Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:09

ik had 2 wyntons helaas beide ingeslapen door de gevolgen van ataxie, nu hoor ik om me heen dat er meerder zijn die dat hebben dus ik ga toch vraagtekens zetten bij de gezondheid van wynton zelf ook omdat ze in het verleden hebben getwijfeld om hem goed te keuren op de verdenking van .... ataxie

Mijn Wyntons hadden een overactief achterbeen, eerst dachten wij wauw wat een goed achterbeen echter later wezen rontgenfoto's het bewijs. overigens waren de andere paarden in de opfok wel gezond dus er is geen rino of zoiets geweest in die groep. we dachten eerst dat er een spierbevangen was zo begon het.

Ben benieuwd of er nog meer lotgenoten zijn echt geen pretje om zo je paardjes te verliezen

Anoeska27

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:26

Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Ik denk ook niet dat Wynton de resultaten zou kunnen bereiken zoals hij nu doet als hij Ataxie zou hebben.

Maar natuurlijk wel heel vervelend voor je om je paarden op die manier te verliezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:33

Ataxie is mij niet bekend bij Wynton's. Hij zou zelf nooit zo succesvol kunnen zijn als hij dat zelf zou hebben.
Wel heel naar dat je er 2 hebt kunnen laten inslapen daardoor.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:44

ik had het ook gehoord en dat al eerder gemeld hier. Het gaat dan over krampentrekkers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:27

meredith schreef:
ik had het ook gehoord en dat al eerder gemeld hier. Het gaat dan over krampentrekkers.

Klopt, daar heb ik er eentje van gehoord inderdaad.
Maar goed, er zijn natuurlijk zoveel Wynton's. Dat is hetzelfde met Kissing Spines. Het is moeilijk om aan te geven dat van de vader komt. Er zijn zoveel variabelen.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:46

En hoe is dat dan begonnen? En wat waren de symptomen? En op welke leeftijd werd dit dan vastgesteld?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:49

gblover schreef:
En hoe is dat dan begonnen? En wat waren de symptomen? En op welke leeftijd werd dit dan vastgesteld?

Aan wie vraag je dat? :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:51

Hoe gaat het met jouw Wynton Suzanne?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:01

Iris82 schreef:
Hoe gaat het met jouw Wynton Suzanne?

Wat wil je er van weten? :)
Ze loopt in de wei. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:04

Ow, ik volg het topic al vanaf het begin want ik vind de Wyntons erg knap. Weet dus ook dat de jouwe best een hittepettit is. En was benieuwd hoe het rijden nu ging. :)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:25

Suzanne F. schreef:
gblover schreef:

Aan wie vraag je dat? :)

@westfalia. Ik heb nog nooit gehoord van Wyntons met ataxie. Vandaar wil ik weten hoe ataxie zich manifesteert onder erfelijke vorm. Want meest voorkomend is wel door ongeluk of rhino.

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:44

Bij de eerste belde het opfokbedrijf dat hij (2 jaar) niet meer opstond eenmaal daar aangekomen stond hij inmiddels weer dierenarts er inmiddels 2 x bijgeweest paar dagen aangekeken omdat hij niet te vervoeren was naar de kliniek toch na paar dagen in de trailer gekregen en 2 weken dagelijks behandeldt om zenuwbeklemming ruggemerg weg te krijgen in de hoop de dronkemans loop weg te krijgen. helaas geen enkele verbetering. de andere overactief achterbeen, op een avond vonden we hem op stal en dachten we dat hij spierbevangen was laten checken deze had in eerste instantie's 2 gradaties minder dus hebben we deze meer de tijd kunnen geven helaas verslechterde hij ook en had ook geen coordinatie meer is hij op zijn 5de jaar ingeslapen ik heb beide op film staan maar het is zo schokkend dat ik het eigenlijk niet kan plaatsen. zo zielig

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:55

Oh echt? Had ik ook nog nooit gehoord en gezien.. Of het aan Wynton ligt, is en blijft altijd een vraag.. Maar blijft een erg vervelende situatie voor je Westfalia. Wat heb je op film staan, het inslapen of hoe ze liepen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:24

Hoe gaat het hier met de wyntons?

Heeft die van jou vakantie suus?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:35

Die van mij staat op te drogen na haar aquatraining. Zowel in de paddock als de wei is er nog amper een droog plekje te vinden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:47

Lastig is dat als je daardoor de training stil moet zetten!

Mijn Wynton wordt momenteel thuis doorgetraind door 2 hele fijne meiden en over week of 4/6 kruip ik er zelf weer op!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:49

Mijn tonnetje is pas 5 maanden dus dat scheelt. Maar de andere paarden staan ook stil nu en dat is niet handig als je wil verkopen. Ook met kijkers voor de veulens kan ik momenteel weinig.

Klinkt goed, ik heb alleen gemist waarom je hem zelf niet rijdt?

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:52

@vulina het lopen... het inslapen niet geen lolletje om een ataxisch paard neer te legggen die vecht tegen zijn onbalans

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:20

Nee dat wil ik gelijk geloven.. Bah!
Mijn veulen lijkt wel heel goed :) Ze loopt met veel beweging/kracht en lossigheid. Ben erg blij met haar..

Onze paddocks zijn mooi droog, de bak ik ook nog prima te doen. De wei daarintegen is een waterpoel.. Maar goed, we zijn ook halverwege Oktober, dus het mag ondertussen ook. Ik ben wel blij met de grote paddocks, alles kan lekker overdag naar buiten :)

Wyntonnetje is vandaag afgespeent. Vond ze niet zo leuk :') Maar wel braaf gelukkig.. Ze staat lekker met andere veulens, dat scheelt de helft! Moeders vond het wel prima :)

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:10

Hier ook geen ervaringen met wynton`s die ataxie hebben. Mijn jaarling staat nu binnen en gaat morgen weer terug naar de opfok.. Hij is echt mega gegroeid.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:15

Hoe gaat het met de Wynton`s?
De mijne is verhuisd naar de opfok en kon zich gelijk goed met zijn nieuwe maatjes vinden.
Hij krijgt alweer een lekker pak haar!

Afbeelding
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:16

De mijne breng ik volgende week vrijdag naar de opfok. Ik zie er een klein beetje tegenop, ben nog nooit zo lang zonder mijn dochter geweest. Maar als ik eenmaal onderweg ben dan gaat het vast goed.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:42

De 3jarige loopt nu oh zadel, en de 2,5jarige wordt klaargestoomd voor de HK in dec.
Beide 'uit huis' dus heb ze al een poosje niet in actie gezien :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:25

Mijn veulen Wyntontje staat (hier thuis ;) ) in de opfok. Het is wel een karaktertje hoor! 's Ochtends als ik ze buiten zet, moet ik haar elke dag overnieuw overtuigen dat het buiten niet eng is. Alle jonge paarden rennen 's ochtends naar buiten, maar haar moet ik echt aan het halster mee nemen :') Maar goed, ze is wel super leuk! En erg lief..

Ik heb haar trouwens niet meer te koop, ik vind haar te leuk om weg te doen :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:35

Die van mij krijgt niet graag natte voetjes, dus ik moet haar inderdaad ook aan het halster vastpakken om te overtuigen de bak in te gaan. En ook echt een heel vriendelijk dier. Ik ben toevallig net de advertenties aan het verwijderen. Er komt wel een nieuwe advertentie als ze in Duitsland staat, maar het is echt mijn vriendinnetje. Dus ze gaat niet voor "weinig" weg.