holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:44

Super dat het lekker gaat met gilly!! Ben benieuwd als je film materiaal krijg!

Cuba doet het braaf!! We doen natuurlijk heel rustig aan, maar super braaf.
Ja van de week even gekkigheid Maarja wie verwacht er dan ook een hardloper aan komen rennen bij de open deur!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:04

Is ook heel vermoeiend he! Beetje bijslapen moet ook.

Mijn retour in de wedstrijdsport laat nog heel even op zich wachten vanwege papierwerk.
Zaterdag wel les gehad en ze vond dat hij echt fijn met een veer erop begint te lopen met kracht in de achterhand. Erg blij mee want dat heeft wat voeten inde aarde gehad :D.
Hij werkt echt heel graag en denkt graag mee, maar echt naar de achterhand rijden dat kwartje wilde maar niet vallen. Hij begint nu steeds fijner van mijn hand af te lopen, met een mooie rechte aanleuning en dus op zijn achterhand. *\o/*
Denk dat ik dus gelijk heb gehad met mijn ingelaste pauze omdat het allemaal wat te veel was voor hem en zijn grote lijf. Als we nu zo door kunnen trainen, ben ik gelukkig en dan komen die wedstrijden straks vanzelf weer.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:20

De kijkafspraak met Davey om Gilly onder het zadel te zien is een weekje verzet. Hij was puur vergeten dat ik vandaag zou komen en kennelijk heeft hij haar vandaag niet op het programma staan ;-). En morgen en overmorgen heb ik geen tijd :-(.
Maar volgende week in de herkansing. Hopelijk kan ik dan op Hemelvaartsdag even langsgaan. Davey vindt haar braaf, maar door haar eigenwijzigheid kan ze zichzelf wel eens in de weg zitten (heeft haar moeder ook). Doet dan niet gemeen, maar kan best een beetje protesteren. Hij zei letterlijk dat het geen explosief paard is of zo. Ik denk inderdaad dat ze net als Bridie dan best wat zuur en stug kan zijn voordat ze snapt wat ze moet doen en daarin ontspant. Voor een paard dat een week onder het zadel is vind ik het erg positief klinken. Als ze echt op haar moeder lijkt, is het een paard dat zelf meedenkt en soms te snel wil en dan even 'hikt'. Wordt vervolgd!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:26

Jammer dat het verzet is Diane, maar het klinkt in ieder geval wel goed :) ik ben benieuwd.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:33

Leenbeesje, ik zie het maar zo: dan is ze weer een week verder en loopt ze vast nog weer een stuk beter. Gelukkig heeft ze geen last van haar been maar zit het meer tussen haar oren, hahahaha. Als ik dan herinner hoe Bridie in het begin kon zijn toen ik iets meer ging vragen...pffff. En soms nog, die kan zo boos worden als ze iets niet snapt en zich dan druk lopen maken. Als ze dan weer terug naar de ontspanning gaat, pikt ze het zo op. Die ijzervreters zijn ook wel de besten...

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:36

Dat ken ik, i jana kent stap-galop en galop-stap al best goed, maar vanuit complete ontspanning, als er iets meer gevraagd wordt ontploft er een bommetje :D

Gelukkig heeft ze geen last van haar been, heb het nog gezegd, maar het komt helemaal goed met Gilly, ik voel het :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:16

Leenbeesje, ik denk wel dat je gelijk hebt. Ze is verder in die 2,5 jaar nooit kreupel geweest aan dat been en ze heeft toch wel gekke dingen gedaan hoor. Het minste was dan nog steigeren tegen een ander paard aan om even te laten zien dat zij de baas was ;-).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:32

haha dat stugge herken ik wel beetje. Empi staakt overigens eigenlijk gewoonweg nooit. Maar hij kan wel gruwelijk koppig zijn :D

Voor jullie allemaal een nieuwtje. Het is ook nogal op me dak gevallen maar ik ben vrij onverwachts, geëmigreerd. Vor een impressie waarheen:
leonie87 @ [ITP] Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje...

En dat ze nooit kreupel is geweest is wel echt super goed natuurlijk. Ben zo benieuwd :D!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:17

Wauw Leonie!! Ik reageer even hier want je topic gaat hard. Maar super super mooie omgeving zeg! Hopen dat je daar je droom kan verwezenlijken!

Dat word een Dayano meeting in Frankrijk!!! Hahaha

En ben benieuwd als je beeld bewijs heb Diane! Klinkt helemaal niet verkeerd toch! Een karakter is helemaal niet verkeerd, als de uiteindelijk maar meewerken haha. Cuba kan ook aan de hand en met rijden boos op mij worden maar als ze uiteindelijk maar doen wat je wilt toch!
En super fijn dat alles goed gaat met het beentje.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:09

Supergave omgeving Leonie! En fraai huisje ook nog! Ik ga voor je duimen dat het allemaal gaat lukken.

