Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:48

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen... Maar wat ik me afvroeg; wat is er nou zo typisch aan de nakomelingen van Jazz :) ? Ik krijg er misschien een ohz, maar ik vraag me altijd af waarom ze als moeilijk afgeschilderd worden? Puur uit nieuwsgierigheid, dat ik weet wat me misschien te wachten staat :))

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:56

Geen enkel paard is hetzelfde..

Die van mij heeft gewoon een karaktertje. Die slaat gelijk met haar voorbeen als ze schrikt. Ze vlucht niet, maar gaat in de aanval. Het is wel een ontzettend lief paard!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:51

Het zijn idd karakterpaarden, en dat is fijn want als ze gaan dan blijven ze gaan maar als ze dat tegen je wenden heb je er wel een kluif aan.

Ik ben gek op Jazz bloed, het past me, dat hete en de kwaliteit van paarden.

Hetgene wat ik merk bij de Jazzen die ik heb gereden dat ze vaak kijkerig zijn er daarbij wat terughoudend dus dan is het lastiger ze er doorheen te rijden...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:42

Je moet ze gewoon een beetje staan denk ik..

Die van mijn is (eindelijk :+ ) vandaag rondom bekapt! Jeee!
Ze deed het voorheen wel zo raar steeds. De hoefsmid zei vandaag gelijk al: Deze kunnen we beter eens met verdoving doen.
Maar mijn vriend was erbij en die wou haar wel vast houden (onder het mom van ze wordt vanzelf moe)
Nou, ze deed het weer raar, ze springt gewoon eerst omhoog en dan keihard naar voren... Maar, hij hield vast *\o/* Ik had allang los (moeten) gelaten! Uiteindelijk liet ze het toe :D :D Vriendlief helemaal afgebeuld haha, maar was wel trots dat hij zo vol hield! Hoefsmid voreg al of hij hem niet zo nu en dan kon lenen :+ :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:22

Fijn zo'n vriend die niet bang is en volhoudt! Wie weet geeft ze zich volgende keer wel sneller gewonnen ;).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:39

Ja idd, we moeten het maar met regelmaat proberen. 'Probleem' is dat ik zwanger ben en haar dan echt niet durf vast te houden dus we kunnen het niet samen doen. (ze doet het écht heel raar hoor :o ) Verder is het een schat, ze loopt al aan een halstertje mee, laat zich lekker poetsen ed.. Ze hinnikt ook naar me wanneer ik de stal in kom :)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:57

Wij hebben een veulen uit een Jazz moeder, ze is nu bijna een jaar, begint een beetje te puberen maar super lief karakter. Ze kan al vaststaan, voetjes geven aan het halster lopen, de basis dingen. Nu staat ze 24/7 op de wei. Natuurlijk kan het OHZ wel heel anders zijn natuurlijk. Ik ben wel benieuwd trouwens of de Jazz-en zich ook door hun bewegen onderscheiden. Wat een super mooie paarden zie ik langskomen die ook die vos hierboven..echt super mooi!

dit is ons veulen nu bijna een jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:18

Leuk beestje hierboven :) Hier maar weer even geoefend met beentjes optillen. Bij mij doet ze best braaf :) Maar ja, ik houd haar beentje 10 sec omhoog, houd haar niet vast etc...

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:15

Die van jou mag er ook zijn ..super mooi veulen Godinn. Heb ff in je profiel gekeken:) Die van mij kan ook goed bewegen met een sterk achterbeengebruik en ze is nu rond de 1.50, haar moeder is ook behoorlijk aan de maat ,dus ik denk dat ze best groot zal worden. Komt vanzelf wel dat voetjes geven, die van ons snapt het nu. Probeert weer op andere manieren uit, niet meelopen maar ineens op 2 beentjes..tja, en dan moet je toch even corrigeren .

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:47

Vanochtend het bericht ontvangen dan mijn Valentijn in goede conditie is aangekomen op Mallorca. Het is nu echt....hij komt nooit meer terug |( Bedankt voor alle mooie jaren en de vele succes die je ons hebt gebracht <3 Adios Amigo!

Mijn opvolger Eddie de Westpoint (Jazz x Michelangelo) is vandaag naar de tandarts geweest. Wolfskies eruit en een paar doppen. Nou hij leek wel dracula met al dat bloed :j De DA zei dat als ie slecht mocht gaan eten van de pijn dat ik maar even pijnstillers moest komen ophalen. Nu...na 3 uur stond ie alweer als een bezetene te eten haha. Geen pijntje in de lucht. Een bikkel dus....hopelijk straks ook met het rijden... <3

Zaterdag in Sonnega Open Friese Kamioenschappen (soort pavo cup) rijden met mijn merrie Dance. Ben benieuwd hoe dat zal gaan....Hopelijk laat ze haar feestneus thuis!

Mijn Jazz veulen heb ik afgelopen jaar veel voetjes laten optillen. Je moet ff geduld hebben met achter maar voor ging heel goed.
Denk toch heel belangrijk dat je al veel met ze doet op jonge leeftijd. Ze onthouden het toch voor later. Overmorgen is hij precies 1 jaar. Morgen gaan we hem nog even opzoeken in de opfok. Volgende week gaan ze al allemaal het land op. Ben benieuwd hoe mijn mannetje er nu uit ziet....

