nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:27

Myca schreef:
Ik ben op vakantie geweest, dus even niet gereageerd in dit topic.
We hebben net weer 2x gereden en Twister loopt fijn dus ik heb me ook weer voor een wedstrijd opgegeven en we gaan volgende week weer een WE clinic doen.

Jeetje jesss-amigo wat een domper, hoe gaat het nou met Amigo?

Gaat het springen lekker Darkadia? Klaar voor de 14e?

En hoe gaat het met Universal, Ketaki? Doet de vakantie hem goed?

ik heb eigenlijk geen idee.

manegepaarden staan ergens anders, genieten van hun vakantie.

het zal ze vast en zeker goed doen.

even rust :j :j

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:32

myca:
We gaan de goeie kant op :) We mogen nu uitbreiden met 10 min draven per dag. Klinkt als niets, maar wat voelde het fijn om door de bak te draven :Y) Probeer in dat halfuurtje dat ik erop zit (10 min stap-10 draf-10 stap) lekker een beetje te gymnastiseren. In stap lekker stelling nemen naar binnen en buiten. In draf lekker lang en laag. Merk dat hij het echt fijn vind weer wat te mogen doen. Hele tijd briezen en lekker vlot lopen. Tot nu toe loopt hij helemaal goed in de bak. Op het harde echter nog wat gevoelig dus even in de gaten houden of dat verbeterd en ondertussen dus alleen op het zachte rijden :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:39

jesss_amigo schreef:
myca:
We gaan de goeie kant op :) We mogen nu uitbreiden met 10 min draven per dag. Klinkt als niets, maar wat voelde het fijn om door de bak te draven :Y) Probeer in dat halfuurtje dat ik erop zit (10 min stap-10 draf-10 stap) lekker een beetje te gymnastiseren. In stap lekker stelling nemen naar binnen en buiten. In draf lekker lang en laag. Merk dat hij het echt fijn vind weer wat te mogen doen. Hele tijd briezen en lekker vlot lopen. Tot nu toe loopt hij helemaal goed in de bak. Op het harde echter nog wat gevoelig dus even in de gaten houden of dat verbeterd en ondertussen dus alleen op het zachte rijden :D

dat is iig al heel wat. 10 minuten mogen draven.

hopelijk komt het helemaal goed met je indoctro :j :j :j :j *\o/* *\o/* *\o/*

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:55

Marijkeeee schreef:
Nee geen bodemonderzoek, maar het regende toen heel erg (was het eerste weekend van juli) en mijn nieuwe zadel gaf nogal bruin af :+ dus dat zie je nog wel iets aan de broek. Maar ben ook wel toe aan een nieuwe :P goed excuus haha.

Oh ja de 3 jarige klein dochter van Indoctro wordt momenteel beleerd. Dus over een tijdje 3 om te rijden naast een full time baan.. valt niet altijd mee maar vind het ook te mooi om te minderen haha :P

Ik heb ook bruine zadels die de neiging hebben een onuitwisbare bruine gloed op je broeken achter te laten. Nu heb ik een wedstrijdbroek met een zwart zitvlak, misschien is dat een tip voor je volgende broek? Als je goed kijkt kan je hier net dat zwarte randje zien. Ze blijven er in ieder geval langer schoon uitzien dan een hele witte broek.

http://myalbum.com/photo/HS4lImfqraqb/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/rEbssP6vaA99/1k0.jpg

3 Paarden naast een full-time baan lijkt me erg veel, petje af hoor!

@Jesss-amigo Fijn dat je weer mag draven, hopelijk komt Amigo weer terug op het oude peil.

Hebben jullie Indoctro's ook zo'n extreme hekel aan steekvliegen? Iedereen heeft daar natuurlijk de pest aan, maar Twister wordt wel opvallend neidig als ze in de buurt komen.

Marijkeeee

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:14

Heeft die rijbroek dan een kunstleren zitvlak? Mijn rijbroeken zijn allemaal zonder, anders zit ik zo vastgeplakt in het zadel, tenminste zo voelt dat voor mij. Het zadel heeft redelijk stroef leer en mijn andere springzadel ook.