Ik ben ook heel benieuwd voor aankomende week. Haar mams was vandaag onmogelijk zuur. Ik dacht echt dat ze me eraf zou mikken. Niet bokken of zo, maar zo ongelooflijk heftig reageren op mijn been (gelijk zuur, geen oren meer, neus eruit). Ben er maar van af gestapt, want als die niet wil lopen is er echt stront aan de knikker. En ja dus, rechtsachter niet rad. Kan niet zeggen ongelooflijk kreupel, kennelijk verstapt op de wei (want ja, dominante ka dus ze loopt regelmatig patrouille in galop en slaat even dominante merries als ze niet op tijd op zij gaan). Dus maar afgespoten, wat ze erg op prijs stelde en weer terug in het land gezet. Zulks dus....... dat zal haar dochter dus ook hebben. Maar wel lekker duidelijk. Mijn vorige merrie sloot zich af en bleef maar lopen en uiteindelijk hing die met 10 jaar aan het haakje omdat ze nergens op reageerde en haar been kapot was. Heb ik ze toch liever wat heftiger in hun uiting hoor.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:47

Wauw Leonie, wat woon je daar prachtig.

Diane65, dat stugge herken ik ook bij Cayano, die is heel eigenwijs en wilt totaal niet meewerken soms, maar als je erdoorheen prikt, gaat het prima.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:50

Haha das goed collendoorn!
Dankjewel allemaal. Tis hier ook prachtig. Wel ff wennen allemaal hoor.

Grappig dat ze dat allemaal wel beetje hebben. Maar echt gemeen zijn ze ook niet! VInd ik toch ook wel heel belangrijk.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:58

Vanmorgen vroeg bij Gilly-Gail op bezoek geweest. Met longeren was ze heel braaf, maar toen Davey zijn cap even ging opzetten, liet Gilly even zien dat ze echt een kind van haar moeder is. Ineens een soort van paniekerig en hard in de achteruit door de bak. Noch de stagiaire die haar vast had, noch Davey, noch ik reageerden op dat rare gedrag. Ik heb hem gezegd dat Bridie dit heel in het begin ook wel eens deed als ik haar aan de dubbele long liet lopen. Het is een fase..... :+ .
Daarna ging hij er op, alles superkalm. Hij vindt het nu nog te vroeg om haar in de krul te rijden omdat ze zich nog over alles druk maakt (net als mams) maar zal haar langzaam aan wel steeds meer op gaan pakken want dat moet ze toch ook leren. Voor nu (heeft er 10 x op gezeten) vindt hij het belangrijk dat ze vertrouwen in de ruiter krijgt en houdt en vooral op haar eigen beentjes voorwaarts blijft gaan. Leek me wel een goede gedachte. Dan nu wat foto's. Ze zijn niet allemaal helemaal scherp, met mijn nieuwe camera gedaan en die moet ik nog leren kennen. Geeft in elk geval wel een goede indruk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:08

Ziet er erg leuk uit!!! En grappig om dan het karakter van dr moeder terug te zien

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:14

Over 2 of 3 weken ga ik weer kijken, denk dan dat het er al een stuk beter uit zal zien, maar wat ik vandaag heb gezien vond ik zeker niet verkeerd voor de korte tijd dat hij er nu op zit. Het gaat al snel genoeg. Weekje longeren en dan tweede week met bijzet en singel en zadel, derde week er al af en toe op zitten en dan nu al 10 x rijden....

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:40

Leuk Dianne65, komt vast helemaal goed, ik ben benieuwd naar de foto's over drie weken.

Hier zouden we vandaag weer een keer gaan starten met Cay, is al 7 maanden geleden, zijn we op wedstrijdterrein, wil ik schroeven draaien, zie ik dat er geen schroefgaten in zijn ijzers zitten -O- , dus maar afgemeld. 's Middags voor het eerst met de jonge merrie op wedstrijd geweest, dat is thuis echt een vreselijke bok, die bokt overal om en hoog, maar Kim vindt het niet erg en blijft stug door gaan. Dus ik dacht laten we lekker niet gaan, dit is namelijk een giga terrein, niet afgezet, ik zag ze al bokkend gaan :+ Maar de merrie gedroeg zich echt geweldig, geen pas verkeerd, ook niet toen er drie losgebroken paarden langs gerend kwamen. Ze liep super fijn en ze waren 3e en 2e met 208 en 209 punten. Niet 1 keer gebokt, dus dat pubergedrag is puur voor thuis *\%/*

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:55

Jeetje Kosta, wat een verhaal. Maar goed dat Kim zelf nergens van onder de indruk is ;-).

