelding
De "gedupeerde" staat nog steeds in discussie met de heer Wilting

Afbeelding
En Whatnow staat zo braaf stil...

Afbeelding
En mooi vierkant Haha!

Afbeelding
De heer Nieborg krijgt nog een kans om zijn fokproduct nog 1 keer
door de ring te zien zweven... Nog even op de foto met Whatnow!
Bert de Ruiter kondigd ze nog een keer aan.
"Ererondje voor de heer Nieborg: Whatnow met zijn EIGENARESSE Malene Notenboom!"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En daar gaan nog een laatste keer langs het fantastische publiek en natuurlijk in de maat van de muziek! Vork

Afbeelding
Werken, genieten, showen en het publiek “dienen” waarvoor het gekomen was: Nakomelingen kijken van o.a. de hengst VDL Sydney!

Whatnow met zijn eigenaresse Malene Notenboom.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:39

Afbeelding
Deze foto linkte niet lekker maar NU wel Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:57

Foto's blijven gaaf om te zien.

Heeft er iemand toevallig nog foto's gemaakt van de 3 jarige Sydney X Joost hengst, Zilvonius K?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:03

tienus63 schreef:
Foto's blijven gaaf om te zien.

Heeft er iemand toevallig nog foto's gemaakt van de 3 jarige Sydney X Joost hengst, Zilvonius K?

Thanks Bloos

Nee, ik niet. Ik was even "ergens anders"........ Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:04

Carrembally, jammer dat we je gemist hebben!
Heb je Whatje nog gezien?
HADDEN we je ERGENS aan kunnen herkennen?????

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:23

@Carrembelly, was jij gekoppeld aan Bokkie? Was jij de beugel kwijt?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:30

tienus63 schreef:
@Carrembelly, was jij gekoppeld aan Bokkie? Was jij de beugel kwijt?

Haha neee hoor hij was niet ter paard...en ook niet in de westernshow...

Maar hij was er wel! Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:59

Wow, wat een mooi verhaal Downhill!
En hele mooie foto's!

Ik heb echt een onwijs leuk vroeg weekend gehad!
En ik vind het allerleukste dat Dhr. Nieborg ook zo in het zonnetje gezet werd!

Downhill bedankt voor de gezelligheid en de slaapplek! Dat doen we nog eens over!
RZDlover, bedankt voor het groomen
Tienus, ik ga vanaaf aan de koude donder en bliksem, en ook bedankt voor de gezelligheid en Pajidin, ook heel leuk om je ontmoet te hebben en als ik nog eens in de buurt ben kom ik zeker naar de Sydney's kijken!

Bedankt allemaal!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:05

Ries en Zooist:
Kom maar op met de filmpjes.... Duivel Haha!

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:14

K'heb geloof ik wat gemist.
Goed hoor Zooist

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 19:27

Downhill schreef:
Ries en Zooist:
Kom maar op met de filmpjes.... Duivel Haha!

Dat gaat nog wel even duren.......
Ik hoop dat ie er morgen op staat.......

In Caaduuc zijn topic staat de update van vandaag trouwens....
Mijn arme zielepietje....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:30

bungie schreef:
K'heb geloof ik wat gemist.
Goed hoor Zooist

Ik weet het zeker!!! Haha! Haha! Haha! Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:34

downhill wat een geweldig verhaal!
Heel leuk Haha!

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:06

ik was er inderdaad de hele avond Haha!
Ben in de kantine blijven hangen Ach gut Heb alles wle gezien. Was een knappe Dressuursydney!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:28

Ahhh leuke foto's leuk verslag. Yep Tienus Sydney is een beauty en geeft beauties!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 22:23

carrembally schreef:
ik was er inderdaad de hele avond Haha!
Ben in de kantine blijven hangen Ach gut Heb alles wle gezien. Was een knappe Dressuursydney!!

Wij ook Haha! Cool

Wie was jij dan?
Ook tot goed laat?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:55

Het zou wel een bak zijn als we de na de show een tijd met hem hebben staan ouwehoeren.
Had jij de Mart Smeets trui aan?

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:45

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! MALENE Haha! Haha! Haha! Ik zit hier met een heel opvliegend gevoel te genieten van de show, hoe die is verlopen Haha! Haha! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! ECHT GEWELDIG !!!

Jammer dat ik niet mee kon, had het graag mee willen maken !!
Wat leuk dat je Sydney ook echt hebt ontmoet Haha! ...... What showt wel heeeel erg hoor zo te zien ... echt ik kan het niet geloven ...

He he.... was het echt een heel gesprek met de vorige eigenaar van Whatje ????

Oooohhh... ik moet echt heel snel langskomen... ff lekker bijkletsen over What Tong uitsteken Tong uitsteken

Echt meid !!! Geweldig ( nog een keer :p )

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:01

Zooist; de fokker van Whatnow (de heer Nieborg) heeft ook van mij per email een link gekregen naar de foto's zodat ie ze kan kopiëren en kan uitprinten voor zijn vader.
Per pb heb ik je net een kopie gestuurd wat ik aan Marcel en Kim de Boer heb gestuurd per email, goed?

MegaCarmen: jammer dat je er niet bij kon zijn maar een Her-examen gaat toch ECHT even VOOR! Ja

Ik had 93 foto's gemaakt maar daar zijn er maar 32 van "gelukt". Mijn camera trekt het niet om in het donker foto's te maken op afstand Boos!

Tienus; bedankt voor je email van je speurwerk Haha!
Ik ga ermee aan de slag Vork