nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:28

Sterkte Belker
Euforie: balen dat de koop niet doorgegaan is
Ik heb Sunshine donderdagavond bij Indiena weggehaald. Die was de afgelopen week zo gigantisch ingevallen, dat ik ze per direct uit elkaar heb gehaald. Sunshine heeft tot vandaag bij de andere paarden in de bak gestaan en Indiena op stal. Sinds vandaag loopt ze in een weiland een straat verderop met haar grote vriendin de Fries en een bejaarde welsh van de buren. Gaat super. Indiena is onrustiger dan Sunshine
Weet je ook wat de prijzen zijn bij Pensionstal 's Arve?

suffie

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:59

Janneke; ik heb je een PB gestuurd.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:57

En hoppa, Dotan is zadelmak! _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:40

Hahaha prachtig!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:36

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:20

Sterkte belker !

Ahha dotan!

Eldora is vandaag 100 dagen! :DAfbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:41

Hoe gaat het nu met Kriebel Myrthe?

Eldora is mooi drachtig zeg!

Cookie is vandaag verkocht en gelijk meegenomen. Hij gaat emigreren naar Duitsland. Bij een heel lieve meid. Ik vind het nog steeds jammer dat de vorige koop niet doorging... Maar bij deze heb ik ook een goed gevoel dus dat is prettig!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:30

Hij heeft geen kik gegeven. De hechtingen vond hij vervelend maar verder maakt het hem niet zo veel uit. Keihard paardje is het nu al. Had in eerste instantie niet door dat hij tot op zijn spier open lag. Gelukkig zag de vrouw van de stalbaas het. Was heel vers en met twee uur was het gehecht ontsmet etc. Gelukkig is de boer vrienden met een van de dierenartsen in de buurt. Die is dus op zijn vrije dag langs gekomen. Nu maar eens zien hoe we die boxrust door gaan komen. Voor zowel zo'n jong ding als kriebel is dat niks, maar ook voor zo'n oud paard as Liby niet.
Hopelijk geneest hij snel en sterft zijn huid niet af.

Edit: jeetje cookiemonster nu al weg.. ging toch nog snel zo opeens.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:53

dan gaat het wel ineens heel snel Share. Is het een beetje dicht bij de Nederlandse grens, zodat je hem nog makkelijk een keer kan opzoeken? Nog 3 weekjes en dan ga ik Dotan ook wegbrengen. Zal vast een traantje laten hoor.

Moeilijk hoor Myrthe. Ik hoop dat ze een beetje op stal willen blijven. Fijn dat je er op tijd bij was.
Jazzy heeft ooit met haar achterbeen in het koord vastgezeten. Er was iemand op stal die het had zien gebeuren, maar die is zo weg gegaan en had mij ook niets gezegd. Toen ik kwam was het gelukkig niet veel later, maar ik schrok behoorlijk. Gauw in de trailer naar de kliniek en daar bleek het tot de pees open te liggen. Gelukkig waren de pezen nog intact. Maar ze heeft bijna 7 weken bij de DA gestaan. Kan er nu bijna niks meer van zien. Maar dat zijn geen leuke grappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 02:11

Heb het idee dat de DC nakomelingen wel bikkels zijn. Ben iig nog niet veel watjes tegen gekomen.
Maar iig fijn dat kriebel het zo goed doorstaan heeft. Ik hoop mee, dat de stalrust een btje goed verloopt.

Cookie is goed aangekomen in Duitsland. Het was een héle lange rit, want door vaststaand verkeer hebben ze wel zes uur moeten reizen :(:) .
Cookie heeft het gelukkig allemaal goed doorstaan, als een paard dat al jaren gewend is aan transport! Wel toegegeven, dat hij gewoon kon liggen als hij moe was. Ben iig waanzinnig trots op hem. Zown hummeltje en zich dan zó goed houden. Weet zeker dat het een fantastisch paard wordt met een geweldige instelling. :j <3
Nu staat hij even op stal, dan kan hij lekker uitrusten en slapen en dan morgen gaat hij zijn nieuwe vriendjes ontmoeten op zijn nieuwe wei! :):)

Setteli, het is helaas niet net over de grens maar best wel een eindje Duitsland in.
Gelukkig heeft ze fb en kunnen we ook via whatsapp contact onderhouden. Vind het wel leuk om hem te kunnen volgen. :j

Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:26

Wanneer zijn jullie gaan merken dat ze echt dikker werden? El begint al een klein mini buikje te krijgen naar mijn idee. Of ik wil het zien of ze eet te veel :')
ze zeggen dat het nu zo groot is als een kitten en er zit natuurlijk nog een vruchtzak om heen, dus je kan wel iets gaan zien toxh?
Wat is het snel gegaan euforie! Wel beter kdan jullie goed contact kunnen houden!