Ja, het gaat ook goed komen met Gilly. Het is ook wel een hele grote overgang, van grote groepsstal en elke dag buiten op de paddock ineens een stalpaard wat de hele dag op stal staat en aan het werk moet. Als die paarden overdag gewoon even een paar uur buiten kunnen staan en ze er dan uitgehaald worden voor het werk, zijn ze vanzelf een stuk rustiger want veel energie kwijt. Ik vind het knap dat die Davey ze zo rijdt hoor, met al die frissigheid, want het longeren ervoor is hooguit 10 minuutjes.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:05

Ik vind het ook altijd knap en dat rond rijden komt zo, onze jonge pony, die hebben we niet meer, maar die liep toen ze net zadelmak was ook de sterren te tellen, snapte een tijdje niet dat je ook met je neus naar beneden kunt, maar toen ze het eenmaal door had was ze super makkelijk en licht in haar mond.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:18

Klopt Kosta, toen ze wat moe werd, zakte ze vanzelf in de hand. Aan de longe bijgezet doet ze het namelijk wel prima, wijken voor druk en nageeflijk. Maar dit is gewoon even vreemd. Anyway, wordt vervolgd!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:05

Dat ziet er lekker ontspannen uit hoor met Gilly!
En nageeflijk rijden moet je geween lekker mee wachten. Dat geven ze vanzelf aan en dan kan jet het oppakken.

Kan ook nog gewoon overbluft zijn de eerste keer Kosta. Maar super score en fijn dat ze zo braaf was! Een nuchtere ruiter is super belangrijk, dus goed komen zal het sowieso wel. Emp heeft ook tijdje gebokt, maar was ook echt puber gedrag!

Hier in Frankrijk gaan trainen en daar heeft die dochter van de eigenaresse foto's van gemaakt. Ze is nog niet zo ervaren maar vond het toch wel heel leuk :D
[RIJ-ITP] Trainen met Empaier (v.dayano) op een hele mooi locatie!
Eindelijk weer eens beeld materiaal van ons.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:18

Leuk om te lezen hoe het met Gilly gaat Diane, en wat een prachtige locatie woon je Leonie! Om jaloers op te worden.

Ik heb 2e pinksterdag een clinic van Danielle Heijkoop met Cay! Ben benieuwd hoe hij reageert want de tenten en speakers met muziek....... Aangezien hij al helemaal doordraait van een nieuw eco-toiletje wat om de hoek staat bij stal, haha.

Neem just in case wel mijn slof mee, misschien even voor de eerste paar rondjes. Voor mijn eigen veiligheid denk ik zo.. :))

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:50

Leuke foto's van Gilly.

Leonie :oo zo mooi daar seg

Rochelle, leuk seg, ik hoop dat het goed gaat op de clinic. (verslag is altijd welkom :D )

Ik had donderdag wedstrijd jonge paarden en ondanks het weinige trainen was ik super tevreden van mijn proef (de puntjes staan nog niet op de i) maar ik was super blij dat de wissels goed gingen en de uitslag was nog niet zo slecht, vm 9de en nm 7de van de 21 :)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:29

Wauw wat is Gilly-Gail een pracht paard zeg! Tis dat ik geen plekje meer heb.. Anders wist ik het wel!

Jeetje Leonie! Wat een mooie plek om te wonen, Franse taal niet moeilijk?

Komt vast helemaal goed Rochelle, misschien issie zo onder de indruk haha.

Caramba doet het super de laatste tijd, over 3 weekjes de KNHS week, en daarna hebben we op 28 juli een wedstrijdje in Schiedam gepland :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:28

Eventjes hier een foto'tje van Caramba, die zich aardig vol aan het vreten is op de wei :+

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:46

Ziet er goed uit Renateee!

Gilly-Gail is weer thuis!! Het ging niet meer op de stal, ze bouwde zo onwijs veel spanning op vanwege 24 uur in de box en weinig beweging, ze werd niet gecorrigeerd bij lomp gedrag. Fijne is wel dat ze nu weet wat longeren is en dat ze licht is aangereden. Ze was zo ontzettend blij toen ze vanmorgen werd opgehaald. Degene die haar haalde (in zijn eentje nota bene) kon haar zo meenemen en ze ging zo de trailer op. Kennelijk blij dat ze weer naar huis ging. Ze staat nu ook alweer op het land en is helemaal relaxed en gelukkig. Af en toe een sprintje trekken om de overtollige energie af te vloeien, maar helemaal blij. Ik kwam haar begroeten en toen rolde er zo een traan over haar wang. Moest toen zelf ook wel even slikken. En volgens mij is ze weeeeer gegroeid. Had natuurlijk geen camera bij me, maar ga morgen even mooie foto's proberen te maken op het land. Heb haar zien galopperen, rengalop zien doen en vervolgens staart erop en in de passage door het land zien gaan. Pffff, die kan echt LOPEN! Vanaf maandag doet de staleigenaresse grondwerk, aan de hand werken en weer vanuit ontspanning en vertrouwen longeren. Even kijken hoe ze dan reageert. Eerst het weekend even haar koppie leeg laten maken en genieten van het paard zijn.