holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:52

Wel fijn dat gilly weer thuis is! Lekker in dr eigen omgeving even bijkomen van alles wat er gebeurd is!
Blijkbaar komt het allemaal nog iets te snel.

Blij zijn met wat ze kan! En daar zelf mee voort knutselen

Zoooo Caramba geniet ervan!! Hahaha ze ziet er lekker gezond uit. Succes met je knhs week en wedstrijd!!

Succes rochelle! Altijd leuk clinics kan je veel Van leren.

Leenbeestje super netjes toch!! Binnen de 1e 10!!

Leonie alles is prachtig bij jou!!! Haha lijkt me heerlijk (al zou ik het zelf niet kunnen)

Wij zijn afgelopen zondag 1 juni een dagje naar stroe gegaan! Voor het eerst samen met me vriend en onze paarden echt met z'n tweeën een rit gemaakt!! Ik ging in een prachtige passage piaffe enz enz het pad af!! Maar hij heeft zich uiteindelijk keurig gedragen. Nog opbouwend dus van de 1,5/2 uur durende rit misschien 5 min gedraafd, echt heerlijk!!!

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:56

Zeker collendoorn, van alle vrijheid naar ineens 24 uur per dag in een boxje hakt er voor zo'n kleuter natuurlijk wel in. De moderne paarden met al dat bloed zijn daar ook niet zo geschikt voor om als stalpaard te houden. En het is uiteraard nog iets anders als ik haar zelf zou kunnen houden, dan zou ik alle tijd uittrekken voor het zadelmak maken, aanrijden en doorrijden, maar die tijd is er niet echt. Maar ik heb er goede hoop op dat als we er thuis mee aan de slag gaan in de vertrouwde omgeving, ze best met sprongen vooruit kan. Het best is toch als ze x uur per dag nu op het land kunnen lopen, dan verwerken ze het leren een stuk makkelijker. Althans, dat is mijn ervaring met de twee paarden die ik zelf ooit zadelmak heb gemaakt.

Lekker dat je met zijn beiden een buitenrit hebt kunnen maken zonder rare fratsen. Lekker!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:56

Onze paardjes het land op vandaag!!
Ze waren vrij rustig vergeleken met vorige week in stroe! Haha

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:13

Dat ziet er heerlijk ontspannen uit Collendoorn!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:56

Zeker! Helemaal happy waren ze.
En ik denk dat het met gilly zo ook wel zal lukken, fijn in eigen omgeving en met rust. Ben benieuwd!!

Heb je überhaupt al geïnteresseerde gehad?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:05

Nog niet collendoorn, maar de fotootjes bij de advertentie waren natuurlijk ook niet echt mooi. Ik ga straks in elk geval wat foto's op het land maken en van de week van het longeren. Ik heb haar natuurlijk nu life wel alles uit de kast zien trekken vrijdagmiddag en ongelooflijk wat ze kan lopen! Die moet echt bij een wedstrijdruiter terecht komen want om haar aan een recreant te verkopen met de bewegingen die ze heeft is echt zonde! Elke keer weer sta ik met mijn mond open. Verruimen, dan in elkaar schuiven en kont eronder en passageren en nekkie erop. Pfffff. Maar goed, er moet dus echt goed fotomateriaal en filmmateriaal bij komen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:21

Vanmorgen wat foto's gemaakt van Gilly met haar vriendinnen op het land. Weinig actie, vooral veel rust, ontspanning en eten. Heerlijk, ze is weer helemaal zichzelf.
Uiteraard: als ze mij ziet, komt ze gelijk (foto 1):
Afbeelding

Ze is zoooo groot!! (ik denk nu rond de 1.69m)
Afbeelding

Met haar vriendinnetjes:
Afbeelding
Afbeelding

Prio nummer 1: Eten! zie de halfopen ogen, superrelaxed. Tja, probleempaarden worden niet geboren, maar gemaakt. Blij dat ze weer thuis is!!
Afbeelding

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:52

@diane65: ze ziet er goed uit! En nu ze thuis is zal het vast helemaal goed komen met haar!

@collendoorn: ziet er ook lekker relax uit, heerlijk hoor.

@renateee: caramba ziet er ook al zo goed uit. Gaat het rijden goed?

@leonie: jeej wat gaaf! ziet er echt super uit daar!

@rochelle: succes morgen!Ben benieuwd hoe Cay zich gedraagt!

@annutjuh: hoe is het met die van jou?

@kosta: hoe is het bij jou?

