nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:00

Nee, hofgeesterruiters!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:00

Gister hebben we een bosrit kunnen maken zonder irritante muggen/dazen.
Het ziet er even bijzonder uit, zo met de aandacht voor de boerkini in de media, maar het werkt wel.
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:16

Ideaal zo'n boerkini Myca!! en gefeliciteerd met je winspunt jammer dat je de andere proef net niet 1 had. Mooi setje heel subtiel dat beetje roze, dan is roze best mooi :)

@Jess-amigo: wat fijn dat je weer echt kunt opbouwen ! zal voor jezelf vast ook een opluchting zijn dat het goed met zijn herstel gaat :D

zaterdag ochtend op concours met de 5 jarigen. Beide sprongen top en de grote lijkt het weer helemaal goed op te pakken erg blij mee! voor de 4de keer was ze weer mee en sprong nu mooi nul in het L.

De grote indoctro
Afbeelding

en de baltic
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:00

Oeh wat heb je toch een paar leuke paarden Marijkeeee!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:06

Marijke dat is een gave zeg <3 <3 <3

Myca, mooie boerkini heeft twister om :9 :9 :D :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:41

vorige week maandag heb ik fijn gelest met universal, vandaag was hij weer stokkreupel aan de achterhand.

voor de vakantie had ie zn koker ontstoken, zou dat er wellicht mee te maken kunnen hebben, dat hij nu weer slecht liep?

in de wei liep hij namelijk wel goed :( :( :( ;( ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:01

Zie een hoop positieve berichten voorbij komen, leuk leuk leuk :D
Mijn indoctro kleinkind heeft zich van 't weekend ook voorbeeldig gedragen op de hei! Nu wachten op de foto's van de fotograaf! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

..En ketaki, ik heb geen idee of dat ermee te maken kan hebben, "helaas" geen ervaring mee...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:11

oooh dreamer, gave foto's zijn dat geworden.

ja vlak voor de zomervakantie liep hij al 6 weken te klooien en was hij al niet vooruit te branden.

daarna 3 weken vakantie en nu vorige week deed ie het wel, nu weer kreupel

baal er wel van ;( ;( ;(

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:57

Mooie foto's Dreamer. Rijdt je vriend ook of heb je hem een keertje over gehaald?

Ik zou het niet weten Ketaki, is er een dierenarts bij geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:14

Met hulp van de fotograaf hebben we 'm overgehaald haha :) Maar kostte niet heel veel moeite, hij wou het wel voor mij doen :D
Hij heeft heel vroeger wel gereden ja :j (Maar zat 17 jaar geleden voor het laatst op een paard :') )

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:03

Myca schreef:
Mooie foto's Dreamer. Rijdt je vriend ook of heb je hem een keertje over gehaald?

Ik zou het niet weten Ketaki, is er een dierenarts bij geweest?

Hij heeft ab gehad
Nerm aan van wel dan.

Het is een manegepaard, dus ik ben er niet bijgeweest

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:22

Mooie foto's Dreamer!!! prachtig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:59

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:58

ik weet niet hoe het met hem gaat.

zie hem morgen weer.
hopen dat ie dan wel weer goed loopt.

Mooie foto's ook Dreamer :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:41

Romantisch Dreamer!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:56

Wauw mooie foto's Dreamer!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:25

:\ :\ :\ vandaag weer les gehad en universal was weer kreupel.

morgen komt er een fysiotherapeut voor hem, omdat hij aan de achterhand kreupel loopt.

heb gelijk gevraagd of het ooit nog goedkomt met hem, maar ik heb mn twijfels er wel bij.

altijd heel gezond en nu loopt ie al bijna 3 maand te kwakkelen met zn gezondheid.

heb nu wel een ander paard gevonden waar ik in de les op rijd, maar ja.
de klik tussen dat paard en universal is heel anders,
vooral ook omdat universal en ik veel dieptepunten en hoogtepunten in de lessen gehad hebben.

hoe doen jullie indoctro (klein)kinderen het verder :D :D :) :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:09

Hallo, kom ook maar eens weer binnenvallen.
Mooie foto's van het springen en zag een mooi bruin zadel voorbij komen en heidefoto's WAUW!! Mooi zeg. (Die op het strand ook, supermooi)

En Jess Amigo hoe gaat het nu?

Mijn oudje van inmiddels 18 staat even een tijdje stil maar dat komt wel weer.. ik mag eerst over een paar weekjes bevallen, ben nl zwanger :D 2 oktober ben ik uitgerekend, ga niet weer heel fanatiek de wedstrijden in met haar, maar lekker recreatief hier in de bak rijden en dan eerst maar even tijd voor dit kleine kindje en dan kijken, lekker met deze blijven rijden en ander paard ernaast misschien.
Met de kids ponyrijden en bixie wedstrijden is ook erg leuk en daarnaast nog met vriendlief naar de menwedstrijden is ook erg gezellig en samen straks 6 kids en misschien zelf een opleiding doen, drukte zat.

