Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:23

Dankjewel! :) :)

Vandaag weer lekker gereden. Hij doet het allemaal heel braaf en goed!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe gaat het met alle Zhivago's?
EL4a1990, heb je het nieuwe zadel al binnen? Past die goed?

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:03

Wat ziet Giro er toch goed uit GenerGer :)

Helaas nog geen nieuw zadel nadat het eerste zadel niet paste nu wachten op andere, hoop dat het niet heel lang meer duurt!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:31

Hier even een kleine update van mijn inmiddels grote Zhivago.

Heathcliff is inmiddels 2,5 jr en meet zo'n beetje 1,73, maar we noemen hem nog veulie :+
Hij is op stal gekomen en heeft voor het eerst van zijn leven een deken op, maar dat boeit hem niet echt.
Het is echt een heel erg braaf beest, met alles! Hopelijk straks onder het zadel ook! (als ik er op kom haha) maar daar heb ik geen haast mee aangezien hij echt groot is.

Zo te lezen zijn ze over het algemeen allemaal wel braaf en dat is fijn om te lezen!

Als het weer een beetje beter is zal ik binnenkort eens foto's maken!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:04

Die is inderdaad al erg groot voor zijn leeftijd!
Volgensmij zijn er heel veel grote Zhivago's. Tot nu toe heb ik alleen grote voorbij zien komen!
Gio zou wel zo de kleinste Zhivago kunnen zijn die er rondloopt :P
Ben benieuwd naar foto's van je Zhivago! :)
En EL4a1990, hopelijk heb je je zadel snel binnen!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:45

Goed om te lezen dat Gio een fijne plek gevonden heeft!
Hier mn gup een tijdje lekker met rust gelaten.
Ze heeft echt een tijd lopen tobben met haar gezondheid en was echt niet te genieten maar lijkt nu toch wel weer goed opgeknapt te zijn.
Vandaag een begin gemaakt met scheren omdat ze echt al een enorme wintervacht had gekregen.
Omdat ze iets wat last heeft van ontploffingsgevaar tijdens het scheren heb ik haar nu geschoren met een maat kleinere scheermachine.
Deze maakt een stuk minder herrie en trilt veel zachter en dat kon ze wel waarderen geloof ik.
Heb het lijf er nu uit en omdat haar geduld op leek te raken doe ik morgen de benen verder.
Wel per ongeluk het zadelgedeelte ook geschoren }:0
Nou ja groeit wel weer aan zullen we maar zeggen...
Wordt wel minder mooi met dit kleinere apparaat , veel meer strepen maar ja het belangrijkste is dat we beide de scheerbeurt overleefd hebben en het haar is er af *\o/*
En als ze helemaal klaar is ga ik haar weer oppakken in de hoop dat we nu door kunnen zetten.
Nog een mooi ahhh momentje met mn dochtertje toen Fidelity net terug was uit de kliniek <3

Afbeelding

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:33

Wat een mooi koppie heeft ze ajesca!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:20

Avensis; een beestje van 1.73 veulie noemen is wel apart. :+ Fijn dat hij braaf is!
Gerenger; Gio doet zn best zo te zien, fijn hoor.
Ajesca; fijn dat ze weer lekker in dr vel zit. Haar koppie doet me veel denken aan mijn Ella, een andere kleur, maar wel dezelfde oogopslag. Super schattige foto!

Over schattige foto gesproken, mijn petekindje van 1,5 is helemaal gek op Ella. Meneertje staat op stal ook echt met zn vinger te wijzen dat hij erop wil <3
Afbeelding

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:46

Afbeelding

Ik plaats niet veel reacties, maar ik blijf wel meelezen. Toch erg leuk om te kijken hoe de anderen het doen.
Bij mij ging het een poosje niet goed, maar kan gelukkig nu zeggen dat we steeds meer een combinatie worden.

Mooie foto Frenka, erg leuk om te zien hoe braaf hij is.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:46

Thanx @Avensis :)
Het koppie heeft ze echt van moeders meegekregen volgens mij even ter vergelijk een foto van moeder en dochter <3
Mama
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dochter
Afbeelding
Afbeelding

Ik noem haar altijd mijn pennypony in paardenformaat <3

frenka wat fijn dat die van jou zo braaf is dat ze dat toe laat, die van mij vind dat knuffelen geweldig maar mn dochtertje erop heb ik nog niet gedaan ze kan best ril zijn soms :')

Kirsten wat jammer dat het even wat minder ging -O- hoop niets van medische aart.
Hopenlijk kan je nu weer lekker aan de slag!

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:03

Mooie foto's Ajesca, mooie paarden!

Nee, hij ging bij mij in de staak begin van het jaar.. Met een goede instructeur er gelukkig uitgekomen. Enigste wat hij nu nog wel doet is zijn tong uitsteken |(
Dus aan het proberen om de aanleuning te verfijnen, zodat zijn tong in zijn mond blijft..
Hij begint wel heel fijn te lopen nu gelukkig!
En ik ben niet meer alleen in de bak blijven rijden, maar we hebben ook buitenritten gemaakt van 2,5 a 3 uur. Dit heeft ons alle 2 goed gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:08

ajesca123, ontzettend mooi hoofdje heeft ze zeg! Ze lijkt inderdaad erg veel op haar moeder!

kirstenm87, wat jammer dat het in het begin niet zo goed ging. Wel fijn dat het nu beter gaat met jullie. Leuk paard heb je! Oogt erg groot haha. Lekker zo'n buitenrit!