En wat een diehard share! Hopelijk geneest het mooi!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:50

Eldora, bij Liby was het buikje ook snel al zichtbaar hoor. Met 4/5 maanden was ze al kogelrond.

Kriebels wond was vanmiddag mooi droog, nog dicht en de plek die als minidrain open is gehouden was ook droog en schoon. Zo blij.

Share, kriebels mama is ook keihard. Dus denk/hoop dat hij het goede van beide heeft. Hij wordt trouwens ook eindelijk weer een beetje valk!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:20

Wat zijn die van jullie al groot! Mijn Kleinzoon van Cremello is nog zo schattig in verhouding. Ik heb mijn beide veulens verkocht. Ze gaan het voorjaar samen naar Polen voor sport en fok. Maar nu mogen ze nog even lekker bij hun mamma blijven.
Daichi:
Afbeelding

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:57

Sterkte Belker, dat je er maar weer helemaal bovenop mag komen.

Euforie sterkte met de verkoop, je hebt vast een heel fijn baasje gevonden maar toch is het zwaar :(:) .

Hahaha Dotan al zadelmak, goed gedaan! Die woeste hengst is al getemd!

Beterschap voor Winchester! Wat rot!

Knappe kleindochter van Cremello <3

Eldora ziet er goed uit, Marieke kreeg zo rond 4 maanden wat vorm, daarvoor eigenlijk nog niet.

Die van mij gaat snel mama voorbij denk ik _O-

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 01:44

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:31

Pas op bladzijde 25, maar straks weer verder kijken! Kom prachtige nakomelingen tegen! En DC zelf vind ik ook echt geweldig.

Wil mijn merrie met drie jaar sowieso laten dekken, twijfelde, en eigenlijk nog steeds wel een beetje, tussen Don Cremello en Goldstar... Voor nu gaat de voorkeur uit naar DC, maar ook afhankelijk hoe ze zelf gaat uitgroeien. De twee hengsten zijn totaal verschillend, maar heb nog zo lang om te beslissen, ze is pas 1,5 haha.

Zie wel een aantal grote(re) pony's (paarden) voorbij komen, zijn de merries dan groter? Wil namelijk wel graag in de D-maat blijven. Liefst zo rond de 1,45/1,48. Mijn merrie zelf verwacht ik zo rond de 1,45.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:51

Setteli, Euforie en ik hebben alle drie een paardenmerrie. Van deze drie is dus de verwachting e-pony/klein paard. Van de andere nakomelingen heb ik geen idee..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:51

mijn merrie is 1.69 dus Dotan gaat groter worden dan een D pony. Ik heb deze merrie al eerder met een Dpony gedekt en deze is nu 4,5 jaar en ongeveer 1.59

je was me voor Myrthe!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:53

Mijn merrie is 1.43 ik hoop idd ook dat het veulen uitgroeit tot een grote D pony. Maarhet duurt nnog wel ff. In mei 2016 is ze uitgerekend haha

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:58

Mijn merrie was 1.46, mijn DC nakomeling is nu 1.50+ (maar dat valt wss te verklaren doordat zijn overgrootvader 1.71m was ;) )

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:20

F'nF zijn moeder is 1.49. Ik ben heel benieuwd hoe groot hij wordt. Hij was met 4,5 maand 1.32 hoog. Maar de merrie fokt vaak grote veulens die toch in de D- maat blijven.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:57

Oké, dus de meeste grote pony's/paarden komen ook gewoon uit een grote moeder (of grote voorouders). Mijn merrie is wel echt helemaal D-pony gefokt en geen E-pony's of paarden dicht bij in haar afstamming zover ik weet.

Hoop op een valk of palomino veulen ooit eens van haar... Hihi

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:02

Leuk een topic met Don Cremello nakomelingen. Ik vind het zo van de foto's een erg mooie hengst.
Heb een zeer interessante NRPS merrie waar ik hem voor overweeg (info en foto staat wel in mijn profiel, helemaal onderaan).

Zijn er ook hengstenshows waar veel NRPS hengsten te zien zijn en ook de Du Bois hengsten?
Of een Du Bois show? Het lijkt me wel leuk om DC op een show te zien en te kunnen vergelijken.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:54

Op de jaarlijkse nrps show komen de meeste du Bois hengsten!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:26

Gisteren is de ambulante weer geweest. Tanden zijn weer netjes en weer gevaccineerd. Ook nog even gescand. Alles zag er goed uit en ik heb het hartje gezien :D

Hoe gaat het met die van jullie? :D

En kan iemand mij vvertellen hoe veel procent Arabisch bloed dc heeft?