nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:15

Weer mooi rustig opbouwen met Amigo? lijkt een fijn beeld de foto's :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:09

Dat ziet er niet verkeerd uit Jess-Amigo, voelt hij ook goed?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:51

Hij hij voelt alsof er nooit iets is gebeurd. Moet me dan ook zeker inhouden niet gwn een sprongetje te doen :Y)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:33

Het wordt rustig hier, hoe gaat het met iedereen?

Twister is al een aardige wintervacht aan het aanmaken en daar heeft hij met deze zomerse temperaturen best last van. Hij is 'tammer' dan normaal, ik geef hem nu tijdelijk een supplement om hem door deze periode heen te loodsen.

Zaterdag gaan we lekker 20km uitwaaien in Ermelo, dat zal hem wel goed doen.

Afgelopen week heb ik dispensatie gekregen van de KNHS, nu hoef ik niet meer met mijn hand te groeten en ik mag met speciale teugels rijden (bijv jachtteugels e/o soft-rein variant met een stuk elastiek)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:46

ik kan even niet rijden, dus vandaar stil aan mijn kant.

heb anderhalve week geleden mn enkelbanden goed verrekt.

dus kan nu met krukken lopen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:24

Was dit topic even kwijt, heb het de laatste tijd ook erg druk dus zit wat minder op bokt.

Wat fijn dat je Amigo weer aan het opbouwen bent Jess, hij loopt lekker daar.

Wat fijn dat je dispensatie gekregen hebt Myca, dat zal vast schelen. Wordt het nu ook erger?

Wat een ongeluk heb jij toch Ketaki, sterkte!

Bin en ik hadden even een off-periode. Ze is vreselijk aan het uitproberen en bedenkt creatieve manieren om onder het werk uit te komen nu ze wat meer aan de bak moet. We hebben een hele tijd met compromissen gereden waar ik nu kei hard tegen aan loop.

Desondanks voelt ze zich wel kiplekker, en als het goed gaat gaat het ook echt goed. Hard werken wordt dus wel beloond! :D

Afbeelding

Zondag gaan we een L1 proefje starten en volgende week zondag gaan we dankzij een lief stalgenootje voor het eerst uit op wedstrijd.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:36

Ook ik lig uit de running...door stomme stuurfout van mezelf van mn lieve Indoctro geduikeld en verkeerd terecht gekomen. Arm gebroken :+ Dus zal wel weer maandje of 6 duren. Super balen want zouden nog lekker oefencross rijden en onderlinge springwedstrijd, en ons B dressuurdebuut eindelijk officieel maken :(

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:37

Nou, ik ben een beetje zwanger dus ook uit de 'running' zaterdag uitgerekend :D

Ziet er goed uit Jess

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:09

wauw, dat gaat wel fijn hier zeg. allemaal uit de running zijn := := :=

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:15

Beterschap Darkadia en Ketaki!
Spannend Elan_GV!
Mooi plaatje hoor Evita, succes met je wedstrijd, dat gaat vast goed komen.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:47

Nou ik ben dus ook al weer ff uit de running... |( Amigo heeft in zeer korte tijd erge mok gekregen. (Wat Opzich goed te behandelen is) alleen haalde ik hem twee weken terug met een super dik been van t land af. Hard en warm.. Gelijk de DA laten komen. Antibiotica kuur en ontstekingsremmer gehad. Stappen en koelen maar. Nu gaat de mok langzamerhand wel steeds meer weg en is zijn been niet mega dik meer. Maar toch nog íetsjes dikker dan zijn andere been en dus durf ik het nog niet aan te rijden. Ondanks dat hij niet kreupel loopt. Ik baal wel ontzettend, want was net lekker aan het opbouwen |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:28

Nou hier wij ook "uit de running" _O- Maar dan niet vanwege een kreupelheid of iets dergelijks, maar gewoon geen zin/plezier om te gaan rijden

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:18

Balen Jesss_amigo! Denk je dat er een peesblessure mee speelt? Anders zou ik juist blijven rijden. Niet te gek natuurlijk, maar wel in beweging houden. Of raadde de dierenarts bewegin af.

Lekker even vakantie _Dreamer? Geniet ervan dan kunnen jullie straks weer fris en vrolijk aan de bak.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:21

Myca schreef:
Balen Jesss_amigo! Denk je dat er een peesblessure mee speelt? Anders zou ik juist blijven rijden. Niet te gek natuurlijk, maar wel in beweging houden. Of raadde de dierenarts bewegin af.

