Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:31

wij hebben onze wynton maandag laten inslapen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:49

Jeetje wat een nare berichten!
Meredith sterkte!
Suzanne, jij ook al een paard die spierbevangen is. Mijn ene wedstrijdpaard staat nu ook 2 weken op rust, ook spierbevangen. Ik kan geen oorzaak bedenken qua training/overload, maar jij hebt het over suiker... Ik haalde mijn paard uit het land met koliek, ze stond helemaal bol van de buikpijn. Na 2 dagen kon ze ineens dr hoofd niet meer aan de grond krijgen, lager dan borsthoogte lukte niet van de pijn. Echt bizar.
En wat je zegt klopt, ik heb ook een onherkenbaar paard! Totale bovenlijnbespiering is weg, ze is gewoon slap in de achterhand ervan.

Beterschap voor Emma iig!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:55

meredith schreef:
wij hebben onze wynton maandag laten inslapen.

Jeetje wat erg. Hoezo? Wat was ermee?

Royaltjuh: Jeetje dat is schrikken. Hoe is het nu met hem?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:20

Ze gaat langzaam aan weer beter. Nu van de pijnstillers af, bewegen lukt weer. Nog wel stijver dan voorheen maar dat lijkt me niet raar. Dat komt met trainen wel weer...
Ik longeer nu dagelijks weer 10/15 minuten licht, zonder bijzet nog. Weidegang wordt weer opgebouwd.
Kortom, daar ben ik nog wel even zoet mee...

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:40

De wynton was toen bij de HK door andere paarden op zijn rug besprongen. Eigenlijk ging het weer heel goed met hem en opeens ging zijn stap heel slecht worden en kwam hij scheef de wei uit. We hadden hem nog wel jaren door kunnen laten tobben maar ik had daar echt de moed niet meer voor.Het was zo,n ontzettend gaaf paard die zo graag wilde werken maar als zijn lichaam niet wil houd het op.Op advies van de linge hoeve hebben we hem daar achtergelaten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:00

meredith schreef:
De wynton was toen bij de HK door andere paarden op zijn rug besprongen. Eigenlijk ging het weer heel goed met hem en opeens ging zijn stap heel slecht worden en kwam hij scheef de wei uit. We hadden hem nog wel jaren door kunnen laten tobben maar ik had daar echt de moed niet meer voor.Het was zo,n ontzettend gaaf paard die zo graag wilde werken maar als zijn lichaam niet wil houd het op.Op advies van de linge hoeve hebben we hem daar achtergelaten.

Op de hengstenkeuring op de rug besprongen? Bedoel je dat? Hoe kan dat nou dan?
Wat erg zeg, veel sterkte.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:43

Anoeska27 schreef:
Het is stil hier. GB lover, hoe is het gegaan op de keuring?

Ik heb vandaag nog een fotootje van onze Wynton op de keuring in Duitsland gekregen (ik krijg hem niet rechtgezet). Volgende week komt Yvonne Termeer foto's van de veulens maken, dus dan heb ik betere.
[ Afbeelding ]

Onze Gluecksklee heeft op de veulenkeuring haar beste show gegeven, dit wil zeggen bokken, rondspurten zonder mama, enz. Trouwens buiten de ring was ze de braafste van allemaal :D .
Ze heeft toch een premie gekregen. Bij navraag bij de keuringmeester zei hij een top veulen, heel goede basisgangen, maar al wat te sterk gegroeid waardoor ze nu in fase zit dat ze wat meer met hals naar beneden loopt. Hij zei trouwens ook dat je met Wyntons moet wachten tot aan 3 jr, want telkens komen ze er dan super door, terwijl ze als veulen misschien net iets minder ogen.

We zijn blij en we houden haar toch aan, dus we zien wat ze geeft later. Ik moet nog eens dringend nieuwe foto's maken nu ze eindelijk bijna van veulenhaar af is.

Meredith, wat erg en wat een eigenaardig ongeval. En dat dan tot zo een afloop moet leiden. Sterkte!