Het valt idd niet mee om 3 paarden te rijden naast een full-time baan, maar gelukkig hebben we nu een vrouw op stal die wel goed kan rijden en zij doet een paar keer in de week ook 1. Misschien dat zij de 3 jarige ook een paar keer doet. Gelukkig zijn het jonge paarden en ik vind dat ze niet elke dag hoeven. Maar de 5 jarigen kunnen inmiddels wel wat meer doen, dan rij ik bijv ze door de weeks bijna elke dag 30 minuten.

Steekvliegen hebben ze echt een hekel aan, maar ze worden er niet neidig van. Wel heeft de ene heel erg last van bulten, als die goed wordt gestoken krijgt ze meteen van die grote bulten. Na een dag ik het gelukkig alweer iets afgezakt.

Heerlijk zeg heb deze week een paar dagen vrij :) toch wel fijn zo op zijn tijd!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:41

Die rijbroek heeft inderdaad een kunstleren zitvlak, dan is dat geen goed idee voor jou.
Misschien heb je ze ook wel in het stof, maar daar heb ik niet naar gekeken.
Wel fijn dat je nog iemand hebt die je kan helpen met je paarden, anders is het bijna niet te doen.
Heerlijk even genieten van je vrije dagen!

Twister heeft laatst zelfs een hoofdstal stuk getrokken toen er een daas op zijn hoofd zat. Het was zo'n Micklem met bitclips en die clip heeft de neusriem stuk gemaakt, maar de daas was wel dood.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:57

Amigo kan zich ook flink irriteren aan vliegen.. Hij wordt dan erg drammerig en ongeduldig.

Zijn vakantie heeft hem in ieder geval wel erg goed gedaan. Hij heeft eindelijk een mooi buikje (hij wordt niet zo snel dik, vaak kan ik lichtelijk zijn ribben zien) en het valt me ook reuze mee hoe zijn spieren zijn ingevallen.

Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:09

Hier helaas de springwedstrijd voor zondag morgen cancelen :( vervoer gaat niet door. Maandag verhuist meneer naar een nieuwe stal dus gaan we rustig aan weer opbouwen en dan 25/9 nog crossen in Lisse. Daarna focus op de dressuur voor de winter en veel grondwerk en werken aan de hand om te kijken of ik het paniekerige er verder uit kan krijgen en dat hij mijn leiding meer gaat accepteren.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:26

Jammer Darkadia, Lisse is trouwens ook leuk!

Het valt inderdaad best mee hoe Amigo ingevallen is.
Is dat een oornetje met vliegensliertjes? Die had ik nog niet eerder gezien.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:18

Myca schreef:
Jammer Darkadia, Lisse is trouwens ook leuk!

Het valt inderdaad best mee hoe Amigo ingevallen is.
Is dat een oornetje met vliegensliertjes? Die had ik nog niet eerder gezien.

Klopt, heel erg handig :Y)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:17

Weet iemand hier of Lisse ook met springparcours is? Dan neem ik m'n stiften mee

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 04:53

Lisse is toch alleen een cross binnen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:57

Nee cross is buiten zover ik weet. Oefencross ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:11

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:51

Ja dat weet ik dat cross op zand is maar ik zag van eerdere jaren filmpjes met springen op gras. Vandaar mijn vraag. Maar ik ga het wel even bij de organisatie navragen. Gezien hier mensen aangaven dat Lisse leuk was dacht ik, miss weet iemand het.

Mijn indoctro had gisteren last van Pokemon in de longeercirkel :')
En alleen linksom haha. Gek beest.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:25

Twister en ik lagen helemaal op koers voor een wedstrijd morgen, wordt hij afgelast... :(
De organisatie heeft ongetwijfeld gekozen wat het beste is, maar het is toch een teleurstelling als je fijn op dreef bent.

In september zijn er weer andere proefjes, niet dat dat een probleem is, maar die moeten we toch weer oefenen. Het is tenslotte niet echt dressuurbloed wat door onze aderen vloeit. Ik ga maar even kijken of we deze maand nog ergens anders kan starten.