Lekker even vakantie _Dreamer? Geniet ervan dan kunnen jullie straks weer fris en vrolijk aan de bak.

Het lijkt me heel stug dat het een pees is, maar de DA zei zo van ja áls het wel de pees is kun je het beste nu alleen blijven stappen.
Aan de andere kant denk ik van tja hij loopt goed dus waarom niet..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:33

Met peesproblemen moet je rust aanhouden, maar in bijna alle andere gevallen zou ik ze juist in beweging houden. Natuurlijk niet te zwaar, maar ook niet stil zetten. Vaak zie je na het rijden ook dat de zwelling afneemt.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:05

Myca schreef:
Met peesproblemen moet je rust aanhouden, maar in bijna alle andere gevallen zou ik ze juist in beweging houden. Natuurlijk niet te zwaar, maar ook niet stil zetten. Vaak zie je na het rijden ook dat de zwelling afneemt.

Ja klopt. Als ik een tijdje met hem stap wordt het wel minder qua vocht / dikheid

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:20

Hoi Hoi! ik ben ook een behoorlijke tijd offline geweest, maar gelukkig loopt dit topic nog steeds! :D Ik lees meerdere die uit de running zijn (geweest)? :( Pff het lijkt wel besmettelijk! Elle heeft ook 6 wk stilgestaan wat training betreft wegens een kogelblessure. :( Zou ook met haar naar de instructieweek in Ermelo maar een week daarvoor raakte ze dus geblesseerd. Ben nu weer heel rustig aan het opbouwen gelukkig maar ben er donders voorzichtig mee. Doe liever rustig aan dan dat we straks weer terug bij af zijn.

Ohh Elan wat spannenndddd! +:)+ je laatste loodjes!

Lekker uitgewaaid in Ermelo Myca? 20km is een mooi eind zeg! :-) Het was wel koud gisteren hoor, brr! Tenminste hier in het noorden wel.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:03

Pfoe, ik ben dus niet de enige die uit de running ligt.... Iets met gedeelde smart is halve smart? Toch baal ik nog steeds enorm. Heb je eindelijk een startpas, kan je nog niet starten :(
Maarja...dan maar aan de longeerlijn wat spiertjes trainen. Normaal longeer ik met dubbele lijnen, dat kan nu even niet, dus daarom toch maar even elastiek eraan om wat ruggebruik te stimuleren... Blijft toch allemaal beetje behelpen met 1 hand.

Afbeelding

Afbeelding

@Elan_GV Is de kleine er inmiddels al?

@jesss_amigo Hoe gaat het met zijn mok en been?

@_Dreamer Vanwaar geen plezier meer in het rijden?

@Ingeltje Pfoe, maar wel verstandig inderdaad even rustig aan te doen dan...Beterschap!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:00

Leuk dat je terug bent Ingeltje.
Blessures zijn nooit leuk, maar gelukkig wel weer op de goed weg.

Hoe doe je dat met een gebroken arm darkadia? Kan je nog een zweep vasthouden, of alleen 'single-handed' met de longe? Is er niet iemand die je even wil helpen met rijden? Of wil jij dat zelf niet.

Jesss-amigo, ben je er nog steeds niet opgestapt? In jullie omgeving kan je prachtig stapritjes maken, als zijn been daar ook nog dunner van wordt, dan zou ik toch eens met de da overleggen wat je allemaal kan doen.

Hoe ging jullie wedstrijd evita?

De Pink ribbon ride in Ermelo was leuk. Het was dezelfde route als vorig jaar, met veel minder ruiters en geen menners. Wij waren met zijn vijfen en we hebben het rustig aan gedaan onder het motto 'samen uit samen thuis'. En als je langzaam gaat dan zie je ineens weer veel meer dingen van de omgeving die het ook weer bijzonder maken. Ze hadden regen voorspeld, maar we hadden mooi weer en dat in die omgeving was zeker de moeite waard. Op de heide zijn we nog verschillende soorten runderen tegen gekomen, onze paarden vonden die erg dubieus terwijl de meeste mensen meteen smolten van die Disney-figuurtjes.

Twister had wel een beetje moeite met zijn roze outfit, dus hij wilde niet herkenbaar op de foto, maar tijden de rit had hij daar geen last van.

Afbeelding

Afbeelding

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:47

Myca: goed! Heb weer (eventjes) gereden en hij voelde goed aan! Nog wel een klein beetje vocht in zijn been.. maar de mok gaat de goede kant op!

