Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:45

eva1969

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:50

Ziet er uit als een fijn dier, wat een aparte bles zeg, gaaf! Wat zijn je plannen ermee?

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:53

eva1969 schreef:
Ziet er uit als een fijn dier, wat een aparte bles zeg, gaaf! Wat zijn je plannen ermee?

Hem eerst in een goede conditie proberen te krijgen, wat spiertjes erop en eraan.. Ik hoop van de zomer de pavocup voor de 5 jarige hengsten mee te kunnen rijden, maar dat is nog even afwachten of we dat gaan redden.. (Ik ga nl 3 maanden weg, hij word gelukkig wel getraind!!) En ik hoop hem uit te brengen uiteindelijk ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:46

Gelukkig Setteli!
Jakkes man van die jaarling... Je zal het maar hebben dat je daar onwetend aankomt, niet over bloed kan en dat ziet. Dan lig je gelijk... Hopelijk voor dat beestje loopt het goed af.

Mieneke, ben erg benieuwd hoe het Cas gaat verlopen :) Wanneer ga je weg? Wil m nog wel even int echt zien vtv...

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:57

Hallo is het goed als ik hier ook mee kom kijken naar jullie jazz'-nakomlingen enz ?

Zelf heb ik vorig jaar Mei een jaarling gekocht van Zardando x Jazz. Zardando is een Tango x Gribaldi.
Dus zit uit eindelijk dubbel jazz in.
Hieronder een kort filmpje, dit was in mei, toen was ze nog ontzettend klein, schraal en slecht in de vacht.
http://www.youtube.com/watch?v=k4l-YhB9fbY
Twee pagina's terug staat er trouwens een érg leuke vivaldi op de foto zeg !

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:02

lees net op de eerste pagina dat alleen directe nakomelingen van jazz in dit topic mogen. sorry :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:25

@ Vulina. Gelukkig kan ik goed tegen bloed, maar was wel blij dat ik de kinderen niet bij me had.
Het liep er echt met een straaltje uit. En hoe zielig ik het ook voor het beestje vind, ik vind het dan ook wel interessant om even te kijken. Ik weet niet hoe het is afgelopen. Morgen heb ik les en vraag ik het even aan m'n instructrice, die werkt bij de kliniek

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:35

Ja precies, dat zou ik ook willen weten dan :) Maar ja, jij hebt daar nu een bekende, anders zou je dat nooit te weten komen....

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:07

Vulina schreef:
Gelukkig Setteli!
Jakkes man van die jaarling... Je zal het maar hebben dat je daar onwetend aankomt, niet over bloed kan en dat ziet. Dan lig je gelijk... Hopelijk voor dat beestje loopt het goed af.

Mieneke, ben erg benieuwd hoe het Cas gaat verlopen :) Wanneer ga je weg? Wil m nog wel even int echt zien vtv...

5 februari.. Heb t van te voren rustig wat betreft werk, dus zeg het maar ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:27

Volgende week even? Pb je even :)

Mijn Jazzje was gisteren helemaal gek :D Rennen bokken vliegen! En dan zo, hup, in de lucht omdraaien tijdens een bok :+ Beloofd wat :P Later was ze er helemaal moe van en lag ze te slapen. Heel lief, want een ander veulen lag met haar hoofd bij Godinn op schoot (voorpoten) <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:04

Ik heb ook een Jazz, een Zwarte Jazz x Juventus van 1.74m waar ik Z1 mee start. Hij is 8 jaar en de volle broer van Grand Prix paard Westrade's Umbro. Umbro is tevens geselecteerd als 2e paard voor de olympische spelen in Australïe.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:02

Aaah leuk! Braaf in omgang? Of een echte Jazz?

Mijn Jazzie zonet in de verzekering gedaan :) Meneer van de verzekering kwam langs, en die kende de fokfamilie wel :) Hij zei gelijk; o dit is een besten! Oma van Godinn, had van de week nog een 2de bez hengst op de HK (E.Ninn v Cardento).. Oma was als 3-jarige kampioen :) (wist die man allemaal uit zijn hoofd! Dus heb het eens even nagezocht :o )

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:49

Leuk Vulina, als ze je paard kennen (en het een goeie vinden!)

Met mijn Jazzy ging het eerst heel goed, maar afgelopen weekend begon ze weer te hoesten en snot vloog alle kanten op. Ik heb nu weer een antibioticakuur en ik ga wat andere dingen aanpassen. Van het weekend ga ik haar op de Crushed strokorrels (van Zeolite) zetten. Die zijn extra ontstoft en schijnt goed te zijn voor paarden met luchtwegproblemen. Hooi maak ik al nat (wel moeilijk met dit weer). Dan moet ze er toch een keer vanaf komen. Ik mag gelukkig wel rijden (niet te dol uiteraard), dus ik hoef haar niet weer helemaal stil te zetten.