Frenka, lieve foto!

Vandaag voor het eerst onze e-pony naast Gio in de trailer gehad. Ging ontzettend goed, hij vind het heel erg leuk als hij mee is!
Het weer is niet meer zo mooi. Vandaag met het rijden ook helemaal doorweekt van de regen, maar daar geeft hij verder niks om.
<3
Afbeelding

http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... 2b6cb0.png

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 08:30

Kirsten; gelukkig gaat het weer de goede kant op bij jullie. Een goede instructeur kan een wereld van verschil betekenen.
GerenGer; Gio heeft dus weer een eerste keer voor ierts achter de rug. Er zullen nog best wat eerste keren komen, fijn dat hij zo braaf was.
Ajesca; knappe pennypony/paard heb je hoor. En ach een beetje penny blijven we allemaal wel. Dus dat matcht dan prima

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:22

Ja klopt, vele eerste keren inderdaad! Ook voor mij omdat ik de overstap heb gemaakt van de pony's naar de paarden.
Dus wel spannend allemaal! Maar hij wil ontzettend graag werken dus komt wel goed.

Hoe gaat het met de Zhivago's hier? Ik rijd nog steeds buiten,
vannacht heeft het eindelijk gevroren maar nergens ligt hier sneeuw dus de buitenbak is goed.

Standfoto van Gio (niet hele mooie haha)
Afbeelding

En met de kleinste van het stel, onze Welsh B-pony
Afbeelding

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:30

Hier gaat het goed hoor met de Zhivago, vorige week voor het eerst L1 gestart en meteen winst mee naar huis! Dus gaat de goede kant op. Weer een zadel opnieuw besteld dus het wachten is weer opnieuw begonnen.

@Kirsten: het hoofdje van de jouwe heeft wel erg veel weg van die van mij :)

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:34

Hallo ik kom ook even binnenvallen. Sinds 2 weken trotse eigenaar van een zhivago. Fernando de goedzak is zhivago x gribaldi. 4,5 en meet al dik 1.80. Het is zo'n koel en fijn paard om mee te rijden nog wel heel slap in bespiering kan ook niet anders met deze hoogte. Ga even uitzoeke hoe ik een foto kan plaatsen. Ik ga alles eens bijlezen om een beetje idee van de karakters te krijgen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 09:16

Officieel mag het eigenlijk niet meer, maar iedereen nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Dat het maar een gelukkig, gezond en lekker sportief jaar mag worden!

Calass; welkom en gefeliciteerd met je Zhivago. Gezellig meekletsen hoor
El4; gefeliciteerd met je punt in het L1

Hier eigenlijk niet zoveel te melden. Madam heeft een nieuw zadel, want was compleet uit dr oude gegroeid. Ik heb nu een bruin zadel <3 , die stond al heel lang op mijn verlanglijstje

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:57

Beste wensen nog iedereen!!
Hier ook weer begonnen aan de zoektocht naar een nieuw zadel. Ze is afgelopen jaar enorm gegroeid en daarbij nu nog wat overbouwd. Ze is erg breed rondom de schoft en die loopt ook nog eens ver terug dus moet al aan een wijde boom. Vandaag weer wat zadels passen. Mochten jullie nog tips hebben graag! Heb zelf snel last van mn onderrug en smal in mn bekken dus ben op zoek naar een zadel met een breed kussenkanaal voor fidel maar wel een waarvan de zitting dan weer niet te breed is omdat ik niet gemakkelijk breed kan zitten. Flinke zoektocht dus nog ;))

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:12

@callasa: Welkom :) ik heb ook een Zhivago X Gribaldi ook erg groot maar ook lekker koel in de kop!
@Ajesca: daarom heb ik gekozen voor Custom erg goede service en een verstelbare boom.

(en euh oja, stiekem nog de beste wensen ;) )

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat de foto gelukt zijn.

@El4a1990 wat leuk ook een vos? De moeder van mij reusje is pereina

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:36

Nee de mijne is geen vos, heel donker bruin bijna zwart.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 09:09

hier wel een vos Zhivago x Gribaldi :D
Flinke vent heb je daar Calass!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:34

Ik heb een vraagje, in dit topic heb ik, al wat pagina's terug, gelezen dat jullie ook een Zhivago meeting wouden houden,
maar deze uiteindelijk niet is doorgegaan volgensmij.
Het lijkt mij wel heel erg leuk om aan zoiets mee te doen. :D

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:41

Ja dat zou ik ook wel super leuk vinden. Maar ik ben niet zo van het regelen :P

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:08

Hallo allemaal met mijn zhivago gaat het ook goed hij is nu 1.75m en ik heb een nieuwe amazone voor hem en die gaat dit jaar ook wel met hem starten. Hij is nog steeds superbraaf gelukkig.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:26

Volgensmij weet ik welke nieuwe amazone hem rijdt, Yvonne Snieder toch? Ik heb vroeger heel lang les van haar gehad! Maar ze toen helaas gestopt met lesgeven. Ik zag foto's van jouw Zhivago op haar facebook voorbij komen! Echt een heel gaaf dier!!