Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janniek

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:08

Mooie foto's hoor titsia. wel jammer dat je geen winst had, maar ach volgende keer weer beter ;)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:54

Mja volgende keer is zondag en ook meteen laatste wedstrijd, zou fijn zijn om een eerste plek te halen dan behaal ik nl. 10winstpunten en mag ik volgend jaar (jaja dan pas beginnen de volgende wedstrijden) eindelijk eens L1 starten :roll:

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:58

Heb nog steeds niks van onze emmelie gehoord.. misschien moet ik maar beter gewoon opbellen inplaats van mailen?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:54

Misschien is dat een beter idee :D

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:03

Wauw mooie foto's Titsia!

Jammer dat je nog niks gehoord hebt Kaaaren, dan kun je idd beter bellen :j

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:17

Jammer dat je nog niks gehoort hebt van Emmelie!
Bellen is misschien wel wat handiger dan...

Mooie foto's Titsia! Echt mooi paard heb je, hoor. :)

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:04

Titsia, wat is dat apart geregeld bij jullie zeg de wedstrijden!
Je krijgt dus winstpunten op basis van je plaatsing? En geen wedstrijden meer dit jaar? :oo waarom is dat dan

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:46

Pasje yups 1/3 krijgt winst 1/3 niets 1/3 verlies...
Enige nadeel aan dit systeem is dat je met 186punten en een 15de plek van 20deelnemers -1 krijgt.. Tsja, dat maakt het extra moeilijk om naar een hogere klasse te gaan..

Vroeger zat het nog anders in elkaar(nog slechter), toen mocht je enkel naar een hogere klasse als je een keer eerste had gereden of systematisch bij de daaropvolgende plekken...

En jullie hebben B en dan onmiddellijk L1 wij hebben ook nog B1 & B2 :+

Op het einde van het zomerseizoen mogen de besten naar provinciaal gaan en daar de beste naar Nationaal. Maar dan moet je als club zijnde wel verplicht 80% van de wedstrijden groepsdressuur meerijden (yups groepsdressuur is verplicht!). Wij zijn bv kleine club met max 3wedstrijdruiters, ik ben nu geselecteerd om naar het provinciaal te mogen gaan, maar omdat we geen groepsdressuur rijden heb ik pech en kan ik thuis blijven :+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:49

phoe Tisia.. ik zou zeggen kom lekker in nederland rijden :P

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:47

Moest dat nu korterbij zijn :P wat zijn bij jullie de kosten om wedstrijd te rijden?
Ik kan ook nog federatie starten maar vind ik wel veel duurder, je krijgt ervoor natuurlijk ook altijd zandpistes of goede graspistes in de plek. Hetgene ik start is LRV en dat is letterlijk op het veld, soms gras, soms stoppels (stro) ligt ook zelden gelijk, hobbels, bobbels.. Zelfs een keer gehad dat als ik bij de A voorbij kwam ik de jury niet meer zag zitten omdat er zo'n niveauverschil was :Y)

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:58

@titsia. Het is wel slecht geregeld bij jullie, ofniet? Apart dat de klasses helemaal anders zijn!?

Heb net mn eerste echte lesje gehad op Bacardi, ging echt super! :) aanspringen is wel iets waar we aan moeten werken (vooral ik...) , maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen. :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:14

Klasses zijn op zich niet helemaal anders hoor, enkel dat wij B1 & B2 hebben :D en dan ook qua winstpunten tsja dat is echt stom geregeld! (vooral die minpunten dan) Sinds een jaar of twee hebben ze zelfs de KNHS proefjes genomen :P ik rij nu proef 5 dacht ik :D

Super dat jullie lesje zo goed ging! En dat aanspringen komt wel vanzelf :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:42

ik heb nieuwe foto's van vandaag in mijn topic gezet (linkje van paar posts geleden). Ik vind dat we vooruit gaan! Deze foto wil ik even met jullie delen, ben gewoon helemaal gek op dat knappe koppie van hem (hij heeft van mij de bijnaam duo penotti neus hihi)

Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:54

Zat toevallig net je topic te bekijken Leorah! Ziet er al goed uit!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:42

Wat is het rustig hier.. Nog mensen concours dit weekend?? Ik moet volgend weekend weer en dan de week erna de nederlandse met ons team, spannend!!