Alleen gisteravond wel even dat ik dacht sh*t.. was zulk heerlijk relaxed rustig weer, daar kan ik zo van genieten. Was niks koud en windstil, maar goed komt wel weer. Hoop op een hele mooie nazomer.
Ben gister maar aan het vegen geweest, ze hadden de mesthoop geleegd dus lag allemaal zooi, nu wel weer netjes. Moet nog wel even stukje en het groen wat tegen de schuur aan groeit even wegsteken. Voel alleen wel dat ik nog maar 27 dagen moet, mijn buikje zit wel wat in de weg. Scheelt wel, als ik dan wat gedaan heb waar ik echt een beetje moe van word, slaap ik in de nacht een stuk beter.

Van de week eerst de hoefsmid er maar eens bij. De ijzers hadden we er af gelaten, maar ze heeft niet echt dé hoeven die geschikt zijn. Zag al een flapje en scheurtje.. Straks als ik weer ga rijden maar weer ijzertje er onder.
Zal ik haar meteen ook even onder handen nemen. Even wassen en manen weer kortwieken, staart weer even netjes en voetjes bijknippen.

Eerst kindje maar eens gezond en wel en dan lekker weer beginnen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:10

Balen ketaki! Hopelijk valt het mee en kan het nog herstellen!

Mijn indoctro gaat fijn! Nu 2x gereden vanaf nieuwe huisje. Heeft inmiddels ook weer behandeling van osteo gehad en gister nieuwe schoenen gekregen voor.
Vandaag voor het eerst in de bak gereden, eerst erop naar de bak toe, super braaf, daar eraf en eerst rondje linksom en rechtsom aan de hand. Toen even 10min aan de longe de bak verkend in stap en draf en toen erop, hij deed het zo fijn! Wel veel gehinnik omdat ie alleen was en paar x even stik gezet als hij teveel spanning opbouwde. Maar zoveel losser in zijn lijf en relaxter in zijn koppie.
Vrijdag hebben we les van vereniging, zal kijken of iemand dan stukje kan filmen :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:32

Wat ben je voorzichtig? Is hij zo springerig, ik ben nog nooit van een paard gestapt om een bak te verkennen. Gewoon in stap even een rondje.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:38

darkadia schreef:
Balen ketaki! Hopelijk valt het mee en kan het nog herstellen!

Mijn indoctro gaat fijn! Nu 2x gereden vanaf nieuwe huisje. Heeft inmiddels ook weer behandeling van osteo gehad en gister nieuwe schoenen gekregen voor.
Vandaag voor het eerst in de bak gereden, eerst erop naar de bak toe, super braaf, daar eraf en eerst rondje linksom en rechtsom aan de hand. Toen even 10min aan de longe de bak verkend in stap en draf en toen erop, hij deed het zo fijn! Wel veel gehinnik omdat ie alleen was en paar x even stik gezet als hij teveel spanning opbouwde. Maar zoveel losser in zijn lijf en relaxter in zijn koppie.
Vrijdag hebben we les van vereniging, zal kijken of iemand dan stukje kan filmen :)

ja het is idd balen, want je weet nooit hoelang het herstel gaat duren.

hoop op iets positiefs.
:j :j :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:21

@Elan_GV hij is vooral spokig en rennerig. Kan heel snel 280graden draaien oa. Kan het tot nu toe altijd wel uitzitten, maar ben met hem aan het trainen voor andere reactie op spanning. Ik werk daarin met hem op basis van vertrouwen, en zijn aan het werk om te leren dat enge dingen betekent gaan kijken en stilstaan ipv ervoor weg te rennen. Daarbij is hij erg introvert, kan heel veel spanning opbouwen en dan ineens in paniek schieten.
Vandaar deze methode.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:22

Twister is juist extravert.
Als hij iets echt eng vindt dan laat hij dat aan alle kanten zien. Dan lijkt hij ineens 10cm groter, snuiven en kijken. En als het echt niet te vertrouwen is probeert hij op zijn achterbenen een halve slag linksom.
Gelukkig is hij niet snel bang of onder de indruk van iets, ook niet als andere paarden dat wel zijn.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:25

Elan_GV schreef:
Hallo, kom ook maar eens weer binnenvallen.

En Jess Amigo hoe gaat het nu?

Nou uhm zo :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:37

Oooh Jess, dat ziet er wel fijn uit zeg.

:j