Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:11

Ik ook bij mijn DA, die komt wanneer ik wil. Je zit nu dan op 20 dagen, morgen 21, dus dan hoop ik voor je dat ze drachtig is. Anders kan je de hengstigheid, zoals Gea ookal zegt, nog wel een missen.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:28

Dat is inderdaad raar. Bij ons kun je ook komen wanneer je maar wilt.

Onze kleine ST wordt ook al weer groot, wat gaat dat toch snel! Haar veulen vacht begint er nu uit te gaan en er zit een hele donker kleur vos onder. Heb ook een lichter vlekje op haar lippen kunnen ontdekken dus misschien krijgt ze nu toch appaloosa kenmerken. Dus ik ben benieuwd hoe ze er straks uit ziet wanneer alle veulen vacht er uit is.

Afbeelding

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:32

femskie schreef:
Afgelopen vrijdag en zaterdag was ik met onze Roos op CH Gorredijk en raad eens wie tegelijk met ons moest starten? Scen Tao zelf!

We staan met vader en dochter op de foto. Die foto heb ik nog niet trouwens maar als ik hem heb dan plaats ik hem hier wel even.

Verder was ik supertevreden over Skylger Roos (zo heet ze op de wedstrijden) want we hadden onze eerste officiële B proef ever gewoon even 197 punten en een 1e prijs! Verder nog 186, 183 en 175 (groffe fout van ons anders nog een wp gehad) gehaald. Wat een fijn paard voor de wedstrijden, echt geweldig! Na 1 weekend B+4, kan het niet geloven..

Ik denk dat ik je heb gezien :D Ik kwam langs je baan met mijn Scen Tao, haha, ik val niet op want die is vos. Maar ik heb een bruin shabrakbonte? merrie gezien :)

Ik had de 2e en de 3e prijs in het M2. Nu 5 punten. Met de andere ST had ik ook een puntje in het L2.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:39

@Chefke: oh, had je even wat moeten zeggen! Ik had je wel even in real life willen zien. Heb je Scen Tao ook nog gezien?
Enne, jij hebt dus ook goede zaken gedaan. Fijn zeg! Jij gaat echt razendsnel!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:26

Ohh ik weet heb niet had het gevraagd, maar als ze niet drachtig is rij ik morgen ochtend gelijk door. In ieder geval afhankelijk van het ei. Ze oogt in ieder geval niet hengstig als heeft ze vorig hengstigheid ook niks getoond. ik had de dierenkliniek gebeld en daar werd duidelijk gemeld door de weeks in de ochtend tussen 8 en half 9 merrie spreekuur

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:42

Moet je daar dan heen met je merrie? Andere bellen zou ik zeggen :P

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:56

Ja, de mijne komt ook aan huis. Ik ga niet steeds met merries (en veulens) daarheen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:00

Precies.. Is misschien maar net wat je gewend bent, maar ik heb bv nu 3 drachtig, en met veulen aan de voet. Ik laat nu 2 tegelijk scannen op 6 weken, dan ga ik daar echt niet mee op weg. Maar de DA komt hier gewoon, dus daar is ook geen sprake van.

Hoorde dat Appalin haar First Lady ook een broertje of zusje krijgt :D Dat wordt dan weer een half broertje/zusje van onze 2 veulens in de maak!

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:20

@ Femskie, je zat in de proef :) En ik moest door want ik moest mijn andere nog pakken. :o Volgende keer als ik je zie dan spreek ik je wel even aan :) Ik heb laatst ook 1 gezien in het L2, Passe partout? Zoiets, een panterbonte met hele grote stippen. Kan dat?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:23

@Chefke: ooooh ja dan ben ik natuurlijk supergeconcentreerd en mag je me niet storen..hahaha! :D En jij had dus haast, nou dan gaat het ook niet. Ander keertje! Ik ga nog naar Bergum komende vrijdag en op zondag naar Franeker en volgend weekend naar Drogeham. Jij ook toevallig? :)

Passe Partout.. naam zegt me wel iets maar ik ken deze niet van dichtbij. Als je googled, vind je hem dan ook?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:35

Ja, een plaatje van vader en dochter op dezelfde wedstrijd! :D

Afbeelding

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:37

Passe partout is inderdaad een grote zwart panterbonte ruin van ST...

