Gefeliciteerd Pasjee! Heb vandaag ook een wedstrijd gehad.. was even 2 maand ofzo niet gestart? even rust gehad.. Hij liep de 2e proef zooo lekker, heb echt genoten.. was wel op het laatst verkeerd gereden.. dus ik na de tijd naar de jury toe, maar ze heeft het niet als fout gerekend had 200 met een 2e prys. 2e proef ging wat minder.. was een interessant paard in het weiland waar hij natuurlijk even op moest letten.. had ik 185 en 6e prys.. Dus is weer een goed begin voor deze maand
Oja mijn Florencio heeft ook een hele grote galop..
Die van mij heeft ook een hele grote galop met veel beentechniek. Om eerlijk te zijn ben ik altijd meer fan van een kleiner gesprongen galop. Met heuveltraining gaat ie overigens inmiddels al heel goed klein galopperen dus hij laat zich gelukkig wel sluiten, maar dit kost wel tijd om voldoende kracht op te bouwen. Als ik een gang moet opnoemen die het beste is, dan is dat zijn draf, hij kan eindeloos op- en terugschakelen, en houdt afdruk en veer daarin. Maar dat komt misschien wel van Jazz van moederskant. Zijn volle broer (veulentje) is meer van het galopperen en kan in het galopperen eindeloos schakelen, dus ik denk dat het een hele andere gaat worden.
Bij de mijne zijn de draf en de galop zeer sterk. Stap kan hij wel goed, maar hij is wat "lui" in de stap. Zowel draf als galop zeer gedragen, veel ruimte in het voorbeen en de galop inderdaad groot gesprongen.
Karen hier ook nog even mijn gewone mail, was daarstraks beetje snel om via het werk te antwoorden titi_dhont@hotmail.com
Fleurrr_
Geplaatst: 06-09-11 22:10
Hoi! Even een vraagje... ik kom net van de pony's af (reed een pony van andere mensen), nu wil ik dus mijn eigen pony/paard kopen. Zaterdag gaan we van een kennis een paard voor op proef ophalen, dit is een merrie van Florencio, van 1.65 Nu is mijn vraag.... Zijn de Florencio afstammelingen fijn om de overstap van pony naar paard te maken? En ik weet dat het goede dressuurpaarden zijn maar kunnen ze ook springen of verschilt dit per paard? Dit is haar stamboom: http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=384768 Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven en handige dingen vertellen aangezien ik nog helemaal niet in de paarden zit!
Vind het moeilijk om advies te geven want zoals je al in dit topic kunt zien gaan de florencio's echt alle kanten uit! Ligt er meer aan hoeveel jij zelf al kan en het paard. Er zitten springers tussen maar de meeste zijn er iets te schijterig voor volgens mij. Zou hem gewoon lekker gaan uitproberen! Wat een luxe dat je dat zo kunt!
jullie hebben mail over de clinic Mochten er nog meer mensen mee willen laat het even weten!
Seppe
Geplaatst: 06-09-11 23:27
Uit de onderzoeken blijkt Florencio toch over een goede springtechniek te beschikken. En met Purioso in de moederlijn zal zij wel kunnen springen. Er zijn zelfs Florencio's die het in de eventing goed doen.
Hee Fleurrr! Ik heb ook de overstap van pony's naar mijn Florencio gemaakt... Het is mij heel goed bevallen! Ook wel mindere tijden gehad, maarja dat hoort er gewoon bij.. Je moet er wel goede begeleiding bij hebben want een paard is toch wel even wat anders.. maar die van jou is niet zo groot zie ik Succes!!
Pasjee
Geplaatst: 08-09-11 11:20
Ik denk dat de afstamming niet zo zeer bepaald of een paard handig is voor de overstap van pony's naar paarden. Ze is inderdaad niet zo groot, dat is dan wel lekker! Wel is ze natuurlijk nog jong, daar moet je wel rekening mee houden. Goede begeleiding is natuurlijk nog het aller belangrijkst!
Als de clinic alleen doordeweeks kan, is het voor mij niet mogelijk om mee te gaan, helaas! Ben namelijk deze week weer begonnen met studeren en heb vooral 's middags les. Alleen vrijdags ben ik vroeg klaar (12.45).
Klopt titsia! Pasjee stuur me je email adress dan kan ik je ooj de mail sturen! Als jij dan ook kan ga ik emmelie opbellen, duimen dat ze dan ook tijd heeft want dat zou super zijn!
hey meiden, sorry dat ik er niet zo veel ben de laatste dagen. Mijn vriend heeft nig vakantiedus we zin veel weg. ik kan alleen op mijnnobiek jullie mailtjes niet volgen dus ga morgen op mijn laptop kijken en mijn gegevens ook sturen.
Hier is het ook allemaal druk druk druk..ben net gestart met een avond opleiding en nu word het allemaal wel in eens wat drukker met werk, paarden en vriendinnen. haha en dan Bokt ook nog bijhouden Moet ook binnen kort wedstrijden in gaan schrijven voor dat het allemaal vol zit. Rijden gaat op het moment wel weer lekker zit nog steeds erg in de knoop met mijn eigen houding. En wil over een maandje natuurlijk goed voor de dag komen voor jullie
Super dat het allemaal lukt met de clinic. Vandaag eerste clubles gehad. Was eerst wel eventjes spannend maar ze bleef superbraaf zoals altijd. Daarna liet ze zich lekker los en ging het goed!
@kaaaren. Idd, nu even extra hard werken om goed voor de dag te komen volgende maand :p