Aan de anderen, veel beterschap en hopelijk sterken spieren weer snel aan.

joep_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:56

Dit is mijn Wynton nakomeling! First jewel B, op de keuring kampioen geworden en mag 16 augustus naar de Nederlandse kampioenschappen!
<3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:20

Wauw wat een plaatje!! Prachtig dier!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:29

Wauw wat een paard!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:00

Wat een tof dier zeg! Dat is die gelderse of niet? Volgens mij heb ik die ook al ergens anders langs zien komen.
De Wyntons doen het maar goed :)

joep_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:20

Royaltjuh schreef:
Wat een tof dier zeg! Dat is die gelderse of niet? Volgens mij heb ik die ook al ergens anders langs zien komen.
De Wyntons doen het maar goed :)

Klopt! :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:42

Als ik dan mijn 3 jarige zie is het echt nog een puppy haha. Wat een mooi beest zeg!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:45

Eigenlijk moesten de Wyntons ff samen op de foto op de NMK!
Die van hier mag ook heen :)
Stond nog een leuk stukje in IDS!

Afbeelding

joep_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:25

even tussendoor: om verwarring te voorkomen: Ik heb First jewel niet zelf gefokt trouwens, toen ik het bericht terug las, leek dat er wel op haha! Ik word binnenkort 18, en wat te groot voor mijn pony.... Ben ontzettend blij dat ik zo'n mooi paard krijg toegewezen! kan ook niet wachten om er mee aan de slag te kunnen

@Royaltjuh Wat een leukerd!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:02

Wat een práchtige dieren!!!
Ik heb mijn Wynton te koop, maar als ik het zo zie wil ik haar toch ook wel weer houden :o

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:02

joep_1 schreef:
even tussendoor: om verwarring te voorkomen: Ik heb First jewel niet zelf gefokt trouwens, toen ik het bericht terug las, leek dat er wel op haha! Ik word binnenkort 18, en wat te groot voor mijn pony.... Ben ontzettend blij dat ik zo'n mooi paard krijg toegewezen! kan ook niet wachten om er mee aan de slag te kunnen

@Royaltjuh Wat een leukerd!!

Wohoo lucky bastard!

Royaltjuh: gefeliciteerd! Echt gaaf!
Meredith: wat erg... sterkte!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:40

Wat een aansprekende dieren komen er hier voorbij zeg. Hebben jullie ook veulenfoto's van ze?

Mijn Wyntonnetje blijft waarschijnlijk. Het andere veulen is verkocht en daardoor kan ik haar wat langer aanhouden. Ze is 2 handen op 1 buik met mijn dochtertje van 1,5. Die 2 kroelen wat af samen (natuurlijk altijd onder toezicht en op een veilige manier).

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:00

Wauw Joep_1, wat een waaaanzinnige merrie! Gefeliciteerd met jullie kampioen!! Echt een mega ruige merrie!

joep_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:40

@smeetjoew Dankjewel!, ben zoooo blij!!! Ook aanwezig geweest in Ermelo neem ik aan haha?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:54

Gefeliciteerd Joep_1! Al vond ik haar wel weinig Gelders, had ook prima meegekund in de ring ernaast. Ondanks dat wel een heel tof paard!

Onze Wynton bakte er niet genoeg van. Liet zich gewoon slecht zien, kan veel beter maarja het moet wel even gebeuren. Dus geen finaleplaats. Ach, nu lekker oh zadel en veulentje.

joep_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:16

@Royaltjuh Ja klopt, ik heb dat vaker gehoord! gelukkig is het ook niet mijn taak om me daar allemaal mee bezig te houden, snap weinig van de keuringen en hoe juryleden daar tegen aan kijken haha! Maar ik zie nog wel het verschil tussen een echt vol-in-het-type staande (?) gelders paard en first dan :o haha!

Ja, Fakira toch? Was onderweg naar die ring maar werd opgehouden helaas! Op het NMK zijn betekent al genoeg!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:14

Idd Fakira. Ach, haar moeder is net zo lauw aan de hand. Als ze oh zadel maar gebrand genoeg zijn, uiteindelijk blijven het voor ons sportpaarden.
Fakira (Wynton x Sandreo x Ferro)

Afbeelding

First Jewel B (Wynton x Rubus B)

Afbeelding

Jody (Muzefee hier op Bokt) heeft vast nog meer foto's ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:20

Jaa ik heb in de ring fotos staan maken de hele dag,dus heb m van heel dichtbij gezien Joep_1 :D
Daar ga je echt een topknol aan hebben!

joep_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:19

@Royaltjuh oke bedankt!!
@smeetjoew Oh leuk! kan ik die foto's ergens vinden? Ja dat denk ik ook! ze word nu zadelmak gemaakt!