Het veulen dat laatst op de kliniek zo'n gigawond had (3 pezen doorgesneden) is er nog. Staat in gips en afwachten.... Scheen nogal een best veulen te zijn (weet geen afstamming), dus eigenaar wilde er wel alles aan doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:46

Hallo allemaal, ik kom me hier ook melden. Sinds vandaag ben ik mede eigenaresse van een zesjarige ruin van Jazz. Hij komt uit dezelfde moeder als de hengst Redford.
De bedoeling is om hem op te leiden tot minimaal Z niveau en dan is hij wel weer voor de verkoop. Hoop van het weekend wat foto's van hem te hebben.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:22

Leuk Vulina!
Balen Setteli dat het niet helemaal lekker loopt, hoop dat Jazzy snel weer ok is. Met de beeb alles ok?
Ben van de nieuw aangemelde Jazzen benieuwd naar foto's :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:43

Mijn Jazz is een onwijze lieverd, wel schrikt hij snel. Maar hij heeft totaal geen Jazz karakter, het is een onwijs aanhankelijk paard. Maar het is ook weer geen dooie.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:45

Moet zeggen dat ik eerst met mijn Jazz dacht: Jemig, dit komt nooit goed. Zo schrikkerig was ze en helemaal in de stress wanneer er 1 strootje verkeerd omlag ;) Maar ze is errug relaxt geworden! Probeer haar zoveel aan dingen bloot te stellen, geluiden, bewegingen etc..

Och jammer Setteli, zit jullie niet mee! Hopen op beter weer! Daar knappen ze vaak snel van op :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:50

Ik hoop ook dat ze snel opknapt en goed blijft!

Met de beeb gaat voor zover ik weet goed. Ik ga met 2,5 week naar Duitsland om te kijken. Dan hoop ik dat er geen dik pak sneeuw ligt, anders gaat het feest niet door.

Het is vandaag gelukkig al een stuk minder koud dan gister, alleen waait het nu weer zo, grrrr

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:29

Iemand nog een tip voor mijn kleine Jazzie?? (1 jaar)
Ben bezig met de beentjes optillen. Zodra ik de voorbenen optil, laat ze haar voorover vallen :o De ene lukt net 2 seconden, de andere helemaal niet. Ben er al een tijdje mee bezig, hoefsmid lukt zo dus ook niet. Ik kan haar verder overal aanraken, borstelen/kriebelen vind ze heerlijk. Totaal niet schuw, ze hinnikt naar me zodra ik achter kom.. Maar dit lukt niet...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:33

Zo'n grappenmaker hadden wij ook Vulina.
Scheelt het niet als je haar vast laat houden door iemand?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:13

Nou.. Dan wordt ze helemaal gek :o Dan springt ze steeds weg, over je heen etc. Steigeren.. Zit er aan te denken om haar eens vast te zetten met een koeienband om te laten weten dat ze niet altijd los kan komen. Maar ja, ze moet ook niet compleet freaken...

Dus tsja, geduld? Of toch even maatregelen nemen....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:16

Tja lastig.
Wat denk je zelf, is ze echt bang? Of loopt ze gewoon te miepen?

Ik zou haar toch laten vasthouden door iemand die haar kan corrigeren als ze zo loopt te drammen.
Beter nu de kop indrukken, Ze is nu nog "maar" 1.

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:15

Afspraak gemaakt voor het zadelmak maken, in april gaat zij er naar toe. Zo spannend........ het is echt een heel mooi paard geworden en heeft veel beweging. In de omgang nog steeds erg nuchter en braaf. Kan niet wachten :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:32

Vandaag weer gereden. Ze liep heel fijn. Het enige probleem wat ik heb is dat ze heel slecht aan m'n been is. Beetje flegmatiek. Verder kan ik haar goed bewerken en is ze niet dwars (ben ik wel eens anders gewend, hahaha).
Maar gaat vast goedkomen, (hoop ik....)

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:59

Hoi allemaal,

Ben er lange tijd uit geweest sinds het overlijden van mijn mams in november 2011. Alles achter de rug en het normale leven gaat natuurlijk weer door. Heb mijn paarden in de winterstalling gehad de afgelopen 2 maanden. Afgelopen woensdag heb ik alles weer terug naar huis verhuisd. Heerlijk mijn beestjes weer thuis!!! Wat ben je dan toch verwend!!!

Heb er een nieuwtje bij... Sinds 3 weken heb ik er een ontzettend nieuw gaaf paard bij *\o/* Het is een Westpoint (Jazz x Michelangelo) x Metall <3 3 jaar, donkerbruin en zo gaaf kunnen lopen :j !!! Als het weer een beetje beter wordt zal ik snel wat mooie foto's van hem maken! 1 mei breng ik hem weg om zadelmak te laten maken. Ben zo benieuwd wat het gaat worden......

Mijn 4 jarige zwarte Westenwind merrie Dance ga ik in april in het L1 starten. Ze is nu 4 maanden onder het zadel en doet het super! Ze is zo een nuchtere makkelijke merrie (kenmerkend voor Westenwind) en soms wel eens even heerlijke na al die drukke Jazz gangmakers :j