Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:53

Hier is de buitenbak niet bevroren, longeerbak ook niet en de paddocka zijn ook alweer aardig zacht. Zou crosstraining hebben maar is afgelast omdat de bak bevroren was. Helaas! Dus heb samen met mn zus maar weer een rondje strand en duinen gedaan. Was best fris! Maar wel even lekker de benen gestrekt.
Drukke bak is op zich vervelend maar zolang iedereen zich aan de regels houdt is het nog te doen.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:10

Ja maar precies dat laatste is soms een probleem 8)7

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:08

Pff gelukkig is het bij ons altijd rustig .. rij meestal alleen :D
Bij ons is de buitenbak ook bevroren , de longeercirkel is te doen omdat die normaal wat zwaar is.
Maar gelukkig hebben we een binnenbak dus altijd rijden .. al was die met die vorst ook iets harder dan normaal ;)

Wat heerlijk Jeska dat ze verbetering toont na de osteopaat :)

Wij gaan deze week lekker een weekje naar de Veluwe , even lekker niks.
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe bijrijdster ( gelukkig iemand die ik al ken ) dus die mag komende week gelijk aan de bak ;) .. ze. Gaat lekker met hem lessen ( bij mijn instructrice ) moet helemaal goed komen :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:18

Er zit ook wel verschil tussen druk en druk :D Vind druk helemaal niet erg. Alleen TE druk is niet zo fijn. We reden met zoveel man dat zowel de hoefslag als binnen hoefslag voor het grootste deel echt vol bezet was. Maar goed ik heb prima gereden verder , alleen de galop was wat lastig te doen.

Ben blij als die buitenbak weer wat zachter is , kan ik lekker buiten rijden als het zo onwijs druk is. Al is het wel goed om mee om te leren gaan natuurlijk.

Lekker moniek even er tussen uit! Zal de bijrijdster vast ook niet erg vinden om even aan wat binding te doen met hudson.

Mijn bijrijdster heeft vandaag ook een extra dagje fancy , ik ga straks fotoshoot doen.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:24

Je hebt inderdaad druk en druk.. soms is het bij ons heel druk maar heb je er geen last van, gisteren was zo'n dag dat het druk was door veel mensen langs de kant, lopend in de bak, opstapproblemen aan het oplossen in de bak en dan ook nog iemand die alle bakregels aan haar laars lapt. Dan is het echt heel vervelend rijden.. _-:(

Edit: spannend Moniek, wel fijn dat je haar al kent!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:39

Wij rijden dus Pension en Manege klanten door elkaar , op zich niks mis mee. Kan zelfs zeggen dat er menig manege klant hier netter rijd dan de pension klant. Maar er zitten er ook een hoop tussen die de boel aan hun laars lappen. Gewoon even halt houden vanuit het niks op een drukke hoefslag bijvoorbeeld :Y) , een volte rijden en zien dat jij op de hoefslag rijd en zichzelf toch nog even door douwen , blijven stappen op de hoefslag terwijl er meerdere aan het galopperen zijn en ga zo maar door. Tel daar boven op dat er ook paarden zijn die gewoon compleet in de staak schieten/trappen (kan ruiter niks aan doen) en de chaos is compleet.

Knal toch liever niet boven op een paard wat al gespannen loopt te bokken en springen :+ Ben best zuinig op me paard en haar gezondheid.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:49

Aan dat is ook leuk vibadu! Wel balen. Dat het niet doorging ja.
Drukke bakken is nooit echt fijn nee.. Maar idd je hebt druk of druk haha ? :p
Qleke hoe was je date ??

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:21

Ik heb dat probleem gelukkig niet met drukke rijbanen, ben niet anders gewend dan de paarden aan huis dus als ik ooit in de situatie kom dat ik op een drukke stal moet staan dan word ik gek denk ik :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:44

Same here :+ hekel aan die drukte haha.

Fly heeft gisteren netjes zn best gedaan op de Gelderse, geen denderende punten want was wel wat spanning en paar fouten. Dan drukt het resultaat heel snel tussen al die grote toppers! Maar alsnog heel trots op 'm, hij deed z'n best :) ook hele leuke foto's aan over gehouden!

Afbeelding

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:21

Mooie foto!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:19

Hele gave foto essiee !

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:22

Vind ook best heftig dat blauwe snap wel dat er spanning was.. volgende x beter in een klasse hoger haha :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:41

De date ging vlot :P
Maar ik ga mezelf beetje tijd geven om hem wat beter te leren kennen, heb nog nooit zo'n respectvolle en lieve man leren kennen en 't is een beetje raar als je snapt wat ik bedoel := maar als ik het wat tijd geef, kom ik er wel uit wat ik wil :)

Heel knappe foto Essie!

Leuk van de bijrijdster Moniek, heb je zelf soms te weinig tijd om te rijden dan?

