holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:38

Heen en terug de trailer in naar de wedstrijd! De eerste proef vol in de remmen vanwege skeelers in de verte. Kreeg er een minuut of 2 geen beweging in. En ik kreeg hem beide proeven niet langs de juryhokjes. Voor als nog 2x winst met 188 en 189a helemaal toppie!

Hihi leuke foto's van Cuba!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:57

Wat fijn Rochelle, enkel jammer dat hij zo kijkerig is, maar dat wordt vast nog beter ;)

Broer is al twee weken met i-jana aan het rijden (aangezien ik met gescheurde gewrichtsbanden zit) en op wedstrijd is hij twee keer 3de geworden dus ik mag niet klagen, had alleen liever zelf gereden natuurlijk :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:47

Oh wat balen Leenbeesje, maar we fijn dat die wedstrijden goed gingen!

Heb vandaag les gehad, en we zijn weer helemaal terug naar de basis. Stelling en buiging en lekker voorwaarts.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:51

Wat kan die lopen renate <3

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:05

Dankjewel! :D
Ja showen kan die zeker, nu moet ik nog leren zitten :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:47

Ziet er goed uit renateeee_!! En zo braaf met die vrachtwagen

En keurig rochelle! En het blijft natuurlijk een karakter! En die moet hij affentoe even laten zien. Maar alsnog dus dikke punten!!

En balen leenbeestje Hoelang kan je nog niks??

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:56

Ik hoop woensdag groen licht te krijgen van de dokter :)

Hier nog een foto van mijn knollie met de broer

Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:58

Klein paardje opeens!! Haha wel mooie foto. Maar normaal
Gesproken start hij niet of ook!??

Duimen dat je woensdag goed bericht hebt!!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:08

Ja mijn broer is 1.95m ongeveer :+
Hij start normaal niet met haar nee, maar aangezien ik niet kan houdt hij ze in beweging en omdat hij ze zo leuk vindt heeft hij ze er op wedstrijd ook maar bij genomen :D

Bedankt, ik hoop het ook, al drie weken niet meer gereden :(

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:59

Ze zien er toppie uit, de Dayano's op de filmpjes en foto's.
Vandaag even contact gehad met de trainer van Gilly-Gail. Ze moest even wennen aan het longeren, dus een paar keer een miscommunicatie gehad, maar inmiddels loopt ze braaf met singeltje en aan de bijzetjes. De trainer zei dat ze goed haar best doet en goed probeert mee te werken. En: het beentje doet het prima! Volgende week weer een contact momentje. Ik vermoed dat hij er over 2 weken op gaat zitten en even de tijd neemt om zadelmak te maken. Spannend weer!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:29

Wat een leuke foto's en filmpjes, ik ben er weer. Mijn schoonmoeder kreeg 10 april te horen dat ze terminaal was, kanker overal uitgezaaid, ze had nog maar 3-6 weken. Daar hebben we dus zoveel mogelijk tijd mee doorgebracht, helaas ging het nog sneller dan de artsen gezegd hadden en is ze op 25 april overleden. Dat was de reden dat de paarden even naar het tweede plan gingen. Kim reed ze nog wel natuurlijk, maar wij waren er wat minder intensief mee bezig.

Inmiddels is Cayano ook weer thuis en gaat het goed, Kim heeft veel meer vertrouwen met hem gekregen en weet nu hoe ze hem op zijn nummer moet zetten en dat heeft hij regelmatig nodig zodat hij niet de controle overneemt, verder is het een onwijs lief paard. De nieuwe ging sinds een week bizar slecht, ging met de dag gevaarlijker doen onder het zadel, ik werd er een beetje radeloos van, gelukkig kwam woensdag degene die Kim les geeft en daar hebben we haar ook gekocht, dus ik direct, ga jij er eens zelf op, want ze is ineens zo raar, hij schrok er ook van, want ze was echt raar. Hoe dom van me, het zadel bleek haar te irriteren en als merrie reageer je daar gewoon heftig op 8)7 Vandaag is de zadelpasser geweest en hebben we een nieuw zadel voor haar gekocht, wel fijn met passen, want ze laat dus duidelijk zien welk zadel ze fijn vindt liggen en welke niet, natuurlijk is het net haar vrouwtje en vond ze de duurste het fijnst -O- Wij zijn blij dat we nu weer normaal aan het trainen kunnen met haar, want het ging best goed voordat het zadel pijn ging doen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:33

Jeetje Kosta, jullie hebben het wel voor je kiezen gehad. Gecondoleerd met je schoonmoeder.
Ik wens jullie sterkte bij het verwerken van het gemis.