Mooie foto femskie!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:44

Grappig he?! Vond het zo leuk en we hadden allebei graag even bij elkaar gekeken met rijden maar we moesten eigenlijk nagenoeg tegelijk.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:53

Leuke foto! Wel 2 totaal andere paarden :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:41

Die van Appalin is toch drachtig van Meander?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:45

Leuke foto Femskie

Ik heb nog bij 1 andere dierenarts hier in de buurt geinformeerd die klein dier is en ook wel iets paarden doet en die kon het niet?! Verder hier in de noordkop 1 grote kliniek waar verschillende dierenarts bij zitten. Je heb hier ook niet heel veel vee en zie ook de prijzen van het scannen hier 2x zo duur zijn. Heel apart

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:41

Ja, die van Appalin is drachtig van Meander. Linda, wer bist??
Mijn 2 merrie's ook ;)

Ondertussen al gescand Paardjes?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:54

Gefeliciteerd Vulina, Stippel gescand niet drachtig. Ei was nu nog maar 3,5, haar vanochtend die kant op gebracht. Op de heen weg was de brug kapot op de afsluitdijk 1,5 uur gestaan en was de eerste keer dat ik zo ver moest rijden alleen. Gelukkig alles goed afgelopen en nog op tijd terug voor me werk

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:47

Wie gaan er allemaal naar de nationale keuring met zijn appie?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:35

Jeetje, wat een reis Paardjes! En dan niet drachtig.. jammer. Hoe komt het nu verder?

Ik kan nog niks zeggen over een Nationale Keuring want we moeten nog naar een stamboekopname. Dat gaan we eerst doen op 9 juli a.s. in Lunteren.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 07:23

Ja hier ben ik Gea!!!! :D

Goed gereden Chefke!

@Femski: Ik meende dat ik jou gezien had, maar het was de stermerrie Spoorlands Silke.... Jij reed op een hele andere tijd. Ik dacht al, wat lijkt ie zwart ipv bruin hihi.

Passe Partout was ook op de Appaloosadag.

Inderdaad Pytron's A la Royal is drachtig van Meander van de Heimeriete. Na een nakomeling van Scen Tao ben ik heel benieuwd hoe deze combi het doet. Ik hoop dat de stokmaat wat ingekrompen wordt. De Scen Tao wordt morgen 2 jaar en meet 1,70m.....

Balen Paardjes... Dan nog maar een keertje!
Ik denk dat ik dit jaar met de twenter naar de nationale kom.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:27

Femskie ik weet niet waarom het niet gepakt heeft, hengstenhouder zei dat het wel vaker gebeurde.

Appalin die is flink aan de maat! Ik heb vrij gevraagd voor de nationale keuring, maar twijfel of ik Stippel mee neem. Ik denk niet dat het de moeite is om te proberen kampioen mee te nemen, concurrentie is hoog :z :D en ster heeft ze al

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:51

Nou Paardjes ik zou het toch echt gewoon proberen!!!!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:57

Ja ik wil toch heen dus kleine moeite om de trailer achter de auto te hangen, wil alle veulentjes bewonderen <3 . Ik wil dan wel proberen of ze iets strakker in der fel kan zitten als vorig jaar

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:45

Ik ga ook naar de keuring in September, met King.
Op het inschrijfformulier staat dat je een kopie van het registratie bewijs moet bijvoegen, maar aangezien dit een veulen is, kan dat niet want hij is nog niet gechipt. Gewoon zonder opsturen?

Hoe gaat het nu met die van jou Paardjes? Kan ze alweer bijna naar huis?