Hier gaat alles super goed. Diva doet het erg goed. Heb weer eens een foto van haar! Was tijdens de oefenwedstrijd. We gaan weer proberen ons te plaatsen voor de regiokampioenschap.
Deze wedstrijd hadden ze 196 en 202 punten in het M2, super dus!
Diva blijft echt een fijn meewerkend paard!

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:08

Zo linda_hans, die Diva ziet er ook super uit! Oortjes naar voren, toppie!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:20

Wauw linda_hans dat ziet er nog is goed uit!! Mooie combi ook zo jullie samen!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:19

Wauw mooie foto linda_hans, gaaf paard <3 !!!

Collendoorn, ze zijn lekker aan het spelen en relaxen in de wei, heerlijk vind ik dat altijd {:} .

Diane, Gilly is een prachtpaard aan het worden, zo thuis komt het vast snel goed.

Hier gaat het zijn gangetje, Kim is weer wedstrijden gaan starten, best spannend met de jonge (die thuis nog steeds pubert, maar op wedstrijd super braaf is) en gisteren voor het eerst weer met Cayano. Thuis gaat het nu goed, ze lijken de juiste weg samen gevonden te hebben. Hij was heel gespannen toen hij van de trailer kwam, dus voor de zekerheid aan de longeerlijn, waar hij even volledig uit zijn plaat ging. Zo zei Kim, nu ga ik erop, ik dacht hmmmm, maar hij was direct rustig en braaf met haar op zijn rug. Het losrijden ging goed, Kim was ook heel rustig, want hij voelde fijn. Maar waar ik al bang voor was gebeurde, wat hij namelijk de laatste wedstrijd had was dat hij niet bereikbaar was voor Kim in de ring en dat is hij niet vergeten, dus toen ze de ring in reed, was ze hem kwijt, niks kwam meer binnen, hij reageerde niet op haar been. Wat baalde ze en ik snap dat wel, maar ze moet dan toch leren positief naar hem te blijven, anders gaat hij het nooit meer leuk vinden. Wonder boven wonder had ze in 1 proef een winstpunt, maar hij kan zo lekker lopen thuis en daar is hij gewoon dood in de ring. Het was overigens wel super warm en drukkend en hij was ook leeg, want hij heeft nog een half uur na staan puffen. Kim was erg teleurgesteld, die heeft zo hard gewerkt de laatste tijd met hem en die voelde het echt als dat hij haar liet zitten. Moeilijk om een puber dan uit te leggen dat dat wel goed komt, maar dat ze niet negatief moet worden naar hem in de ring. Gelukkig is de jonge merrie dus heel werkwillend en die kent geen rem, die denkt alleen maar voorwaarts op wedstrijd. Daar heeft ze nu vier proeven mee gestart in het B en in drie proeven had ze boven de 200 punten, terwijl dat dus thuis een echte etter is, hahahaha. Ik heb nog wel een filmpje van begin deze week met Cayano, dan zie je dat ze hem thuis prima voor elkaar heeft.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:00

Zo, die kan lekker draven kosta!!

Bedankt allemaal. Gister Cay gewassen en een leuk setje uitgezocht. Als het goed is wordt er door een fotograaf fotos gemaakt dus die zullen jullie later wel zien. Ben heel benieuwd hoe Cay het gaat doen en wat Daniëlle van ons vind.

Verslag komt vanavond, ik moet van 13:00 tot 13:45. Lekker midden op de dag in die hitte. Gelukkig is het en vrij open vlakte waar we heen moeten dus er staat altijd wel een briesje. (Hoop nu ook, haha)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:25

Zoo!!! Kosta dat ziet er zeker netjes uit!! Zonde dat het er in de proeven niet uitkomt. Veel blijven doen misschien voor kim ook fijn om gewoon tussen de hekjes te trainen, want er zal voor haar nu steeds meer spanning komen als ze de proef in moet, en dan blijf je elkaar tegen werken.
Maar als je dit ziet moet het wel goed komen!

En lekker dat de merrie juist super gaat! Haha dan moet dat thuis ook wel goed komen.

Succes rochelle!!! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Lekker van genieten en lerebn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:26

Gilly weer thuis dus. Fijn en jammer tegelijk. Maar goed ze is licht aan gereden nu en dat is toch wel erg fijn. Soms is het ook wel goed om ze dan nog even pauze te geven en dan op te pakken. Ze is echt prachtig op die fotos van je! Kom maar brengen hoor :D

Ziet er fijn uit Kosta! Balen dan van de wedstrijd. Wat je eventueel ook eens kan doen is een oefenwedstrijdje. Dan kan ze hem een keer goed aanpakken in de ring zodat hij weet dat hij daar ook moet werken. Dan moet je wel zeker zijn dat ze niet zelf de blokkerende factoor is natuurlijk. En fijn dat het jonkie het zo super doet! Ben benieuwd hoe dat verder gaat :).

