Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:42

Ja het gaat uiteindelijk allemaal weer door hé.. Hoe moeilijk het ook is...
Wel erg fijn dat je je paardes nu weer aan huis hebt :)

Ben erg benieuwd naar foto's, klinkt goed, die Westpoint!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:09

Heb mijn eerste Z1 winstpunt gereden met mijn Zwarte Jazz :o

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:56

gefeliciteerd Mavantos!! *\o/*

Ik heb vandaag ook weer lekker op m'n Jazzy gereden. Bak was wat nat, dus lekker door de plassen gegaloppeerd. M'n vriend heeft nog wat foto's en een filmpje gemaakt. Moet ze nog zien, dus even bekijken of ze de moeite waard zijn :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:24

Dankjeee !!

Oehh, ben benieuwd naar jou knappe Jazz :D. Die van mij ging vandaag weer super fijn, hij deed zelfs een wisseltje :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:30

In mijn profiel wel 2 foto's, maar dat is lang geleden, toen we nog volop in training waren.
Nu zal ik blij zijn als ik netjes een B-proef door kom..... :+

Mijn vriend had maar 1 foto gemaakt, en niet echt een mooie.
Ik weet niet hoe ik de filmpjes er op krijg. Iemand??

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:55

Vulina schreef:
Iemand nog een tip voor mijn kleine Jazzie?? (1 jaar)
Ben bezig met de beentjes optillen. Zodra ik de voorbenen optil, laat ze haar voorover vallen :o De ene lukt net 2 seconden, de andere helemaal niet. Ben er al een tijdje mee bezig, hoefsmid lukt zo dus ook niet. Ik kan haar verder overal aanraken, borstelen/kriebelen vind ze heerlijk. Totaal niet schuw, ze hinnikt naar me zodra ik achter kom.. Maar dit lukt niet...

Als je nog tips zoekt, ik kan je er wel 1 geven die bij ons (mijn Jazz Davinci en ik) heel goed heeft gewerkt.
Verhaal kan hier of via PB, your choise.... :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:29

Leuk dankjewel!
Het gaat wel al beter met de beentjes optillen. Ben het gewoon elke dag gaan doen, gewoon los staand. Ik kan haar nu de voorbeentjes een paar seconden optillen zonder problemen :) Achter nog niet geprobeerd ;) :+

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:26

Hier een filmpje van het longeren in februari, was de 2e keer. :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:03

Mooi hoor! Leuke bewegingen heeft ze!

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:54

wij hebben op de manege een merrie als manegepaard , en zij is ook een nakomeling van jazz. echt , als ze lekker loopt zal je echt niet denken dat t een manegepaard is! zo zonde voor zo'n mooi beessie ..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:52

Mijn kleintje wordt steeds mooier!
Ze is momenteel lekker druk aan het rennen buiten :) Ik heb haar begin deze maand gemeten op 1.41 en ze is erg overbouwd :) Toen ik haar kocht, vorige herfst, was ze net 1.20.. Dus ze doet het goed! Had zelfs al een bieding op haar vorige week... Maar ze gaat (nu nog) niet weg!

Hoe gaat het met jullie Jazzjes??

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:42

Mijn ZZ-licht paard Valentijn is dit weekend verkocht naar Spanje |(
Had hem net 1 week op Sporthorses staan en is dus al met al snel gegaan.
Hij krijg een super mooi plekje bij een ponyamazone :j Best wel even een dubbel gevoel....
Je weet dat ie weggaat maar als de kogel dan door de kerk is heb je het toch wel even moeilijk -O-

Gelukkig heb ik 2 super opvolgers op stal staan. Zeker Eddie (Westpoint x metall) die ik nu 3 maanden op stal heb staan.
1 mei breng ik hem weg om zadelmak te laten maken. Als het groen nog wat meer aan de bomen komt zal ik snel wat
mooie foto's van hem maken. Longeer hem nu 3 dagen in de week maar merk toch wel wat jazz eigenschappen haha!
Maar lopen.... :j

Mijn merrie Dance heb ik nu klaar voor het L1 en ga straks van start met haar. Leuke dingen in het vooruitzicht *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:43

hey weer leven in het topic.
Fijn dat het zo goed gaat met je Jazz.

