Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ketaki schreef:hoihoi, ik heb vandaag weer een lesje meegepakt.
ik heb vrij weinig nog kunnen doen, omdat ik nog geen kracht heb, in mn kuiten, en het doet ook nog zeer, maar begin is iig gemaakt. heb veelal gestapt en wat gedraafd, wat veel energie kostte voor mij.
verder keek ik net op sporthorses en zag een heel gaaf hengstveulen staan.
een cornet obolensky x indoctro x burggraaf.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... x?pagenr=2
en verder alles oke met de medebokkers,
over mok kan ik weinig zeggen, aangezien ik GEEN eigen paard heb ( gehad)
En leuk veulen inderdaad! Heb laatst op de starsale in Drachten ook leuke Cornet veulens gezien, maar die gingen ook voor een beste prijs weg
Elle moet wel drie keer per jaar naar de tandarts tot nu toe. Maar goed, dan weten we in ieder geval zeker dat we het goed onderhouden. Hoe vaak komt de tandarts bij jullie langs? Is drie keer veel of prima?
hij moet natuurlijk weer wat bijkomen na zijn (blessure) rust periode. Heerlijk zeg het bos in!!! Dat staat bij mij voor volgend weekend op de planning 
En is echt verbazingwekkend hoe snel ze spieren kwijt kunnen raken in een tijd rust hé? Nu weer lekker opbouwen dus, top!
Ja bij ons inderdaad ook standaard bij de jonge paarden 2x per jaar maar Elrite blijkt toch geval apart. Ze heeft best smalle kaken (rijd met 11,5 cm bitje), voor een paard van 1.78m vind ik dat best klein... maar door deze smalle kaken komen ze ook lastig bij haar achterste kiezen. En steeds zitten daar toch weer haken op helaas. Ze had nu ook op de linkerkant op de kies vlakbij haar bit een haak zitten waardoor ze wat stug kon zijn op links, en laat dat nou precies het geval zijn geweest. Dus ik ben blij dat ze weer geweest is.
Gisteren even een dagje rust gehad, zal haar vanavond weer even rijden, ga waarschijnlijk wel verschil merken doordat ik veel beter stuur heb.
(met de vrachtwagen)
die groeit, oioioi. En een dikke lieverd! Ze wordt in januari 2. Kan niet wachten om met haar aan de slag te gaan, nog een tijdje wachten helaas
ze zou bij wijze van zo een B proefje kunnen lopen. Maar kwartiertje rijden is lang genoeg. Denk dat ik haar zaterdag ophaal. 
Spannend, dus vanaf dit weekend thuis aan de slag? Leuk hoor! Hier ga je dan ook de sport mee in volgend jaar?
Maar omdat we nu toch nog niet helemaal klaar zijn om weer een L parcours te springen kunnen we ook best zo wel weer een beetje wedstrijdritme opbouwen. Hoop in november weer een L parcoursje te kunnen springen met haar. Ben nu thuis vooral dressuurmatig aan het rijden en galoptraining aan het doen voor de conditie. Longeren met wat cavaletti's doet haar ook goed gelukkig! Spring nu 1x per week wat lage sprongetjes op BB/B niveau maar wil het absoluut niet forceren. Hopelijk vanaf volgende week weer twee of drie keer en dan vanzelf weer iets hoger
En eigenlijk moet ik eerst 1 van de 5 jarigen verkopen. 3 paarden is toch echt wel te veel. naast een full time baan.
Marijkeeee schreef:Ik gebruik zink(zwavel)zalf, babyolie nog niet aan gedacht![]()
Zijn zoveel goedjes voor mok.. vroeger deed ik tandpasta of soms zelfs droogzetter (voor koeien) erop, dan was het zomaar weg. Maar helaas voor dit paard werkt dat niet grr..
gefeliciteerd! Staat hem goed dat oranje