We gaan mee doen aan een sponsor-rit van Enjoy the Ride in Ermelo voor Pink Ribbon.
Heel wat anders, voor een goed doel en voor de lol. Twisters weet het nog niet, maar hij gaat geheel in stijl met roze randjes. :=

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:33

oooh myca, wat een gaaf setje zeg :j :j :j

ik heb maandag weer les, na 3 weken vakantie :) :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:53

Wij zijn op 15/8 verhuist van stal dus op dit moment lekker wennen en aan de hand de omgeving verkennen. En vrijdag lekkere osteopaat behandeling gehad. Rug is enorm verbeterd en bespiering ook, dus binnenkort ook maar eens de zadels laten nakijken. En dan weer lekker aan de bak. Hopelijk komt er weer droger weer ivm cross eind september. Zijn al zoveel dingen afgelast dit jaar :(

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:04

Tnx Ketaki, helemaal roze vind ik 'to much', maar dit moet kunnen.
Vorig jaar hebben we ook mee gedaan met die sponsorrit, dat was erg leuk.
Het is ook nog voor een goed doel dus het mes snijd aan twee kanten.

Donderdag-avond gaan we weer starten op een avondwedstrijd.

Ik hoop met je mee darkadia. Zeker op SGW vlak is er veel afgelast. Dijkgatbos ook, echt op het laatste moment, alle hindernissen stonden al. Jammer, maar de bodem was ook echt niet geschikt voor zo'n evenement. Er is zoveel regen gevallen.
Wij gaan eind september weer een oefencrossje doen, gewoon voor de lol.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:13

Wat ben ik toch weer blij met mijn Indoctrootje.
Vandaag hadden we een avondwedstrijd dressuur in tropische temperaturen.
Ik had een paar rondjes los gereden en toen mochten we al starten. Normaal gesproken hebben we voor dressuur echt even meer tijd nodig om in te rijden. Omdat het zo warm was zijn we gewoon maar gestart en meteen daarna door voor de 2e proef naar de volgende ring en hij heeft toch nog een winstpuntje voor me gereden. De 2e proef net niet met 179 pnt, maar al met al vind ik dat hij het super heeft gedaan.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:09

Gefeliciteerd Myca! Die indoctro's zetten zich altijd wel 200% in voor hun baasjes!

Ik mag het rijden met Amigo meer gaan uitbreiden *\o/* ik galoppeer nu ong 1 a 2 min per kant en pak ook weer een beetje de zijgangen op. Gelukkig doen de knopjes het nog :Y) merk wel dat het opgericht lopen nog veel moeite kost, maar dat is ook logisch dus daar hamer ik ook niet op door.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:30

Fijn dat het opbouwen goed gaat jesss_amigo!

Zijn jullie al helemaal gewend aan de nieuwe stal darkadia?

Was het leuk om weer te lessen ketaki?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:02

Myce, ja de les was weer leuk idd.

vakantie heeft hem wel goed gedaan.
voor mijn gevoel liep hij veel beter, dan de laatste 2 maand voor de vakantie.

Jesss_amigo fijn dat je weer mag uitbreiden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:55

Fijn dat je weer mag opbouwen jess-amigo!

@keraki fijn dat de les goed ging!

Mijn ventje begin goed te wennen en heb vandaag voor het eerst na de verhuizing een rondje buiten gedaan. Was erg gespannen maar nog vrij braaf. Lag 3x op z'n hals door n noodstop hihi. Vanaf komende week de bak bij de vereniging bekijken en wennen. Maar fijn rondje kunnen rijden en trots op hoe hij het oppakt.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:50

darkadia schreef:
Fijn dat je weer mag opbouwen jess-amigo!

@keraki fijn dat de les goed ging!

Mijn ventje begin goed te wennen en heb vandaag voor het eerst na de verhuizing een rondje buiten gedaan. Was erg gespannen maar nog vrij braaf. Lag 3x op z'n hals door n noodstop hihi. Vanaf komende week de bak bij de vereniging bekijken en wennen. Maar fijn rondje kunnen rijden en trots op hoe hij het oppakt.

Toevallig vereniging de Duinridders?