Ja, merries en laten zien wat ze niet bevalt. t Zijn geen zeikerds, maar ze laten wel heel duidelijk weten dat het zo niet gaat. Fijn dat jullie er snel achter kwamen dat het het zadel was en fijn dat ze nu weer meewerkt.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:18

Fijn dat Gilly het goed doet Diane

Sterkte Kosta :(:) kan best geloven dat je paardjes wat naar achter geschoven worden op zo'n momenten.

Hier zijn we ondertussen terug zelf aan het rijden, al is het nog wel pijnlijk met de enkel, maar vandaag toch maar mee gedaan op wedstrijd, een 7de plaats, was meer onkunde van de ruiter (met die voet die vast zit in een verband) + 3 weken (minder) training door een andere ruiter, dan dat het aan het paard lag, ze was weer zo aan het showen dat ze zelfs kwamen vragen of we ze niet verkopen :n :n blijft mooi bij mij :D

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:13

Bedankt, het waren heftige weken, maar nu gaan we gewoon weer ons ritme oppakken.

Leenbeesje, logisch dat het nog niet top ging, maar wel heel gaaf dat ze hem zo leuk vinden dat ze dat komen vragen (of haar :o ).

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:16

Sterkte en gecondoleerd kosta.

Super leenbeestje!! Ver compliment dus !!!

En zadels blijft altijd lastig!! Maar gelukkig hebben jullie wat gevonden

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:46

Jaaa wij zijn blij!! Vandaag controle scopie en die was helemaal goed!! Dus eindelijk weer langzaam opbouwen. Heerlijk gevoel!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:28

Collendoorn: van harte! Dat is heel mooi nieuws!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:05

Collendoorn, super nieuws, lekker weer aan de slag.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:51

Super Collendoorn!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:51

gecondoleerd Costa! Dat zijn hele vervelend situaties. Maar zie het maar zo, je hebt in ieder geval afscheid kunnen nemen...

Wat een goed nieuws collendoorn! Mocht ondertussen ook wel he! Succes met opbouwen.

Hoe gaat het met Gilly? Zin er al nieuwe filmpjes, fotos? Is z al onder het zadel geweest? Ik ben nieuwsgierig!

Als je zelf niet fit bent blijft het altijd lastig leenbeestje.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:07

Leonie87, heb Davey net gebeld, maar hij neemt niet op (zit vast op een jong paard ;-) ). Ik zet de voortgang sowieso in dit topic, want ik weet dat je erg nieuwsgierig bent. Ik zit echt te wachten tot hij zegt dat ik kan komen filmen. Ze is vorige week natuurlijk pas begonnen en ze moest eerst nog zadelmak worden gemaakt. Ik vermoed dus dat ze deze week gelongeerd wordt met zadel op en dat hij misschien volgende week voor het eerst op stapt. Misschien ga ik dan volgende week vrijdag kijken, maar dat zal er dan nog niet spectaculair uit zien.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:45

Gilly doet het prima, na een weekje longeren heeft Davey er deze week (aan halster en touwtje) al een paar keer op gezeten. Ze kneep wel een beetje van nervositeit en gaf een paar hupjes, maar ze werkt verder braaf mee. Voor eind volgende week vrijdag hebben we een principe-afspraak dat ik ga kijken hoe ze onder het zadel is. Ben heel benieuwd, het fototoestel gaat in elk geval mee.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:44

Vind ik leuk :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:52

Ik ook Leonie87, vind het steeds weer verrassend als hij zegt dat ze zo fijn mee werkt. Lijkt ze toch veel meer op haar moeder (en vader) dan ik dacht. Ik had echt explosiegevaar verwacht als hij erop zou gaan zitten, maar gelukkig is hij ook iemand met heel veel ervaring en rust. En de referenties op zijn website liegen er ook niet om. Het zijn niet de minsten die de jonge dieren naar hem toe brengen.

Gilly aan het uitrusten in haar box:
Afbeelding

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:33

Wat fijn dat Gilly het zo goed oppakt.