Altijd leuk rochechelle. Hopelijk zetten ze hem op zijn best op de foto.

linda_hans was er een reden voor een oefenwedstrijdje? Jullie toch al even M2 en zeer succesvol dacht ik zo :D. Vind het echt een heerlijke combi met je zus! Dat plaatsen moet wel lukken denk ik zo.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:55

@kosta: zo wat een fijn paard! Kan fijn lopen, jammer van de spanning op wedstrijd!

@de anderen: bedankt voor de reacties. Ben ook erg trots op zus en paardlief. Ze gaan nog steeds heel erg vooruit.

@leonie: ze hebben de punten natuurlijk al voor het Z, maar we willen nog graag een seizoen M2 rijden. Vandaar een oefenwedstrijd, zodat ze wel konden starten (weer even wedstrijdspanning, trailer etc) maar dan niet voor de punten!
Plaatsen voor de regio doen we hopelijk wel, al blijft het wel een jurysport moet ik zeggen!

@rochelle: en hoe ging het?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:07

Op de heenweg braaf de trailer in. Clinic was hij braaf. Soms wel wat kijkerig. Maar man man man, wat een hoop geld voor niks. Heb een klacht ingediend. Het enigste wat ik heb gehoord is dat het goed gaat, ik mn schouders meer naar achter moet plaatsen en wat los moet laten. Meer niet.... En dat voor 50 euro.. zeer zeer zonde, ik had verwacht echt met Cay aan het werk te gaan, maar helaas niks was minder waar. Maar al met al lekker gereden, dat wel. Trots op Cay.

Toen terug, gaat die etter de trailer gewoon niet meer op. In die hitte, een uur geprobeerd met rust en geduld. Niks werkte. Zadel erop gedaan en ik kon nog 30 min naar huis rijden, flink doorgereden want ik was aardig kwaad.

Al met al, goede ervaring voor Cay op locatie. Foto's volgen als ik ze heb.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:57

Aaahw wat zonde! Voor €50 hoor je idd aan de bak te gaan, super zonde in je gewone les leer je dus meer...

En dan helemaal balen als het laden weer niet lukt... 30 min terug is ook niet fijn.

Ben wel benieuwd naar je foto's

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:39

Rochelle, dat is idd wel balen zag dat je geen fijne clinic had en dan nog niet op de trailer willen ook, dat zorgt ook niet voor een beter humeur. Toch wel fijn dat het goed ging op vreemd terrein.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:13

Ja dikke balen erin, maar goed Cay is weer een ervaring rijker.

Heb alvast 1 foto gehad.
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:26

Nou Rochellex hij is toch wel lekker aan het marcheren.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:57

Vandaag is het beleren van Gilly verder opgepakt door Jonika, eigenaresse van de stal waar Bridie in pension is en Gilly al die tijd in de opfok heeft gestaan. Ze begon erg gespannen (want dat heeft ze de afgelopen maand zo geleerd..) maar eindigde heel relaxt. Volgens Jonika is ze heel gevoelig, heel leergierig en meewerkend. Kortom, toppertje in de dop.
Blij met wat fotootjes die ze me heeft gestuurd:

Afbeelding

En hier totale ontspanning!
Afbeelding

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:02

Ziet er goed uit Rochelle! Lekker draven kan die zeg.

Gilly wordt echt een leuk paardje

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:23

Renateee, Gilly was altijd al leuk, maar nu ze aan het werk is, wordt het pas echt een paard en zie ik wat er aan potentie in zit.
Mooie droge bespiering (voor een merrie) en dit ziet er toch veel sympathieker en 'smakelijker' uit dan die race-foto's onder het zadel?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:00

Ja! Ze ziet er echt heel fijn en rustig uit zo. Heel erg fijn beeld om naar te kijken zo. Mooi rond kontje en knap koppie zit erop hoor! Hoop dat ze een leuk huisje krijgt :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:32

En alweer een stapje verder, longeren in de rijbaan, bijgezet.
Al op dag 2 vanuit ontspanning naar aanspanning. Staleigenaresse blijft het een superpaard vinden, zo meewerkend en zulke sterke bewegingen (voor een 3 jarige). The only way is up!

Afbeelding