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:32

Zeker rustig. Heb net wedstrijd gehad. Was 2 keer 1e met 209 en 206 punten! Het was een 2 daags concour, morgen dus nog een keertje en daarna heb ik pas in het 2e weekend van oktober weer. Verder nog mensen die moeten rijden? Spannend hoor romygic, lijkt me wel echt gaaf om naar de Nederlandse te mogen!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:48

vet goed pasjee!!!! Waar ben je op concours geweest? Succes morgen alvast!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:50

Wauw mooie punten Pasjee! :D
Spannend Romygic!!

Even een update over onze Florencio :D ze gaat echt met sprongen vooruit, zelfs al alleen een buitenrit gemaakt.
Galop krijgt ze nu ook steeds beter onder de knie.. ze heeft wel echt een hele grote galop, is dat ook erfelijk? :=

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:19

Gefelicitieerd Pasjee! Super gereden :D
succes vast voor morgen :)

Ik heb voorlopig nog niks in geschreven, moet ik wel snel eens gaan doen haha
De osteopaat is weer langs geweest om alles los te maken dus van de week alles weer rustig oppakken.

Ben ook veel aan het rijden op ons andere paardje (tusinski/zeoliet) Dus druk nu met twee knollies!
Zal binnenkort wel eens een foto plaatsen :)

Een grote galop heeft mijn flo ook! Heerlijk is dat, al moeten ze dat wel eerst even onder controle zien te krijgen haha.

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:34

Dankjewel allemaal :D

Romygic, de wedstrijd is in Huizen! Moet zeggen dat het een erg leuke wedstrijd is, de mensen zijn ook allemaal vrolijk daar :P

Die van mij weel vooral héél hard in de galop en lekker op de voorhand als het even kan, het is wel haar beste gang samen met de stap. Ze moet alleen nog wat meer balans daarin vinden.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:42

Het is idd fijn, maar wel lastig uit te zitten als je het niet gewend bent en het paard de stuur nog niet helemaal kent :o
Haha wel leuk dat die van jullie dat ook hebben.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:20

Grappig mijne heeft ook een grote galop, wel van zichzelf veel balans. Net als pasjee zijn bij mijne ook de stap en galop de beste gangen, draf een beetje gewoon (maar niet slecht hoor haha)

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:02

Gefeliciteerd Pasjee, mooie punten ook. Bij die van mij zijn ook de stap en galop de beste gangen. De draf wordt wel steeds beter, maar we zijn er nog niet. Ik heb 18 sept. weer wedstrijd. Dat is tevens mijn laatste outdoor wedstrijd.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:51

Weer mooie punten Pasje!

Stap en galop ook hier beste gangen :j Draf durft ze lopen als een slechte PRE :o maaien en veel knie en daar stopt het ook, word wel beter maar we zijn er nog niet :Y)

Normaal deze namiddag ook wedstrijd maar gisterennacht weer onweer op ons gekregen en nu sinds deze ochtend al flink aan het regenen :r

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:20

Wat grappig dat stap en galop van de meeste de beste gangen zijn!

Titsia, hier hadden we inderdaad 's nachts ook behoorlijk onweer en veel regen. Ben je nog wel gestart?

Met losrijden ben ik vandaag helemaal nat geregend, maar gelukkig was het tijdens mijn proeven droog! Was vandaag in de 1e proef 1e met 207 en in de 2e proef 2e met 194. Weer tevreden dus :D Ook de overall prijs gewonnen: een prachtige deken, sjerp, bronzen paardenbeeldje en 70 euro!