De mijne gaat nog steeds niet goed. Ze hoest nog steeds en komt er maar niet vanaf. Ben redelijk wanhopig. Ze staat inmiddels op zaagsel/vlas en krijgt nat hooi of kuil. Loopt hele dagen buiten en staat in een buitenstal. Drie Ab-kuren gehad, wat wel hielp, maar binnen een week na afloop van de kuur begon ze weer. Ik moet zeggen dat het de laatste paar dagen weer wat beter gaat, scheelt misschien dat de regen wat stof heeft weggespoeld.
En dit alles speelt al vanaf half december..... Grrrr. Van rijden komt dus ook weinig zo. Baal er zo van, arm paardje

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:44

Jammer van Valentijn. Nooit leuk als een paard weggaat en dan helemaal naar Spanje.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 16:04

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:21

Wat heeft Vince SaskiaKur?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:50

Balen van Vince SaskiaKur.. Ik heb helaas geen paard voor je staan.

Jemig Setteli, wat balen man... Geen onderzoeken meer mogelijk?

JazzBest, dat is idd snel gegaan! Is altiojd dubbel.. Je zet m natuurlijk niet voor niks op sh, maar toch...

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:56

Vervelend Setteli dat het niet lekker gaat met die van jou! Ja dan kom je niet echt aan rijden toe...
Hopelijk komt ze snel van het hoesten af en anders miss 2nd opinion bij een andere kliniek?

Leuk he Vulina als je ze zo ziet groeien. En wat worden ze lelijk op die leeftijd :+

Hopelijk vind SaskiaKur snel een leuk trainingspaard!

Valentijn wordt maandag opgehaald en gaat dan op transport naar Barcelona. Maandagochtend wordt ie opnieuw gekeurd vanwege de export. In de middag wordt ie opgehaald. Zal ff een moeilijke dag worden...Ben hem nu de laatste dagen super aan het verwennen! Hij is toch 7 jaar lang mijn maatje geweest en heeft mij heel veel succesen gebracht :j Gelukkig komt ie op een super plek terecht 8-)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:07

Spannend hoor! En met welke ga je nu verder dan?

Ja, mooi is ze nu niet nee :o

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:25

Ik meld mij ook weer even. Emma doet het super aan de longeerlijn. Gisteren kwam de jongen die haar zadelmak gaat maken. Had stoer gezegd dat het totaal geen Jazz karakter was. Dat wilde hij zelf even zien. Hij rammelen en lawaai maken en Emma komt naar hem toe lopen, zo van Hallo ik ben Emma. Toen zei hij ook meteen dat zij heel nuchter is maar wel een echt Jazz om te zien. Zij wordt eind juni 3 jaar en dan gaat hij rustig beginnen. Zij groeit nog wel flink is nu 168, wordt een grote dame denk ik zo.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:44

@Jazzbest: Dat gaat even heel moeilijk worden. Veel sterkte ermee!!
@Setteli: Wat ontzettend vervelend dat het niet wil met je Jazz.. Niets aan als ze niet 100% zijn. Hopelijk knapt ze snel op!!
@SaskiaKur: Jeetje, ook voor jou ontzettend vervelend dat het niet wil met Vince.. Hopelijk vind je snel een ander wedstrijdpaard!!
@Farmgirl: Fijn zeg, dat die van jou het tot nu toe leuk oppakt!!

Wat leuk dat er weer wat leven is in dit topic :D

Mijn Jazz moet nu echt enorm zijn, nog maar een paar weekjes (2/3 weekjes), dan is ze uitgerekent. Hopelijk wacht ze wel tot ik thuis ben (over 1,5 week) :D .. T paard van mn moeder is al begonnen met kegelen, dus die wacht niet op mij :P..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:03

Ook ik kom weer binnen vallen!

Sterkte Jazzbest, ik zou enorm tegen morgen opzien.

Hoe is het met Vince, Saskia?

Wat een stoere Jazz, Farmgirl!

Balen Setelli, hoe is het nu?

Ik ben vandaag weer voor het eerst op pad geweest met Otje, ze gedroeg zich heel keurig ondanks alle stress die ze altijd van d trailer krijgt. Kon fijn rijden en alles simpel houden. 1e proef dan ook zo goed als foutloos, 3e met 212 en de 2e werd ze wat trager, reed ik natuurlijk verkeerd en had ik wat meer kleine storingen, dus dat werden er 202.
De kop is eraf en volgens mij zijn we weer back on track!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:20

Gefeliciteerd! Netjes voor een eerste keer weer!

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:33

Emma is ook echt een lolbroek, zij maakt zelf de peesbeschermers los als zij buiten is. Ik bleef er vandaag bij en waarschuwde dat het niet mocht. Gaat zij liggen, ik dacht lekker rollen...... maar nee, zo kon zij er makkelijker bij :)

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:04

@Irisje: Netjes zeg, weer voor een eerste keer!!

Bij ons thuis is vanacht een Spielberg X Rousseau geboren.. Ik weet het, heeft niets met Jazz te maken, maar ben best wel een beetje heel trots :D