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:06

ik heb inmiddels het topic ook gevonden :D
Ik heb sinds veulen een jazz x democraat hengst inmiddels ruin.
Hij is nu 3 jaar en komt per juni naar huis.
Helaas is hij nog erg aan de kleine kant waar ik niet blij mee was/ben :+

Had een topic geopend met de vraag naar ervaringen van jazz.
Je hoort vaak dat deze laat bloeiers zijn?
Wat is jullie ervaring?

[F-AM] Stokmaat jazz afstammingen

Afbeelding
als veulen

Afbeelding
afgelopen zomer[/quote]

Afbeelding
Afbeelding
nu gemeten op 1.58/1.59

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:25

Aaah die 2de foto is mooiiii! Leuk dier, lijkt op de mijne :) Alleen is die nu net 1 jaar.
Die van mij is nu ca 1.41/1.42, Uit een 1.70 moeder. (heb een schemaatje bij gehouden in mijn profiel van de stokmaat)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:40

Die 2e foto is idd prachtig zeg! Zal de 3 jarige van ons eens meten weer binnenkort, was op het laatst 1.64.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:58

thanks,
de 2e foto is gemaakt midden in de zomer, door proffesionele fotograaf.
Zal er nog een paar spammen :o
Lopen kan hij nu nog even goed groeien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog eentje van afgelopen winter
Afbeelding

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:56

@Abcde: Knap dier zeg!! Ik hoop voor je dat hij nog wat gaat groeien. Die van mij is helaas gestopt met groeien toen ze 1.63 m. was.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:03

thanks mienetje, ach met 1.63m ben ik al blij,.
Al zal 1.65-1.68m het mooiste zijn. Maar alles boven de 1.60 ben ik al blij mee. Ga hem gewoon pokkon voeren :+

Hij heeft wel echt een jazz karakter.
Eerst is alles eng, daarna prima.
En achter voetjes is vanaf veulen al drama.
We zijn er veel mee bezig geweest maar dat gaat nog wel wat tijd kosten.
En over de trailer maar niet te spreken :o

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:33

Het aparte aan die van mij is, is dat ze in de normale omgang eigenlijk heel braaf en cool is. Tot het zadel erop komt.. Nu is ze natuurlijk ook al 14 jaar, ik weet ook niet wat er allemaal met haar gebeurt is, heb haar nog geen jaar. Met longeren bijvoorbeeld is ze eerder lui dan dat ze wat doet. Voetjes optillen is geen probleem, je kan er eigelijk alles mee..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:46

Mijn Jazzy was toen ze 3 was krap 1.60. Was ideaal voor mij, ik ben zelf maar 1.54. Maar ze groeide toch behoorlijk door en ze is nu tegen de 1.70.
Wel een hele mooie Jazz heb je, abcde!

Met mijn Jazzy gaat het met het hoesten gelukkig de goede kant op. Ik hoor haar eigenlijk niet meer, alleen als ik haar over haar keel aai. Misschien toch nog een kuurtje AB om er doorheen te komen. Van de week weer eens longeren, kijken hoe ze zich dan houdt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:55

Fijn Setteli, dat het de goede kant op gaat!
Gelukkig maar :)

Wat een lage omheinig hebben jullie abcde! Daar durf ik mijn hengsten niet achter te houden!
Zit idd, zo op de foto te zien, een lekkere beweging in!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:59

Wat fijn Setteli dat het weer de goede kant op lijkt te gaan met je paard!!

Ik zie mijn paarden vrijdag weer *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:36

Ja leuk zeg Mieneke :) Kan me voorstellen dat je daar zin in hebt :)

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:37

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:43

Vulina schreef:
Fijn Setteli, dat het de goede kant op gaat!
Gelukkig maar :)

Wat een lage omheinig hebben jullie abcde! Daar durf ik mijn hengsten niet achter te houden!
Zit idd, zo op de foto te zien, een lekkere beweging in!

Welke foto bedoel je? Want de laatste is de omheining echt hoog, deze foto stijgt hij goed op maar bij deze lijkt het echt een uk(dat is die ook :+ )
Afbeelding
de andere omheining is inderdaad laag, sterker nog slootkant had helemaal geen omheinig.
Maar hij stond daar als enige hengst, rest ruinen van shet tot klein paardje.
Hij was toen ook helemaal geen hengst in zijn karakter.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:45

setteli, fijn dat je paardje de goede kant op gaat. Heb net even terug zitten lezen maar die heeft er aardig lang last van gehad las ik!

qwa stokmaten dus nog aardig wat jazzen die lang door groeien. Nou ik ben benieuwd.
Ik zal jullie op de hoogte houden als jullie dat leuk vinden?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:33

Ja doe dat :) Ik bedoel op foto 2, 3 en 5.

Ben benieuwd naar foto's van Cas, Mieneke :)