Van dit: (hier had ik net zijn korsten afgeweekt, zijn hele koot zat onder!)
Afbeelding
Naar dit: (alleen de zijkanten dus nog!)
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:50

Inderdaad gewoon met 1 hand. Zweep niet nodig doorgaans. Wat betreft het rijden, hij is niet van mij, en kan eventueel wel in de bak mits geschikte ruiter die bereid is ook contract te ondertekenen dat het voor eigen risico is. Ivm aansprakelijkheid van eigenaar zelf. Dus dat ligt wat ingewikkeld.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:37

Wow Jess_amigo, wat een heftige mok zeg! Brr, ziet er erg pijnlijk uit :(

Haha Myca, Twister schaamde zich voor de roze randjes/biesjes? :P Wat heerlijk zeg, en fijn ook dat het weer toch nog goed uitpakte. En ook prachtig rijden daar in de omgeving natuurlijk.

Ahw _Dreamer :( wat jammer dat de motivatie even tegen zit momenteel. Heb je een idee waar het door kan komen dat je geen zin hebt om te rijden? Je hebt zo'n tof dier onder je kont <3

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:42

ik heb de afgelopen 2 weken niets gedaan, omdat ik met krukken liep. ;( ;(

vanavond ga ik toch wel weer proberen te rijden.

kan niet wachten. *\o/* *\o/* *\o/*

en dreamer, zonde dat je idd geen motivatie hebt.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:24

Hallotjes! ben een weekje op vakantie geweest en daarna een trap gekregen van een paard.. sniff lag languit gestrekt en goed beroerd. Inmiddels loop ik nu weer iets beter. Verder gaat het met de paarden goed :) laatste outdoor wedstrijd voor mijn vakantie gehad en beide sprongen goed in het L. Hoop aankomend weekend de eerste indoor wedstrijd van dit seizoen te doen, maar eerst even met ze springen om uit te testen hoe het voelt voor mijn benen.

@Jess_amigo: wat een rot mok, op stal hebben we 2 met soort gelijke mok. Waar heb jij het mee behandeld? Ik doe er zinkzwavel zalf op.
@Ingetje: oeh wat zuur dat ze net voor de instructieweek een blessure kreeg, wat een domper. Gaat inmiddels weer goed? rij je alleen op haar of ook op een andere van jullie? Oh ja wou nog zeggen mooi paard de Carrera!
@darkadia: wat vervelend zeg van je hand! beterschap!
@Myca: heel bescheiden roze toch :P staat hem goed de set

Afgelopen woensdagmiddag 3 jarige Zavall x Indoctro ster geworden :D erg blij mee, is de 4de op rij uit haar moeder.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:23

Oh jemig Marijke, wat schrikken zeg! Doe maar voorzichtig Het gaat wel weer de goede kant op dus gelukkig. Hoop dat het testen goed gaat en je snel weer op concours kunt! En wat goed van de Zavall, gefeliciteerd!

Ik rijd Elrite en de Carrera beide. De Carrera is 14 februari uitgerekend dus die ben ik lekker aan het afbouwen. Nu onderhoudend 2 tot 3 keer in de week een half uurtje losjes rijden of longeren, maar ze begint nu wel echt te dragen, dus dat is ook zo lang ze het nog toelaat. En dan volgend jaar hopelijk een mooi veulen erbij en dan ga ik haar officieel starten. :)

Was behoorlijk kl*te qua timing inderdaad, maar ik had gelukkig een annuleringsverzekering dus heb het geld weer teruggekregen. Anders was het ook mooi sneu geld geweest. En zo'n blessure komt altijd ongelegen helaas. :( Maar ben haar nu voorzichtig weer aan het opbouwen en gaat de goede kant weer op. :) Eerste kleine sprongetjes alweer gemaakt, maar poh wat een bespiering is er verloren gegaan in die zes weken tijd zeg. Dat gaat zo snel.. En ze is al zo'n lange slungel maar nu is het weer mijn lange dunne slungel. Dus druk bezig met spiertjes kweken :D Hoop in november weer de eerste indoorwedstrijd te kunnen starten.

Wij hebben trouwens laatst ook een merrie met mok gehad, niet zo heftig als dit maar was wel een klein beetje kaal eronder. Hebben we sudocreme opgesmeerd, was gelukkig zo weer weg!

Bah Ketaki, ook al in de lappenmand dus! Lekker genieten vanavond :D succes!!