En idd Jeska osteopaat kan goed zijn, ga ze ook nog eens bellen voor [***]..
Woensdag komen ze mn zadel nakijken/aanpassen.. en dan is het feest gedaan :')

Sharkj, op wedstrijd in de drukte is dat ook zo en idd is niet slecht dat ze het wat "kennen" zolang je maar geen botsing hebt, dat kan je paard voor altijd blijven beïnvloeden! Bij sommige toch!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:10

Ik zag hem voorbij komen op FB Essie , knap gedaan +:)+

Qleke, ik zou echt het allemaal zelf willen doen .. maar met een dochtertje van 2 , een huishouden , een vriend , een hond en dan ook nog 32 uur werken kom ik soms weleens tijd te kort hahaha ben soms gewoon blij als ik ff niks hoef :D dus die 2 dagen in de week een bijrijder is echt top .. heeft hij ook nog 2 dagen vrij .. dus ga ik zelf 3 dagen .. en waarschijnlijk dit jaar 4 dagen omdat hij 5 wordt .. ik longeer namelijk ook altijd 1 dag van de 3 die ik heen ga .. maar dit jaar gaan we M starten dus is 2 dagen rijden wel te weinig .. ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:11

Ja het leven is druk genoeg idd! Af en toe een avondje kunnen doordoen thuis is ook nodig! En idd 2 dagen is dan wel weinig.. Ik rij zo'n 3 tot 4x in de week, met wedstrijd bij 5x maar in de zomer is dat echt afmattend ommenduur dat ik in de winter soms iets minder rijd om allebei wat rust te vinden.. Hij blijft in stijgende lijn dus heb het gevoel dat het wel kan 1 keertje minder!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:50

Leuke foto Essie! Fly blijft knap :D

Ik snap het nemen van een bijrijdster prima , heb er zelf ook een. Een paard naast 40 uur werken is best zwaar, en werktijden zijn ook niet altijd zo dat het makkelijker word om je paard 7 dagen per week zelf te doen. Soms is het best lekker om even 1 dagje je eigen ding te kunnen doen zeg maar :')

Ben dol op me paard, maar soms heb ik gewoon even een dag voor mezelf nodig of als ik wat wil gaan doen wat flink tijd kost. Gelukkig heb ik een leuke bijrijdster :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:56

Het is ook absoluut geen schande om een tijd voor jezelf te willen Shark .. we zijn geen professionals de wereld bestaat uit meer dan alleen paard .. de reden dat ik een bijrijdster nam was dat er op me werk door een vitaliteitscoach werd gezegd " als je zo door gaat doe je over een paar maanden niks meer " ik stond volgens haar al een tijdje in de overlevingsmodus .. ik dacht namelijk dat toen ik moeder werd alles wel zo door kon gaan als daarvoor .. nou dat heb ik bijna 2 jaar volgehouden ... ik zat echt tegen een burn-out aan , en met mijn werk is dat niet handig zeg maar .. en thuis natuurlijk ook niet , was zo snel geïrriteerd op een end , moest wel veranderingen doorvoeren ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:00

Dat is natuurlijk ook niet vol te houden moniek! Begrijpelijk ;)
Ik ben ook zo iemand die het liefst alles zelf doet , en alles tegelijk ook... maar helaas loop je jezelf op een gegeven moment aardig hard voorbij. En zeker met een gezin thuis is het wel wenselijk dat je een beetje zuinig ben op jezelf :o

Zo ben ik naast me paard ook dol op fotografie , maar het lukt me niet om daar ook maar iets in te beginnen. Simpelweg gewoon de tijd niet voor :') af en toe eens een fotoshoot hier in de buurt (meestal bij bekende) is nog redelijk te doen. Maar dat uitzoeken/na bewerken kost zo ongelofelijk veel tijd... poeh!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:17

Shark, dat zie ik aan Mn vriend ook , die is ook gek op fotografie .. uitzoeken en nabewerken kost een hoop tijd ... maar dan heb je vaak wel prachtige foto's ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:12

Haha ja dat klopt moniek , in mijn optiek zijn mijn foto's niet zo spectaculaire. Maar andere vinden van wel dus daar doen we het voor! Zal wel te kritisch zijn :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:22

Hahaha hoor ik ook regelmatig van Mn vriend, die is ook erg kritisch ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:37

Ik moet nog officieel op mail wachten maar ik denk dat ik naar de regiokampioenschappen mag...
Er mogen er 4 door en ik was 3e *\o/*
Nu dus vol spanning op de mail wachten :list:

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:31

Whoehoe *\o/*

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:47

*\o/* *\o/* *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:51

Jeey .. ben blij .. las wel bij de inschrijving dat het maar 1 proef is .. waarschijnlijk overkampen om een 2e te mogen rijden ..